Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גרנד סניק 3 - שרשור מתגלגל


Fazer

פוסטים מומלצים

טוב, אז אחרי מחקר מעמיק על דיפון הדלת החלופי שקניתי, המסקנה שלי היא חד משמעית: אין אפשרות מעשית, לפחות לא בכלים שמצויים בידי, לפרק את דיפון הדלת לחלקים, לרפד את החלקים שדורשים ריפוד בנפרד, ולהרכיב את הדיפון בחזרה.

 

החלקים השונים שמרכיבים את דיפון הדלת מתחברים בהלחמות פלאסטיק, וכדי שלא יהיה משעמם, חלקן עגולות וחלקן מרובעות:

image.thumb.png.f1f2350e6069a47db4df3cd945edd024.png

 

image.thumb.png.c3de34855675752681d47327f42e06e2.png

 

יש יותר הלחמות פלאסטיק עגולות מאשר מרובעות, אבל יש מספיק משני הסוגים.

 

בעוד שאת הלחמות הפלאסטיק העגולות יחסית קל לפרק (הצלחתי גם עם סכין יפנית במעט המקומות הנגישים, וגם עם דרמל וראש שיוף, שלמעשה המיס את הפלאסטיק), ההלחמות המלבניות הן הרבה יותר מסיביות, ולא ממש ברור היכן הפתח שלהן, כך שלא לגמרי ברור איך לתקוף אותן. ניסיתי לפרק כמה כאלו עם כל מיני אביזרים של הדרמל (לסכין יפנית גם לא היתה גישה, וגם ההלחמות האלו מאסיביות מדי עבורה), ולמרות שבסוף זה התפרק, זה היה כל כך אלים שאני לא רואה איך מחברים את זה מחדש בצורה שתהיה עמידה כמו המקור.

 

בקיצור, פאנל חד פעמי שנבנה להיות עמיד ונטול רעידות, בלי שתהיה שום מחשבה על אפשרות לפרק אותו כדי לרפד מחדש.

 

מה שכן, כשפרקתי את הפאנלים שדורשים ריפוד, גיליתי כמה עמוק מושחל הריפוד מתחת לפאנלים החופפים, ולא ברור לי איך ניתן לפרק את הריפוד הישן ולרפד בצורה טובה בלי לפרק את הפאנלים. אולי בשבוע הבא אלך לבחור שהמלצתם עליו ונראה מה יש לו לומר, אבל כמו שזה נראה כרגע, אם אני רוצה משהו טוב, האופציה המוצלחת ביותר זה לחזור לתוכנית הראשונית שלי וליבא 4 דיפוני דלתות משומשים במצב טוב מרופדים בעור - החסרון בזה שמי יודע באיזה מצב היפרדות הריפוד שם יהיה.

 

image.thumb.jpeg.b3e9d24f2009126a448f378c9bb24a51.jpeg

 

image.thumb.jpeg.c9264d206dfaa2e08e28b1b9ac376848.jpeg

 

 

image.jpeg

 

מלכוד 22 :-)

 

עריכה אחרונה על ידי Fazer
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 232
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה עם להזמין דיפונים חדשים מהשקית? עם ריפוד עור או ריפוד רגיל. ממליץ לבדוק מחירים עם הפולני. לא בטוח שההפרש במחיר הסופי כולל משלוחה יהיה משמעותי מספיק בשביל להתפשר על משומש.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, קורן בן אשר כתב:

ממליץ לבדוק מחירים עם הפולני

הפולני היחיד שאני מכיר זה אבא של זוגתי... והוא בפנסיה מזמן. אה, ואלון אולארצ'יק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר פולני? לך מייד לשבת לבד בחושך!

Pozdrawiam/Best regards/Cordialement,
Piotr Spadarzewski
Czescifrancuskie.pl

Podczas udzielania odpowiedzi prosimy o zachowanie dotychczasowej historii korespondencji mailowej.
Zachowanie historii korespondencji pozwoli nam na szybszą weryfikację tematu (zapytania) jak również na zapoznanie się z dotychczas przekazywanymi informacjami.

Części i Akcesoria Motoryzacyjne Dariusz Spadarzewski
Drobiarska 51
05-070 Sulejówek
NIP: 952-103-95-29

mobile
kom. 501 08 07 03
kom. 601 35 66 36
tel. (22) 783 37 88

Czynne:
Poniedziałek - Piątek : 8-18
Sobota : 8-14
[email protected]
www.czescifrancuskie.pl
  • אהבתי 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

אוגוסט 2023 - בלי ששמתי לב האוטו כבר בן 7.

