Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גרנד סניק 3 - שרשור מתגלגל


Fazer

פוסטים מומלצים

לפני 45 דקות, outnex כתב:

למה אתה מטפל במוסך יבואן?

בעיקר כי אין מישהו שאני סומך עליו יותר - לואגיות יש את רון, לפז'ו יש את גבע, לרנו אין ממש אנשים שמתמחים ביצרן הזה, והיצרן הזה, מנסיוני, דורש התמחות. כשפעם נכנסתי למוסך שהומלץ על ידי מישהו ושוחחתי איתם, לא מאוד התרשמתי מהידע, ולכן מבחינתי מורשה קרסו, וספציפית זה שאני מטפל בו, זה הרע במיעוטו. וכן, מורשים עשו לי גם נזקים, אבל לפחות אני יודע שמשתמשים בחלפים מקוריים ותואמים לרכב, ובאמת שלא מצאתי מישהו טוב יותר לרנו.

 

לפני 15 שעות, סולל הדרך כתב:

1. אוהב פדנטיות אבל, להשקיע כסף בצביעה של פגוש בדמות השתתפות עצמית מוגדלת, מיותר... אפשר להגיע לתוצאות טובות במוסך הסדר
2. המובילאיי והיקום מרמזים לך לזרוק אותו לפח

 

כל מוסכי ההסדר שנתקלתי בהם (אמא שלי עשתה תאונה לפני כמה חודשים, עוד קרובים שעזרתי להם), עשו לי רושם של מנסים לחפף את העבודה ולא נתנו לי לשבת להם על הראש - אצל צמח ידעתי מה אני מקבל ולכן היה לי נוח לגשת אליהם. מעבר לזה, בררתי בשלושה מוסכים (כולל אחד בהסדר), וזה היה בסגנון של "תשים את האוטו, קח חלופי, נקרא לך כשזה יהיה מוכן", ואצלהם הגעתי לסידור שהם צובעים את כל החלקים, אני מגיע, מרכיבים את הכל ונפרדים כידידים, וזה היה לי מאוד נוח.

 

לא נגד מוסכי הסדר באופן קטגורי, בעיקר אם מכירים מישהו טוב, אבל כיון שאני לא מכיר אז לי אישית זה פחות התאים. לפעמים הדברים האלו, בעיקר אצלי, יותר אמוציונאליים מאשר רציונאליים, אני הראשון שיודה בזה.

 

לגבי המובילאיי, הלוואי שיכולתי... הרישום של הרכב שלי כולל את הדרעק הזה, ולכן פירוק שלו, מגוחך ככל שזה ישמע וגם אם אף אחד לא ישים לב לזה, הוא לא חוקי. מעבר לזה, עצם הקיום שלו ברכב נותן לי הנחה קטנה בביטוח. למען האמת לרנו סניק בשנתון שלי היתה הוראת רישום גם בלי המובילאיי וגם עם המובילאיי, על בסיס זה ניסיתי בזמנו לשכנע את קרסו לרשום לי את הרכב בלי הדבר הזה, ולכן - תאורטית - אני יכול לנסות לעבור עמדה 1 (או איך שלא קוראים לזה היום), לשנות את קוד הרישום ולייתר את הצפצפה, אבל מעבר לזה שאני לא מוצא את הוראת הרישום הרלוונטית, אני גם לא בטוח שבא לי לעבור את כל הטרללת הזו. עצלנות, זו האמת.

עריכה אחרונה על ידי Fazer
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 232
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המובייל איי שלך לא עובד ולא תקין גם עכשיו אם אתה רוצה לצאת צדיק מול הביטוח... רק אומר
לאחר חיבור מחדש של המצלמה, צריך להריך כיול, מה גם שהצג שלך מת.

לעניין הפגוש, אני מסכים עם הגישה שלך לכל חלקי הרכב, מלבד הפגוש.
תצבע אותו עכשיו, מחר בבוקר ישפשפו לך אותו בחניה, ככה שהשקעה בפגוש לדעתי מיותרת

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, סולל הדרך כתב:

לעניין הפגוש, אני מסכים עם הגישה שלך לכל חלקי הרכב, מלבד הפגוש.

