Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גרנד סניק 3 - שרשור מתגלגל


Fazer

פוסטים מומלצים

יש ימים כאלו.. והפעם: פנצ'ר (או ליתר דיוק חתך בדופן):

0?ui=2&ik=0598e511dd&attid=0.1&permmsgid=msg-a:r5455200920494392272&th=18d126dd3c47edd2&view=fimg&fur=ip&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ8x6ygyGe1pGZJFj_-NmKVidP8z_apgWQZf4bD8otqeBfPE1o08Pt5F99AGSL4Too0jqWtNbnWPdMRpTlPmuuCmnmfZBm6PZlAU__LnqN7Z3_WebxlzvfZhvmg&disp=emb&realattid=18d126dbad29ddb16161

 

 

לפני מספר ימים כשחניתי היכנשהו, היה נדמה לי שעליתי על חתיכת ברזל, מין שארית מחסום של חניה שהיה מותקן פעם וכנראה הוסר בצורה שהשאירה חתיכה ממנו בולטת. בזמן אמת לא ראיתי כלום, אבל היום תוך כדי נסיעה נדלקה לי אזהרה על תקר (ברנו זה ממש נחמד, כתוב STOP בענק באמצע הלוח שעונים, לא מפחיד בכלל 😄 ). כיון שזה בדופן אי אפשר מן הסתם לתקן, אז הצמיג, ובן הזוג שלו בצד השני יוחלפו בחדשים.

 

וכאן ההתלבטות שלי:

אני די משוכנע שאני אשאר עם הפרימסי 4+, אני אוהב את הצמיג הזה ולמרות המחיר כנראה שאבחר שוב בכזה. הצמיגים שהיו מותקנים על הרכב מלידתו הם 96H XL, אבל ברישיון כתוב לי 92H. את המידה המדוייקת שלי (205/60-16) יש ב 96H XL רק בפרימסי 4 הרגיל (535 ש"ח לאחד), ואת הפלוס יש ב 96W XL (575 ש"ח לאחד) או ב 92V (בלי XL) שעולה 535 ש"ח לאחד. נראה לי הגיוני ללכת כבר על הפלוס המודרני יותר ולא על הרגיל, אבל אני מתלבט אם שווה לי להישאר עם XL או ללכת על הרגיל - הפער הוא 80 ש"ח לזוג, לא המון, אבל מצד שני מכסה לי את המנה שווארמה אחרי החלפת הצמיגים.

 

ואנקדוטה על מקצועיות של צמיגאים:

מערכת ה TPMS ברנו מדווחת על לחץ האויר בכל צמיג בנפרד ויודעת להגיד באיזה צמיג יש ירידת לחץ או פנצ'ר, וכשנדלקה לי נורת ה STOP בתוספת התראה על פנצ'ר הוא התריע על הצמיג הקדמי-שמאלי. עצרתי מייד וירדתי לבדוק את הצמיג, אבל הוא היה תקין לגמרי ומלא באויר כנדרש. שניה לפני שאמרתי לעצמי "נו, רנו עם השטויות שלהם" עשיתי סיבוב מסביב לרכב וגיליתי שדווקא הקדמי-שמאלי מפונצ'ר - אני מניח שכשהחליפו לי צמיגים בפעם האחרונה שמו כל צמיג איפה שבא להם בלי לעקוב אחרי מה הגיע מאיפה, כי כשבדקתי את זה לעומק גיליתי שאף חישוק לא נמצא במקום המיועד לו - הצמיגאי הצליח לטעות בכל החישוקים בלי שום לוגיקה 😄

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 232
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני אומר תיסע ברוורס - כל הגלגלים יתהפכו. 

 

לעוד עיצות מועילות... 

  • מצחיק 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@קורן בן אשר לא מניסיון אישי, חבר חבר שחי במדינה אחרת סיפר לי שאפשר לסדר את זה גם עם שתי סטירות איפוס לצמיגאי... 😄 אני לא הייתי עושה את זה, כי הצמיגאי ביריון ואני לא, אבל תאורטית... כיון שאני מחליף שני צמיגים, פשוט אבקש ממנו להתקין גם את השניים האחרים במקומם הראוי, לא מעריך שתוספת המחיר תהיה משמעותית.

 

לפני 5 דקות, lanosforce כתב:

אני אומר תיסע ברוורס - כל הגלגלים יתהפכו. 

