Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - מאזדה CX5 פרימיום (2.5 ל' 4x4)


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2373 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אף אחד לא כתב שהוא לא מהנה ולא רכב טוב ועוד, רק הדגישו את הדברים שיכלו להיות טובים יותר.

ואלה שכנראה רשמו את דברם , כנראה נהגו בעוד כמה רכבים מכמה סוגים...חוץ מזה זהו פורום תרשום

מה שנראה לך, פה אפשר לרשום כמעט הכל...פה מתדיינים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מאוד גדול ההבדל...ענק.

ממש מצא את ההבדלים.[ATTACH=CONFIG]496227[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]496228[/ATTACH]

 

אולי אני ממש פריק, אבל בעיני מדובר ב2 דברים כל כך שונים שהדבר היחידי שמשותף להם זה הסמל והצבע.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד גדול ההבדל...ענק.

ממש מצא את ההבדלים.[ATTACH=CONFIG]496227[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]496228[/ATTACH]

 

ההבדל אגב קטן עוד יותר משום ששבכת הגריל הרבה יותר דומה לחדשה מאשר זו שבתמונה משמאל.

 

דוגמאות נוספות לשוני ה"ענק":

http://autonationdrive.com/wp-content/uploads/2013-Mazda-CX-5-Test-Drive-02.jpg

http://blogmedia.dealerfire.com/wp-content/uploads/sites/226/2017/03/2017-Mazda-CX-5-Trim-Level-Options-and-Key-Features2_o.jpg

 

זה קצת כמו להגיד שההבדל בין דורות הגולף מורגש מאוד... הוא מורגש אם היה לך דור 6 ועכשיו יש לך דור 7. ליתר העולם? לא ממש...

עריכה אחרונה על ידי bar72

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסתמן כי בקרוב אצטרך להתחדש ברכב, ואחד הסגמנטים שאני שוקל (בתור רכב שני) הוא ה"compact suv".

תצורת האצ', גובה, רמת מחירים, מרווח לנסיעות ארוכות עם רכב מלא, אפשרות לכניסה לשבילים(?) - בודק, למה לא.

 

מנק' המבט שלי דברים כמו ניהוג וביצועים זה פחות מעניין ברכב כזה - וזה השתקף כאשר הדבר הראשון שעשיתי בעת המפגש עם הCX5 הוא לפתוח את תא המטען -

compact my ass

תא המטען מציע שטח אחסון עמוק ומרווח, סף טעינה שטוח, מושבים משתטחים לא רע בכלל.

ואם במושבים עסקינן - המושבים האחוריים מרווחים מאוד, קומפקטי אעלק...

האקזמפלר הספציפי הזה מגיע עם מושבים בהירים, מה שאמור להקנות מראה 'פרמיומי' - אני אישית פחות מתחבר.

 

מתיישב מאחורי לוח המכוונים, האנטריור מזדאי טיפוסי - נמצא בתווך בין היפנים לגרמנים, וסוגר את הפער כלפי מעלה. לאדם מן המניין (יענו לא car enthusiast) אני חושב שהמונח 'פרמיום' לא ירגיש תלוש, הרכב משדר יוקרה.

מה שעובר על מזדה בשנים האחרונות זה לא פחות ממהפך. סחטיין עליהם.

 

יוצאים מהמקום, הרכב גדול והמתלים קשיחים באופן מפתיע - אבל בסה"כ הוא זז בצורה לא רעה בכלל. זה לא רכב ביצועיסטי, אבל הוא גם לא מתיימר להיות כזה, ומי שרוכש רכב מהסגמנט הזה בשביל לחרוך צמיגים עושה החלטה תמוהה בעיני.

 

התצוגה העלית נוחה, המולטימדיה סבבאית, המושבים מרווחים. אחלה פיפל קרייר ויש לו גם ערך מוסף.

מבחוץ הרכב נאה, משהו בפרופורציות מוזר לי כי הליין האחרון של מזדה די ספורטיבי אבל הדבר הזה במידות של גושפופוטם - אבל זה לא רע. בהשוואה לאחיו לסגמנט הרכב נמצא גבוה.