מבין לחלוטין את מה שאתה אומר, ואני יכול להסכים שמנקודת המבט הזו זה מיותר, אבל אפשר להגיד את אותו הדבר על הרבה דברים שאני עושה... :-) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בהמשך לסיפור הברגים הקודחים מההודעה בעמוד הקודם, פרקתי היום את כל הפלאסטיקה הקדמית (באזור תחתית החלון הקדמי/החלק העליון של קיר האש) כדי להבין מה נסגר שם.

 

אמ;לק: לא שאני הייתי נוהג כך לו הייתי מוסכניק, אבל כנראה מדובר בתכנון לקוי של רנו, שגורם לחלק הזה להיכשל ביותר מצורה אחת.

 

ויותר בפירוט:

החלק המסומן בצהוב - שאני חייב להגיד שלא לגמרי ברור לי תפקידו, אולי בידוד טרמי/רעשים - הוא סוג של בד/לבד עבה מאוד, שאמור להיות מחובר בין מוט פלאסטיק בחלק הקדמי שלו ובין איזושהי תושבת על קיר האש. אני לא זוכר אם בחלקו התחתון יש פלאסטיק שתומך בו, אבל לדעתי לא. אותה קורת פלאסטיק לא חזקה במיוחד גם מחזיקה את מה שהוא לדעתי מיכל הנוזל ההידראולי של הגה הכוח.

כל הקונסטרוקציה הזו לא חזקה במיוחד, והבד שמהווה את עיקר החלק - גם על פי דיווחים בפורומים בחו"ל - נספג במים, הופך להיות מאוד כבד, ולמעשה מפיל את כל החלק, כשהנקודה הבעייתית היא החיבור שלו לקיר האש, אבל כנראה שזה מפעיל עומס גם על הפלאסטיקה, שגם כך כנראה לא מאוד חזקה בנקודות החיבור שלה. כאמור, בעיה שמדוברת גם בפורומים של רנו בחו"ל, ופתרון מסודר - אין.

 

image.thumb.jpeg.987f753ceab25abdfab79768716478ee.jpeg

 

האם זו הסיבה לכך שברגים שם נשברו ושמכונאים במוסך מורשה השתמשו בברגים קודחים בצורה כזו? אני מניח שזה שילוב הן של תכנון לקוי של החלק, והן של מכונאים שלא באמת עובדים בעדינות כשהם מפרקים חלקים (עדיין לא פיענחתי למה בכלל פרקו אותו in the first place).

 

כך נראה הבד המאוד בלוי הזה יותר מקרוב:

image.thumb.jpeg.88f6a5a59f9b08c9a5092ed2525a25e9.jpeg

 

image.thumb.jpeg.b80d79b2a2dbc584e0c6d7de5d5425c2.jpeg

 

וזו התושבת על קיר האשר שעליה אמור לשבת החלק הזה - במצבו הבלוי הנוכחי, אין אפשרות לחבר את זה לשם ושהוא יחזיק מעמד.

image.thumb.jpeg.89352d00e7c772ca37c16ab1e6ae4d6a.jpeg

 

 

ועוד דבר אחרון:

כיון שהרכב טופל רק במוסכים מורשי קרסו כל חייו, הרי לא תצפו שמיכל נוזל הידראולי ישב על כל הברגים שלו, נכון?

 

image.thumb.jpeg.b95b2f19403f483fdbcf7b742c7a2a34.jpeg

עריכה אחרונה על ידי Fazer
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.8.2023 בשעה 18:17, Fazer כתב:

החלפה של פלאנג' מים כיון שלטענתם התחילה הזעה מסביב לחיבור. אני מודה שאני לא יודע מה זה בעצם הפלאנג' הזה - אחד העובדים אמר לי שזה הטרמוסטט, אחר אמר לי שזה איזשהו בית טרמוסטט


הפלאנג', בית הטרמוסטט והתרמוסטט עצמו הם יחידה אחת.