 

image.thumb.jpeg.be4c02be3b1c30b59e5bf0fe3e858a91.jpeg

 

האוטו עבר היום טיפול במוסך מרתון ברעננה, כשמעבר לטיפול הנוזלים ופילטרים השגרתי, עשו גם חריטת דיסקים כיון שהיתה מדרגה קטנה, החלפת רפידות בלמים שלא היו גמורות לגמרי אבל לא התחשק לי להיכנס למוסך בין טיפולים, והחלפה של פלאנג' מים כיון שלטענתם התחילה הזעה מסביב לחיבור. אני מודה שאני לא יודע מה זה בעצם הפלאנג' הזה - אחד העובדים אמר לי שזה הטרמוסטט, אחר אמר לי שזה איזשהו בית טרמוסטט, ובסוף הטיפול לא התלהבו להראות לי את זה, כי לטענת צריך להרים את האוטו על ליפט בשביל לראות את זה.

 

סה"כ טיפול לא זול, כרגיל בחרתי בחלפים מקוריים בלבד:

image.thumb.jpeg.0fd823633e29dea3b65cf1ee8e0ef4b9.jpeg

אז סיכום קצר של 7 השנים הראשונות:

נתחיל מהרע: הדבר שהכי מציק לי זה ריפוד הדלתות ומשענת היד המרכזית, שמזדקן מאוד לא יפה, נפרד מהספוג שבעצמו כבר התפגר, והתוצאה דורשת החלפה. קיבלתי מספר הצעות מחיר ממקומות שונים, לריפוד בעור רוצים בין 2000 ל 8000 ש"ח לדלתות, ועוד כמה גרושים למשענת היד. אני עדיין חוכך בדעתי מה הכיוון הנכון ובאיזה צבע אני רוצה לרפד, כיון שכרגע זה בד שחור על פלאסטיק שחור ובא לי קצת לשדרג, אבל בעדינות ובלי להפוך את זה לתצוגה של טעם רע. אני עדיין מתלבט בנושא, בינתיים חי עם מה שיש.

מעבר לזה, המזגן פיתח איזושהי שריקה קלה ולא ברורה, שקורית רק כשהמיזוג על מקסימום, ורק כשחלק מהפתחים לא פתוחים עד הסוף. לא בטוח שמישהו חוץ ממני ישים לב לזה, ולא הצלחתי לאבחן את זה לגמרי (זה לא קורה תמיד), אבל עדיין משהו חדש - לדעתי יתכן שאיזשהו ספוג אטימה באחת מתעלות המיזוג התפגר או התנתק מעט.

 

ועכשיו לטוב:

7 שנים עברו, אומנם קילומטראז' נמוך יחסית אבל בכל זאת 7 שנים. מלבד הבלאי שהזכרתי האוטו עדיין מרגיש מהודק, שקט, משייט יפה גם עם 7 נוסעים, מושבים עדיין נוחים גם למרחקים, הרכב עדיין מרגיש מרווח והמשפחה מאוד מרוצה ממנו. תכל'ס?  באמת שאין לי מה להגיד על הרכב מעבר לזה שהוא פשוט מצויין, באמת, כשהדבר היחיד שדופק אותו זה רשת המוסכים ה"מדהימה" של רנו בארץ.

 

ועכשיו למשהו שלא קשור לרכב עצמו אלא קשור לרמת המוסכים בארץ:

 

לפני כמה שבועות, כששטפתי את האוטו, שמתי לב במקרה לברגי פח שלא נראים מקוריים באזור קיר האש שתקועים בפלאסטיקה שסביב החלק התחתון של החלון הקדמי, בשני מקומות (מסומנים בעיגולים צהובים):

 

image.thumb.jpeg.da58de6e49d799aa4f3bc202783ed625.jpeg

 

כשחפרתי בזה קצת, ואפילו פרקתי את אחד הפלאסטיקים, הבנתי שכנראה באחד הטיפולים נגעו שם, לא ברור לי למה, ושברו את התבריג באחד הצדדים, וכנראה לשם האיזון דפקו כבר ברגים בשני הצדדים (וזה במוסך מורשה של קרסו):

 

