Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2729 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לחברי הפורום,

ברכב היו כמה קילופי צבע עם חלודה; צבע הרכב לבן פשוט.

 

לאחר בדיקה בפורומים ובסרטוני הדרכה, בחרתי במה שנראה לי הכי בטוח בצביעה בספריי, וזה לקנות את כל הצבעים מאותו ספק, שהוא גם בעל מקצוע בתחום.

קניתי מאחד המקומות שמוכרים ערכות צביעה לרכב (יש כ 3 כאלה באזור תל אביב). מדובר על צבע יסוד + צבע בסיס + לכה + כמה אביזרים,. סה"כ 250 ₪.

המוכר התאים לי צבע לפי קוד הרכב, הוא גם צובע רכבים שם ויש לו מחשב צבע ומערכת ערבוב מקצועית, כלומר העסק נראה רציני.

 

צבעתי לפי השלבים האלה:

1, שיוף עד העלמת החלודה וקבלת פלדה מבריקה ונקייה, החלקה עם ניירות לטש בגרעין 80/120/240/320

2. ניקוי עם ספריי מסיר שומנים וטינר.

3. 3 שכבות צבע יסוד (פריימר), 3 שכבות צבע בסיס, 3 שכבות לכה, 10 עד 15 דקות בין כל שיכבה. שכבות

דקות ואחידות בריסוס ממרחק 20 ס"מ כמו שראיתי במדריכים וכמו שהסביר המוכר.

הצביעה נעשתה בתחילת ינואר בין 2 ל4 בצהריים, ללא שמש ישירה על האוטו, טמפרטורה 15 מעלות בערך.

 

לאחר שבועיים שהרכב עמד בחוץ והתייבש:

  • הצבע עדיין רך. כשדוקרים אותו נישאר סימן, שמתאחה חלקית לאחר מכן. זאת לעומת צביעה אצל פחח שאחרי יום כבר היה קשה כבטון.
  • ניקיתי שאריות של נייר הדבק עם מסיר מדבקות, מבוסס בנזין או טרפנטין כנראה. הצבע נמס ויורד, סיבים מהסמרטוט נדבקים לצבע, הפסקתי מיד. הצבע המקורי אדיש לכימיקלים האלה
  • מכה שנתתי בטעות לצבע הורידה אותו עד הפח. בדקתי ובלי מאמץ רב, אפשר לגרד עם הציפורן את הצבע עד הברזל. זה הכי גרוע מבחינתי, שהיסוד לא תפש והחלודה תחגוג מתחתיו. בצבע המקורי, היסוד "צרוב" לברזל ויורד רק בשיוף.

 

לסיכום, מאות שקלים על צבע ייעודי לרכב ותוצאה של ספריי מחנות הכל בדולר.

 

אשמח לקבל ייעוץ מבעלי הניסיון כאן -

 

מילא האסתטיקה, אבל דבר אלמנטרי כזה, שצבע יסוד לברזל לא ייצמד לברזל ?

לדעתכם טעיתי בעבודה או שהחומרים לא טובים ?

האם זו האיכות שאפשר להגיע אליה עם ספריי ?

 

דיברתי עם המוכר בטלפון, הוא טוען שייתכן שצבעתי שכבות עבות מדי. אגש אליו לבדוק. מה כדאי הלאה, לקחת צ'אנס ולקנות שוב אצלו, או שיש מקומות יותר מומלצים (טופ-קולור וכו')

 

תודה!

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

פורסם (נערך)

תנסה לגשת חזרה לאותו בעל מקצוע לבדוק מה השתבש.

 

יש מן הסתם איזו בעיה בקישור בין הצבע לרכב.

לדעתי, אתה לא אמור לשלם לו שקל נוסף על כלום.

הסיפור על השכבות העבות קצת חארטה. זה היה מעכב את הייבוש - אבל לא לשבוע.

עריכה אחרונה על ידי Nakamichi
  • אחראי פורום
פורסם (נערך)

לדעתי תנאי הסביבה לא איפשרו לצבע להתייבש ולהתקשות כראוי.

Curing דורש טמפ' סביבה של 20-25 מעלות, הפח של הרכב היה אפילו קר יותר מה-15 מעלות שציינת ובלילה עוד פחות.

לא סתם צבעים מכניסים רכבים לתנור, שעה ב-60 מעלות.

אבל, מניסיון, גם טמפ' נכונה, קבועה ומבוקרת תביא לתוצאות מצויינות, גם בלי תנור.

בזמן הזה כל החומרים שאמורים, מתנדפים מכל השכבות.

