Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2606 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

האוטו לא הניע לי לאחר שהרכבתי נורת לד במראה הימנית.

 

 

בשלב ההרכבה , ניתקתי את הנורה המקורית וחיברתי את החלופית והאוטו הניע כרגיל והנורה החדשה עבדה.

 

 

מייד לאחר מכן כשסיימתי להרכיב את המכסה ואת המראה עצמה אז האוטו כבר לא הניע..

 

 

האם יש קשר בין השניים או שזה צירוף מקרים ?

 

 

לאחר כמה נסיונות הצלחתי להניע אבל אז כבר נורת האיתות (החדשה) במראה לא פעלה בכלל.

 

 

הנורה : (לא מקורית)

 

 

https://www.ebay.com/itm/For-VW-Polo-MK5-6R-6C-2009-2017-Dynamic-LED-Turn-Signal-Light-Mirror-Indicator/142984316534?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

 

 

הוראות הרכבה

 

 

 

 

האם יש מצב שנשרף משהו ובגלל זה הרכב מפעיל מן מנגנון הגנה ולא מניע ?

 

 

פולו GTI 2013

 

תודה

עריכה אחרונה על ידי kfirg
פורסם (נערך)

בהחלט כן, כנראה לנורות שקנית יש מנגנון canbus שמשדר שלמחשב גוף שהנורה תקינה, כך זה אמור להיות במצב תקין.

כנראה שהנורה שרכשת יש בה דפקת בייצור והמנגנון canbus משבש את התקשורת בין המחשבים.

 

בהחלט נתקלתי אפילו במטענים לניידים שגורמים לשיבוש במערכת canbus, לא פעם אחת שברגע שמכניסים את המטען לשקע המצת המזגן לפתע נכנס לעבודה.

למעשה דרך תקשורת canbus ניתן לשלוט בכל מערכות הרכב.

 

בטח שנורה תמימה עם תקשורת canbus סינית מאיכות לא יידועה אין לדעת למה תגרום אם ייוצרה לפי מפרט נכון אם בכלל מה יכולה עוד לעולל.

אמנם זה נשמע מופרך אך בהחלט אפשרי לחלוטין מניסיון.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
פורסם

סטטוס להבוקר :

הרכב הניע כרגיל חלק , כל נורות של האיתות עובדות מלבד הנורה של המראה. (הלד שהרכבתי)

האם יש דרך לנסות לתקן את זה ? כי רוב הסיכויים שהנורה תעבוד אם אחבר אותה מחדש אבל אז יש מצב שהמחשב ישתגע שוב והרכב לא יניע.

יש מצב שכל זה קורה בגלל שלא החלפתי את 2 הנורות במקביל - כלומר שבצד שמאל המקורית ובצד ימין הלד ובגלל זה המחשב משתגע או שאין קשר ?

פורסם

הצלחתי להתגבר על הבעיה , הנורה לא עבדה כי בכל פעם שחיברתי את הקאבר של המראה הקונקטור התנתק ולא שמתי לב לזה.

 

עכשיו הכל עובד והאוטו מניע כרגיל

פורסם

בעיות ההתנעה שלך לא קשורות כלל למנורות הלד שהתקנת. המנורות של האיתות בכלל לא מחוברות לערוץ CAN ואין קשר לתקלה שקרתה ברכבך.

איזה כייף לי :)

פורסם

אם כך אולי המצבר גוסס ? הוא כבר בן 6 (מקורי ממאי 2013).

אני לא זוכר , אבל יש מצב גדול שהשארתי את נורות סלון הרכב דולקות בזמן ההרכבה ( לקח משהו כמו 20-25 דק').

בהנעה רגילה אני לא מרגיש קושי כלשהו .. וגם לא נדלקה לי נורת מצבר בכללי.

פורסם (נערך)

מנורת מצבר דולקת אך ורק כאשר קיימת בעיה באלטרנטור ולא בגלל שהמצבר חלש.

מצבר בן 6 מומלץ להחליפו ויפה שעה אחת קודם.

 

בהחלט רוקנת את המצבר בגלל שמנורות הסלון ברכבך דלקו זמן רב+מצבר עייף=בעיות התנעה.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם
בהחלט כן, כנראה לנורות שקנית יש מנגנון canbus שמשדר שלמחשב גוף שהנורה תקינה, כך זה אמור להיות במצב תקין.

* לא קיים שום מנגנון במנורות הלד שהבחור רכש שמשדר מידע למחשב בודי דרך ערוץ CAN. סה"כ מדובר על נגד המולחם במקביל ללדים אשר למעשה גורם לעלייה בצריכת הזרם בכדי להשוות את צריכת הזרם למנורה פשוטה.

כנראה שהנורה שרכשת יש בה דפקת בייצור והמנגנון canbus משבש את התקשורת בין המחשבים.

בטח שנורה תמימה עם תקשורת canbus סינית מאיכות לא יידועה אין לדעת למה תגרום אם ייוצרה לפי מפרט נכון אם בכלל מה יכולה עוד לעולל.

אמנם זה נשמע מופרך אך בהחלט אפשרי לחלוטין מניסיון.

אכן מופרך לחלוטין אלא אם תוכיח על סמך מידע של ייצרן הרכב כיצד התקנת המנורה ברכב של פותח האשכול עלולה לגרום לבעיות התנעה או בעיה אחרת.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

למחשב הבודי קיימת אפשרות של ניתור נורה שרופה מסוג להט, ייצרני נורות לד מתקינים על המעגל כל מיני שבבים ונגדים אשר גורמים למחשב הבודי לזהות שהנורה כביכול תקינה.

כאשר יש כשל כלשהו במגעל המחשב בודי עלול להינזק.