בצד שמאל (נהג) יש תבריג ונראה שהיה שם פעם אום שכבר לא קיים:

image.thumb.jpeg.2c33e6230d4999b6d4ba4958ad418335.jpeg

 

ובצד ימין (נוסע) אין תבריג, לדעתי היה פעם ונשבר:

image.thumb.jpeg.1e1aeaf42ab45bcc60544ddb839e7b0b.jpeg

 

וזו הסיבה שלא שמתי לב לזה - זה מתחבא מאחורי הגומי שאוטם בין הפלאסטיקה ובין מכסה המנוע:

image.thumb.jpeg.9461493f898bc595e1120f5031583de5.jpeg

 

האוטו טופל בשבע השנים בשלושה מוסכים שונים, כולם מורשי קרסו. לא ברור לי מי מהמוסכים עשה את זה ומתי בדיוק (יש לי חשד שאין לי דרך לאמת אותו), אבל מתישהו אני אפרק את הפלאסטיקה הזו ואבחן את הנושא לעומק, כי עם איך שאני שומר על האוטו, מרגיז אותי מאוד הסיפור הזה.

 

אז מה הלאה:

כיון שאני מתכנן להחזיק את הרכב עוד 3-4 שנים, ואחרי 7 שנים של שימוש, האוטו צריך קצת השקעה כדי להמשיך להרגיש צעיר - בעיקר סביב הריפוד, אבל גם הצבע, למרות שרוב הזמן הרכב חונה מתחת לבניין, צריך כבר טיפול חידוש טוב, ודיטיילינג של פנים הרכב גם לא יזיק.

 

אבל כידוע אני רוצה קצת מעבר. כתבתי כבר בעבר שאני רוצה לשדרג מעט את ההספק עם צ'יפ, לעלות מידה בחישוקים בשביל האסטטיקה (בדקתי בפורומים בחו"ל וזה לא אמור לשנות הרבה את נוחות הנסיעה), ועל הדרך לעבור לחישוקים עם אופסט שונה שיוציא את החישוקים מעט החוצה (כרגע הם יושבים עמוק מדי בתוך הכנפיים לטעמי). כל אלו דברים שדיברתי עליהם בעבר, וצריך למצוא את התזמון הנכון לעשות אותם.

 

סה"כ ההוצאה בסעיף הזה אמורה להיות סביב ה 15 אלף ש"ח לדעתי, סכום מספיק גבוה כדי לחשוב האם זה באמת קריטי - מצד אחד הרכב הוא גם תחביב, ועל תחביב מוציאים כסף ולא תמיד רואים אותו בחזרה, מצד שני בתור רומני מצד אחד ופולני מצד שני, לא מפריע לי להוציא אינסוף כספים על זוגתי או על הילדים, אבל על עצמי אני תמיד אחסוך... בעיקר בתקופה הנוכחית כשהחברה שעבדתי בה נסגרה (מכירים סטארטאפ שמחפש COO,  Head of Operations, או משהו דומה במקרה?) וצריך לשים לב לכל שקל שמוציאים - לכו תבינו פולנים/רומנים. אחרי שארגע מההוצאה על הטיפול, יתכן ואתחיל מסיפור הריפוד, כי שם באמת המצב לא משהו, ואתקדם עם שאר השדרוגים בשלבים.

 

עריכה אחרונה על ידי Fazer
  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה, גיל מופלג; כמה זה יוצא בשנים של רנו, 21? 😁

יכול להטריף אותי הקטע הזה שאתה מקבל את האוטו חזרה עם חלקים חסרים וכל מיני דברים שלא יושבים במקום. מעניין מה הם עשו שהם היו צריכים לפרק את החלק הזה.

עדכון: עברתי קצת על התמונות של הרכב בשירשור, אחת האחרונות מלפני כשנה, ונראה שאז היו מכסים לאומים שעל צירי המגבים. לעומת זאת, בתמונות הנוכחיות המכסים חסרים. ז"א אני מניח שפירקו את המגבים בשביל לפרק את הטורפדו. מעניין לאיזה צורך זה נעשה.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@קורן בן אשר

עכשיו פתרת לי תעלומה בצורה שאני לא חשבתי עליה. כשהסתכלתי באיזשהו EPC שמצאתי ברשת כדי להבין איך החלק הזה אמור להיות ואיזה ברגים נשברו שם, ראיתי שיש כיסוי לאומים של המגבים, ושאצלי הם חסרים. כיון שה EPC לא היה בדיוק לדגם שלי אלא לאחד משנתון ישן יותר, אמרתי לעצמי "אולי זה הבדלים בין שנתונים" כי לא זכרתי אם אצלי זה היה או לא.

