Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3456 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אשתי עובדת בבית שמש כמורה בשנת הסטאז' ונוסעת באוטובוס מירושלים פעמיים בשבוע.

התחושה הכללית שקיבלנו לגבי השביתה היום הינה שמשתמשי התחבורה הציבורית מעניינים כשלג דאשתקד.

ניסינו לברר מה אומר צמד המילים "ירושלים והסביבה" ללא כל הצלחה. אין פירוט באף אתר חדשות לגבי הקווים שיושבתו. יותר מזה - אין פירוט כלל באתר אגד חוץ מהודעה נגד השביתה. אין דבר באתר משרד התחבורה.

אביה של אשתי מייצג את ההסתדרות והתייצב לפני 5 בתחנה המרכזית - וגם לא יכל לעדכן כי לא היה שם אף אחד לשאול.

 

טוב שיש אוטו...

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם

אמרתי את זה לפני עשר שנים, כשהפסקתי להשתמש בתחבורה ציבורית.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

למיטב ידיעתי הקווים של ירושלים - שמש לא מופעלים ע"י אגד אלא על ידי סופרבוס.

חוץ מזה ממה שזכור לי יש כמה וכמה מוניות שירות מירושלים לבית שמש ואפילו קו רכבת ממלחה (אבל איטי מאוד).

ככה שאם ידעת על השביתה היית צריך מראש לראות אופציות חלופיות לאותו יום.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

זה בדיוק העניין, לא הייתה אפשרות לדעת מה עובד ומה לא.

 

לי הייתה חלופה - מה עם אלפי אנשים אחרים שצריכים לצאת מירושלים לכל הארץ?

(ואין אוטובוס להגיע למלחה, אגב :))

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם

אם היא נוסעת לבית שמש כל פעם היא אמורה לדעת שהיא נוסעת בסופרבוס ולא באגד.

 

יש כמה קווים של אגד לאיזור בית שמש מירושלים, אבל לא נראה לי שהם רלוונטים לאשתך (קווי חרדים).

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
אם היא נוסעת לבית שמש כל פעם היא אמורה לדעת שהיא נוסעת בסופרבוס ולא באגד.

 

יש כמה קווים של אגד לאיזור בית שמש מירושלים, אבל לא נראה לי שהם רלוונטים לאשתך (קווי חרדים).

 

דווקא רלוונטיים מאוד - עוצרים קרוב לבית הספר ברמת בית שמש.

משום מה אתה מתעקש להישאר ב-scope של עבודתה של אישתי, למרות שאמרתי כבר מראש שלנו יש פיתרון והבעיה היא מערכתית - כי לאלפים אחרים אין פתרון קל.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם

אגד בירושלים זאת מכה,

עד שינערו את השריד המונופוליסטי הזה יעברו עוד הרבה שביתות ושיבושים.

טוב, נו, אנחנו הירושלמים רגילים לזה.

תודה לאל על רכבת מתפקדת...

 

התחבורה הבין עירונית מתפקדת פחות או יותר כרגיל, ההבדל היחיד הוא שהתחנה סגורה ולכן האוטובוסים יוצאים מרחוב יפו (בחזית התחנה). בדרך לת"א בעת כתיבת שורות אלה. :-)

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

וזה בלי להזכיר כמה התחבורה הציבורית בירושלים היא בדיחה גם כשאין שביתה.

 

מתי יפריטו כבר את התחבורה הציבורית בישראל? (בלי מכרזים, ואשכולות, ושאר המצאות דביליות של משרד התחבורה)

פורסם

נדמה לפעמים שהמטרה היחידה של התחבורה הציבורית בירושלים היא ״לעודד״ אותך לא להשתמש בה. מעבר לתכנון הלקוי של הקווים עצמם ואי העמידה הבוטה בלוחות הזמנים, נראה שהנהגים עצמם נוהגים באוטובוס רק כדי לסיים את המסלול בזמן שיא מבלי לתת למטרד הזה שנקרא ״נוסעים״ להפריע להם. רק בשבוע שעבר התעלמו ממני (ומעוד 2-3 נוסעים בתחנה) שני נהגים של קו 68 ברציפות, ועוד בתחנה מחוץ לתחנה המרכזית בירושלים (שהיא לא איזו תחנה נידחת באיזה חור). פשוט המשיכו בדרכם מבלי לעצור בתחנה.

פורסם
וזה בלי להזכיר כמה התחבורה הציבורית בירושלים היא בדיחה גם כשאין שביתה.

 

מתי יפריטו כבר את התחבורה הציבורית בישראל? (בלי מכרזים, ואשכולות, ושאר המצאות דביליות של משרד התחבורה)

ואיך אתה רוצה שיפריטו? שכל אחד יקנה אוטובוס ויפעיל קו לפי הראש שלו?

מה לעשות, מדובר בשירות שצריך להיות מנוהל על ידי הרשויות, גם אם התפעול עצמו הוא על ידי גופים פרטיים.

כל הגופים שאתה מקלל הם גופים פרטיים לחלוטין, שחלק גדול מהם אינו מבצע את המוטל עליהם.

אולי הגיע הזמן להלאים את התח"צ?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בכל מקום מסודר בעולם התחבורה הציבורית מפוקחת, מופעלת ע"פ רגולציה קפדנית ונתונה לבקרה מדויקת.

