Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גרנד סניק 3 - שרשור מתגלגל


Fazer

פוסטים מומלצים

דל"פ:

יש סיטואציות מסויימות שבהם הרכב כבר לא מתאים לאחזקה ע"י אנשים פדנטיים באופן חריג.

מצב של פירוק דשבורד הוא לעיתים אחד מהם.

 

לדעתי, תתקן במקום טוב ובמחיר טוב, בלי להשתגע, מתוך מחשבה שאם התוצאה לא תשביע את רצונך ברמות הגבוהות שאתה מכוון אליהם, תיפרד מהרכב.

  • אהבתי 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 304
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

אם צריך למלא גז פעם בשנה, זה לא נורא בכלל ועדיף בהרבה על פירוק חצי רכב.

קח בחשבון שזה יכול להיות פתח לבעיות חדשות שלא היו כמו קירקושים וציקצוקים.

ד"א, אם מוסך מורשה נתן לך הצעה גבוהה יותר, זה לא מבטיח שום דבר על איכות העבודה. אנשים רגילים לחשוב שככל שתשלם יותר תקבל תוצאות טובות יותר, הכלל הזה לא תמיד נכון. מציע לך להפסיק לממן את יבואן רנו וללכת למקום כמו גבע. הוא מטפל גם ברנו. אם אתה חייב דיאגנוזה עם מכשור מקורי לך למורשה רק בשביל זה ואת התיקון תעשה במקום אחר.

אחלה שרשור.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 3

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, amosbmw כתב:

זה שטויות. אתה הולך לכל מוסך עם מכונת מיחזור, מבקש לרוקן את המערכת, נוסע הביתה, מפרק ומרכיב, למחרת הולך למוסך שימלאו לך את המערכת.

עשיתי את זה הרבה פעמים.

99.9 מהאנושות ככל הנראה לא מסוגלים לבצע את העבודה הזו, אתה מכיר את יכולותיו של פות"ש בשביל לקבוע שהוא מאלו שכן מסוגלים?

וגם אם כן - סביר להניח שפדנט ומקצוען ככל שיהיה עלול לגרום יותר נזקים כשמדובר בעבודה ראשונה שהוא מבצע בהיקף כזה, מאשר מוסכניק מנוסה גם הוא פחות פדנט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם שאלה, אולי לא קראתי. אבל ניסית שימלאו מחדש נוזל קירור ביחד עם חומר סתימות?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

זה לא נוזל קירור, זה גז קירור למזגן. 

יש חומר כזה שמוסיפים לגז?

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כן, מגיע בסוג של מזרק יש גם כאלה שיש בהם חומר זרחני ואז גם אפשר לאתר את הנזילה ואם היא ביותר ממקום אחד.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, chezik כתב:

99.9 מהאנושות ככל הנראה לא מסוגלים לבצע את העבודה הזו, אתה מכיר את יכולותיו של פות"ש בשביל לקבוע שהוא מאלו שכן מסוגלים?

וגם אם כן - סביר להניח שפדנט ומקצוען ככל שיהיה עלול לגרום יותר נזקים כשמדובר בעבודה ראשונה שהוא מבצע בהיקף כזה, מאשר מוסכניק מנוסה גם הוא פחות פדנט

לא התייחסתי לעניין פירוק הדשבורד. זה לשיקולו של בעל הרכב מי יעשה את זה.

דיברתי על ריקון ומילוי המערכת, שהוצג כמכשול לעשות את העבודה - והסברתי איך ניתן להתגבר עליו בקלות גם ללא הציוד.

ניתן להשתמש בשיטה הזאת גם לצורך החלפת מעבה, מדחס או כל חלק אחר במערכת.

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הדליפה לא גדולה ואתה יכול למשוך עד החורף, זה עדיף.

לאף מזגניסט לא תהיה מספיק סבלנות לעבודה כזו בזמן בו רבע מדינת ישראל גילתה שהתחיל הקיץ, המזגן לא מקרר ואפשר לעשות להם וואקום ב- 400 ש"ח... בחורף לעומת זאת הם הרבה יותר פנויים וסבלניים.

 

פעם מזמן עשיתי עבודה כזו לבדי, מודה שלא משיקולי פדנטיות אלא מרצון לחסוך ולהתנסות. סיכמתי עם מזגניסט שאבצע את העבודה אצלו במוסך בליווי ספר היינס. הייתי צריך מעט עזרה בפריקת המערכת ובהחלפת היחידה עצמה (שהותקנה 'מחובקת' עם רדיאטור החימום) וכמובן בביצוע וואקום גז לאחר מכן. לא זכור לי שהיו ברגים שלא ידעתי מהיכן הגיעו או הסתובבו על ריק ובטח שלא הופיעו רעשים וקרקושים מיוחדים אחרי העבודה.