עוד סיבות: ליכלוך, אבק באוויר.

אני פחות קונה את מה שהצבעי אומר על שכבות עבות,

כי גם במקרה כזה אבל עם curing נכון, הן היו מתקשות ונצמדות למשטח, לפחות יותר טוב ממה שתיארת.

עריכה אחרונה על ידי itaysamurai

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

תודה לכל המגיבים,

 

בין הפריימר לצבע הבסיס חיכיתי כ 20 דקות. כמו שהסבירו לי כדי שהצבע יתחבר טוב לפריימר כשהוא עוד רך.

אגש לצבעי הזה לבירור, ובלי להשאיר אצלו עוד כסף.

ניראה שצריך לחכות לעונה יותר חמה בשביל ה curing, את זה לא ידעתי.

itaysamurai - מתי עדיף, ביום נעים של 25 מעלות או בשרב של 40 ?

 

ניקיתי מאבק לפני הצביעה. תמיד יש אבק באוויר אבל כמות זניחה.

נגד שומן של טביעות אצבע וכדומה, ריססתי מסיר שומנים תעשייתי וניגבתי אחרי חצי דקה עם מטלית (בד טריקו נקי לבן), ואז עם מטלית דומה ספוגה בטינר ניטרו, עוד 2 דקות המתנה לוודא שהטינר התנדף. אין מצב שזה הכניס איזו שיכבת ליכלוך מסתורית על הברזל ?

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

פורסם
עריכה: התכוונתי לצבע בסיס כמובן..

 

חחחח התכוונת כמה זמן הוא נתן לצבע יסוד להתייבש לפני צבע בסיס

 

בכל אופן.

אני במקרה דומה לשלך רק בסביבה סגורה ולא בחוץ.

אבל במקרה שלי זה ג׳אנטים.

עשיתי test לפני שאשכרה צבעתי על משהו בלי דרך לחזור אחורה. חד משמעית צבע לדוגמא rust-o-lium הוא פי כמה וכמה פחות טוב לעבודה כזאת מאשר הצבע שלקחתי בחנות טופ קולור.

עלה לי 420 של ל 6 פחיות. 2 מכל סוג ואני צריך לסיים עוד 3 ג׳אנטים. אז אני לא יודע איזה צבע ומה הכמות שלקחתי אבל כנראה לקחת צבע לא איכותי.... כי מה שהפתיע אותי שהלכה אחרי 3 שכבות כבר היתה לגמרי יבשה אחרי 24 שעות כולל gas out..

 

התהליך שלי:

3 שכבות יסוד

3 שכבות בסיס

3 שכבות לקה.

 

הנה התוצאה:

20180118_152851.jpg

20180118_152914.jpg

פורסם
תודה לכל המגיבים,

 

בין הפריימר לצבע הבסיס חיכיתי כ 20 דקות. כמו שהסבירו לי כדי שהצבע יתחבר טוב לפריימר כשהוא עוד רך.

אגש לצבעי הזה לבירור, ובלי להשאיר אצלו עוד כסף.

ניראה שצריך לחכות לעונה יותר חמה בשביל ה curing, את זה לא ידעתי.

itaysamurai - מתי עדיף, ביום נעים של 25 מעלות או בשרב של 40 ?

 

ניקיתי מאבק לפני הצביעה. תמיד יש אבק באוויר אבל כמות זניחה.

נגד שומן של טביעות אצבע וכדומה, ריססתי מסיר שומנים תעשייתי וניגבתי אחרי חצי דקה עם מטלית (בד טריקו נקי לבן), ואז עם מטלית דומה ספוגה בטינר ניטרו, עוד 2 דקות המתנה לוודא שהטינר התנדף. אין מצב שזה הכניס איזו שיכבת ליכלוך מסתורית על הברזל ?

 

לא שמעתי על התיאוריה הזאת.. פריימר צריך להתייבש לגמרי לפני הצבע (לפחות 24 שעות). אני אישית מחכה כמה ימים, לאחר מכן משייף את הפריימר עם נייר מים ורק אז מתחיל בצביעה.

פורסם
לא שמעתי על התיאוריה הזאת.. פריימר צריך להתייבש לגמרי לפני הצבע (לפחות 24 שעות). אני אישית מחכה כמה ימים, לאחר מכן משייף את הפריימר עם נייר מים ורק אז מתחיל בצביעה.

 

אמת. גם אני נתתי 24 שעות לפני שכבת בסיס

  • אחראי פורום
פורסם
תודה לכל המגיבים,

 

בין הפריימר לצבע הבסיס חיכיתי כ 20 דקות. כמו שהסבירו לי כדי שהצבע יתחבר טוב לפריימר כשהוא עוד רך.