המפעיל של התחבורה הציבורית לא צריך בכלל לעניין את הנוסעים - עובדה, בלונדון פועלות יותר מעשר חברות אוטובוסים שונות - כלומר מפעילים שונים. אבל בגלל איחוד התעריפים והסטנדרטים שמכתיבה ה-TFL נוסעים רבים ומבקרים רבים לא יודעים בכלל שיש חברות שונות. כל חברה מקבלת אשכול ופעולת בהתאם לרשיון שלה. את הכסף החברה לא גובה לכיס אלא מעבירה ל-TFL שבתורו מחלק את הכסף בין החברות על פי עמידה בתנאי המכרז (יציאה של אוטובוסים בהתאם ללו"ז, ניקיון וכ"ו).

גם משרד התחבורה הבין את זה והמכרזים האחרונים (ב-3 השנים האחרונות בערך) מבוססים על מרחקי נסועה ופרמטרי שירות.

 

מקורות מידע מומלצים:

 

הערך בויקיפדיה האנגלית על האוטובוסים בלונדון

https://en.wikipedia.org/wiki/London_Buses

 

בלוג ישראלי מצוין על תחבורה ציבורית, אוטובוסים, תכנון תנועה וכ"ו.

http://israelbikebus.blogspot.co.il/

פורסם

ד"א - הראשונים שהבינו את הצורך היו מפעילי התח"צ בברלין לפני 90 שנה, כאשר התח"צ פעל בכל אחת מהערים שהרכיבו אותה. כבר באמצע שנות העשרים של המאה העשרים הם איחדו את המערכות - כולל אוטובוסים, חשמליות, תחתית, מעבורות וכל שאר כלי התחבורה הציבורית - תחת מטריה אחת.

מבחינה זו אנחנו בפיגור עצום, רק בחודשים האחרונים אוחדו כרטיסי הנסיעה תחת מעטפת ה"רב-קו" והופעל מערך תשלומים לפי אזורים, והשיא - הכרמלית בחיפה הוכרה כאמצעי תחבורה ציבורית רק לפני 3 ימים (!) מה שמאפשר, סוף סוף, לצרף אותה למערך התשלומים של התח"צ בחיפה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
ואיך אתה רוצה שיפריטו? שכל אחד יקנה אוטובוס ויפעיל קו לפי הראש שלו?

מה לעשות, מדובר בשירות שצריך להיות מנוהל על ידי הרשויות, גם אם התפעול עצמו הוא על ידי גופים פרטיים.

כל הגופים שאתה מקלל הם גופים פרטיים לחלוטין, שחלק גדול מהם אינו מבצע את המוטל עליהם.

אולי הגיע הזמן להלאים את התח"צ?

 

לא, אני רוצה שתהיה תחרות בין מפעילות האוטובוסים לבין מוניות שירות וכד',

רוצה שתיכנס אובר לארץ שתתחרה בנהגי המוניות, ושהעסק יתנהל בסופו של דבר לפי ביקוש והיצע.

כיום כל אשכולות התחבורה מוכתבים מלמעלה עד לרמת מספר האוטובוסים שצריכים לפעול בכל קו (למיטב ידיעתי), כאשר חברה לא יכולה לתגבר אוטובוסים בקו עמוס על חשבון קו אחר.

 

וגם אם לשיטתך זה צריך להיות מולאם כי ככה זה מתנהל בכל העולם, המציאות מוכיחה שעל אף שהתכנון בשוק הזה ריכוזי לחלוטין, הוא עדיין לא קרוב בכלל לרמת התחבורה הציבוריות בכל עיר ממוצעת בעולם המערבי, על אף ששם זה בתכנון מרכזי גם כן.

אפשר להתווכח על הסיבות לפער בין הארץ לשאר העולם המערבי, אבל אני די סבור שתכנון ריכוזי של העסק ברזולוציות כאלו פרטניות, כלל לא תורם לפתרון העניין, וזה לפני שאנחנו מדברים על הסובסידיות האדירות לתח"צ בארץ.

 

ואגף לא קיללתי אף אחד :)

פורסם

נטקו - אתה קצת מנותק מהמציאות. מה שאתה מציע זו אנרכיה מוחלטת.

 

יש שווקים שבהם השוק החופשי אינו מסוגל לפעול, ונדרשת מעורבות עמוקה של הרשויות. תחבורה ציבורית היא מסוג זה. אם הרשויות לא יקבעו את מבנה הקוים, תדירות השירות, סטנדרד השירות והמחיר נשאר עם מספר קוים רווחיים וכל שאר המערכת לא תתפקד. איזה אוטובוס יסע למושבים בכביש הצפון אם החברה לא תחוייב להפעילם? מי יקבע מה דרישות המינימום לציוד הנדרש? מי יקבע מחירים עממיים (הרי התחבורה הציבורית מיועדת לכל האוכלוסיה, לא רק לעשירים)?

בעית התחבורה הציבורית בישראל אינה הריכוזיות. הבעיה היא תכנון לקוי, השקעות לא מספקות.

 

לגבי אובר - במצב הנוכחי אי אפשר להכניס אותה לארץ. לא בגלל התנגדות נהגי המוניות, אלא מסיבות אחרות: האם תרצה שתעריפי הביטוח שלך ישולשו כדי לכסות את נהגי אובר? הרי עם שירות זה כל אחד יכול להפעיל - חברות הביטוח ידרשו את חלקן (ובצדק). כיצד תגבה מיסים מהנהגים? אם תעקוב קצת אחר המתרחש בעולם הרב מאד טריטוריות אוסרות על השירות, ויש לכך סיבות טובות. תקביל זאת ל- airBNB שיוצרת פלטפורמה בעייתית מאד - כל דירה הופכת למלון (רוצה שהדירה מולך תשמש כמלון, ועוד בלי כל פיקוח?), וכמובן שמדובר בכר נרחב להעלמת מס.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...