 

לא פעם נתקלתי ברנו פלואנס את עניין המטען שמחובר לשקע המצת, בעת חיבורו מזגן הרכב משתגע, ושם שקע המצת אומנם לא מחובר למחשב בודי אלא רק מקבל ממנו מתח. מסתמן שהמטען הסיני כאשר יש בו כשל הוא משבש את תקשורת canbus וגורם למחשב להפעיל את המזגן ספונטנית, פשוט ע"י שידור כלשהו שמגיע בסופו ליחידת בקרת המיזוג.

איני בדקתי את הנורות שפותח האשכול רכש, תוכיח לי בבקשה שמותקן על נורות לד נגד עומס, המוכרים גם באיביי תמיד מציינים שקיים מנגנון canbus על מעגל נורות הלד.

נגד עומס לדבריך אכן אפשרי אך הוא צריך להיות מחובר במקבלי ללד ולגרום לטמפ' גבוהות מאוד עד כדי העלאת עשן ממנו.

 

בוודאי שלא נמצא כל מסמך מידע של היצרן הרי זה מופרך למצוא דבר כזה משום שהוא תכנן את הרכב כאשר תפעל לפי ההנחיות שלו ותתקין נורה מסוג מסויים כגון נורת להט בהספק שהוא תכנן.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
פורסם (נערך)
למחשב הבודי קיימת אפשרות של ניתור נורה שרופה מסוג להט, ייצרני נורות לד מתקינים על המעגל כל מיני שבבים ונגדים אשר גורמים למחשב הבודי לזהות שהנורה כביכול תקינה.

במנורות לד לתאורת פנים הרכב, תאורת מספר רכב, אור אחורי, ברקס וגם איתות לא קיים בהם אף רכיב אשר קשור ישירות לערוץ CAN BUS הסבר בהמשך ההודעה וגם תמונה.

 

כאשר יש כשל כלשהו במגעל המחשב בודי עלול להינזק.

בדיוק כמו שמנורת חוט להט מסיימת את חייה ולא גורמת שום נזק למחשב בודי ככה גם מנורת לד לא תגרום לשום נזק כתוצאה מהנגד או הדיודה המותקנת במעגל של הלד.

 

לא פעם נתקלתי ברנו פלואנס את עניין המטען שמחובר לשקע המצת, בעת חיבורו מזגן הרכב משתגע, ושם שקע המצת אומנם לא מחובר למחשב בודי אלא רק מקבל ממנו מתח. מסתמן שהמטען הסיני כאשר יש בו כשל הוא משבש את תקשורת canbus וגורם למחשב להפעיל את המזגן ספונטנית, פשוט ע"י שידור כלשהו שמגיע בסופו ליחידת בקרת המיזוג.

לא התייחס לתקלה אשר נתקלת ברנו מכיוון שאינני מכיר את התקלה ואת הרכב.

 

איני בדקתי את הנורות שפותח האשכול רכש, תוכיח לי בבקשה שמותקן על נורות לד נגד עומס, המוכרים גם באיביי תמיד מציינים שקיים מנגנון canbus על מעגל נורות הלד.

נגד עומס לדבריך אכן אפשרי אך הוא צריך להיות מחובר במקבלי ללד ולגרום לטמפ' גבוהות מאוד עד כדי העלאת עשן ממנו.

אכן קיים נגד אשר מגדיל את צריכת הזרם אשר מולחם במקביל ללד ומסיבה זו בדרך כלל מלחימים נגד של 10 וואט או 50 וואט מתכתי או קרמי המחובר במקביל למנורות תאורת אור מספר אחורי וכדומה.

 

אכן הנגד מתחמם בדיוק כמו מנורה בעלת הספק חשמלי של 10W או 21W מתחממת.

* קיימים ייצרנים סינים אשר מוסיפים דיודה או גשר דיודות למנורות הלד בכדי למנוע שריפת הלד כתוצאה מחיבור בקוטביות הפוכה.

המונח CAN BUS השתרש בטעות או במכוון למנורות לד אשר תחילה יוצרו על ידי הסינים והיום גם על-ידי אוסרם וגם פיליפס אשר ממשיכים את המסורת של שימוש במונחים הבאים:

 

CANBUS CONTROL UNIT

CANbus adapter

CanBus Error Free LED Bulbs

 

שאלה: מה הקשר בין מנורות לד לערוץ CAN BUS ?

 

תשובה: מספר ייצרנים מאירופה כמו VAG/BMW וגם הצרפתים וכמה ייצרנים אמריקאיים הכניסו למחשב הגוף או מחשב ייעודי לניהול מערכת החשמל את האפשרות לזהות מנורות שרופות. ברוב המקרים השיטה מבוססת על מדידת צריכת הזרם של מנורת חוט להט אשר ידוע מראש. כאשר צריכת הזרם יורדת מתחת לסף מסויים מחשב בודי או מחשב ייעודי מזהה את ירידת הזרם ומדווח דרך ערוץ CAN BUS למחשב או מודול המותקן בלוח השעונים וזה אחרון מדליק את מנורת ההתראה בלוח השעונים.

למנורות לד אין שום רכיב תקשורת קרי משדר/מקלט CAN BUS אשר יכול לשדר מידע דרך הערוץ. אל תשכח שמנורה עם משדר/מקלט ושאר רכיבים היקפים לא הייתה עולה לא 1 דולר אלא כמה עשרות דולרים.

 

* כול הנכתב מבוסס על ידע ומידע נכון לתאריך כתיבת ההסבר.

LEDriving CANBUS CONTROL UNIT 50W LEDCBCTRL103 User manual.pdf

Canbus-Car-LED-SMD-Light-Canbus-T10-W5W-194-5SMD-5050-BULB.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...