Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - מאזדה CX5 פרימיום (2.5 ל' 4x4)


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2373 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לנו במשפחה יש 2 רכבי מאזדה פרמיום, אחד לאחותי ואחד לבן דודי.

הם מהדור שלפני הרענון וכל פעם שאני נוהג או סתם כנוסע ,אני די

מתרשם מהרכב ,די מוצלח הבידוד רעשים ואיכות הנסיעה, גם מאחור.

די נעים לנסוע בו והוא גם די חזק יחסית, אך אינו מדגדג מנועים גודשים.

יש לו כמה דברים שאני לא אוהב בו ונתחיל בפרימיום שהוא מנסה לשדר,

אך משהו אינו עובד שם עדיין והוא כרגע איננו שם...בכל מה שקשור לאיכות

נסיעה, ניהוג, דינמיות, הכל טוב, אך לא מצוין. אבל כן רכב שמתברג בן

הטובים ולא נכנס עדיין לרכבי פרמיום לטעמי. לעומת זאת הקיה ספורטאז GT

הבכיר כן עשה צעד קדימה במושג פרמיום לטעמי ,אבל אינני יודע להצביע, איפה

ולמה... מה שבטוח עדיין לעומת X1 הם עדיין לא מדגדגים לו וגם הוא עולה

קצת יותר מ200 אלף (בסביבות 230) ומנוע 1.5 ליטר שהוא הרבה יותר

גמיש אך לא חזק מספיק לעומת ה2.5 ליטר של המאזדה. יש הרבה דברים שהייתי

משנה ואחד עיקרי היא התיבת הילוכים העצלנית והעדינה בהעברת ההילוכים והאיטית

במיוחד לעומת מה שמסתובב בשוק.

פרמיום זה לא רק עיצוב נקי בפנים ומושבי עור, זה הרבה יותר דברים יחד...זה מנוע

זמין יותר וגמיש יותר עדכני יותר (וגודש), זה גיר מהיר יותר וגימור קצת שונה ובעל

ספוגים מרפדים יותר סביב הנהג, חיפויי דלתות עם עור סביב ועוד כמה קטנות,

לוח שעונים מרופד עור או גומי רך יותר וכו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא המאזדה ולא הפיגו פרמיום למרות שאם כבר התא נוסעים של הפיגו מרגיש יותר פרמיום עם עיצוב חדשני ואיכותי.

.

מסכים לחלוטין.תא הנוסעים בפיזו קוצרת שבחים ופרסים , ויתכן שהמאזדה איכותית מבחינה זו, אבל בטח לא מיוחדת .

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי robertf
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, ממש לאחרונה מאזדה התחילו לפרסם את ה-2 פייסליפט בצורה מאוד חביבה - שיש בה את כל מה שיש ב-CX5, אבל בקטן. שזה מייצג את כל הליין שלהם בצורה די נכונה. התחושה של "פרימיום" (זה בכוונה במרכאות, כי זה עדיין לא פרימיום על מלא) זהה בין כל הדגמים שלהם.

הרשה לי לחלוק עליך. הזדמן לי לאחרונה לנהוג כמה שעות במאזדה 3 שכורה. איזו אכזבה מהאיכות, פלסטיקים קשים ומאוד לא נעימים למגע, גם אם איכות ההרכבה טובה. מניח שזה היה כי מדובר בגרסה בסיסית (חברת אוויס), אבל לא דומה ולא קרוב לפרמיום. אוקטביה לצורך העניין מרגישה איכותית ונעימה בהרבה.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא נסעתי וראיתי את הפיזו ודי מסקרן אותי.

שלא יבינו מדברי אחרת, עם המאזדה הייתי חי בכיף

גדול, די אוהב את הרכב ולא הייתי מתנגד לחיות איתו יום יום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעומת זאת הקיה ספורטאז GT

הבכיר כן עשה צעד קדימה במושג פרמיום לטעמי ,אבל אינני יודע להצביע, איפה

ולמה... ו.

 

מכל הדוגמאות, דווקא ספורטאז' GT?? ישבתי בו ואיכות החומרים, התחושה והאווירה שהוא מקנה מאכזבת למדי. מרגיש כמו משהו זול ולא אפוי עד הסוף.

 

גימור קצת שונה ובעל

ספוגים מרפדים יותר סביב הנהג, חיפויי דלתות עם עור סביב ועוד כמה קטנות,

לוח שעונים מרופד עור או גומי רך יותר וכו.

 

זה בדיוק מה שאתה מקבל בגרסאות הבכירות של ה-2, ה-3, ה-6 וה-CX-5.

