Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3378 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הבעיה בחברות ממשלתיות היא שאין שום יכולת או תמריץ להתייעל כשצריך והציבור צריך לשלם את ההפסדים. לתע"א יש חטיבות מפסידות ויש לא מעט עדויות על עובדים שלא עושים שום דבר. ברור שאין יכולת להתייעל בשל הקביעות.

אותו דבר לגבי תעש.

 

רפאל אמנם רווחית כרגע אבל גם זה יכול להשתנות והציבור ישלם את הפסדי החברה.

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
שוב - פופוליזם בהתגלמותו.

...

מי שלא יודע מהו נתב ושהכשרתו ותפקידו אינם נופלים מאלה של טייס כותב את הדבר הזה.

איזו תופעה פנומנלית: יש לנו שני מקצועות עם הכשרה ותפקיד שדורשים סט דומה של יכולות / השקעה, באחד צריך לעבור סינון מטורף ולהגיע עם הנתונים הכי גבוהים שאפשר - בשני צריך להיות +- אחיין של מישהו :-P.

 

ואם להתייחס להודעה שלך יותר ברצינות:

וואלה, לא מכיר את התפקיד של נתב ברמה כזו טובה, ולצערי אין לנו כאן נמל פרטי שמאפשר לנו להשוות בין התנאים בסקטור ולכן צריך 'לסמוך על המילה שלך' שהוא עושה עבודה כה ייחודית עד שהוא שווה משכורת שגבוהה פי כמה משל רופא.

מנופאי לעומת זאת, מנופאי - אנחנו יכולים להשוות.

וראה איזה פלא, מנופאי בנמל משתכר בסד"ג יותר מאשר מנופאי במגזר הפרטי. הייתכן שזה קשור לקבוצת הלחץ אליה הוא משתייך? או שזה נטו כי המנופים בנמל ממש ממש יותר מסובכים?

מי יודע...

ואז אתה מסתכל על השכר של נהג אוטובוס, ונכון - הוא משנע עובדים מאוד מאוד יקרים, אבל האם הטענה שלך היא שאוטובוס של חברת החשמל מגיע עם טורק סטיר כ"כ מטורף עד שההכשרה לנהוג בו דורשת אדם עם כישורים כה גבוהים עד שהוא צריך להרוויח בסדר גודל יותר מנהג אוטובוס פרטי...?

 

אתה באמת לא מכיר ולא במעט באפשרות האינפיניטיסימלית שעובדי המגזר הציבורי מקבלים תנאים מטורפים לאו דווקא בגלל הכישורים הייחודיים שלהם, אלא בגלל שחלק מהארגונים נהנים מההפקר ולא בודקים דברים 'זניחים' כמו ביצועים, תפקוד, כישורים, תרומה וכו'?

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

נו באמת.

תראה לי נתב שהוא "סתם אחיין של מישהו".

נתב הוא ב99.9% מהמקרים רב חובל עם נסיון של 20 שנה לפחות.

יש שחיתות בנמלי הים.

זה לא קשור להשמצות שלך על בעל מקצוע שאין לך אפילו מושג מה הוא עושה בתפקידו.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
שוב - פופוליזם בהתגלמותו. מישהו בדק מה הכישורים שמביאים אתם אותם בעלי "משכורות גבוהות".

 

מזכיר לי את הכותרת ב"ממון" היום: "נתב בנמל מרויח פי 7 ממורה". כמובן שאין לכותב מושג מהי עבודתו של נתב. אני מניח שהכותרת "טייס ג'מבו מרויח פי 15 ממורה" לא היתה מגיעה לעמוד הראשי, אבל מי שלא יודע מהו נתב ושהכשרתו ותפקידו אינם נופלים מאלה של טייס כותב את הדבר הזה.

 

ואו, אחד ההודעות ההזויות! די ברור ש42000 שקל משכורת ממוצעת בחברה ממשלתית זה קצת מוזר בהשוואה ל10000 שקל משכורת ממוצעת והרבה פחות משכורת חציונית. יצא לי לעבוד ביותר מחברה אחד שניתן להשוות לתע"א ולא שמעתי על משכורות כאלה.

