Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7795 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אחת ולתמיד יורשה לי להציג את העובדות כפי שאני מכיר אותן.

לא מכיר רכב שלא מתאים לו לפעול על שמן סינטטי - ידיד שלי משתמש בשמן סינטטי (מנוע+גיר ידני) במוריס מיינור משנות החמישים. ציוד גינון מקצועי (טרקטורונים, בלרינות, בנזין ודיזל, קירור מים ואוויר, כולל הנעות הידרוסטטיות) משתמש כבר כמה שנים ובהצלחה אדירה בשמנים סינטטיים, והללו הפחיתו בעיות חימום כרוניות מהן סבלו הנעות הידרוסטטיות מסוימות בעבר.

אני עצמי משתמש בשמנים הללו כבר כמה שנים, וכך גם כל ידידי. הם פועלים בהצלחה עצומה בכלי רכב שונים, מטורבו דיזלים ועד מנוע עתיק של פיאט אונו 45 מודל 84 שבו למשל הושלש אורך החיים של שרשרת הטיימינג. המנועים עובדים כשהם נקיים ביותר, ובנוסף לכל גם צריכת הדלק השתפרה (ניתן לצפות ל-3% עד 5%).

היום בצעתי בדיקה טלפונית עדכנית מול היבואן ולהלן מחירים לדוגמא:

קוורט (0.946 ליטר) שמן מנוע סינטטי מלא 15W-40עולה 38 ש"ח בכרטיס אשראי.

קוורט (0.946) שמן גיר ידני סינטטי מלא עולה 60 ש"ח בכרטיס אשראי.

על מזומן מובטחת הנחה של 4%.

ניתן לפנות לסאמר מחברת לאור הנדסה ב-04-9833566

מי שיגיע למקום יוכל לקנות כל כמות של שמן מנוע, כי במשלוח הם מוכנים לכמות מינימום של 12 קוורט, המגיע בכרטון, 12 בקבוקים של 1 קוורט או 4 גלונים של 3 קוורט. שמן גיר ניתן לקנות בכל כמות גם במשלוח, אם הוא מצטרף למשלוח בסיסי.

קיימים כמובן גם שמן דיפרנציאל/טרנספר, שמן לגיר אוטומטי, תוספים למינהם והחומר האהוד עלי, שמן חודר איכותי ביותר ושפעולתו מאריכת ימים (אני מנצל אותו לכל מטרה, כולל שימון מאווררים במחשב).

כמובן שניתן להשיג גם שמני מנוע 10w-40 וגם שמנים למנועי מרוץ עתירי סיבובים ולמנועים מוגדשים.

השמנים מתוספים ביד רחבה בעזרת תוספים מיוחדים, והניסיון יוכיח.

לצערי, למרות שהשמן הוא איכותי ביותר וזול, היבואן משום מה לא טורח להפיצו ברצינות, ופשוט חבל לקנות שמנים מינרליים או חצי סינטטיים כשאלה המחירים.

הרשו לי רק אזהרה אחת - מומלץ מאד לבצע הדחה (פלשינג) למנוע בפעם הראשונה שמכניסים לו את השמנים הללו, והדרך פשוטה - יש להחליף לשמן הסינטטי כולל החלפת פילטר, ולנסוע משהו כמו 3000 ק"מ או חודשיים. לאחר מכן יש להחליף שמן ופילטר פעם נוספת ואז ניתן להמשיך ולנסוע ללא שום טיפול מיוחד. אל תשתמשו בשום חומרים מיוחדים לביצוע פלשינג, למעט ההליך שתארתי.

 

יוסי

פורסם
אחת ולתמיד יורשה לי להציג את העובדות כפי שאני מכיר אותן.

לא מכיר רכב שלא מתאים לו לפעול על שמן סינטטי - ידיד שלי משתמש בשמן סינטטי (מנוע+גיר ידני) במוריס מיינור משנות החמישים. ציוד גינון מקצועי (טרקטורונים, בלרינות, בנזין ודיזל, קירור מים ואוויר, כולל הנעות הידרוסטטיות) משתמש כבר כמה שנים ובהצלחה אדירה בשמנים סינטטיים, והללו הפחיתו בעיות חימום כרוניות מהן סבלו הנעות הידרוסטטיות מסוימות בעבר.

אני עצמי משתמש בשמנים הללו כבר כמה שנים, וכך גם כל ידידי. הם פועלים בהצלחה עצומה בכלי רכב שונים, מטורבו דיזלים ועד מנוע עתיק של פיאט אונו 45 מודל 84 שבו למשל הושלש אורך החיים של שרשרת הטיימינג. המנועים עובדים כשהם נקיים ביותר, ובנוסף לכל גם צריכת הדלק השתפרה (ניתן לצפות ל-3% עד 5%).