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרשה לי לחלוק עליך. הזדמן לי לאחרונה לנהוג כמה שעות במאזדה 3 שכורה. איזו אכזבה מהאיכות, פלסטיקים קשים ומאוד לא נעימים למגע, גם אם איכות ההרכבה טובה. מניח שזה היה כי מדובר בגרסה בסיסית (חברת אוויס), אבל לא דומה ולא קרוב לפרמיום. אוקטביה לצורך העניין מרגישה איכותית ונעימה בהרבה.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

זה בגלל שאתה מדבר על גרסת בסיס פשוטה ועניה. אתה לא יכול לשפוט על פיה. הרעיון של מאזדה הוא לתת את תחושת ה"פרימיום" בגרסאות הבכירות. לצורך העניין גם 6 ו-CX5 בסיסיות לא מרגישות מי יודע כמה יוקרתיות.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בגלל שאתה מדבר על גרסת בסיס פשוטה ועניה. אתה לא יכול לשפוט על פיה. הרעיון של מאזדה הוא לתת את תחושת ה"פרימיום" בגרסאות הבכירות. לצורך העניין גם 6 ו-CX5 בסיסיות לא מרגישות מי יודע כמה יוקרתיות.

דווקא ב-CX5 ההבדל בין גרסת הבסיס לזו המאובזרת הוא לא גדול כל כך.

ההבדל הכי מוחשי הוא בעוד עור בדיפוני הדלתות והקונסולה המרכזית שבאמת חסרים בשתי הרמות אבזור הראשונות, אבל ההבדל הוא לא שמים וארץ.

מעבר לכך יש הבדלים במערכת (עוד רמקולים וכנראה שסאונד טוב יותר) תצוגה עילית ועוד כמה פיצ׳פקעס שלא ממש משנים הרבה את התחושה.

אה כן, ויש גם חלון שמש מצ׳וקמק שלא שמים לב אליו (בניגוד לגג פנורמי של הקשקאי למשל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחזור רגע למובילאי, בן דוד שלי הגיע לביקור עם הרכש החדש לקסוס, "מהנילונים" מסתכל בפנים ומזהה את הצג המעצבן של מובילאי, ולקסוס זה פרימיום...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתבלבל, מאזדה לחלוטין כן שואפת להיות מותג פרימיום. הקברניטים שם הבינו, שהם מותג קטן, עם כושר ייצור קטן, שלא יכול להתחרות בענקים (VW, טויוטה, רנו-ניסאן) במגרש שלהם, אז הוא חייב לתת איזה שובר שוויון אחר. היצרו והיבואן גם הבינו שאנשים קונים את כל מה שהם מייצרים/מייבאים, אז הם יכולים לתמחר גבוה יחסית. שובר השוויון השם בחרו להשתמש בו הוא ההליכה לכיוון הפרימיום, עם הרבה אבזור וחומרים איכותיים, במחירים יחסית עממיים. אגב, ממש לאחרונה מאזדה התחילו לפרסם את ה-2 פייסליפט בצורה מאוד חביבה - שיש בה את כל מה שיש ב-CX5, אבל בקטן. שזה מייצג את כל הליין שלהם בצורה די נכונה. התחושה של "פרימיום" (זה בכוונה במרכאות, כי זה עדיין לא פרימיום על מלא) זהה בין כל הדגמים שלהם.

 

תשמע, אותי לימדו בשיעורי תכנון עסקי אסטרטגי שחברה שמכבדת את עצמה תגדיר לעצמה ותציג חזון ומטרות.

מאזדה עושה את זה בצורה מעולה, ראה כאן.

 

אלה שבין שלל היעדים שהחברה מגדירה לעצמה, והחזון הברור של החברה ולאן פניה, לא מצאתי רמז (וקראתי את כל מה שכתוב באתר) לכך שהחברה שואפת (כחברה) להפוך למותג פרימיום.

 

עכשיו, אני לא שולל את יתר הדברים שאתה מציין ואני גם אוהב את מה שמאזדה עושה (ולראיה המאזדה 2 של אבי ו- cx3 של ידידה, שניהם רשומים לזכותי) אבל כחברה היא לא מתיימרת להפוך למותג פרימיום או בוטיק.

 

למיטב ידיעתי, גם אין לה את המשאבים הדרושים, אפילו להקמת מו״פ פרימיום, על שלל היבטיו (ואני לא מתכוון לעיטוף מושבים ופנלים בעור), רציני כמו שיש למותגי פרימיום. גם לא להקמת תת מותג פרימיום.

 

רק לשם המחשה, מחירו של הרכב היקר ביותר של מאזדה בארץ לא חוצה את הרבע מיליון ש״ח וזאת בכלל המיאטה, בזמן שאצל מותגי היוקרה כמעט ואין רכבים שמחירם מתחיל בסכום הזה.

 

בסופ״ש צפיתי בשני מבחני רכב, פולקסווגן ארטאון וקיה סטינגר, שני רכבי GT פרימיום בהגדרה, של מותגים לא פרימיום בהגדרה.

תשמע, מה אני אגיד לך, למאזדה יש עוד הרבה מאוד עבודה (בהנחה שיש לה את המשאבים).

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2373 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...