Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחרי חודש - מתלבטת למכור את הרכב


YuVaLiK
שימו לב! השרשור הזה בן 2221 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי לכולם... לפני שאתם שופטים, אני די מבינה במכוניות ברמה העקרונית,

אני יודעת אילו שאלות לשאול ומה לבדוק ברכב.

אבל הפעם עשיתי טעות, ולא היה מי שיעזור לי מלכתחילה לקנות את הרכב שקניתי ככה שהייתי לבד בסיפור.

חיפשתי אוטו שלא עולה על 10 אלף שח (עם עדיפות להרבה פחות) כיוון שאני בעוד כ10 חודשים טסה לטיול ארוך מאוד מאוד, שאין שום סיבה בעולם שאשקיע בזה כל כך הרבה בשביל 10 חודשים.

 

לפני חודש קניתי רכב שרצו למכור ב5 אלף, ירדו ל4, בסוף הוצאתי מהם ב 3 וחצי אלף.

דייהטסו סיריון שנת 2001

יד רביעית

140 אלף קילומטראז

בלמים חדשים, מצבר חדש, סטרטר חדש, מזגן פיקס, חווית נסיעה ממוצעת (טוב בכל זאת, מה יש לצפות מרכב כזה, אבל סך הכל סבבה).

 

בחנתי את האוטו מכאן ועד הודעה חדשה, עשיתי נסיעת מבחן ערים שלמות וסיבובים, הכל סבבה אגוזים.

נהניתי ממנו בשבוע שבועיים הראשונים, אבל משם... רק צרות.

 

תיקון של חורים שנשארו בגג מהוצאת הגגון (יש מוסכים שרצו על תיקון כזה של פחחות וצבע על גג שלם אלף שח, הוצאתי מהם 600, עדיין יקר), תיקנתי אורות ברקס (כולם! נשרפו), וכל הבעיות המתוארות להלן גם הופיעו לאחרונה ואותן אני כנראה לא אלך לתקן: התחילה להידלק לי נורה ובבדיקה במוסך זה בגלל חיישן חמצן (גם, טיפול בשווי של 600+), אי טיפול בבעיה הזו לא משפיע במיוחד על הנסיעה אלא רק על הכיס (יותר צריכת דלק. כן, משמעותית. ככה שהחסכוניות המטורפת של הרכב הזה מאבדת גם היא משמעות), עכשיו הרכב סובל מדליפת מים ושמן (טיפול של כמה מאות שקלים), דליפת המים מובילה לכך שהמנוע יתחמם כל הזמן ככה שכל נסיעה שהיא טיפה ארוכה מצריכה עצירה ומילוי מים, או פשוט להגיד ביי ביי לראש מנוע, הבלמים חורקים ורועשים, המגבים גרועים, המגב האחורי בכלל שבור, קשה לו להאיץ בגלל המחשב גיר שלא מתאים את אופי הנסיעה המהיר שלי אבל זה כבר ברכב ופחות תקלה.

 

אפילו המוסכניק שלי, היחיד בעולם שאני סומכת עליו ושאומר לי את האמת גם בדברים שאין לי מושג והוא יכול לקחת ממני, הוא עצמו אומר שהאוטו הזה לא שווה את זה, שרק מלהסתכל עליו הוא לא היה מעביר אותו טסט, ולמה לא באתי להתייעץ איתו ושהיה מביא לי גם במחיר הזה רכב יותר טוב. אמר לי שאין סיבה שאשקיע בו בטיפולים האלה כי רכב זה בור ללא תחתית ותמיד יש מה לתקן, השאלה אם הוא שווה את זה.

 

והגרוע מכל הוא, שמועד הטסט מתקרב, ואני לא חושבת להשקיע כמעט אלף שקל על הרכב הזה.

אני באמת חושבת להגיד לעצמי, וואלה טעית, למדת הרבה, כן זה בזבוז כסף וזה חרא אבל מזל שלא שילמתי עליו 10 אלף (כי גם אוטו ב10 אלף פוגש הרבה מוסך אז לפחות קניתי בשליש).