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, SlowRide כתב:

זה לא נוזל קירור, זה גז קירור למזגן. 

יש חומר כזה שמוסיפים לגז?

גם נוזל לא נכון וגם גז לא נכון, זה קרר refrigerant. 

 

בחלק ממחזור הקירור הוא נמצא במצב גזי, בחלק במצב נוזלי, בחלק במצב "גזוז" זאת אומרת נוזל עם בועות. 

 

כל עיקרון הפעולה של המזגן מבוסס על שינוי מצב צבירה של הקרר, מעבר ממצב נוזלי למצב גזי לקליטת החום באוטו ומעבר ממצב גזי למצב נוזלי לפליטת החום החוצה.

 

 

נסיתי להשתמש באוטו שלי במזרק כזה לאיטום דליפות, מחברים את המזרק לשסתום שרות לחץ נמוך ומחדירים את החומר. לא עזר או עזר ממש מעט, אצלי הייתה דליפה גדולה יחסית, הקרר היה נעלם תוך כמה שבועות. 

 

אולי לדליפות קטנות יותר זה עוזר.

 

 

אצלי הייתה דליפה במעבה, שמתי מעבה סיני (גם כן הפרשי המחיר בינו לבין המקורי הם פי 3 או פי 4), עובד בסדר כבר כמה שנים. 

  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Buki כתב:

אצלי הייתה דליפה במעבה, שמתי מעבה סיני (גם כן הפרשי המחיר בינו לבין המקורי הם פי 3 או פי 4), עובד בסדר כבר כמה שנים. 

 

ב c4 (זצ"ל ? 🤪) החלפתי את כל המזגן לסיני חוץ מהצנרת. מעבה,  מדחס ומאייד - סיניים.

 

עבד מ 2019 (המאייד מ 2018) ועד לרגע ההשבתה (9/2024) כמו חדש.

לא היה חסר גרם גז גם כשהרכב הושבת (וב c4 בגלל שהמערכת נורא קטנה, כל איבוד גז היה מתבטא במאייד שמקרר בחצי אחד בלבד).

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.4.2025 בשעה 18:07, Fazer כתב:

עמוס רוצה 4500 ש"ח (עבודה + חלקים) עם מאייד סיני עלום שם. הוא טוען שכולם סינים, ושגם יצרני ה OEM בעצם מביאים/מייצרים בסין, ולכן אין שום בעיה עם הסינים. בתמימותי כי רבה הלכתי לבדוק מחירים במוסך של קרסו, ובכן... מוכנים לזה?

 

11,200 ש"ח כולל מע"מ. לחלק בלבד.

 

ממחקר שעשיתי, נראה לי שהבנתי את המחיר הלא סביר של קרסו, אפילו יחסית לעצמם: לפי המק"ט כנראה שהם נתנו לי מחיר ליחידת האוורור השלמה (מה שמסומן כאן במספר 1)37463170_0_83c2b033c054545f7c7ab33a3ffd4078.png

 

לי זה נראה כמו חלק שכולל גם את הוונטה של המזגן - אבל נראה שיש לו תתי חלקים אחרים שניתנים להחלפה בנפרד (2, 3). יכול להיות שרנו מחליפים את כל החלק?

 

בתאריך 29.4.2025 בשעה 01:33, avargel כתב:

מתוך מחשבה שאם התוצאה לא תשביע את רצונך ברמות הגבוהות שאתה מכוון אליהם, תיפרד מהרכב.

לצערי זה לא ריאלי מסיבות פיננסיות - צריך לעשות הכי טוב עם מה שיש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות ממה שאני מכיר ב PSA, יש להם נטיה לתמחר את המאייד עם כל הבית מסביב (מה שנקרא - "בית חימום").

אם אני רוצה ממש לדייק - "לתמחר את המאייד עם כל הבית מסביב" זה לא בדיוק המשפט הכי נכון לומר.

יותר מדוייק לומר "החלק מיוצר, נמכר ומוחלף במידת הצורך בשלמותו - כי ככה תיכננו אותו".

מלכתחילה אין למאייד בלבד מק"ט.

 

אתה מקבל חתיכת פלסטיק ענקית עם מאייד - ואז אתה מעביר את כל האביזרים מהבית חימום הישן - לחדש. 

זה כולל; מנועי סרבו של הבקרת אקלים, רדיאטור חימום, חיישן טמפ' מאייד, מתאם גומי (צינור) לניקוז מאייד, צמת חשמל, נגד מהירויות וכו'.

 

מה קורה כשמחליפים חלק AFTER MARKET שליצרן אין מק"ט עבורו:

 

המגמה שהתחילה אי שם בשנות ה 90 וה-2000 הובילה את היצרנים לתכנן את הרכיבים שבמידה ויש בהם תקלה, אתה מחליף קומפלט את החלק התקול. אני לא מדבר על מנוע או גיר - אלא על כל היתר.

