Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם ב DSG7 יש פונקציית נסיעה בניוטרל ללא בלימת מנוע?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 2311 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כי לנהג אנושי יקח זמן לשלב הילוך בעת הצורך, בעוד תיבה רובוטית תשלב להילוך המתאים ברגע שהנהג יחזור לגז.

 

בנוסף, אחת מהסיבות שהעברה לסרק היתה פסולה כשיטת נהיגה היא התנהגות הרכב במצב כזה, שהיתה פחות יציבה. כיום, עם בקרות יציבות למיניהן, זה פחות חשוב.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

וואו כמה שאתה צודק,

גם כשהיה משולב הילוך 4 בירידה, הורגשה בלימת מנוע ממש חלשה, יחסית לתחושה ברכבים אחרים עם שילוב הילוך בגיר ידני/פלנטרי.

 

אצלי בגולף אני דווקא מרגיש הבדל משמעותי בבלימת מנוע בין ההילוכים השונים. בהילוך 7 הוא באמת מחליק בלי התנגדות, אבל מהילוך 5 ומטה מתחילה בלימת מנוע מורגשת, ובהילוך 4 הוא בולם את הרכב בירידה בערך באותה המידה כמו הגיר 4 הילוכים הפלנטרי והמנוע שהיו לי בלאנסר.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף, אחת מהסיבות שהעברה לסרק היתה פסולה כשיטת נהיגה היא התנהגות הרכב במצב כזה, שהיתה פחות יציבה. כיום, עם בקרות יציבות למיניהן, זה פחות חשוב.
פונקציית יציאה לניוטרל כדי לאפשר Coasting (יש לזה שם בעברית?) זה משהו ממש חדש, הופיע בשנים האחרונות.

 

תמיד היינו אומרים "איזה יופי, יש פה תיבה אוטומטית שיודעת לשמור על הילוך נמוך בהאטה ומנצלת את בלימת המנוע" ואף אחד לא ציין כחסרון את זה שהיא לא מאפשרת "גלישה חופשית" כשצריך.

 

לכן אני רואה פה שיוני תפיסה. עקרונית ניתן ליישם את זה בכל תיבה אוטומטית עם פיקוד אלקטרוני אבל אף אחד לא עשה את זה עד עכשיו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצב coasting יש בטויוטה פריוס, לפחות בדור שרץ מ2009 עד 2015. שם הוא גם מכבה את המנוע בנזין ומטעין את הסוללה מהמנוע החשמלי (שעובר לתפקד בתור גנרטור) תוך כדי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף, אחת מהסיבות שהעברה לסרק היתה פסולה כשיטת נהיגה היא התנהגות הרכב במצב כזה, שהיתה פחות יציבה. כיום, עם בקרות יציבות למיניהן, זה פחות חשוב.

מה הכוונה פחות יציבה? יחסית למה? לנסיעה עם הילוך משולב?

ובעניין בלימת מנוע, תסעו ברציפה של טויוטה, ביאריס הגיר מוריד הילוכים והמנוע שואג - בלתי נסבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הוא מטעין את הסוללה, אז זה כבר לא גלישה חופשית. טעינה בולמת את הרכב.

 

לא הרגשתי את הרכב נבלם.

 

יש מצב B בגיר, שזה בלימה רגנרטיבית בכח, אבל אם שמים דרייב, ובירידה עוזבים את הגז, הרכב נכנס למצב גלישה חופשית.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי לשים לב היום במהלך נסיעה בפלואנס. במהלך נסיעה נינוחה במורד רחוב בשיפוע קל במהירות של כ-40 קמ"ש, הרמת הרגל מהגז גורמת ליציאה לניוטרל, סל"ד מתייצב על ערך של סרק, נגיעות קלות בגז מקפיצות את הסל"ד בדיוק כמו בניוטרל. נגיעה בדוושת הבלם גורמת מייד לשילוב הילוך נמוך ובלימת מנוע. ההתנהגות בבירור מושפעת לא רק ממצב הדוושות אלא גם השיפוע - יש מקום ספציפי עם שיפוע מכובד בירידה, בו התיבה תמיד נכנסת לבלימת מנוע לבד ללא מגע בדוושה.

 

אני מניח שגם למהירות יש השפעה על ההתנהגות, אנסה לשים לב מה קורה במהירות גבוהה והילוכים גבוהים.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הכוונה פחות יציבה? יחסית למה? לנסיעה עם הילוך משולב?

 

כן.

 

היצרן מכייל את התנהגות הרכב מתוך הנחה שהרכב נמצא בהילוך. ככלל, כשהוא לא בהילוך, התנהגות הכביש של הרכב תזזיתית יותר, קל יותר להיכנס להיגוי יתר וקשה יותר לצאת ממנו.

 

אבל מאחר ולרכב לא רק שיש בקרת יציבות אלא הוא גם משלב מיד חזרה להילוך ברגע שהנהג נוגע באחת הדוושות, זה לא נורא אז היצרן מתיר זאת לטובת שיפור צריכת הדלק בתנאים מסוימים.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בג'טה שהייתה לאבי - 2016 1.4 DSG7

במצב D - בשיוט הלוח שעונים היה מחווה D7 כאשר הילוך היה משולב וכשעשה שיוט אז היה מופיע רק D

ברגע שלחצת על גז כאשר הרכב בשיוט הרגשת שיש דיליי קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעצבן שכל פעם כשמורידים את הרגל מהגז הסל"ד נופל,שונא את זה, מעדיף להשאיר טיפה גז כדי לשייט.

יותר נוח לי להאט עם הגז, או יותר נכון על ידי הורדת רגל מהגז.

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נדבר על נסיעה במישור, לא בירידה.

עם הפונקציה אני ב 100 קמ"ש, עוזב את דוושת הגז, הגיר עובר לניוטרל, נסעתי 1 ק"מ עד שעצרתי. מנוע צרך קצת דלק בשביל שמירה על סל"ד סרק.

ללא הפונקציה, נסעתי 200 מטר עד שעצרתי. מנוע לא צרך דלק בכלל, אבל בשביל לנסוע 1 ק"מ צריך ללחוץ על הגז ולשרוף דלק יותר מהמצב הראשון.

ואם תספר את זה בפורום על תיבה ידנית, שומו שמיים, כולם יצעקו עליך שזה לא נכון... כאילו שרובוטית יודעת מה תנאי הדרך בהמשך ונהג לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתיבה ידנית זה לא נכון, כי יש לך פחות שליטה ברכב, ובמקרה שתצטרך לתת גז כדי לצאת ממצב מסוכן, ייקח לך אקסטרה זמן כדי כדי לשלב הילוך, אם בכלל תיזכר לעשות את זה.

בתיבה אוטומטית אתה גורם נזק לגיר בנוסף לכך.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתיבה ידנית זה לא נכון, כי יש לך פחות שליטה ברכב, ובמקרה שתצטרך לתת גז כדי לצאת ממצב מסוכן, ייקח לך אקסטרה זמן כדי כדי לשלב הילוך, אם בכלל תיזכר לעשות את זה.

בתיבה אוטומטית אתה גורם נזק לגיר בנוסף לכך.

וזו גם הסיבה שבאופנועים ההילוך התחתון ביותר הוא ראשון ולא ניוטרל, כי שם בכלל בלי כח אתה פשוט נופל.

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2311 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...