אבל זה יהיה כל כך אידיוטי, אשכרה קניתי רכב לחודש. ואני לא אקנה עכשיו חדש... כי אין לי כסף לזה וגם כשיהיה, זה כבר יהיה בשביל חצי שנה, לא בטוחה ששווה בכלל. בטח לא כשמדובר פעם שניה ברכב זול שיאשוק אותי. מצד שני קשה קשה קשה לי בלי אוטו. זה מחרפן אותי, מתסכל אותי, החוסר עצמאות הזה.

וזהו, חושבת למכור אותו לחלקים.

ולא, אני לא אמכור אותו לבן אדם כי אני כנה מדי מכדי למכור אותו אפילו בממש זול ולדעת בתוך תוכי שהבן אדם ישלם עליו הרבה יותר מזה.

 

מה דעתכם? כן טעיתי, השאלה אם למכור אותו לחלקים לא תהיה טעות רודפת טעות.

אשמח מאוד לעזרתם ועצתכם הכנה.

עריכה אחרונה על ידי YuVaLiK
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודעת להפסד. מפה נובעת ההתלבטות.

אם הייתי יודעת שאני אצא בהפסד יותר פעוט הייתי כבר עושה את זה,

אבל היות ומדובר ב3 וחצי שח שהלכו לפח (כי ה500 שח שארוויח מהמכירה לפירוק זה יכסה לי אולי וגם לא את כל הטיפול פחחות של הגג).

פשוט כל זמן שהאוטו אצלי יוצא לי מהכיס יותר מדי ולא שווה לי כרגע להגיש אותו לטסט.

עריכה אחרונה על ידי YuVaLiK
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שניה לפני שאת זורקת את האוטו, חיישן חמצן אני מניח שתוכלי להזמין באינטרנט בסכום סביר, מגבים זה כמה עשרות שקלים למגבים זולים, ונשאר להבין מה הבעיה בברקסים ומאיפה הנזילות.

 

אם את מאוד לחוצה בתקציב תנסי לפנות לכנופיה, יכול להיות שהרכב יוכל להחזיק עוד כמה חודשים בעלות סבירה בעזרתם.

 

אם בכל אופן תמכרי, הייתי מנסה למכור כרכב ולא לפירוק. יכול להיות שתמצאי מישהו שיכול לטפל לבד ומשתלם לו. כל עוד את מספרת את כל האמת אין פה שום בעיה, לא חוקית ולא אתית. אם לא תצליחי, תמיד אפשר למכור לפירוק.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטעמי-חיישנים שהלכו וכל מיני דברים כאלב ואחרים אל תתקני, תחזיקי אותו עד לטסט ואז תנסי למכור אותו אפילו בכ-1500-1000(תוך גילוי נאות כלפי הקונה) או במקרה הכי גרוע לפירוק ב-500.

הסכומים אמנם קצת מבאסים, אך הם כל כך זניחים בהשוואה למחיר שהיית יכולה לשלם על דברים אחרים/רכב יקר יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאן בחור, שבכל אוגוסט מספר על הקניה המוצלחת של שברולט אופטרה. ממליץ לך לחפש בפורום ולדבר איתו. אני התרשמתי מהקניה שלו לטובה. אולי הוא יכול לעזור לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה האם את חייבת רכב.

אם יכולה להסתדר בלי אז תעיפי את הרכב הזה . לפעמים מונית פה ושם יותר זול מלתחזק רכב.

אם חייבת רכב הייתי ממשיך עם הנוכחי.

1000 לטסט שווה אם הרכב נוסע. הרי ידעת את זה כשקנית. סיריון בת 17 בלי הרבה קמ (יחסית) זו נקודת מוצא לא רעה.

בחלק מההתייחסות שלל לתיקונים את מחמירה. מי מתקן פחחות בגג ברכב כזה?

