Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2731 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
נו באמת, זה שרשור רציני?

 

צביעת רכב היא שילוב של מדע ואומנות, לחשוב שכל הדיוט יכול לקנות תרסיס צבע והתוצאה תצא טובה זה מגוחך.

 

יש הבדל בין תוצאה טובה לבין צבע שלא מתייבש שבוע.

פורסם

אין הבדל!

 

לא כי באמת אין הבדל אלא כי זה מה שמתקבל כאשר אדם שאין לו מושג מה לעשות לוקח את חומרי הגלם של מומחה ומנסה לחקות אותו.

 

מזל שלפחות לא החליט לעשות למישהוא ניתוח קיצור קיבה, כולה עולה שקל תשים ותשע הסקלפל וכפפות מחוטאות לוקחים מהמטבח.:wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

יש גם הבדל בין ניתוח רפואי לצביעה של מתכת עם ספריי.

 

להשפריץ ספריי על חתיכת מתכת זה לא מדע טילים.

 

צבעתי הרבה דברים בחיים שלי, כולל חלקים באוטו. להגיד לך שיצא מושלם? לא.

 

אבל פה מדובר בפאשלה בסיסית - או שהחומר לא תקין, או שקרה משהו בסיסי לא תקין בתהליך.

פורסם
אני גם לא מכיר את הטענה הזו להתחברות צבע כשהוא רך.

כשהוא רך זה אומר דבר אחד - תהליך הנידוף לא הסתיים. בצביעה בספריי מתקבלת שכבה דקה ויבשה יחסית לצביעה עם פיסטולט,

כמובן כל עוד מקפידים על מרחק והתזה נכונים, כך שאין ממש צורך לחכות יותר מ-10-15 דקות.

ולשני החברים שמעליי, בוודאי לא יום או כמה ימים, זה מיותר.

טעיתי כשכתבתי "רך", הכוונה לשיכבה יבשה למגע. ממה שראיתי ביוטיוב ובפורומים, צריך לחכות לשיכבה יבשה, ורק אם מחכים לייבוש סופי של היסוד, שאורך ימים, צריך לשייף אותו.

 

קח מקרה טוב להשוואה: פעם צבעתי בטמפ' של 13 מעלות. ידעתי שזה לא נכון אבל קיבלתי פיסטולט חדש והייתי חם לנסות אותו.

צבעתי חלק מפח וגליל פלסטיק שהיו שניהם באותו מקום כמה שעות. הצבע של הפח קיבל קמטים רציניים והצבע של הפלסטיק יצא מושלם.

לפני הצביעה עשיתי ניסיון בבית על חתיכת פח, גם כן בטמפרטורה נמוכה. בדקתי עכשיו, בחלק ממנה היסוד מתקלף ובחלק אחר דווקא יציב; כניראה התנאים היו קיצוניים פחות.

אנסה שוב בחום יותר גבוה, ועם הקפדה על שכבות דקות.

 

פרסמתי את הסיפור לא רק כדי לקבל ייעוץ, אלא גם בשביל לשתף מהניסיון שלי, שצבעים מתחילים אחרים שלומדים מהאינטרנט יקראו לא רק סיפורי הצלחה.

צביעת רכב בספריי הרבה הרבה פחות סלחנית מצביעת קיר או דלת בבית.

הצבעים יקרים; חומרים נלווים לשיוף, ניקוי, בטיחות וכו' גם עולים, 10 פה 20 שם מצטבר לעוד 200 שקל.

הזמן שלוקח ללמוד את הנושא מצטבר לכמה ימי עבודה (משום מה אנחנו לא סופרים זמן שנישרף מול המחשב...)

כיסוי טוב של החלקים שלא אמורים להיצבע זה גם שעות עבודה.

טיפ מניסיוני הדל: גם בזמן שיוף עם כלים חשמליים כדאי קצת לכסות,רסיסים עפים באוויר ושריטות על שימשה זה בלתי הפיך.

כשמתיזים קרוב מדי יש נזילות. מרחוק מדי, קרחות בצבע.

ואם טעינו כמו במקרה שלי, צריך לחזור על הכל.

 

מבחינת יופי, אין מה לחלום אפילו בתנאים ביתיים. אתה רק רוכן מעל הצבע לראות איך יצא וגרגרי חול נופלים מהבגד ונדבקים לצבע.

מראה סופי שיצא לי: קליפת תפוז עם כמה נגיעות אבק. ממרחק מטר ומעלה נראה סביר, אז לא מעיז להתלונן.

 

הפוסט הזה היה אמור להיות תיאור פרוייקט מוצלח עם תמונות, בינתיים לא. מקווה לשתף אתכם גם בהצלחה :-)

  • אהבתי 1

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

  • אחראי פורום
פורסם

לא קרה שום דבר בלתי הפיך ובמיוחד בעבודות כאלה - לומדים בעיקר מטעויות.

מציע לך לחפש בפורום זה פרוייקטים בצביעה, חלקם מוצלחים וחלקם פחות, מכולם תלמד משהו.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

שייפת את הרכב עד לפח חשוף?