 

אחרי חפירות אין קץ אני יכול להעיד כי בארה"ב הCX5 קוטפת ים של שבחים, ונחשבת לאחת הפייבוריטיות בסגמנט עפ"י רוב המבחנים שראיתי - הם בעיקר מדגישים שזה רכב למי שאוהב לנהוג (ואני שואל- למה מי שאוהב לנהוג ירצה רכב כזה מלכתחילה? על טעם ועל ריח..).

אבל אנחנו לא בארה"ב, ואם אני הייתי צריך לבחור כאן רכב מהסגמנט אז עדיין ה3008 היא הפייבוריטית שלי בבירור -

אבל המזדה מזדנבת מאחוריה ובהחלט מהווה אלטרנטיבה ראוייה++ למחפשים SUV, עניין של טעם. לא לוותר על נסיעת מבחן.

 

ושוב מוכרח לציין שמגיע למזדה כבוד גדול, אף פעם לא הייתי 'מזדאיסט' ולא היתה לי חיבה יתרה למותג, אבל הליינאפ האחרון שלהם מוצלח. ה3, 6, CX3/5 - כל אחת מהנ"ל נמצאת גבוה בסגמנט שלה, מהווה פשרה יפה בין פרקטיקה וקצת רגש, בין regular לקצת premium.

 

אז לבחור שהגיב מקודם -

אני מבין למה אתה חש באי נוחות מהשילוב בין 'מזדה' ו'פרמיום', מודה שזה קורה גם לי מדי פעם, אלו שאריות מהעבר :)

אבל כדאי שנתרגל ונסתגל, it's a brave new world ומזדה צועדים קדימה בצעדי ענק.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא המאזדה ולא הפיגו פרמיום למרות שאם כבר התא נוסעים של הפיגו מרגיש יותר פרמיום עם עיצוב חדשני ואיכותי.

 

המנוע במאזדה אטמוספרי וזה כבר באמת משהו שהולך ונעלם מהעולם ובצדק,גם המנוע 2.5 של המאזדה מרגיש חלש יותר במיוחד בתגובה למצערת לעומת מנוע ה1.6 טורבו של הפיגו הבשרני.

 

בסך הכל מדובר לדעתי בשני הרכבים המובילים של הסגמנט הזה שאפילו גורמים לחיוך תוך כדי נהיגה,אבל לסגמנט רכבים עממיים לסגמנט פרמיום זה כבר ממש בדיחה!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

bar72 אני גם אינני רואה מיד את ההבדלים, את החדשה זיהיתי במקרה דווקא

מהחלק האחורי , ולא הקדמי. אחר כך כשעקפתי אותה דאגתי להסתכל על

הגריל הקדמי ולראות מקרות את השוני...הבחנתי, רק בגלל שבחרתי לשים

לב כי ידעתי מקריאה ששם יש שינוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא המאזדה ולא הפיגו פרמיום למרות שאם כבר התא נוסעים של הפיגו מרגיש יותר פרמיום עם עיצוב חדשני ואיכותי.

 

המנוע במאזדה אטמוספרי וזה כבר באמת משהו שהולך ונעלם מהעולם ובצדק,גם המנוע 2.5 של המאזדה מרגיש חלש יותר במיוחד בתגובה למצערת לעומת מנוע ה1.6 טורבו של הפיגו הבשרני.

 

בסך הכל מדובר לדעתי בשני הרכבים המובילים של הסגמנט הזה שאפילו גורמים לחיוך תוך כדי נהיגה,אבל לסגמנט רכבים עממיים לסגמנט פרמיום זה כבר ממש בדיחה!.

 

היכן נעלם הטיגואן? זול יותר מהמזדה, פרימיומי לפחות כמוה וכנראה יותר באותו מחיר, ונוסע יפה מאוד עם הטורבו והdag6.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל עצום בין מותג פרימיום, למותג עממי שבאחד מדגמיו מצליח לייצר תחושת פרימיום.

כמעט לכל יצרן, יש היה או יהיה דגם שמקנה תחושת פרימיום. זה עדיין לא הופך את המותג לפרמיום.

