Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3206 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כרגע מתעסק רק בכסף ולא בנוחות / תאוצה וכ"ו

 

הרכב נסע בחצי שנה האחרונה כ 11500 ק"מ

צריכת הדלק ( בנזין ) הממוצעת שלו היא כ 11.5 ק"מ לליטר ( מבוסס על הק"מ והדלק מהחצי שנה האחרונה )

 

רכב סולר מקביל עושה כ 16 ק"מ לליטר

 

העלות החודשית לליסינג של רכב בנזין חדש הוא כ 2045 ₪ ושל סולר כ 2190 שח ( הפרש של 145 ₪ לחודש או 5200 ₪ לכל ה 3 שנים )

 

איך מחשבים את נקודת האיזון בכדאיות הרכב סולר ל 3 שנים

פורסם

רכב הבנזין צרך 1000 ליטר בחצי שנה, כלומר 6000 ליטר ( 69000 ק"מ )

רכב מונע בסולר יצרוך כ-4300 ליטר בשלוש שנים.

 

לצורך העניין נניח שמחיר הבנזין שווה מחיר הסולר והינו 6 שקלים.

 

יוצא שההוצאה על סולר בשלוש שנים היא 25875 ש"ח לעומר 36000 ש"ח בבנזין.

 

כלומר החסכון בשימוש בסולר הוא כ-10175 ש"ח.

 

כלומר אם הוא יקח את הרכב שמונע בסולר הוא יחסוך כ-5000 ש"ח בתקופה של 3 שנים.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם (נערך)

אי אפשר לעשות את החישוב ללא חישוב עלות קנייה מנוע סולר. הוא בדרך כלל משמעותית יקר מדגם בנזין מקביל.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

קח בחשבון שתדלוק בנזין במנוע דיזל יעלה לך 2200 שח טיפול וניקוי... ככה שחצי מה"רווח" יורד. מניסיון.

 

Sent from my SM-N915F using Tapatalk

ערן EMT-P

NISSAN X-trial 2017.

VW GOLF Mk7.5 150 HP

פורסם

ועכשו ברצינות... עברתי לדיזל רכב פרטי לפני 5 חודשים ואני ממש מרוצה. מרגישים בברור כי אפשר "לנסוע" על מיכל מלא יותר מרכב הבנזין שהיה לי. לרכב יש הרבה כוח, הרעש נישמע רק כשמהנוע קר ואח"כ אין כמעט הבדל. טסט ביטוח וטיפול עולה כמו רכב הבנזין שהיה לי. הקיצור אני מרוצה ממעבר לדיזל.

 

Sent from my SM-N915F using Tapatalk

ערן EMT-P

NISSAN X-trial 2017.

VW GOLF Mk7.5 150 HP

פורסם

מבחינת עלויות דלק, הסולר עולה היום כמעט כמו בנזין.

מבחינת צריכת דלק, רכב באותו סגמנט (208 מולI20), אני מוציא כ50% יותר לטובת הסולר (900 ק"מ לעומת 600 ).

רוב הנסיעה בינעירונית

פורסם

לא לשכוח שרכב עם מנוע דיזל בד"כ יקר יותר מאותו רכב עם מנוע בנזין (פחות או יותר עם אותו הספק המנוע).

If you can't go fast with 90hp, 900hp won't help you. © Bob Hall

פורסם

משתמע שבעסקה הזאת אתה משלם מכיסך על הדלק.

לפי ההנחות בהודעה #2 (בנזין וסולר 6 ש"ח לליטר) מבחינה חישובית כרגע נקודת האיזון עומדת על 1000 ק"מ, שבהם ההפרש בין עלות הבנזין לסולר ישתווה להפרש בין עלות רכב בנזין לדיזל מקביל - 145 ש"ח.

אם ההפרש בעלות בין הרכבים יגדל - נקודת השיווי תהיה יותר ק"מ, אם מחיר הדלקים יעלה נקודת האיזון תרד. אם רק אחד מהדלקים יעלה, נקודת האיזון תשתנה בהתאם. כרגע כלכלית אתה נמצא הרבה מעבר לנקודת האיזון. ובעקרון תחסוך 145 ש"ח נוספים על כל 1000 ק"מ שתיסע בממוצע יותר. בפועל סולר ניתן להשיג בפחות מהבנזין בתחנות מסוימות.

×
×
  • תוכן חדש...