Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גרנד סניק 3 - שרשור מתגלגל


Fazer

פוסטים מומלצים

באופן משעשע למדי התקשר אלי היום הבחור שקנה ממני את הסניק הקודמת, אמר שהוא רוצה להשתדרג ושאל אם אני מוכר את שלי.

 

מסתבר  שסניק זו מחלה מדבקת…

😁

עריכה אחרונה על ידי Fazer
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 232
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 5 שעות, Fazer כתב:

מסתבר  שסניק זו מחלה מדבקת…

😁

 

עם כל הכבוד לרכבים האחרים, ויש כבוד, הסניק זה הרכב המושלם ביותר למשפחה.

 

א. מרווח עצום בפנים.

ב. מראה ייעודית להביט על הילדים. (מדהים)

ג. מגשים מול הילדים לעשות מה שרוצים.

ד. תא מטען מכובד ביותר.

ה. בטיחותי

ו. נ ו ח

ז. 15 תאי איחסון!!!!

 

  • רעיון טוב! 1

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחקת את הספייסטורר/פיקאסו מקיום.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

קצת הגיגים מהתקופה האחרונה:

לפני כמה ימים נסעתי באמצע הלילה, בדרך חזרה מנתב"ג הביתה, והבנתי מה הכי קוסם לי באוטו הזה - הוא מאוד relaxed. גם אחרי 5 שנים הכל שקט, מעט מאוד רעשי מנוע/רוח, אפס קרקושים, המנוע עם אינסוף מומנט, והנסיעה בו מאד חסרת מאמץ, לא האוטו מתאמץ ולא אני. זה היה כך ביום שקיבלתי אותו, וזה כך גם 5 שנים אחרי.

 

וכהמשך לזה: אחד מהדברים שהכי חששתי מהם לפני שקניתי זה המנוע. 110 כ"ס מ 1.5 טורבו-דיזל נשמע לי מעט מאוד ופחדתי שהאוטו יהיה עגלתי בצורה לא סבירה. התבדיתי. האוטו ממש לא רכב ספורטיבי, אבל הוא מאיץ יפה מאוד, שומר על קצב נסיעה טוב באפס מאמץ, והוא עגול ונעים מאוד. חסרון אחד עיקרי זה שצריכת הדלק שלו עלתה משמעותית לאורך השנים, יתכן וזה בגלל DPF סתום, זה משהו שאני צריך לבדוק. ה EDC מתפקדת מעולה, כמעט ואין רעידות, העברת הילוכים חלקה וזריזה, ואין לי שמץ של תלונה מלבד זה שהייתי מעדיף ידנירגיל עם 3 דוושת.

 

על צד השלילה: אני משתמש מעט מאוד (ממש מעט) במחזיקי הכוסות, והם מאוד בעייתיים: גם צריך להזיז קצת אחורה את הקונסולה המרכזית כדי לחשוף אותם, וגם הם שטוחים יחסית כך שבקבוק מים מינראליים לא יושב בהם טוב (וגם לא כוס עם מילקשייק מגולדה). פתרון שלא מבוצע טוב.

 

דבר נוסף, ממש מהתקופה האחרונה, באחת מהדלתות הריפוד מתחיל להראות סימני ניתוק מהספוג מתחתיו, כמו שניתן לראות בתמונות. לא יודע למה זה כיון שהרכב חונה רוב הזמן במקום מקורה, אבל לי זה קצת מציק למרות שלרוב לא ממש שמים לב לזה. עוד לא החלטתי מה לעשות בנדון.

 

640083375_Doorcard.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין עם הריפוד אצלי כנ"ל. כנראה זה המחיר של ריפוד רך ונעים. מתכנן להכניס לרפד רכב מתישהו בחודשיים הקרובים, יש לי כבר שני שמות שהומלצו כאן בפורום.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, קורן בן אשר כתב:

מתכנן להכניס לרפד רכב מתישהו

אשמח לראות את התוצאה הסופית.