טויוטה קאמרי, הונדה אקורד וניסאן מקסימה, כולן משדרות הרבה יותר פרימיום מ- cx5 ולא שמעתי שהמותגים עצמם מתיימרים להצהיר על עצמם כמותגים פרימיום, אלא להפך, הם מבינים טוב מאוד מה הלחם והחמאה שלהם וצריך לזכור ששלושתם גדולים וחזקים מספיק על מנת לקיים שלושה מותגי פרימיום (לקסוס, אקורה ואינפיניטי).

זה אפילו סיח מעט מגוחך כי במאזדה עצמה לא מתיימרים להפוך למותג פרימיום כי גם הם מבינים מי הוא קהל היעד העיקרי שלהם.

עריכה אחרונה על ידי Ozb

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היכן נעלם הטיגואן? זול יותר מהמזדה, פרימיומי לפחות כמוה וכנראה יותר באותו מחיר, ונוסע יפה מאוד עם הטורבו והdag6.

הטיגואן ברמת המחיר של גירסת הבסיס (165,000) לא מרגיש פרימיום, ממש לא, אפילו לא מרגיש מהודר.

לעומתו המאזדה כבר ברמת הכניסה מרגישה מעולה, לא יודע אם פרימיום, אך בהחלט מרגישה רמה אחת מעל קבוצת הג׳יפונים, וזה לא רק בגלל ריפודי העור.

לגבי המנוע/גיר בטיגואן, הם סבבה בסה״כ אך לא גרמו לי להרגיש ואוו, אין שם מחץ.

אני ציפיתי להרבה יותר ובסופו של דבר התגלתה מערכת הנעה סבירה אך לא יותר מזה.

בוא נומר שלעומת ה-CX5 הוא קצת יותר טוב אבל לא בפער כזה שיגרום ללקוחות לשים בצד את כל שאר השיקולים..

 

לגבי המאזדה מול ה-3008, אני דווקא התרשמתי מהמאזדה יותר, גם מבחינת איכות ותכנון תא הנוסעים, גם מבחינת מרחב המחיה מאחור, גם מבחינת בידוד הרעשים ואפילו מבחינת הנוחות (ואגב גם הניהוג טוב יותר במאזדה).

אולי לנוחות יש קשר לגירסת הבסיס עם החישוקים הקטנים יותר (ב-3008 נהגתי בגירסת הבסיס אך עם חבילת ההשקה).

היתרון היחידי של ה-3008 זה אבזור תמורת שקל, וזה לא יתרון מבוטל ואני מבין לגמרי מדוע זה קוסם למי שמשקיע 165 אלף ברכב, אך זה לא עושה אותו רכב טוב יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל עצום בין מותג פרימיום, למותג עממי שבאחד מדגמיו מצליח לייצר תחושת פרימיום.

כמעט לכל יצרן, יש היה או יהיה דגם שמקנה תחושת פרימיום. זה עדיין לא הופך את המותג לפרמיום.

טויוטה קאמרי, הונדה אקורד וניסאן מקסימה, כולן משדרות הרבה יותר פרימיום מ- cx5 ולא שמעתי שהמותגים עצמם מתיימרים להצהיר על עצמם כמותגים פרימיום, אלא להפך, הם מבינים טוב מאוד מה הלחם והחמאה שלהם וצריך לזכור ששלושתם גדולים וחזקים מספיק על מנת לקיים שלושה מותגי פרימיום (לקסוס, אקורה ואינפיניטי).

זה אפילו סיח מעט מגוחך כי במאזדה עצמה לא מתיימרים להפוך למותג פרימיום כי גם הם מבינים מי הוא קהל היעד העיקרי שלהם.

 

בישראל, זהו עוזר לקונים לשכנע את עצמם שהם עצמם - פרימיום :-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטיגואן ברמת המחיר של גירסת הבסיס (165,000) לא מרגיש פרימיום, ממש לא, אפילו לא מרגיש מהודר.

לעומתו המאזדה כבר ברמת הכניסה מרגישה מעולה, לא יודע אם פרימיום, אך בהחלט מרגישה רמה אחת מעל קבוצת הג׳יפונים, וזה לא רק בגלל ריפודי העור.

לגבי המנוע/גיר בטיגואן, הם סבבה בסה״כ אך לא גרמו לי להרגיש ואוו, אין שם מחץ.