תתעלמי. מה יקרה? יחליד? שיחליד.

 

תסתמי את החור עם סיליקון.

להשקיע כמה מאות באיתור וטיפול בנזילות זה כדאי. תגידי תודה שהמזגן והגיר בסדר.

 

מכל הנורות תתעלמי ותאכלי הרבה שום למזל טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מי שהציע לה לתקן בעלות מינימלית לא התיחס למנוע שמתחמם ואופי הנסיעה שהיא סיגלה לעצמה כדי שלא יתחמם מהר. אין לי תשובה טובה יותר אבל צריך להתייחס לא רק למגבים ולחיישנים.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מחרפן אותי, מתסכל אותי, החוסר עצמאות הזה.

קראתי את כל ההודעה המקורית והמילה היחידה שעלתה לי בראש היא ״שיעבוד״.

שיעבוד של זמן וכסף, שלא יחזרו לעולם.

עצמאות? שו? איפה הייתה פה עצמאות?

 

בנוגע לעלויות רכב באופן כללי - עד 400 ק״מ בחודש (פחות או יותר) יותר זול מוניות. בדוק עם שורוק.

שילוב של מונית ו... שומו שמים, אוטובוס או רכבת רחמנא ליצלן, יגדיל את המספר עוד יותר.

 

בנוגע לתקלות השונות - צריך לעשות קצת סדר בבלגן ולהפריד בין סתם דברים מציקים לבין בעיות חמורות

שיגרמו להשבתת הרכב עוד לפני תום עשרת החודשים. כל מיני חורים בגג זה שטויות, מגבים חדשים זה גרושים

(זה חלק מתכלה שצריך להחליף בכל אוטו שהוא) אבל נזילה, לעומת זאת, זה חמור ויכול מהר מאוד להוביל

להתחממות-יתר, ראש מנוע ושאר צרות יקרות בהרבה.

 

בקיצור, אני מציע לנסח מחדש את המונח ״עצמאות״ ולחשוב טוב-טוב מה מסתתר בו באמת.

בשבילי, לצפות באיזה סרטון בטלפון תוך כדי נסיעה באוטובוס בינעירוני (שהנהג ישבור את הראש עם התנועה)

בעלות שהיא בערך פי 3 יותר נמוכה מהמקבילה ה״עצמאית״ באוטו - זאת עצמאות.

 

נ.ב.:

לגבי טעויות - רכב לעולם יהיה ״טעות״ פיננסית, והאמת המפתיעה היא שאין הרבה הבדל בין רכב בן 17

לבין רכב חדש בעלויות האמיתיות שלו - האחד מפסיד סכומים ניכרים בירידת ערך, השני מפסיד אותם בתיקונים,

כמה כסף זה עולה בשורה התחתונה - זהה להפליא.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה רבה לכולם על המענה.

בקשר ל"תיקון גג המיותר", כמובן שאני לא טמבלית ולא מחפשת על מה לזרוק כסף, תיקנתי את החורים בשביל למנוע נזילות בחורף. מי שאני מטפלת אצלו אמר לי ששום סיליקון לא יעזור וחייב כי בגשם יהיה לי אלה איסטר (מי שחושב שחירטט אותי כדי לקחת כסף- הוא בכלל לא פחח והתיקון בכלל לא נעשה אצלו, הוא עזר לי לבדוק מחירים במוסכים באיזור). אז נגיד על זה אמרתי שאשקיע, עזבו שזה מיותר כרגע אם אני אכן אפטר מהאוטו כי עוד לא הגיע הגשם...

ובקשר לבעיה חשובה וההבדל בינה לבין בעיה זניחה ומציקה, יש בעיות שלי הן לא קריטיות אבל בודקים אותן בטסט.

אני לא חושבת שאצא לגמרי מופסדת כי היו בו כל כך הרבה תקלות שלמדתי כל כך הרבה דברים שהכינו אותי לרכב הבא שיהיה לי כשאחזור לארץ, אבל כן, חד משמעעת וגם אם לא לגמרי, יצאתי מופסדת בגדול גם אם אמשיך איתו וגם אם לא.