פריימר רגיל לא בנוי להתחבר לפח חשוף,בשביל זה צריך יסוד צורב(etching primer).

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם
שייפת את הרכב עד לפח חשוף?

פריימר רגיל לא בנוי להתחבר לפח חשוף,בשביל זה צריך יסוד צורב(etching primer).

עד לפח החשוף איפה שהיה צריך.

בכמה מקומות ראיתי ששמים יסוד צורב אבל הרוב לא, וגם הצבעי אמר לצבוע ישירות עם יסוד רגיל.

עד כמה זה קריטי ?

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

פורסם

סילחה על הבורות, אבל זה לא כל המטרה של פריימר, להוות שכבה מקשרת בין הפח לצבע?

יום טוב גם לך

  • אחראי פורום
פורסם (נערך)

יסוד צורב כן אך גם פריימר על בסיס אפוקסי יספיק למתכת חשופה.

בכל מקרה, לכל אחד מהם יש את התנאים שלו.

הטמפ' קריטית. יש שיטות להתגבר על זה אבל בטח לא עם ספריי.

אני עדיין תולה בזה את האשמה. בעוונותיי צבעתי מתכת חשופה גם עם ספריי יסוד ב-12₪ ולא קיבלתי תוצאות כמו שפות"ש מתאר.

עריכה אחרונה על ידי itaysamurai

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

תודה לכולם,

 

עידכון מצב –

 

עבר חודש מאז הצביעה. הצבע סוף סוף יבש וקשה לגמרי.

 

בקשר ליסוד שלא תפש על המתכת החשופה, ביקרתי אצל הפחח שמכר לי את הספריי.

אגב, מדובר על "קאר פיקס" מתל אביב.

לדעתו לא נתתי ליסוד מספיק זמן להתייבש, ושלא צריך יסוד צורב. אין תשובה לגבי טווח טמפרטורות מותר לצביעה.

הוא לא הסכים לתת לי עוד ספריי ללא תשלום, אבל צבע בחינם את האזור הבעייתי באפוקסי עם פיסטולט, וגם עשה פוליש למקומות שצבעתי שנראים עכשיו נהדר.

 

הפרויקט הסתיים; נשארה התעלומה של צבע היסוד, עד הניסיון הבא.

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

  • 10 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

מקפיץ ברשותכם את השירשור עם עדכון חיובי

 

קניתי בטופקולור בתל אביב צבע לפי קוד הרכב וצבע יסוד. הפעם גם חקרתי אותם באילו תנאים צריך לצבוע כמו טמפרטורה.

ביקשתי יסוד צורב ומכרו לי את זה:

תצלום1386.jpg

מחיפוש ברשת מדובר בספריי גילוון קר עשיר באבץ, לא יודע אם זה מה שצריך. גם יש לו תכונה מוזרה שקל לגרד אותו מפני השטח גם אחרי שהתייבש הרבה זמן. בכל מיקרה החלטתי לזרום איתו.

 

אחרי צבע יסוד:

תצלום1398.jpg

 

אחרי צבע בסיס:

תצלום1413.jpg

 

הפעם אין התקלפויות, כנראה הבעיה בפעם הקודמת הייתה טמפרטורת סביבה נמוכה מדי. הצבע ניראה טוב ושרד יפה את הקיץ (ניצבע לפני כחצי שנה)

גם הגוון מתאים ולא רואים הבדלים עם שאר הדופן. טוב זו לא חוכמה גדולה כי זו דופן שנצבעה לפני 3 שנים והצבע עדיין חדש.

 

מהצד אפשר לראות בהשתקפות את ההבדל בגוונים:

תצלום1430.jpg

 

שוב תודה לכל מי שעזר

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

פורסם

הסיבה שכל הספריים לא מתייבשים היא שהם אינם מכילים מקשה, הם מכילים במקרה הטוב - תוסף ההופך את הצבע האקרילי לצבע יבוש אויר. כשאני מכין לי ספריי, אני דוחס בנוסף לצבע גם כמות מסוימת של מקשה מסוג מסוים, כך שהצבע במיכל לא יתייבש, אלה רק ברגע החשיפה לאוויר. כמובן שאורך החיים של הספרי הוא מוגבל, אבל בטווח של חודש הוא אינו מתייבש במיכל. מעבר לכך ניתן לשמור אותו במקרר לאורך זמן של חודשים. בטמפרטורה של עד 7 מעלות אין ראקציה כימית בין הצבע למקשה.

פורסם

הייתה לי גם בעיה כזאת.

גם צבעים של טופ קולור למען האמת.

קינתי צבעתי. שמתי במחסן שלושה ימים.. לא התייבש כמו אצלך.

הוצאתי את זה שעה בשמש.. הכל פיקס

 

קר עכשיו, פלוס אין הרבה שמש. וזה בעיה.

אינסטגרם עם הריתוכים שלי :-D

 

http://instagram.com/newworldofdisorder

 

×
×
  • תוכן חדש...