אני ציפיתי להרבה יותר ובסופו של דבר התגלתה מערכת הנעה סבירה אך לא יותר מזה.

בוא נומר שלעומת ה-CX5 הוא קצת יותר טוב אבל לא בפער כזה שיגרום ללקוחות לשים בצד את כל שאר השיקולים..

 

.

 

ראשית, בכתבה נבחן רכב שעולה מעל 200K... תשווה תפוחים לתפוחים בבקשה.

שנית, גם במחיר הכניסה, הטיוגאן - כמו כל VW בסדר גודל המחיר הזה, מרגיש מאוד מהודק ומעוצב בפנים. לא פרימיום, אבל פונקציונאליות מעוצבת, רמה אחת מעל סיאט, יונדאי, וכו'.

שלישית, לא מבין את ההשוואה בין מנוע 2.0 של מזדה למנוע של הטיגואן, או את ה- 2.5 לטיגואן הבכיר. הם מהירים יותר בכל מצב. אבל אולי זה כי אני מורגל ברכבי טורבו.

עריכה אחרונה על ידי bar72

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השוואת בניהם בפועל או רק על הנייר?

אני מודה שעל הנייר הפער נראה גדול יותר לטובת הטיגואן, בפועל לא נפלתי מהכיסא, הרגיש לי דיי עצל ביחס לנתונים.

ל-CX5 הגעתי עם ציפיות נמוכות ולכן לא התאכזבתי, הוא לא מהיר במיוחד אבל הוא סביר לגמרי.

לא נופל בהרבה מהטיגואן המדובר.

מניח שאולי האטקה יכולה לתת הרגשה טובה הרבה יותר, או אפילו ה-3008 בנזין.

אני מניח שהסיבה היא הכיול של הגיר בטיגואן (לא ניסיתי מצב ספורט או משהו כזה).

 

לגבי איכות עדיפה (הידוק, עיצוב או איך שלא תקרא לזה), דווקא מבחינה זו ה-CX5 לוקח בקלות.

הדבר היחיד שמרשים בטיגואן זו המערכת, וכמובן המרחב הפנימי בעיקר מאחור שלדעתי אין שני לו בקטגוריה.

 

אגב, אין ממש רכבים גרועים בקטגוריה הזו.

נסעתי על רוב הרכבים בקטגוריה וסה״כ כולם טובים, אך לצערי אף אחד לא הרשים אותי במידה כזו שתעשה לי חשק להוציא עליהם מעל 170 אלף.

בכולם מרגיש שיש פשרות או שמנסים לדחוף אותך באופן קבוע לכיוון גירסאות יקרות יותר ויותר..

אבל זה כבר נושא אחר.

 

לגבי הרכב הנבחן, לדעתי זה מיותר לגמרי לשלם פאקינג 215 אלף ש״ח למאזדה CX5, גם אם היה לו הגה מצופה זהב.

ההבדל בין גירסת הבסיס לזו שנבחנה לדעתי לא מצדיק את ההפרש.

אם כבר מגיים לגיזרת מחיר כזו אז עוד קצת מאמץ ואתה כבר בליגת הפרימיום באמת.

הגירסה הנבחנת נופלת בין הכיסאות, היא יקרה מידי ביחס לקטגוריה, אך פשוטה מידי ביחס לקטגוריה שמעליה (פרימיום), זו דעתי לפחות.

עריכה אחרונה על ידי alonjp
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל עצום בין מותג פרימיום, למותג עממי שבאחד מדגמיו מצליח לייצר תחושת פרימיום.

כמעט לכל יצרן, יש היה או יהיה דגם שמקנה תחושת פרימיום. זה עדיין לא הופך את המותג לפרמיום.

בדגמים החדשים של מאזדה אתה מרגיש את זה בכל דגם ברמת האבזור הכי גבוהה שלו - ב-2,3, 6 וגם ב-CX5. כנראה שהם באמת מכוונים גבוה.

טויוטה קאמרי, הונדה אקורד וניסאן מקסימה, כולן משדרות הרבה יותר פרימיום מ- cx5 ולא שמעתי שהמותגים עצמם מתיימרים להצהיר על עצמם כמותגים פרימיום, אלא להפך, הם מבינים טוב מאוד מה הלחם והחמאה שלהם וצריך לזכור ששלושתם גדולים וחזקים מספיק על מנת לקיים שלושה מותגי פרימיום (לקסוס, אקורה ואינפיניטי).