 

המחשבה שלי, שרצה כבר הרבה זמן בלי קשר להיפרדות הריפוד מהספוג, היא להזמין מאירופה את ה door cards שבאים בדגמים עם ריפוד עור ואז לקבל על הדרך גם גימור יותר עמיד, גם שדרוג אסטטי (אני אוהב את התפר הכפול באמצע למרות שלדעתי הוא היה צריך להמשיך את הפס שמפריד בין החלק התחתון לעליון של הפלאסטיק), וגם את התאורה כשפותחים את הדלת.

jj8477eby

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

שתי נקודות קטנות לגבי הסניק שחמקו ממני עד עכשיו:

  1. זוית הפתיחה של הדלתות האחוריות לא מספיק רחבה - מוזר ששמתי לב לזה רק עכשיו. לא מזמן, כשהייתי צריך להוציא את הבוסטרים של הילדים, שמתי לב שזה יותר קשה לי להוציא אותם בסניק מאשר בג'אז של זוגתי. כשחפרתי בזה הבנתי שהדלתות בג'אז נפתחות לכמעט 90 מעלות בעוד שבסניק הן נפתחות ל... לא יודע להעריך, נגיד 70 מעלות? כשצריך לתמרן דברים מגושמים מחוץ לספסל האחורי הרבה יותר קל להוציא אותם ישר הצידה (מה שאפשרי כשהדלת נפתחת ל 90 מעלות), מאשר לתמרן אותם החוצה ואחורה. זו מן הסתם לא הפעם הראשונה (וגם לא העשירית) שאני מכניס ומוציא את כסאות הילדים מהרכב, אבל איכשהו דווקא הפעם זה מספיק הציק לי בשביל לחפור בזה.
  2. מרווח בשורה 3. בשבוע שעבר, לאור הפסטיגל שהגיע אלינו לטובה, בפעם הראשונה בחיי הרכב נפתחה שורה 3 לנסיעה אמיתית (היו עוד פעם-פעמיים שפתחתי אותה כדי להראות לילדים) וגיליתי שבעוד שהמושבים עצמם מרווחים ונוחים (לפחות לילדים בני 10), מרווח הרגליים כששורה 2 דחופה עד הסוף כמעט ולא קיים, וצריך לדחוף את שורה 2 קדימה כדי ליצר מרווח רגליים, מה שמאוד מסבך את העניינים כשיש שני בוסטרים-חגורות שמחוברים לרכב. זה הצריך תהליך מורכב של פירוק הבוסטרים, הזזת שורה 2 קדימה, וחיבור הבוסטרים מחדש - פרויקט מעצבן רק כדי להסיע שני חברים של הילדים. בנוסף, כשיש שני בוסטרים מקובעים לרכב בשני המושבים הקיצוניים, האופציה היחידה להיכנס לשורה 3 היא דרך המושב האמצעי - וכאן בא לידי ביטוי היתרון הגדול של הסניק ושלושת המושבים המתקפלים עצמאית שלה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

עדכון 6 שנים (כן, הסניק עדיין אצלי).

 

בשורה התחתונה:

1. הרכב עשה 64 אלף ק"מ.

2. עברנו טסט בלי בעיות.

3. עשינו טיפול 72 חודשים שכלל טיימינג (+משאבת מים) ועלה 4200 ש"ח.

4. מבחינת איכות הרכבה האוטו פיקס - אין רשרושים, אין רעידות, שקט מופתי גם אחרי 6 שנים.

5. הבעיה היחידה שנרשמה בסעיף גימור היא היפרדות ריפוד הדלתות במידה כלשהי, בעיקר בדלת שליד הנהג, ולא ברור לי למה - הרכב מבלה את רוב ימיו בחניה מוצלחת מתחת לבניין, בלי חשיפה מיותרת לשמש.

6. באופן מוזר למדי, הוישרים המקוריים של האוטו עדיין איתנו, בלי סימני קריעה/שחיקה של הגומי, מנגבים מצויין. תכל'ס? הפתעה.