נראה אותך מתמודד עם:

  • הקדמי-שמאלי מותקן מקדימה בצד ימין
  • הקדמי-ימני מותקן מאחור בצד ימין
  • האחורי-ימני מותקן מאחור בצד שמאל
  • האחורי-שמאלי מותקן מקדימה בצד שמאל

הבן שלי בדרך להיבחן במבחן מחוננים לחטיבה, נתתי לו את זה בתור שאלת תרגול.

עריכה אחרונה על ידי Fazer
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה -  ערכתי כי כתבתי לא נכון בלאט

 

קידמי ימני (שמותקן כרגע מאחורה) - זז קדימה אותו צד. 

שמאלי קידמי - צריך להוריד מהג'אנט (כי הצמיגים כיווניים) להפוך אותו על הג'אנט - להתקין משמאל קדימה. 

האחורי ימני (שמותקן מאחור בצד שמאל) - צריך להוריד מהג'אנט (כי כן כווני וזה...) להפוך אותו על הג'אנט - להתקין מאחורה בצד ימין. 

האחורי שמאלי צריך לזוז אחורה אותו צד. 

 

עברתי? זכיתי בקופסאת בונזו פג תוקף עם אנטרקס? 

ספר לי מה מסתתר מאחורי פרגוד מספר 3 

 

 

אין ספק שגם אם יצא לי נכון בראש - לכתוב את זה הייתי צריך לערוך פעמיים. ואני אחד שעבר בחינת מחוננים בהצלחה יתרה - אבל נשאר ללמוד ביסודי רגיל כי ההורים שלו לא היו צריכים להקשיב לו כי הוא חתיכת אדיוט. משהו כזה... 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, lanosforce כתב:

אחורי ימני (שמותקן כרגע מקדימה) - זז קדימה אותו צד. 

שמאלי קידמי - צריך להוריד מהג'אנט (כי הצמיגים כיווניים) להפוך אותו על הג'אנט - להתקין משמאל קדימה. (שמאלי קדמי להתקין משמאל קדימה? 🤔)

האחורי ימני (זה שאמור להיות קידמי) - צריך להוריד מהג'אנט (כי כן כווני וזה...) להפוך אותו על הג'אנט - להתקין מאחורה בצד ימין. (את האחורי ימני להתקין מאחורה בצד ימין? 😲)

האחורי שמאלי צריך לזוז אחורה אותו צד. (האחורי שמאלי צריך לזוז אחורה לצד שמאל? 😄)

משהו לא מסתדר לי בלוגיקה של התשובה...

 

פרגוד מספר 3, אגב, מוצע רק לכאלו שלקחו בחשבון שיש שני צמיגים ישנים ושניים חדשים, וכל הקומבינטוריקה הזו צריכה להתחשב גם בזה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך, לא נותר אלא מעשה אחרון של כבוד 

חא-רי-קי-רי 

 

וכן יש לי גם כמה כיוונים הפוכים בכתיבה שם עדיין - אני דיסלקט למרות המחוננות וגם עם כמה OCD חביבים במיוחד 😛

  • מצחיק 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, Fazer כתב:

חבר חבר שחי במדינה אחרת סיפר לי שאפשר לסדר את זה גם עם שתי סטירות איפוס לצמיגאי


זה עובד יפה מאוד גם עם בעלי מקצוע אחרים, רק צריך להיות בעל המימדים והיכולות המתאימים. אם אני אנסה את השיטה הזו, אגיע מהר מאוד למחלקה אורתופדית תל השומר (מזל שאני גר 100 מטר משם. גם בגלל מחיר הסולר בתחנה).

  • מצחיק 2

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

למרות שעל הרכב היו מותקנים צמיגים בדרוג 96H XL, אחרי שחפרתי בזה כל אתמול ולא הצלחתי למצוא כאלו זמינים, כולם דיברו על שבועיים-שלושה המתנה, הלכתי לצמיגאי בצומת רעננה (צמיגי ליס), ולהם היו במלאי פרימסי 4+ 92V. כיון שרוב הזמן אני נוסע עם רכב קל, וזה מה שמופיע ברישיון (למרות שעוד לא פתרתי את התעלומה הזו) החלטתי לא להתעקש על ה XL והחלפתי. הצמיגים עלו 585 ש"ח לאחד כולל הרכבה, 50 ש"ח לאחד יותר יקר ממה שמצאתי באינטרנט, אבל הייתי כבר אצלהם וזה היה כאן ועכשיו, אז גם על זמינות משלמים אני מניח.