קודם כל מול השלושה הנ"ל צריך להשוות את ה-6 ולא את ה-CX-5 (תשווה תפוחים לתפוחים). וכן, ה-6 מרגישה הרבה יותר פרימיום משלושתם ובהחלט עושה רושם שהיא יותר קרובה ללקסוס, אקורה ואינפיניטי מאשר לטויוטה, הונדה וניסאן.

זה אפילו סיח מעט מגוחך כי במאזדה עצמה לא מתיימרים להפוך למותג פרימיום כי גם הם מבינים מי הוא קהל היעד העיקרי שלהם.

מאזדה בהחלט מתיימרת להפוך למותג פרימיום. כל אבולוציה של דגם שלה מקרב אותה קצת יותר ליעד הזה, ולא מן הנמנע שעוד שנה-שנתיים-חמש שנים היא כבר תגיע לרמה של לקסוס/אקורה/אינפיניטי

 

הערותיי באדום.

 

שמע, עד לפני שנה-שנתיים גם אני חשבתי כמוך. מאזדה תמיד נתפסה בעיניי כעוד אלטרנטיבה יפנית ממוצעת ומשעממת. אבל בשנים האחרונות משהו טוב קורה שם - מאזדה הבינו שכדי להישאר במשחק הם צריכים באותו מחיר "עממי" להתבלט ע"י הקפצת האיכות והאבזור בדגמים שלהם. וזה לגמרי מיושם כהלכה בשטח.

בחיים לא חשבתי שאקנה משהו של מאזדה, עד לפני כמה חודשים שאשכרה בחנתי לעומק ויצאתי מהקיבעון (הייתי ואגיסט מכור). לדגמים הבכירים של מאזדה אין שום סיבה להתבייש מול מותגי היוקרה היפניים. הם אולי עדיין לא ברמה שלהם, אבל מתקרבים לשם במהירות.

דוגמא קטנה לסיום: יצא לי לשבת לפני שבועיים ב-IS300h של לקסוס. מבחינת עיצוב, איכות ואיבזור פנים, לעניות דעתי, ה-6 בגרסת הפרימיום פלוס ממש לא נופלת ממנה.

תסתיר את הסמלים ויש מצב שאם לא הייתי מכיר את המכוניות חפני כן, הייתי חושב שהמאזדה זו הלקסוס ולהיפך, מבלי לגרוע במאום מהלקסוס.

עריכה אחרונה על ידי Mr_Shankly

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, ההשוואה ל- cx5 זה כי שיח הפרימיום סביב מאזדה כמותג החל עם השקת הדגם המחודש.

כל מה שציינת לא סותר את דברי, כמותג מאזדה לא פרימיום ולא שואפת להיות.

אבל היי, אם זה מוכר עוד כמה חתיכות לכמה הדיוטות אז מה מה אכפת להם.

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתבלבל, מאזדה לחלוטין כן שואפת להיות מותג פרימיום. הקברניטים שם הבינו, שהם מותג קטן, עם כושר ייצור קטן, שלא יכול להתחרות בענקים (VW, טויוטה, רנו-ניסאן) במגרש שלהם, אז הוא חייב לתת איזה שובר שוויון אחר. היצרו והיבואן גם הבינו שאנשים קונים את כל מה שהם מייצרים/מייבאים, אז הם יכולים לתמחר גבוה יחסית.

שובר השוויון השם בחרו להשתמש בו הוא ההליכה לכיוון הפרימיום, עם הרבה אבזור וחומרים איכותיים, במחירים יחסית עממיים.

 

אגב, ממש לאחרונה מאזדה התחילו לפרסם את ה-2 פייסליפט בצורה מאוד חביבה - שיש בה את כל מה שיש ב-CX5, אבל בקטן. שזה מייצג את כל הליין שלהם בצורה די נכונה. התחושה של "פרימיום" (זה בכוונה במרכאות, כי זה עדיין לא פרימיום על מלא) זהה בין כל הדגמים שלהם.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2373 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...