 

ברמה המוסכים בארץ, בהחלט הגיוני לפרק את המכסים האלו ולזרוק אותם לפח (או לרכב של המוסכניק) סתם כי... הם בעצם מיותרים.

 

אין לי מילים.

 

(אגב, באיזו תמונה ראית את זה? כי אני לא הצלחתי לראות את זה באף תמונה - יש תמונה אחת עם פגוש מפורק שרואים את הוישרים, אבל לא הצלחתי לראות אם יש שם מכסים או לא)

 

לא מצאתי את צילום המסך של הוישרים, אבל כך נראים הברגים שנעלמו/נשברה ההברגה - האומים הם מספר 5.

image.thumb.png.9d51ce7bbf7f3cc994d582140c11d7d8.png

עריכה אחרונה על ידי Fazer
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי שרואים אותם פה, אם כי קשה להיות בטוח. ואולי כבר אז הם לא היו, כלומר נעלמו לפני כן.

שמע, אם בטורקיה ה'עממית' שלי יש מכסים לאומים, אני די משוכנע שגם שלך הגיעה במקור עם כאלה. עכשיו נשאר להבין למה היו צריכים לפרק את הטורפדו. האם יש לך בהיסטוריית טיפולים רישום של פעולת אחזקה לא שוטפת כלשהי שיכולה להיות קשורה לעניין?

(ואני מתנצל מראש, ידעתי שכשאעלה את עניין המכסים, אתה בטח לא תישן בלילה שבוע...)

image.thumb.png.dccee7a240e8be40fa6afccb7137d4e1.png

  • מצחיק 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@קורן בן אשר לא ידוע לי על פעולת אחזקה שהיתה אמורה לגעת שם - כל האזור שם זה מנועים של הוישרים, אני לא זוכר שהיתה איזושהי סיבה להגיע לשם, ובמוסך טענו שהם לא מפרקים את הפלאסטיקה הזו בטיפולים.

 

לגבי הפקקים שנעלמו (מספר 7 ו 8):

RENAULT Scénic III 1595 Wipers

 

עכשיו נשאלת השאלה האם לרכוש אותם שוב רק כדי שהם יעלמו שוב מתישהו, או להשלים עם זה שככה זה בארץ...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד נקודה שעלתה לי היום בראש - הפעם נקודה שלילית דווקא: קיפול השורה השניה.

 

בעוד השורה השלישית מתקפלת לתוך רצפת את המטען ויוצרת רצפה שטוחה, קיפול המושבים בשורה השניה הרבה פחות נוח, והם לא יוצרים רצפה שטוחה בשום מצב. יש שתי אשפרויות קיפול: ניתן לקפל את גב המושב בלבד, אבל אז נוצרת מדרגה בין רצפת תא המטען (שהיא נמוכה יותר) ובין המשך משטח ההטענה על המושבים המקופלים. אופציה שניה היא קיפול של השורה השניה קדימה, אבל גם במצב זה הרצפה אינה שטוחה כיון שתחתית הרכב באזור שורה 2 נמוכה יותר מתחתית תא המטען, והמושבים המקופלים תופסים מקום בקדמת אזור ההטענה.

image.thumb.jpeg.df52bb434d7e5215663388820c1465ed.jpeg

 

קיימת אפשרות נוספת והיא לפרק לגמרי את המושבים מהרכב, אבל הם כבדים, וצריך להניח אותם היכנשהו.

 

חייב להגיד שאני לא ממש נתקלתי בסיטואציה שזה היווה מגבלה, כיון שאני לא מוביל דברים שמחייבים מרחב טעינה גדול, אבל כמובן שעדיף מושבים שמתקפלים לרצפה ויוצרים רצפה שטוחה להעמסה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד עדכון קטן על שני דברים שקרו היום:

  1. האוטו עבר טסט, בלי שום בעיה.
  2. הפגוש הקדמי הוחלף שוב אחרי התאונה שעשיתי במאי ושהוזכרה כאן.

