Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2874 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
תגיד ירחמיאל,

 

זה אתה עם "הדיאטה של ירחמיאל" בתגובות של YNET ?

 

חחחח

 

ההוא יחיאל, אללה ירחמו...

עד 27.1.2020 אני עסוק

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נתקלתי בזמנו בגיף מאד נחמד שמראה חריגות טמפרטורה בכדור הארץ בין השנים 1900 ועד ימינו.

ממחיש בצורה מצויינת את הנקודה.

מצאתי אותו כסרטון ביומדרוב:

[video=youtube;-yIHxOui9nQ]

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

איזה נקודה זה ממחיש? זה שיש התחממות זה לא משהו שנתון לויכוח, הויכוח הוא כמה זה באשמת האדם והתיעוש

פורסם

רגע, איך אפשר להגיד שהאדם והתיעוש לא תורמים להיתחממות?

הרי אנחנו כל הזמן מיצרים חום משריפת דלקים וכו' החל מהתעשיה ועד כלי התחבורה, החום שנוצר בתהליך מישתחרר לסביבה, אז אנחנו מייצרים חום עודף שלא היה נוצר ללא האדם, אז איך אנחנו לא אשמים?

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

התהליך של ההתחממות אולי לא החל ברגע שהאדם החל לנצל את משאבי הטבע, אבל כנראה הואץ בעקבות זאת.

כריתת יערות לא הזכרתם כמדומני.

מי שחי בעולמנו "מספיק זמן" יכול גם הוא להרגיש שפעם העולם היה קריר יותר (מבחינת טמפרטורה).

alfa 156 2.5.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
רגע, איך אפשר להגיד שהאדם והתיעוש לא תורמים להיתחממות?

הרי אנחנו כל הזמן מיצרים חום משריפת דלקים וכו' החל מהתעשיה ועד כלי התחבורה, החום שנוצר בתהליך מישתחרר לסביבה, אז אנחנו מייצרים חום עודף שלא היה נוצר ללא האדם, אז איך אנחנו לא אשמים?

 

גם אלה שמייחסים את ההתחממות הגלובלית למעשי האדם לא מתייחסים בכלל לחום עצמו שהאדם פולט כי הוא ממש זניח, ה"אשמה" של האדם והתיעוש והתרומה שלו להתחממות הגלובלית נעוצה בפליטת גזים מזהמים שמונעים מהחום להיפלט לאטמוספירה, וכמו שנכתב למעלה - כריתה של עצים שאמורים לנטרל את אותם גזים בעייתיים.

פורסם

אף פעם לא הבנתי למה אנשיפ פותחים אשכולות באופטופיק כאשר ברור שהתשובות שיקבל מחברי הפורום הם ציטוטים מויקיפדיה או מתוך אתר אחר בשפה האנגלית.

איזה כייף לי :)

פורסם
אף פעם לא הבנתי למה אנשיפ פותחים אשכולות באופטופיק כאשר ברור שהתשובות שיקבל מחברי הפורום הם ציטוטים מויקיפדיה או מתוך אתר אחר בשפה האנגלית.

תפתח על זה אשכול משלך.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

כנראה שנדע רק בעוד 100 שנים. לדעתי כרגע גם אם קיים החשש והוא לא מוכח ב100% המינימום שאנחנו צריכים לעשות זה לפעול לפני שיהיה מאוחר מידי כי למיטב הבנתי המקרה הגרוע בשתי הסצנריוס הם:

א. לא לפעול ולהגיע לנקודת האל חזור בעוד 100 שנים שתגרום לאסון כמעת היכחדות (במקרה שגרמנו להתחממות)

ב. לפעול ולגלות בעוד 100 שנים שהמאמצים שלנו לשווה (במקרה שזאת תופעה גלובלית שלא קשורה אלינו)

 

בסופו של דבר אם יש ספק אז אין ספק וכשהולכים לזונה אז שמים קונדום ולא שואלים את עצמך אם במקרה וכו...

פורסם

לבגי אפשרות ב' - לא מדוייק. יתכן שכבר עברנו את נקודת האל חזור. אבל התנהלות אחראית תדחה את הקץ, ואלי תאפשר פיתוח טכנולוגיות שיתגברו על הנזקים.