היום בצעתי בדיקה טלפונית עדכנית מול היבואן ולהלן מחירים לדוגמא:

קוורט (0.946 ליטר) שמן מנוע סינטטי מלא 15W-40עולה 38 ש"ח בכרטיס אשראי.

קוורט (0.946) שמן גיר ידני סינטטי מלא עולה 60 ש"ח בכרטיס אשראי.

על מזומן מובטחת הנחה של 4%.

ניתן לפנות לסאמר מחברת לאור הנדסה ב-04-9833566

מי שיגיע למקום יוכל לקנות כל כמות של שמן מנוע, כי במשלוח הם מוכנים לכמות מינימום של 12 קוורט, המגיע בכרטון, 12 בקבוקים של 1 קוורט או 4 גלונים של 3 קוורט. שמן גיר ניתן לקנות בכל כמות גם במשלוח, אם הוא מצטרף למשלוח בסיסי.

קיימים כמובן גם שמן דיפרנציאל/טרנספר, שמן לגיר אוטומטי, תוספים למינהם והחומר האהוד עלי, שמן חודר איכותי ביותר ושפעולתו מאריכת ימים (אני מנצל אותו לכל מטרה, כולל שימון מאווררים במחשב).

כמובן שניתן להשיג גם שמני מנוע 10w-40 וגם שמנים למנועי מרוץ עתירי סיבובים ולמנועים מוגדשים.

השמנים מתוספים ביד רחבה בעזרת תוספים מיוחדים, והניסיון יוכיח.

לצערי, למרות שהשמן הוא איכותי ביותר וזול, היבואן משום מה לא טורח להפיצו ברצינות, ופשוט חבל לקנות שמנים מינרליים או חצי סינטטיים כשאלה המחירים.

הרשו לי רק אזהרה אחת - מומלץ מאד לבצע הדחה (פלשינג) למנוע בפעם הראשונה שמכניסים לו את השמנים הללו, והדרך פשוטה - יש להחליף לשמן הסינטטי כולל החלפת פילטר, ולנסוע משהו כמו 3000 ק"מ או חודשיים. לאחר מכן יש להחליף שמן ופילטר פעם נוספת ואז ניתן להמשיך ולנסוע ללא שום טיפול מיוחד. אל תשתמשו בשום חומרים מיוחדים לביצוע פלשינג, למעט ההליך שתארתי.

 

יוסי

סינטטי מלא ?

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם
קוורט (0.946 ליטר) שמן מנוע סינטטי מלא 15W-40עולה 38 ש"ח בכרטיס אשראי

.

זה יקר מאוד!

גלון (4 ליטר) יעלה 152 ש"ח!!!

חבר שלי משיג ESSO 10-40 חצי סינטטי ב- 90 ש"ח

סובארו - B3 בנזין 2008 1.5L

פורסם
זה יקר מאוד!

גלון (4 ליטר) יעלה 152 ש"ח!!!

חבר שלי משיג ESSO 10-40 חצי סינטטי ב- 90 ש"ח

שים לב שכאן מדובר על סינטטי מלא.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
זה יקר מאוד!

גלון (4 ליטר) יעלה 152 ש"ח!!!

חבר שלי משיג ESSO 10-40 חצי סינטטי ב- 90 ש"ח

שלום לכם

 

חזרתי מחופשה קצרה

 

לא יכול שלא שלא להגיב לכתבה כזו

 

אני כבר מספר חודשים משתמש בשמן סינטטי מלא 5-40 של LM והיתרונות שלו באמת עצומים

 

ירידה בטמפרטורת העבודה של המנוע,העלאת ההספק והמומנט בצורה בולטת,עבודה שקטה מאד של המנוע

 

אך המחיר-120 ש"ח ל-5 ליטר אצל הפרסי(24 ש"ח לליטר)

 

38 ש"ח=יקר מאד

 

ולא זו לא פירסומת לפרסי(כולם כבר מכירים אותו)

 

ניצן

פורסם
שלום לכם

 

אני כבר מספר חודשים משתמש בשמן סינטטי מלא 5-40 של LM והיתרונות שלו באמת עצומים

 

ירידה בטמפרטורת העבודה של המנוע,העלאת ההספק והמומנט בצורה בולטת,עבודה שקטה מאד של המנוע

 

 

ניצן

נשמע הגזמה פראית!!!

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

בפז ניתן להשיג שמן סינטטי מלא ב 66 או 65 ש"ח לליטר.