אגש לצבעי הזה לבירור, ובלי להשאיר אצלו עוד כסף.

ניראה שצריך לחכות לעונה יותר חמה בשביל ה curing, את זה לא ידעתי.

itaysamurai - מתי עדיף, ביום נעים של 25 מעלות או בשרב של 40 ?

 

ניקיתי מאבק לפני הצביעה. תמיד יש אבק באוויר אבל כמות זניחה.

נגד שומן של טביעות אצבע וכדומה, ריססתי מסיר שומנים תעשייתי וניגבתי אחרי חצי דקה עם מטלית (בד טריקו נקי לבן), ואז עם מטלית דומה ספוגה בטינר ניטרו, עוד 2 דקות המתנה לוודא שהטינר התנדף. אין מצב שזה הכניס איזו שיכבת ליכלוך מסתורית על הברזל ?

 

אני גם לא מכיר את הטענה הזו להתחברות צבע כשהוא רך.

כשהוא רך זה אומר דבר אחד - תהליך הנידוף לא הסתיים. בצביעה בספריי מתקבלת שכבה דקה ויבשה יחסית לצביעה עם פיסטולט,

כמובן כל עוד מקפידים על מרחק והתזה נכונים, כך שאין ממש צורך לחכות יותר מ-10-15 דקות.

ולשני החברים שמעליי, בוודאי לא יום או כמה ימים, זה מיותר.

 

לגבי טמפ', גם חם מדי זה לא טוב. יש פה ענייני כימיה ואם אתה מתערב בהם, אתה פוגע בתהליך.

צביעה בחוץ היא אף פעם לא מבוקרת ואף פעם לא אחידה. הפח לא משווה את עצמו לסביבה והוא גם יכול לאגור קור או חום בגלל השהות הארוכה בחוץ.

קח מקרה טוב להשוואה: פעם צבעתי בטמפ' של 13 מעלות. ידעתי שזה לא נכון אבל קיבלתי פיסטולט חדש והייתי חם לנסות אותו.

צבעתי חלק מפח וגליל פלסטיק שהיו שניהם באותו מקום כמה שעות. הצבע של הפח קיבל קמטים רציניים והצבע של הפלסטיק יצא מושלם.

יש חומרים חמים ויש קרים, אין איך לווסת את זה למעט סביבה מבוקרת.

ואבק תמיד יהיה והוא גם בעל השפעה, למרות שאיך זה נראה, זה לא המקרה.

כל זה לא אומר שאי אפשר להצליח במה שניסית לעשות, פשוט כנראה התנאים באותו זמן היו קיצוניים מדי.

 

לגבי הניקוי, על פניו נראה בסדר, צבעי טוב משתמש גם בדגריזר ואז במטלית דביקה כדי להוריד משקעים כמו אבק וסיבים.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

הפריימר הוא לא חלק משכבות הצבע אלה מקשר בינם לבין פח הרכב. צביעה על פריימר רטוב תגרום בדיוק למצב זה בו הצבע לא מתייבש (כי הוא יושב על משטח רטוב). וייבוש סופי של צבע ממש לא לוקח 15 דקות.

פורסם

נו באמת, זה שרשור רציני?

 

צביעת רכב היא שילוב של מדע ואומנות, לחשוב שכל הדיוט יכול לקנות תרסיס צבע והתוצאה תצא טובה זה מגוחך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

לכל אחד מהמרכיבים (פריימר, יסוד ועליון) יש כללים שצריך להיצמד אליהם באדיקות ולכל יצרן יש כללים שונים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

 

עשיתי test לפני שאשכרה צבעתי על משהו בלי דרך לחזור אחורה. חד משמעית צבע לדוגמא rust-o-lium הוא פי כמה וכמה פחות טוב לעבודה כזאת מאשר הצבע שלקחתי בחנות טופ קולור.

עלה לי 420 של ל 6 פחיות. 2 מכל סוג ואני צריך לסיים עוד 3 ג׳אנטים. אז אני לא יודע איזה צבע ומה הכמות שלקחתי אבל כנראה לקחת צבע לא איכותי.... כי מה שהפתיע אותי שהלכה אחרי 3 שכבות כבר היתה לגמרי יבשה אחרי 24 שעות כולל gas out..

 

 

לא כתוב על הפחית איזה צבע, הוא ממלא אותן בעצמו. המחיר היה כ 70 שקל לפחית.

הג'אנטים נראים מהמם :-)

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

×
×
  • תוכן חדש...