וזאת מעבר לכך שיש הרבה סיבות נוספות לצמצום השימוש בדלקים מאובנים ולטיפול יסודי באיכות הסביבה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אתה מאנשי טראמפ? הנתונים חד משמעיים - שינויי האקלים הנוכחיים חופפים בזמן למהפיכה התעשייתית ואילך. מדובר בשינויים הנובעים מפעילות אנושית.

 

זה קצת מצחיק אותי שמדענים מפרסמים נתונים על שינוי בטמפרטורה על פני מאה ומשהו שנים, שלא מהווים אפילו פסיק מהמיליארדים שבו כדו"א קיים.

 

החפיפה בזמן שאתה מזכיר לא בהכרח קשורה לתחילת המהפכה התעשייתית. פשוט בין המאות ה-14 עד ה-19 חצי הכדור הצפוני היה נתון בעידן הקרח הקטן. מה בדיוק היו הטמפרטורות לפני כן (בדיוק של עשירית המעלה כפי שמודדים היום)? - לעולם לא נדע אם חם יותר מהיום או לא.

 

ב2010 התפרץ הר הגעש האיסלנדי אֶיְיַאפְיָאטְלָאיֶיקוּטְל ופלט כמות אפר וולקני שמוערכת בכמחצית מהפליטה האנושית מאז המהפכה התעשייתית.

הוא מתפרץ אחת לכמה מאות שנים בערך בכזו עוצמה. כלומר הר הגעש הזה לבדו אחראי להתחממות הגלובלית יותר מהאנושות.

 

ועוד לא התחלתי לדבר על נפיחות הפרות...

.We apologise for the inconvenience

פורסם

התפרצות האייאפיאטלאיוקטל (או כל הר געש אחר) לא קשורה לעניין. גזי הפליטה התעשייתיים הם בעיקר פד"ח וחנקות, ולא אפר וולקני. כמות הפד"ח המשתחררת בהתפרצויות וולקניות מתגמדת יחסית לתוצרי בעירה אנושיים.

 

נכון שיש מדענים הטוענים כי בלוחות זמנים גיאולוגיים אין קשר בין ריכוז פד"ח באטמוספירה לבין התחממותה או התקררותה, אבל דעת הרוב המוחלט של מדעני הסביבה הי כי ההתחממות העכשוית של הטמוספירה נובעת מפעילות אנושית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

רגע, איך אפשר להגיד שהאדם והתיעוש לא תורמים להיתחממות?

בעיקרון יש טענות דומות -

1. התרומה של התיעוש זניחה, כלומר התהליך של התתחממות זה הוא הרבה יותר מסיבי מכל הפליטה של התעשיה.

2. לא ידוע גודל ההשפעה של התיעוש, כלומר זה עלול להיות זניח, יחסית לתהליכים טבעים שמתחרשים כבר אלפי שנים.

 

לגבי הטענה של כריתת עצים-

בעיקרון קיים נתון שלפיו, נכון להיום יש יותר עצים בארה"ב מאשר היו לפני 100 שנים, זאת מכוון שהכריתה נעשית באופן אחראי, על כל עץ שכורתים שותלים יותר מעץ אחד.

גם בארץ, ממה שידוע לי, לא פשוט לכרות עץ.

פורסם

סנופ - לגבי התיעוש - המספרים מדברים בעד עצמם. חפש מידע בגוגל על פליטות גזי חממה, במיוחד פד"ח.

 

לגבי יערות - הבעיה המרכזית היא יערות הגשם הטרופיים, המתכלים בקצב מהיר מאד. ממה שקראתי (אין מולי מקורות כעת) חלק גדול מזה הוא כריתה ושריפה בלתי חוקיים לצורך יצירת שטחים לחקלאות - אבל כיון שהשטחים המבוראים מאבדים את פוריותם מהר מאד החקלאים ממשיכים לברא עוד ועוד שטחים.

 

במדינות מערביות לא מעטות יש פעילות נרבת לחידוש יערות, וד"א, ישראל די מובילה בעניין, היו שנים בהן היתה המדינה היחידה בעולם בה שטחי היערות גדלו משנה לשנה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...