בסונול שמן סנטטי מלא 1 ליטר עולה 98 ש"ח.

השמנים הללו הם המומלצים ביותר אצלנו בתחנה ויש להם ביקוש רב.

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם
בפז ניתן להשיג שמן סינטטי מלא ב 66 או 65 ש"ח לליטר.

בסונול שמן סנטטי מלא 1 ליטר עולה 98 ש"ח.

השמנים הללו הם המומלצים ביותר אצלנו בתחנה ויש להם ביקוש רב.

זה כמו להגיד בסוכנות מרצדס מוכרים מכונית החל ב 300K ש"ח

בסוכנות טויוטה לעומת זאת יש גם החל מ 100K ש"ח.

 

שמן סינטטי, דירוג איכות, צמיגות...? יצרן?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

השמנים בפז של חברת קסטרול אם תרצו מידע נוסף אני אוכל לבדוק ולעדכן בהמשך

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם

למוטי - עד כה לא יצא לי להגיב ישירות על הערה שכתבת בפורום, אבל בעקבות החשד הסתמי שהפרחת לחלל הדיון, ארגיע ואומר: אין לי ולא היה לי שום קשר של אינטרס ליבואן. אני רוכש ממנו את השמנים הסינטטיים בכסף מלא, ואם תתעקש, אציג בפניך חשבוניות על שמי. תיווכתי בינו ובין יבואן גדול (יחסית) של ציוד גינון מקצועי ולאור ההצלחה העצומה ולאור ניסיוני האישי, אני מרשה לעצמי להמליץ הלאה. מצחיקים אותי המומחים המסבירים ששמן סינטטי הוא כמו מים, כמו גם קיטני האמונה שחוזרים ושואלים - מה, סינטטי מלא? אכן כן, מעולה, איכותי ויחסית זול.

בכמה הזדמנויות סייגתי את ההמלצה ואמרתי כאן בפורום שיתכן וכיום ישנם יצרנים נוספים באותה ליגה, אבל אינני מכיר את התוצרת שלהם.

אם תיטרח, תמצא בהערה שכתבתי איך הכרתי את היבואן, אבל כדי לחסוך לך, אחזור על התיאור. אני מתפרנס מאחזקה חזויה כלומר מבדיקת רעידות לציוד תעשייתי סובב, כדרך להצביע על מנגנוני בלאי וכשל, להצביע על חומרתם וקצב התקדמותם וכדומה. במסגרת זו בדקתי במפעל חיפני מדחס אויר בורגי מהיר, שסבל מבלאי במיסביו. היות והיחידה לא ניתנת (משיקול טכנו-כלכלי) לשיפוץ, החליט אחראי האחזקה למשוך אותה והתארגן בינתיים לקניית תחליף. נציג היבואן של השמנים הציע לאחראי האחזקה להחליף במדחס הזה את השמן לשמן הסינטטי המדובר. עקבתי אחרי התנהגות המדחס לאחר החלפת השמן והיחידה שרדה עוד כשנתיים. ניתן היה לראות בספקטרומי הרעידה שיפור משמעותי מיד לאחר ההחלפה.

היבואן גם הריץ ניסוי מסודר בחברת חשמל (בגיר של מטחנת פחם שבטחנת הכוח בחדרה) עם השמן הסינטטי מול השמן הסטנדרטי שהם משתמשים בו ונמדדה ירידה של 7 מעלות צלסיוס רק עקב החלפת השמן. כמובן שמדובר בשמן גיר והמנוע הוא חשמלי, אבל לא ניתן לחלוק על הפחתת החימום, וכל בר דעת מבין שהורדת החום נובעת מהקטנת הפסדי החיכוך, כלומר יש פה חיסכון ברור באנרגיה.

מכמה כלי רכב פרטיים שמשתמשים בשמן הזה אני יודע בוודאות שהוא מצטיין בהשקטת מיסבים רועשים, בשיפור בסינכרוניזציה (כן, גם שיפור הכנסה להילוך ראשון) וגם במנוע שהיה מצוייד בשרשרת היא נותרה חרישית לאורך זמן משולש לעומת זו שפעלה קודם על שמן סטנדרטי.

השמן הוא מתוצרת royal purpl האמריקנית וככותב אנגלית רהוטה בוודאי לא תתקשה להכנס לאתר האינטרנט שלו וללמוד על ביצועי השמן.

היבואן לא מפיץ ברצינות את השמן בגלל השחיתות של שוק השמנים בארץ, ואני מכבד את זה, אבל זו לא סיבה לא לקנות מוצר פרימיום במחיר נוח.

 

יוסי

×
×
  • תוכן חדש...