גם בנמל - ברור שיש להם קישורים מאד מיוחדים שם, העובדים נבחרו אחד אחד בפינצטה וכל אחד שם עילוי. בגלל זה ברגע שמעבירים כרטיס רושמים להם כבר 8.5 שעות עבודה וארוחות הצהריים הם ברמה של אולם אירועים. אני כל יום מרגיש עונג לשלם להם את החשבון.

פורסם

הייתי מוכן לקבל איכשהו את תנאי השכר בנמלי הים, ברשות שדות התעופה ובעוד מקומות אילולא היה להם את הכוח להשבית את החברה, וכתוצאה מכך את היבוא, הטיסות, וכו', בכל פעם שבא להם. זה המצב המזעזע באמת.

פורסם
נו באמת.

תראה לי נתב שהוא "סתם אחיין של מישהו".

נתב הוא ב99.9% מהמקרים רב חובל עם נסיון של 20 שנה לפחות.

יש שחיתות בנמלי הים.

זה לא קשור להשמצות שלך על בעל מקצוע שאין לך אפילו מושג מה הוא עושה בתפקידו.

אני מבין שפחות ראית את הקטע עם ה :p , וכל מה שהגיע אחריו? :(

שוב - סבבה, צודק, היות ואין באמת דרך להשוות נתב כי אין כזה במגזר הפרטי בארץ (למיטב הבנתי - תקן אם זה לא נכון) זה בלאו הכי דיון ריק.

 

מה לגבי המנופאי? הנהג? ההוא מהרשות?

האם להסיק ששם כל ההתנהלות תקינה לדעתך?

 

הייתי מוכן לקבל איכשהו את תנאי השכר בנמלי הים, ברשות שדות התעופה ובעוד מקומות אילולא היה להם את הכוח להשבית את החברה, וכתוצאה מכך את היבוא, הטיסות, וכו', בכל פעם שבא להם. זה המצב המזעזע באמת.

אל תבדיל סיבה ומסובב - התנאים האלו נובעים מהכוח הזה בדיוק. בעוד שכאמור קשה להשוות נתב בנמל למשהו מהסקטור הפרטי - אתה יכול לעשות את זה עם מקצועות אחרים ולהבין די טוב מאיפה מגיעים התנאים...

או סתם להקשיב לאיזה ראיון של אלון חסן בהזדמנות, הוא מסביר את השיטה לא רע

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

בוודאי, העובדה שהם בעלי כוח רב כל כך מסבירה את תנאי השכר הגבוהים (מעבר לכך שאכן יש גם תחומים בהם מגיע שכר גבוה ממילא, אבל ודאי שלא כל העיסוקים כאלה).

פורסם (נערך)

טוב סיקרנתם אותי אז בדקתי -

בגלל שאין באמת למי להשוות בארץ, חשבתי לחפש במקום אחר בו אני מכיר את השוק בצורה כזו או אחרת: ארה"ב.

למיטב הבנתי התפקיד 'נתב' מתורגם ל Harbourmaster - אנא תתקנו אותי אם אני טועה.

 

המשכורת של נתב היא באזור ה50-60K USD בשנה, בואו נניח 60K לצורך הפשטות.

משכורת של מהנדס תוכנה ממוצע היא 100K USD בשנה.

 

נשווה לארץ -

נשים בצד את הנתב המפורסם לעיל, משכורות ממוצעות יותר הן באזור ה45K ש"ח

מהנדס תוכנה ממוצע לעומת זאת, בערך חצי.

 

לכן, באופן יחסי, נדמה כי נתב בארץ מרוויח סד"ג של פי 4 לעומת עמיתו האמריקאי.

 

כנראה שהם ממש מוכשרים כאן

(או שהמהנדסים שלנו ממש אעמות, גם אפשרי)

((מה שבטוח - זה לא בגלל קבוצת הלחץ שלהם, זה פשוט לא אפשרי ברמה הפיזיקלית))

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם (נערך)

אוריו - הכנסתי לגוגל את המחרוזת harbour pilot salary.

 

זה ה-hit הראשון - מדבר על 400,000 דולר לשנה.

 

בויקיפדיה מדובר על טווחים בין 100-400 אלפי דולר לשנה (בארה"ב).

