Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה ג'אז 2005 אוט' - גיר מקרטע+מדומם פתאומית


yehonac
שימו לב! השרשור הזה בן 1846 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לחברי הפורום.

להלן סדר האירועים שהתרחשו ברכב שלי במהלך החודשיים האחרונים, כאשר בכל פעם המצב החמיר:

1. נורת מנוע (check engine) נדלקה.

2. בוצע טיפול - הוספת שמן מנוע + שמן גיר (לא הונדה מקורי).

3. הילוך לא משתלב לאחר הנעה, במנוע קר. (תחושה דומה לתחילת נסיעה בהילוך 3 ברכב ידני. נוסע לאט מאוד בלי כוח, עד לעצירה)

4. במהלך נסיעה רכב מקרטע ומדומם פתאומית.

 

מצב שמנים תקין.

מכונאי אחד חיבר למחשב, שהראה תקלת חיישן קראנק והציע להחליף אותו. מכונאי אחר טען שכנראה זו תקלה ישנה שהמחשב זוכר, אבל זו כנראה לא הבעיה הנוכחית, והמליץ להחליף את כל שמן הגיר למקורי (TVC) ואולי גם לנקות את חיישן הקראנק אך לא להחליף.

 

אשמח מאוד ללמוד מנסיון של חברי הפורום, אם נתקלתם בבעיה כזו בעבר או יכולים לעזור בהעלאת השערות מושכלות.

 

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור לי הסיפור כי אין תאריכים, לפחות כללים. תן פירוט. לאחר הטיפול הילוך לא השתלב? אחרי יומיים/חודש קרה כך וכך?

 

אולי זה מה שקרה. נורה נדלקה בעקבות תקלה בחיישן קרנק כפי שחושדים שני המכונאים והיום הגעת למצב שהרכב מדומם פתאומית. יתכן וניקוי יספיק כפי שמציע השני.

 

ההילוך אולי לא משתלב בגלל שנמזג בטיפול שמן גיר לא מתאים כפי שטוען המוסכניק השני. למה ביצעו טיפול? כדי לכבות את נורת התקלה?

 

אבל שוב, תנסה לפרט יותר זמנים. יתכן ולא בוצעה עבודה מקצועית על הרכב. יש לי הרגשה שהמוסכניק השני יותר מקצועי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור לי הסיפור כי אין תאריכים, לפחות כללים. תן פירוט. לאחר הטיפול הילוך לא השתלב? אחרי יומיים/חודש קרה כך וכך?

 

אולי זה מה שקרה. נורה נדלקה בעקבות תקלה בחיישן קרנק כפי שחושדים שני המכונאים והיום הגעת למצב שהרכב מדומם פתאומית. יתכן וניקוי יספיק כפי שמציע השני.

 

ההילוך אולי לא משתלב בגלל שנמזג בטיפול שמן גיר לא מתאים כפי שטוען המוסכניק השני. למה ביצעו טיפול? כדי לכבות את נורת התקלה?

 

אבל שוב, תנסה לפרט יותר זמנים. יתכן ולא בוצעה עבודה מקצועית על הרכב. יש לי הרגשה שהמוסכניק השני יותר מקצועי.

 

תודה על התגובה.

 

בגדול כל הסיפור נמשך בחודשיים-שלושה האחרונים.

אחרי שהנורה נדלקה, התגלה חוסר שמן מנוע והוספתי. המוסכניק אמר לי שאין מה לדאוג ו"כולם נוסעים עם נורת מנוע דולקאת בג'אז" או משהו כזה. לאחר כשבוע-שבועיים הגיר הפסיק להשתלב בהנעת בוקר. (כאמור, רק כשהמנוע חם הוא השתלב)

מחוסר זמן, משכתי ככה חודש עד שנכנסתי לטיפול תקופתי שכלל החלפת שמן מנוע והוספת שמן גיר (לא מקורי).

שלשום, כשבוע אחרי הטיפול, הרכב דומם לי כמה פעמים במהלך נסיעה. מחוג סל"ד משתולל (סביב ה1500), קפיצות לא ברורות, מאבד כוח ומדומם.

 

מקווה שעכשיו יותר ברור.

אשמח אם יש רעיונות. תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה.

 

בגדול כל הסיפור נמשך בחודשיים-שלושה האחרונים.

אחרי שהנורה נדלקה, התגלה חוסר שמן מנוע והוספתי. המוסכניק אמר לי שאין מה לדאוג ו"כולם נוסעים עם נורת מנוע דולקאת בג'אז" או משהו כזה. לאחר כשבוע-שבועיים הגיר הפסיק להשתלב בהנעת בוקר. (כאמור, רק כשהמנוע חם הוא השתלב)

מחוסר זמן, משכתי ככה חודש עד שנכנסתי לטיפול תקופתי שכלל החלפת שמן מנוע והוספת שמן גיר (לא מקורי).

שלשום, כשבוע אחרי הטיפול, הרכב דומם לי כמה פעמים במהלך נסיעה. מחוג סל"ד משתולל (סביב ה1500), קפיצות לא ברורות, מאבד כוח ומדומם.

 

מקווה שעכשיו יותר ברור.

אשמח אם יש רעיונות. תודה רבה!

 

לפעמים, ההזנחה והזול עלולים לעלות ביוקר.

גש למוסכניק שאתה סומך עליו לבדיקה מקיפה בהקדם, כי מעבר לזה שאתה מסכן את עצמך, אתה מסכן את שאר הנוהגים בכביש (כשרכב כבה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסרקו קודי תקלות? יש קוד תקלה שאתה יודע עליו כרגע? מערכת ההצתה ניבדקה?

 

נסרקו. תקלה יחידה שעלתה - חיישן קראנק.

חשוב לציין (?) שהמחשב חובר אחרי שמכונאי קודם ניתק את המינוס של המצבר לכמה דקות, כדי לאפס את המחשב.

כמו שכתבתי בהודעה הראשונה, המכונאי הראשון (זה שניתק את המינוס) טוען שיכול להיות שזו תקלה ישנה שהמחשב זוכר ולא זו הבעיה.

לא נבדקה מערכת ההצתה. אשמח להארה בנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהונדה גאז ישנם 8 פלאגים ולכל פלאג סליל הצתה כלומר 8 סלילים. כאשר סליל אחד או יותר אינו תקין המנוע יתנהג בעצלות כפי שאתה מתאר..אבל, בנוסף לתופעה של עצלות וחוסר סחיבה אתה גם מתאר סלד משתולל בסרק ולכך גם יכולה לגרום מצערת מלוכלכת. הגיר ןהעברת ההילוכים מושפעים הרבה פעמים ובלא מעט רכבים ממצערת שלא עובדת באופן תקין. אתה קצת הלכת רחוק מידי בהחלפת שמן גיר ועוד שהוא אוליי לא עומד בתקן ולא מקורי. הייתי מציע תחילה לבצע ניקוי יסודי למצערת כולל פירוק שלה ולבדוק שכל 8 הסלילים ברכב תקינים..ולבדוק איזה שמן גיר שמו לך ואפ לא מתאים אז לשים מתאים ומהר!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

למקרה שמישהו ייתקל בבעיה דומה בעתיד, אני מעדכן. לאחר החלפת כל שמן הגיר למקורי הונדה + החלפת 8 פלאגים, התקלה נעלמה והרכב חזר לנסיעה חלקה כמו קודם.

תודה למייעצים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1846 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...