למשל עכשיו השבתתי נסיעה איתו כי אי אפשר לנסוע איתו יותר מ10 דקות רציפות בלי שהמד חום של המנוע מנטר. לתחום האדום.

אני לא מפונקת וחייתי על אוטובוסים כל חיי; ובגלל שאני גרה באיזור קטן שהתחבצ שלו ממש לא מזהיר, אני יכולה להגיד שלהיות תלותי בזה זה סיוט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי לסחוב עם הרכב כמו שהוא כמה שאפשר, ואז למכור לפירוק.

 

כי אחרת בסוף זה יהיה 600 שקל פה, 1000 שקל שם (כי מה, לזרוק את האוטו בגלל חיישן חמצן?/משאבת מים/וואטאבר), ומהר מאוד תוציאי יותר ממה שהרכב הזה שווה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב הקונספציה השגויה (שלא לומר דברים אחרים, נעימים פחות) הזו.

 

מה הקשר בין כמה הרכב שווה, לעלות הטיפולים? למה זה מעניין? אם הרכב יהיה שווה 10,000₪, אז כן שווה לתקן משהו ב-3,000₪? מישהו יחזיר לך תיקון כזה ברכישה?

 

השאלה היחידה היא כמה עולה לך בסופו של דבר להחזיק את הרכב לאורך תקופה. אם שילמת 1,000₪ על ירידת ערך (שזה נניח מה שהרכב הספציפי הזה שווה) ועוד 4,000₪ על תיקונים זה עדיין יותר זול מלשלם 10,000₪ על ירידת ערך ו-1,000₪ על תיקונים.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תמכרי לפירוק יתנו לך סכום מסוים. אז תפסידי איזה 1500-2000 שקל ממחיר הקנייה - ממש שטויות.

 

לא יודע אם הבנתי אותך נכון, אבל אם היא תמכור לפירוק יתנו לה על הרכב בקושי 500 שקל.

 

באשר לשאלה. הטעות שלך הייתה שחשבת יותר מדי על הקניה של הרכב ופחות מדי על מה שיקרה אחר כך.

כשקונים רכב כל כך ישן יהיו תקלות, יהיו לא מעט כאלה. השאלה אם אחרי שתשקיעי ברכב הזה עוד 2000 שקל נניח יהיה לך שקט או שלא.

 

לשאלה הזו לאף אחד אין תשובה, ופה ההימור.

מי שלא רוצה להמר קונה קיא פיקנטו יחסית חדשה נוסע בה שנה מוכר ומפסיד לכל היותר 10000 שקל ירידת ערך (טסט וביטוח יש בכל אוטו).

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבן אדם שצריך רכב שישרת אותו לטווח ארוך, הייתי עדיין ממליץ לזרוק את הגרוטאה, ולקנות רכב חדש או משומש עם מוניטין אמינות טוב.

 

כי כמה כסף שלא תשפוך על תיקונים של גרוטאה שעוד שנה תהיה בגיל הצבעה בבחירות, אתה עדיין תסע על גרוטאה שאי אפשר לדעת מתי היא תתחרבן בפעם הבאה, ואז שוב, 600/800/1500 שקל תיקון, לא תזרוק את האוטו בגלל זה? ואז שוב פעם תסע קצת על גרוטאה תקינה, goto begin.

 

לפותחת שירשור אין כל עניין להחזיק את הרכב לטווח ארוך (עוד חצי שנה היא יוצאת לטיול), וגם אם היא תתקן אותו, הוא יתחרבן שוב, ובסוף היא תמכור אותו לפירוק. בגלל זה אני חושב שדבר הכי טוב יהיה לנסוע עד שיתחרבן לגמרי, ואז למכור לפירוק ולהיסתדר עם אוטובוסים/מוניות/הורים/חברים עד הטיול.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2221 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...