 

בגדול זה הבחור, או אחד החברים הקרובים שלו.
https://www.auto-doc.ie/calorstat-by-vernet/7675457

 

זכור לי במעורפל משרשורים פה בפורום טענות שבחלק מהשנתונים יש נטיה לחלק הזה לפתח נזילה, ובמקרים קיצוניים אף להתבקע, לגרום לאבדן נוזל קירור והרס מנוע. לא יודע מה הסטטיסטיקה בעניין הזה, אבל כנראה טוב שהוחלף המכלול כצעד מונע.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • רעיון טוב! 2

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

למען התיעוד ההיסטורי ולטובת בעלי סניק ורנואים עם K9K אחרים, אחרי הרבה חיפושים מצאתי קצת תיעוד טיפולים ביוטיוב:

2 הערות קטנות:

  • בהמשך לסיפור הברגים הקודחים, התיעוד של החלפת פילטר אויר הוכיח לי חד משמעית שבמוסך שיקרו לי כשאמרו שהם לא מפרקים את הפאנל באזור קיר האש ושאין להם סיבה לגעת בחלק הזה - כיון שנראה לי בלתי אפשרי בכלל להחליף פילטר אויר בלי לפרק את החלק הזה.
  • לגבי חלקים מקוריים לעומת חלופיים: בסרטון של החלפת פילטר האויר (בסביבות דקה 8:10 למי שחשוב), הבחור מדבר על זה שלפילטר האויר אמור להיות Pre filter, מעיין מסנן גם יותר לסינון חלקיקים גדולים. לאחר שבפילטר הישן לא היה כזה, הוא משווה 4 מותגים מוכרים - בוש, מאלה, מאן, ובלו פרינט. התוצאה? בשניים מהם (בלו פרינט ומאלה) אכן מגיע אלמנט הסינון הראשוני הזה, ובשניים האחרים (וכאמור גם בישן שהוחלף - מקורי של רנו אגב) לא היה אלמנט כזה. בעיני זה מעניין מאוד ומראה שתמיד צריך לבדוק, גם עם מותגים מוכרים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר לא יכול לערוך את ההודעה הקודמת, אז הנה כמה תוספות למען ההיסטוריה:

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, Fazer כתב:

הבחור מדבר על זה שלפילטר האויר אמור להיות Pre filter, מעיין מסנן גם יותר לסינון חלקיקים גדולים. לאחר שבפילטר הישן לא היה כזה, הוא משווה 4 מותגים מוכרים - בוש, מאלה, מאן, ובלו פרינט. התוצאה? בשניים מהם (בלו פרינט ומאלה) אכן מגיע אלמנט הסינון הראשוני הזה, ובשניים האחרים (וכאמור גם בישן שהוחלף - מקורי של רנו אגב) לא היה אלמנט כזה. בעיני זה מעניין מאוד ומראה שתמיד צריך לבדוק, גם עם מותגים מוכרים.


קודם כל, הסר דאגה מלבך. אם אתה לא נוסע בשלג וקרח, ולחילופין לא משתמש ברכב בתור טרקטור חקלאי, הכל בסדר.

https://www.pgfilters.com/why-do-some-engine-air-filters-have-a-foam-pad-stuck-to-the-pleats/

 

מסתבר שהעניין הזה עושה כאב ראש להרבה אנשים.

לגבי הסרטונים: הרוב זהה לפלואנס/מגאן. לגבי פילטר מזגן לא מתחייב ש-100% זהה (לא ספרתי כמה ברגים הוא פירק בסרטון...). אבל בגדול דומה. יש שתי שיטות, השיטה שבסרטון שבה יש קצת פירוק ומשהו כמו שבעה ברגים לפתוח, לא משהו מסובך, ויש את השיטה שבה אתה שוכב על הגב עם הראש מתחת לתא הכפפות. אז יש רק בורג אחד לפרק, אבל צריך גמישות של מתעמלת קרקע בשביל זה (או אמבולנס). לגבי פילטר אויר - וואו, הם אשכרה עשו טורפדו משלושה חלקים שהאמצע שלו נשלף החוצה. חולני! וזה מסביר הכל לגבי הבלאגן שעשו אצלך.
 

