Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3273 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מניסיון לא מועט עם הקורולה מהדור הקודם והאימפרזה המדוברת, סביר להניח שאם אלו היו האופציות היחידות שלי - הייתי בוחר בסובארו.

 

הקורולה מהדור הקודם סתמית ביותר, עם גיר 4 הילוכים מיושן, תא נוסעים מרדים ולא איכותי, מושבים בינוניים, נוחות לא יותר מסבירה והתנהגות כביש/אחיזה/היגוי ברמה אחת פחות מהאימפרזה. היתרונות של הקורולה זה המוניטין שלה, שמירת הערך וצריכת דלק (ביתרון זעום).

 

הסובארו גם כן לא יותר מבינונית ביחס למתחרות מאותו השנתון. אבל לעומת הקורולה הקודמת (שגם היא בעצמה הייתה בינונית למדי כבר כשיצאה) היא מציגה יותר יתרונות. בעיקר בתחום השנתון ונוחות הנסיעה (שעדיפה משמעותית בסובארו).

 

בנוסף, אני מצטרף להמלצה על המתחרות הקוריאניות כמו הפורטה (מהדור האחרון, הקודמת מיושנת ולא הכי נעימה) או היונדאי I35.

פורסם

הסובארו גם לא כ"כ איטית כמו שאתה מתאר, ל95% מכלל האוכלוסיה היא מתאימה, אמנם המנוע לא חזק אבל שיוט במהירות של 120 נעשה בנינוחות, והתאוצה (למי שלא מתכנן עקיפות סוערות) סבירה.

תחשוב על מר ישרא ישראלי לא על שומכאר.

באמינות הסובארו מצויינת וסה"כ גם מרווח הפנים לא רע.

פורסם

אם חשוב לך באמת המקום מאחורה. מצטרף על ההמלצה על B4. היא מרווחת מאוד. ואחת המכוניות הכי נעימות ונוחות למשפחה בתקציה הזה. כמובן שאין מה להשוות בכלל לאימפרזה או קורולה בשום פרמטר חגירת הילדים קלה מאוד עקב המרווח והגובה של האוטו. והמחיר שלו דיי זול ב55K אתה יכול למצוא רכב עם נתונים מעולים. אמינות מעולה (אני על אחת עם 240.000ק"מ!!!). לא ממש מבוקשת ולכן תמורה מעולה לכסף!!

פורסם

אימפרזה 2014 אני מניח 1.6 ליטר בלי AWD -> כלומר הנעה קידמית FWD

או

קורולה 2011

 

קודם כל לגבי האחיזה - לסובארו יש רק יתרון של מרכז כובד בגלל מנוע בוקסר - שם זה נגמר.

שני הרכבים לא רכבי מירוץ\ספורט או כל דבר שבכלל מתקרב לזה.

 

הרכב שיאחוז יותר טוב יהיה זה שייצוייד בצמיגים טובים יותר וטריים יותר ונהג יותר מיומן.

 

לגבי אמינות - שני האקסמפלרים מעולים!

 

ב2014 בסובארו כבר יש שימוש בשרשרת תזמון ולא רצועה אז עלויות האחזקה כאן צונחות משמעותית וגם היות ומדובר בדגם FWD אז יורד מהפרד בסובארו גם החלפת שמן לטרנספר אחורי כל 60KKM ואין המלצה להחליף צמיגים ברביעיות - ההמלצה על B4 -> צריך לקחת את כל זה בחשבון ובייחוד אם פותח השרשור יירד מתחת לשנתון 2012 שם גם מתווספת לו לסיוט התחזוקתי גם רצועת טיימינג!

 

מעבר לזה לסובארו יש פלאגים, סלילי הצתה ומכסי שסתומים שנמצאים בצידי המנוע - כל זוג בצד אחד -> זה עלול לייקר קצת את התחזוקה.

 

גיר

 

לקורולה יש בשנים האלו גיר פלנטרי ארבעה הילוכים - העברות הילוכים חלקות סה"כ אבל מהירות השיוט בסל"ד נמוך תהיה במהירות נמוכה יותר לו היתה לה תיבה רציפה כמו בדגם הנוכחי.