 

לא בכדי השויתי את הנתב לטייס הג'מבו - כיון שדובר במקצוע שאולי אין לו ההילה של טייס, אבל מבחינת הדרישות לא נופל ממנו. מדובר ברב חובל (הכשרה שאורכת מספר שנים, כולל תקופות לימודים ותקופות צבירת ניסיון), צבירת ניסיון רב כרב חובל של אניות (דומני מינימום 10 שנים בפיקוד), אבל אני לא בטוח שלא יותר מזה), הכשרה כנתב - ואז, כאשר מגיעים לתפקיד בגיל 40-50 - עבודה קשה מאד ומסוכנת פיזית (מטפס על סולמות חבלים בין סירת הנתב לאניה, בים שאינו תמיד שקט), ומוביל את הכלי הזה, שארכו יכול להגיע לארכם של 2-3 מגרשי כדורגל ומסתו לעשרות אלפי טונות בתוך מעברים צרים בלי פגוע בשום דבר מסביב, שכן הנזק מכל נגיעה יכול להגיע בקלות למאות אלפי דולרים. ובמאמר מוסגר - מספפר הנתבים בארץ קטן בהרבה ממספר טייסי מטוסים רחבי גוף, והרבה יותר גשה לגייס אותם, הרי אין כאן (כמעט) הכשרה של ימאים.

 

וד"א - אני יודע שכאן אופנתי לתקוף את העבודה המאורגנת. העניין הוא שגם בהפרטה הציבור משלם הרבה - רק שלא לעובדים אלא לטייקונים. ופה ושם לשניהם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

עבדתי כמעט שנתיים בתעשיה אווירית בתור קבלן.

נסכם את זה שרוב מה שכתבו כאן (ועוד הרבה יותר) נכון

פורסם

אני לא תוקף את העבודה המאורגנת, אני תוקף את העובדה שכל פעם שבא להם הם יכולים להשבית את הנמל. אני תוקף את השחיתות בנמלים, את הניצול של הכוח ואת העבודה שהנמל בבעלות העובדים ולא בבעלות המדינה. הם עושים בו כשלהם.

 

ואגב, אתה יודע, זה אופנתי לתקוף את הטייקונים בדיוק כמו שזה אופנתי לתקוף את העבודה המאורגנת.

פורסם

מה שרציתי לומר הוא שהחלופה לארגון ציבורי עם עבודה מאורגנת לא בהכרח יותר טובה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
מה שרציתי לומר הוא שהחלופה לארגון ציבורי עם עבודה מאורגנת לא בהכרח יותר טובה.

אמת ויציב - כל מקרה לגופו.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
טוב סיקרנתם אותי אז בדקתי -

בגלל שאין באמת למי להשוות בארץ, חשבתי לחפש במקום אחר בו אני מכיר את השוק בצורה כזו או אחרת: ארה"ב.

למיטב הבנתי התפקיד 'נתב' מתורגם ל Harbourmaster - אנא תתקנו אותי אם אני טועה.

 

המשכורת של נתב היא באזור ה50-60K USD בשנה, בואו נניח 60K לצורך הפשטות.

משכורת של מהנדס תוכנה ממוצע היא 100K USD בשנה.

 

נשווה לארץ -

נשים בצד את הנתב המפורסם לעיל, משכורות ממוצעות יותר הן באזור ה45K ש"ח

מהנדס תוכנה ממוצע לעומת זאת, בערך חצי.

 

לכן, באופן יחסי, נדמה כי נתב בארץ מרוויח סד"ג של פי 4 לעומת עמיתו האמריקאי.

 

כנראה שהם ממש מוכשרים כאן

(או שהמהנדסים שלנו ממש אעמות, גם אפשרי)

((מה שבטוח - זה לא בגלל קבוצת הלחץ שלהם, זה פשוט לא אפשרי ברמה הפיזיקלית))

 

וזה לא שבארה"ב אין איגוד לאנשי הנמלים, מי שראה את הסמויה יודע :-P

פורסם

ד"א - כדאי לבדוק לאיזה ארגון שייכים הנתבים. לדעתי לארגון קציני הים, לא לארגון עובדי הנמלים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...