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@קורן בן אשר מעניין. מצד אחד אני יודע שישראל נחשבת למדינה עם תנאים קשים, ומצד שני אני תוהה עד כמה הפילטר הזה מגביל את יכולת הנשימה של המנוע לטובת סינון ראשוני של חלקים גדולים. כשיגמרו סוף סוף החופשים של הילדים אולי יהיה לי זמן לפרק ולבדוק מה מותקן אצלי, סתם מתוך סקרנות. אולי ל @איציק נ. יהיו תובנות לגבי איך זה נראה אצל הצרפתים מהצד השני של הסיין.

 

אגב, אחרי שחפרתי קצת בסרטונים האלו, אני מתחיל לחשוב שלפחות לעשות טיפול קטן (פילטרים ושמן) זה לא בשמיים, אפילו לאחד שאיציק משוכנע שהכי הרבה שהוא יכול לעשות זה לבחור קליפסים לפגוש 😄

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, Fazer כתב:

אני מתחיל לחשוב שלפחות לעשות טיפול קטן (פילטרים ושמן) זה לא בשמיים


אין שום בעיה, ראה ההערות שהוספתי בעריכה לגבי הסרטונים. בעיקר חשוב לעשות המון שיעורי בית, להצטייד בכלים הנכונים ביותר למשימה, ולפנות מלא זמן. הצרפתים אוהבים לטמון מלכודות פח יקוש על כל צעד ושעל. למשל, פירוק תא כפפות לעיל. יש משהו כמו שבעה ברגים. חשבת שכולם יהיו באותה מידה? קבל זבביר!! שלושה גדלים שונים, מתוכם שניים בגודל דומה אך סוג אחד עם פסיעה עדינה, וסוג נוסף עם פסיעה גסה. ומתי אתה מגלה את זה? אחרי שפירקת את כולם כמובן! מרד אלור!

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • מצחיק 2

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקטעים האלו אני חייב לציין שבעשורים האחרונים יש התקדמות לטובה ב psa. למשל מסנן אויר למזגן - ברוב המכוניות מהעשור האחרון אתה לא צריך לפתוח בורג אחד, אבל לשים חדש במקום ישן מצריך מיומנות של גניקולוג. ביתר הדברים זה עניין של צבירת מיומנות פעם אחת, ואחר כך זה הולך מהר - וגם הם לא קשים במיוחד או מסובכים. נראה שהם דווקא יותר משקיעים בפישוט של התהליכים- בניגוד לרנו שממשיכים לשמור על המסורת...7000 סוגי ברגים לפאנל אחד.

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל פעם שאני מחליף מסנן מזגן בקנגו אני מזדעזע.

מכמות הפירוקים הדרושה. פנל קדמי חובק הילוכים ותא כפפות.

מתי שהוא מן הסתם הפנלים יתחילו להישבר עם הפירוק.

בגולף לעומת זאת לא צריך שום כלי ושום פנל.

דקה וחצי עבודה. 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.10.2023 בשעה 07:44, איציק נ. כתב:

בניגוד לרנו שממשיכים לשמור על המסורת...7000 סוגי ברגים לפאנל אחד.

אם היית טס לפאריז, היית הולך לשאנז אליזה, ורואה קונדיטוריה שמפרסמת על החלון בגאווה "עזבו אתכם מקונדיטוריות שמרניות עם מתכונים מלפני 450 שנים, הקרואסונים שלנו לפי מתכון חדש שהמצאנו השנה!!!" נכון שלא היית הולך לאכול שם? אז גם ברכב, מסורת זו מסורת ולא משנים! רנו חושבים שאם זה לא מקולקל, למה לתקן את זה...? בעצם - אם זה לא מקולקל אין לך סיבה לפתוח את זה, ואז זה לא באמת משנה עם איזה ברגים סוגרים את זה!

 

לפני שעתיים, The FixTrics כתב:

זה המיכל של הנוזל בלמים, לרכב יש הגה חשמלי ואין לו כלל מיכל של נוזל הגה הידראולי.

כן כן, עד שהבנתי את השטויות שכתבתי, כבר לא יכולתי לערוך - אז השטויות שלי כאן לנצח, כדי להזכיר לי לחשוב קצת לפני ה"שלח"

😄

עריכה אחרונה על ידי Fazer
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...