Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7788 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הגדר קלאץ' הרוס.

האם הוא מחליק?

בן כמה הוא?

 

המצמד יכול לההרס עקב שימוש לקוי ('זריקתו', המתנות ארוכות על נקודת ההצמדה, ועוד).

בדר"כ אצל נהגים חדשים המצמד נשחק מהר יותר (ולאו דווקא בגלל ההתלהבות, פשוט אופי לימוד הנהיגה לא בדיוק מלמד לשמור על הקלאץ').

כמו כן, ברור שלמצמד יש בלאי טבעי ויש להחליפו מדי פעם.

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם

זה לא אוטו שלי אבל בכללי..

יכול להיות שפתיחות או נסיעה מהירה (שכוללת העברת הילוכים מהירה או משהו בסגנון) יכולות לגרום לזה?

פורסם

מחזיר שמן בין הגיר למנוע כושל.

 

שמן מגיע לקאלצ' והוא מחליק ונשרף.

 

מצב נוסף:

 

ה"לב" של הקלאצ' נשבר במכוניות שהקלאץ מחובר עם ניטים ופחיות.

 

עלות- בין 1000 ל 2000 ש"ח כולל חלקים(בערך).

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

פורסם

ברמה העקרונית : מנוע עולה בסל"ד , והרכב לא מתקדם.

 

הקלאץ' לא מחבר בין המנוע והגיר. בין שני חלקיו (פלטה ומיסב לחץ) מתבצעת החלקה.

פורסם

המקרה הבא נקרא "מצמד מחליק"?

 

יש לי בעיות כבר חצי שנה עם הקלאץ' הוא מפריד גבוה ויש קשיים וחריקות בשילוב הילוכים.. אני מושך את זה עד שזה יתקלקל לגמרי. בקיצור אני נוסע בעליה על 40 קמ"ש מאיץ ל 45 קמ"ש, מחליף להילוך שלישי ומאיץ עוד עד ל- 60, אז אני מחליט ללחוץ על הגז עד הסוף, הטורים עולים, המנוע מתחיל להרעיש אבל האוטו לא מתקדם! בסוף נסעתי על 60.. המנוע סירב להמשיך להאיץ.

פורסם
המקרה הבא נקרא "מצמד מחליק"?

 

יש לי בעיות כבר חצי שנה עם הקלאץ' הוא מפריד גבוה ויש קשיים וחריקות בשילוב הילוכים.. אני מושך את זה עד שזה יתקלקל לגמרי. בקיצור אני נוסע בעליה על 40 קמ"ש מאיץ ל 45 קמ"ש, מחליף להילוך שלישי ומאיץ עוד עד ל- 60, אז אני מחליט ללחוץ על הגז עד הסוף, הטורים עולים, המנוע מתחיל להרעיש אבל האוטו לא מתקדם! בסוף נסעתי על 60.. המנוע סירב להמשיך להאיץ.

מקרה זה נקרא בהחלט מצמד מחליק!

אי החלפתו , גורמת לבזבוז דלק מיותר, וחוסר ניצולת מהרכב, אין בדחיית החלפת המצמד שום תועלת

כלכלית, נהפוך הוא תצרוכת השמן הגבוהה במכוניתך, היא אחד מהרבה תופעות לוואי, שנוצרות

ברכבך , עקב אי החלפת המצמד.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
מחזיר שמן בין הגיר למנוע כושל.

שמן מגיע לקאלצ' והוא מחליק ונשרף.

תלוי איזה משני מחזירי השמן דולפים (בתיאוריה כמובן, כי מתיאור הבעיה לא ברור כלל שזהו המצב).

אם שמן מנוע מגיע למצמד, הוא יחליק.

אם שמן גיר (סמיך, בעל אדהזיה גבוהה, לגיר ידני) מגיע למצמד, המצמד נוטה להדבק כלומר להצמיד בפתאומיות, ההפך ממחליק.

 

יוסי

פורסם
ההחלקה תתבצע בין שני החלקים הלוחצים של המצמד (שהם טס הלחץ וגלגל התנופה) ובין דיסקת המצמד. מיסב הלחץ לא שייך לחגיגת החלקים המחליקים. תפקידו להזיז את טס הלחץ מול התנגדות הקפיצים שלו, ולבטל את אפקט ההצמדה.

 

יוסי

פורסם
מקרה זה נקרא בהחלט מצמד מחליק!

אי החלפתו , גורמת לבזבוז דלק מיותר, וחוסר ניצולת מהרכב, אין בדחיית החלפת המצמד שום תועלת

כלכלית, נהפוך הוא תצרוכת השמן הגבוהה במכוניתך, היא אחד מהרבה תופעות לוואי, שנוצרות

ברכבך , עקב אי החלפת המצמד.

בברכה

צביקה

הבעיה היא שנגמר לי הכסף! אתה יודע כמה כסף השקעתי באוטו הזה רק בחודש האחרון?! אני מתקן תקלה ואחרי שבוע משהו אחר מתקלקל.. פשוט לא ייאומן!

 

אלו רק התיקונים של חודש פברואר:

7.2.05: החלפת יוניט לחץ שמן (נורית התראת לחץ שמן נמוך דולקת)- 140 ש"ח

14.2.05: החלפת מצבר שנפ 58 אמפר (נתקעתי עם האוטו- האוטו לא הניע)- 449 ש"ח

17.2.05: תיקון מערכת אזעקה+ תיקון מתז אחורי (צופר האזעקה נשרף): 450 ש"ח

27.2.05: החלפת דוד אחורי כפול (האגזוז מרעיש יותר גרוע מטרקטור) 468 ש"ח

סה"כ: 1507 ש"ח על תיקונים לחודש אחד!!

פורסם

לא מומלץ לדחות התיקון מהסיבה הפשוטה שסביר להניח שלבסוף העלות תהיה בהרבה יותר גבוהה.

ציינת שישנם קשיים וחריקות בעת העברת ההילוכים - כנראה יש פגיעה ברמה מסוימת בממסרה ולבסוף תצטרך לשפצה.

עלות השיפוץ תכפיל את עלות החלפת המצמד.

 

yarinc, לגבי הבלאי המהיר של הקלאץ', הדברים שציינת (פתיחות והעברה מהירה) אכן פוגעים אנושות בו ומאיצים את הזדקנותו בצורה ניכרת.

עניין של רצון.
לא רק.

לפעמים זה עניין של טיפשות, במידת מה (פתיחות, העברות מהירות, ועוד כל מיני תופעות של גיל הטיפש-עשרה).

לפעמים זה עניין של בורות (אנשים פשוט לא יודעים איך לשמור על המצמד ופוגעים בו קשות בשגגה.

 

שאלה:

ניתן פשוט לתאר מצב של מצמד מחליק ע"י הקבלתו ללחיצה חלקית על המצמד, לא?

 

תודה,

לילה טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

×
×
  • תוכן חדש...