 

הקורולה מפצה על זה במנוע שקט.

 

לאימפרזה אם מדובר בCVT - צריך לקחת בחשבון שזו CVT שתוכננה לנסיון נואש (ומאוד כושל בעיניי) לחסכון בדלק ולכן מסרסת את רצועת הכוח של הרכב עוד יותר - אבל! נעימה יותר, חלקה יותר ושיוט בסל"ד נמוך יותר

 

(אני בעלים של B4 2012 והדבר הזה משייט ב100 קמ"ש ב1600 סלד וב120 על קצת פחות מ2000 -> זה שקט מופתי מהמנוע)

 

מרווח פנים ופרקטיקה

 

הקורולה תהיה עדיפה בקטגוריה הזו וממה שאני זוכר גם תא המטען צריך להיות גדול יותר.

 

כאחד שהיו לו כבר מספר קורולות ונוהג על B4

 

בין האימפרזה 14 לקורולה 2011 - כנהג רגוע שאוהב את הפרקטיקה ברכב משפחתי ולא ממש מעניין אותו האבזור - במקרה הזה הייתי לוקח את הקורולה בגלל מרווח פנים גדול יותר ותחזוקה, לדעתי ומנסיוני עם שני המותגים עד היום - זולה יותר. ואני מדבר מנסיון עם מוסכים מורשים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

איזה "סיוט תחזוקתי" יש בB4?

הרכב שלי מטופל במורשה מיומו הראשון. והטיפול החריג היחידי שהיה לו מלבד בלאי שוטף זה שיפוץ גיר ב200.000 ק"מ זהו!

טיימיניג פעם ב100.000 ק"מ זה לא כזה נורא. פלאגים גם מחליפים ב100.000 אז מה הסיפור?

פורסם

הקורולה גם ממש לא יותר פרקטית מהאימפרזה. המרווח כמעט זהה (עדיף אפילו במעט באימפרזה) ותא המטען של הסובארו גם גדול יותר ב-10 ליטר. בנוסף האימפרזה נוחה יותר משמעותית ומצוידת ב-6 כריות אוויר במקום 4 בקורולה. ששם אם מדובר בגרסת הבסיס, תוסיף גם חלונות ידניים מאחורה לעומת 4 ח"ח בסובארו.

 

הביצועים כמעט זהים, בנהיגה יומיומית אין כמעט הבדל ועלויות האחזקה כמעט זהות. לא רואה סיבה הגיונית אחת (מלבד אולי ירידת ערך) לבחור בקורולה הישנה יותר מאשר באימפרזה. שתיהן ממוצעות לגמרי. מילא הקורולה הייתה טובה בכל פרמטר אפשרי (או לפחות ברוב מוחלט), אבל גם היא סבירה ולא יותר. גם ביחס למתחרות המקבילות שלה באותן שנתונים.

 

בסך הכל האימפרזה והקורולה דומות מאוד, למה לבחור ברכב ישן יותר אם הוא לא נותן שום דבר מיוחד? הסובארו מודרנית יותר ואמינה לא פחות.

פורסם

ביצועים זהים ועלויות אחזקה זהות.

הלוואי וזה היה ככה הייתי קונה סובארו.

אבל לא משנה איש באמונתו יחיה הכל נמכר בסוף.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

פורסם

SUBARU, אתה לא ממש נאמן לכינוי שלך :wink:

אם מבחינתך הבדל של 100-200 ש"ח בעלות טיפולים פעם בשנה מטים את הכף לטובת קורולה ישנה ב-3 שנים, כמו שאמרת - "איש באמונתו יחיה".

אני חושב שכל אדם אובייקטיבי יסכים שבבחירה בין "סתם רכב" ל"סתם רכב" - קח את החדיש ביניהם.

 

פותח השרשור נעלם, כנראה הלך לקנות קורולה (או להשקיע באג"ח ממשלתי - אותו דבר).

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

×
×
  • תוכן חדש...