לגבי תיקון הפגוש: כמו בפעם הקודמת החלקים הוחלפו לחדשים ומקוריים בלבד של רנו, והסיבה שהתאונה היתה במאי והתיקון בוצע רק עכשיו היא כי חיכינו לחלקים, שלא נמצאו במלאי של קרסו, שיגיעו לארץ, וזה לקח לא מעט זמן. בניגוד לפעם הקודמת, וכיון שהתאונה טופלה הפעם על ידי הביטוח, העבודה בוצעה במוסך (גם הפעם אצל יוסי צמח), שאומנם אינו מוסך הסדר של AIG (שם אני מבוטח), ולכן שילמתי השתתפות עצמית גבוהה, אבל שם הרגשתי שאני בידיים טובות.

 

והתוצאות?

התאמת הצבע של הפגוש יפה ומדוייקת, בדיוק כמו בפעם הקודמת, וכפי שניתן להתרשם מהתמונות לא רואים הבדלי צבע בין הישן לחדש, הם גם מצאו התאמה מעולה לפסי הקישוט שצבעתי בפעם הקודמת עם צבע שאין לו קוד צבע אוטומוטיבי, ואפילו עשו עליו לכה משי, שאני חייב להודות שיצא הרבה יותר יפה מהלכה המבריקה שאני צבעתי. עם זאת, חייב להגיד שהצביעה של הפגוש עצמו הפעם פחות מוצלחת מהפעם הקודמת. זה לא שהיא לא טובה, היא בסדר, אבל אם בפעם הקודמת זה היה 99%, הפעם זה 95%, אבל כשמתעמקים כמו שאני מתעמק, רואים בשוליים דברים שמטרידים אותי וכנראה אף אחד אחר חוץ ממני. אני מניח שככה זה בעבודה ידנית, קשה להגיע לתוצאה מושלמת, או קרובה למושלמת, כל פעם - אבל חייב להגיד שהם לא ניפנפו אותי וניסו לתקן עד כמה שניתן גם את הבעיות שבשוליים, וזו נקודה לזכותם.

 

מעבר לזה, ברמת העבודה הם שיחקו אותה, הבינו את הרמה שאני מצפה לה ועשו הכל כדי לעמוד בה, אם זה ברמת הפרוק הזהיר וההחזרה של דברים למקום עם התופסנים המקוריים, אם זה ברמת הלמצוא ברגים מקוריים של רנו במקומות שהברגים עפו בתאונה ולדאוג שהברגים יוברגו כמו שצריך, ואם זה ברמת הלחבר את לוחית הרישוי במקומות היעודיים כמו שביקשתי. בסופו של דבר, בהחלט יכול להמליץ עליהם, כיון שאני הרגשתי שם שאני בידיים טובות, ובעיקר אכפתיות, ומי שמכיר אותי אישית יודע שאני מאוד לא קל בדברים האלו.

 

וקצת תמונות כדי להקליל את האוירה:

IMG-7408.thumb.jpg.3364b13e9b61572a089f6f5fb0fa378f.jpgIMG-7407.thumb.jpg.01dcc7c55fad8d1150bfd4b5773cff77.jpgIMG-7406.thumb.jpg.bdf274a52244efa4cc3fc6cacacc5389.jpgIMG-7405.thumb.jpg.ead840f530357e24c56c3a8efa935966.jpgIMG-7404.thumb.jpg.c189235b32edafe03bfbf8d4efc5e15f.jpg

 

 

ועוד תוספת קטנה בנושא אחר:

המובילאיי המקולל החליט בגל החום האחרון להיפרד לשלום מהשמשה, בנוסף לסדקים שהתפתחו במסך של יחידת התצוגה שלו. המצלמה שלו עדיין תלויה על הדבק, אבל היא גלשה מהמיקום המקורי שלה, ואני בתחילת כל נסיעה דואג להדק אותה לשמשה. האם זה יסודר בצורה יסודית? רק העתיד יגיד...

 

image.thumb.png.9d5338079870fb1a8862af5b0304d622.png

 

 

עריכה אחרונה על ידי Fazer
  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אוהב פדנטיות אבל, להשקיע כסף בצביעה של פגוש בדמות השתתפות עצמית מוגדלת, מיותר... אפשר להגיע לתוצאות טובות במוסך הסדר
2. המובילאיי והיקום מרמזים לך לזרוק אותו לפח
3. נהנה לראות את ההשקעה ואהבה לרכב

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...