 

לא סגור על אם זו היתה ההחלטה הנכונה, אבל אלא אם אגלה שיצרתי בעיה בטיחות אני מניח שזה מה יש :-)

 

לגבי החיישנים:

לצמיגאי היה מכשיר שמאפס את החיישנים, עבר איתו צמיג צמיג ועם BT איפס אותם, ולאחר מכן התחבר ל OBD לוודא שהקריאה תקינה. אני עדיין צריך לוודא שהאיפוס בוצע כמו שצריך, אבל היום כבר נגמרה לי הסבלנות לזה.

 

רושם ראשוני על הצמיגים הוא שיש הבדל מורגש מאוד בהגה. אני לא יודע אם זה בגלל שהצמיגים טריים לעומת הישנים שהם בני כמעט 3, או בגלל שהמבנה של ה XL קשיח יותר לעומת המבנה הרגיל, אבל התחושה בהגה הרבה יותר "גומי", תחושה הרבה יותר רכה בהפניית הגה. אני עדיין צריך לבדוק לחץ אויר ולנסות אותם בנהיגה קצת יותר מהירה, אבל ללא ספק ההבדל מורגש כבר עכשיו.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Fazer
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

הדבר שהכי מעצבן אותי בסניק זה שאין מצב קפיצי לוישרים.

 

בכל פעם שיש טיפטוף מעצבן או רסס מים אני נזכר כמה דבר כל כך קטן וכאילו שולי יכול להיות מעצבן. אני מניח שהמחשבה של רנו אומרת שכשיש מצב אוטומאטי לא צריך לגעת בכלל בידית, במציאות זה פשוט לא עובד כי רסס על השמשה או טיפות מעצבנות לא מפעיל את החיישן של הוישרים, שבגשם שוטף דווקא מצליח יפה לווסת את המהירות בהתאם לעוצמת הגשם.

 

הנה, אמרתי את זה, יש משהו שמעצבן אותי בסניק :-)

 

  • מצחיק 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, Fazer כתב:

הדבר שהכי מעצבן אותי בסניק זה שאין מצב קפיצי לוישרים.

אצלי בפיקאסו גם אין, אבל לחיצה קצרצרה על מצב של הפעלת המתזים - מפעילה רק את המגבים, והמתזים לא מספיקים להיכנס לפעולה, אני משתמש בזה כל הזמן.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, גם בds וגם באיירקרוס זה ככה, נגיעה קצרה של משיכת הידית כלפיי תפעיל את המגבים אבל לא מותזים מים.

זה עובד בדיוק כמו מצב קפיצי.

 

הבעיה זה שבכל פעם שאני נכנס לסובארו אני צריך להזכר שהמצב הקפיצי זה להרים את הידית למעלה.

 

ואני לא יודע איך אנשים משתמשים במצב האוטומטי של המגבים, האלגוריתם נכתב עי אוטיסט על מנת יתר.

 

חלק מהזמן זה עובד טוב כל שאר הזמן או שזה לא עובד או שהמגבים בפאניקה מוחלטת וכן זה היה ככה גם בds וגם באיירקרוס

  • מצחיק 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, lanosforce כתב:

האלגוריתם נכתב עי אוטיסט על מנת יתר.

כנראה שראשי רנו וראשי PSA ישבו וחשבו מה הפיצ'רים הכי מעצבנים שיש, בנו אותם, ואז כשאנשים תוהים לגביהם, הם עונים במבטא צרפתי "אבל מה אתם רוצים, אם זה לא מוזר זה לא צחפתי!" 😄

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שכמות הגשמים שיש להם באירופה גם ככה מצדיקים שהמצב העיקרי של המגבים הוא פאניקה.

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, chezik כתב:

לחיצה קצרצרה על מצב של הפעלת המתזים


אמת. משתמש בזה כל הזמן.
 

לפני 6 שעות, lanosforce כתב:

המגבים בפאניקה מוחלטת


זה באמת קורה לפעמים, דווקא בגשם לא הכי חזק, פתאום המגבים מתחילים להשתולל במהירות 2, ואז אין ברירה אלא להעביר ידנית למהירות 1.

 

לפני 3 שעות, Fazer כתב:

כנראה שראשי רנו וראשי PSA ישבו וחשבו מה הפיצ'רים הכי מעצבנים שיש, בנו אותם, ואז כשאנשים תוהים לגביהם, הם עונים במבטא צרפתי "אבל מה אתם רוצים, אם זה לא מוזר זה לא צחפתי!" 😄

 


אף פעם לא מזיק לראות שוב:
 

 

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • מצחיק 3

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...