 

הדבר הזה הוליד חלקים מולחמים שאינן ניתנים לפתיחה ע"י משתמש הקצה.

 

אז מה עושים ?

יש בתי מלאכה, וגם חובבנים (כי היום לחובבנים יש כלי עבודה שלא תמיד מביישים מוסך) שפשוט חותכים את ההלחמה, מפרידים את 2 החלקים של הבית חימום, מחליפים מאייד וסוגרים בהלחמה מחדש עם דגש מקצועי שהתריסים של בקרת האקלים יושבים חזרה במקום ואין בעיות איטום במיוחד בחלק התחתון של המאייד שמנקז את המים מהמאייד.

לצד זה יש יצרני AFTER MARKET של מאיידים שנכנסו לוואקום הזה (והוא גדל ככל שהרכב מזדקן ועלויות החלקים אצל היבואן רק עולות) ואז יש שילוב מנצח בין מחיר הגיוני לתיקון לצד החזרת הרכב לכביש באופן שלא מסכן אף אחד.

מזכיר לך את הפוסט הזה:

הסגירה הצליחה והמזגן חזר לתפקד ללא דופי - כמו שהיה חדש, וללא בעיות לאחר מכן (במשך 6+ שנים).

 

ראוי לציין שיש בתי-חימום שקל יותר לפתוח אותם (פחות הלחמות, או שיש קליפסים עם ברגים ולא הלחמות) לכן כדאי לבדוק בפורומים של חובבים של הסניק (כי בטוח מישהו כבר נתקל בבעיה עוד הרבה לפניך).

 

אני מפנה אותך לשרשור מצויין בפורום של Drive2.RU (של הרוסים ;-) ) - מישהו שכבר פירק בעצמו את הדשבורד והחליף המאייד בסניק דור 3 (מצא חופש בצינורות שיוצאים ממנו וגם חור קטן לטענתו). לא בהכרח שהחופש בצינורות הוא הבעיה אם יש בפנים גומיות (אין לי מושג אם יש או אין).
https://www.drive2.ru/l/617940104412958009/

תשתמש בתרגום האוטומטי לאנגלית ותעבור על יתר הקטגוריה של הדגם שלך. שרשורים מעניינים עם הרבה פרוייקטים עצמיים של המשתתפים.


איציק

  • אהבתי 3

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, איציק נ. כתב:

חובבים של הסניק

חובבים של הסניק? 🤣 לחפש חובבים של הסניק זה קצת כמו לחפש חובבים של גבינה צהובה של תנובה... זה שם, אוכלים את זה, זה משביע בתוך לחמניה או פיתה, אבל אף אחד לא באמת אוהב את זה 😄 

 

אבל ברצינות, לסניק 2 (הקודמת שלי) היו לא מעט מקורות מידע זמינים באנגלית - יוטיוב, פורומים, ואפילו קבוצות פייס. לסניק הנוכחית, למרות שהיא דגם פופולארי למדי באירופה, יש הרבה פחות resources אונליין באנגלית. יתכן שיש בשפות אחרות, ואני גם יודע שהיא יותר פופולארית בפורומים רוסיים, רק שאני לא יודע איך לחפש שם - כנראה שהרוסית שלך טובה משלי ;-) 

 

וכן, נראה לי שאתה צודק, אני צריך לחפור בזה עוד קצת, כיון שנראה לי שחלקים 2/3/4 בסכמה מה EPC מסומנים בנפרד, מה שאומר שאני מקווה שישי להם מק"טים נפרדים, ונראה לי (אבל אני לא בטוח) שהם קשורים למזגן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Fazer כתב:

 

וכן, נראה לי שאתה צודק, אני צריך לחפור בזה עוד קצת, כיון שנראה לי שחלקים 2/3/4 בסכמה מה EPC מסומנים בנפרד, מה שאומר שאני מקווה שישי להם מק"טים נפרדים, ונראה לי (אבל אני לא בטוח) שהם קשורים למזגן.

 

 

העיצה הכי טובה שלי עבורך היא פשוט לשים את האוטו אצל עמוס מזגנים - ובזמן שהאוטו אצלו פשוט לחזור הביתה.

יום קודם תתחיל טיפול תרופתי להמנע מהתקפי חרדה או שסתם תיכנס לאיזה סאטלה שתשכיח ממך שהרכב אצלו. אתה יכול להתייעץ עם הרופא שלך אם כדאי ללכת על קלונקס או קנאביס רפואי, בהתאם להיסטוריה שלך ו/או אם אתה אלרגי לחומרים מסויימים.

אם זה תיקון ממש קצר אז אולי תשאל את הרופא על גז צחוק ואם זה מתאים לטיפולים שאורכים כמה שעות.

 

איציק.

  • מצחיק 3
  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...