7. צריכת הדלק עלתה באופן משמעותי לאורך 6 השנים האחרונות, מאזור ה 6.5 ל 100 ק"מ (על פי מחשב הרכב) לאזור ה 8.9 ל 100 ק"מ (על פי אותו מחשב). אני חושב שזה DPF סתום, לפחות על פי מה שקראתי בפורומים מחו"ל, אבל במוסך אמרו (לא במילים האלו כמובן)  שאני מבלבל את המוח, שחבל על הכסף לחבר אותו למחשב, ושאני אשים חומר מסיר פיח בדלק, ואחרי פעם-פעמיים זה יסתדר - הם גם שמו בטיפול חומר נגד פיח. לא בטוח שהשתכנעתי, אבל ניתן להם את הכבוד ונמשיך לעקוב - בהמשך ננסה לתקוף את הנושא שוב.

8. החלפתי מוסך, מרנו רעננה לרנו דור 18 בפתח תקווה. המוסך ברעננה בסדר סה"כ, והמעבר נעשה פשוט כדי לנסות לחפש מוסך שהוא "טוב", ולא רק בסדר.

9. המישלין פרימאסי 4 על האוטו כבר מעל שנה (אפריל 2021), ואני מאוד מרוצה מהם - גם ברמת השקט וגם ברמת האחיזה.

 

זהו, למען האמת אין המון מה להגיד - האוטו ממשיך לשרת נאמנה את המשפחה, גם הילדים וגם המבוגרים אוהבים אותו.

 

מחשבות לעתיד:

כיון שהאוטו אצלי כבר הרבה זמן, ואלא אם תהיינה הפתעות אין לי כוונה להחליף אותו, אני מרגיש את הדגדוג לשדרג/לשפר/לשנות, כמובן בלי להפוך את הסניק לרכב שנראה כאלו יצא ממהיר ועצבני. מחשבות חלקיות:

1. חישוקים מעט גדולים יותר (לעלות מ 16 ל 17 - היו אופצית OEM בסניק בשנתונים האלו), ועם אופסט מעט שונה לקרב אותם לקו הכנפיים.

2. לפרק את האנטנה ולהתקין במקומה אנטנת shark מקורית של רנו.

3. לצפות את הגג בשחור מבריק או אדום (שיתאים לצבע הכסוף של הרכב).

4. צ'יפ שיעלה את ההספק לאזור ה 130 כ"ס (פופולארי למדי בפורומים של רנו בחו"ל) - אם כי מודה שכיון שזה רכב משפחתי יומיומי, שיפור שיעלה את העומס על המכלולים נראה לי קצת בעייתי.

5. צביעה של הקונסולה מסביב להילוכים בשחור מבריק (כרגע פלאסטיק שחור פשוט).

 

עד כאן עדכון סניק 2022.

 

 

 

 

1.png

2.png

  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי צריכת הדלק וה-DPF. הרכב נוסע בעיקר נסיעות קצרות, נכון? הייתי מנסה לשים פחית תוסף ניקוי DPF על מיכל מלא, ולצאת לנסיעה חזקה של שעה פלוס לירושלים וחזרה. לאחר מכן בודק שוב לאורך זמן את הסטטיסטיקה של צריכת הדלק לראות אם יש השפעה.

איך התרשמותך מדור 18?

לא הייתי מגדיל חישוקים, חבל על הפגיעה בנוחות.

על ה-door cards כבר דיברנו. נראה לי רעיון טוב אם תוכל לייבא אותם במחיר סביר.

  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, קורן בן אשר כתב:

לגבי צריכת הדלק וה-DPF. הרכב נוסע בעיקר נסיעות קצרות, נכון? הייתי מנסה לשים פחית תוסף ניקוי DPF על מיכל מלא, ולצאת לנסיעה חזקה של שעה פלוס לירושלים וחזרה. לאחר מכן בודק שוב לאורך זמן את הסטטיסטיקה של צריכת הדלק לראות אם יש השפעה.

זה כנראה מה שאני אעשה - עכשיו אני צריך למצוא הסבר ראוי כדי להסביר לזוגתי למה אני, ששונא את ירושלים ומחפש כל תירוץ להתחמק מנסיעות לשם, נוסע לירושלים... אני חושב שאפילו תשובה כמו "נוסע למאהבת" היא תפסול כיון שהיא יודעת שאני אעדיף מאהבת באילת מאשר בירושלים... 🤠

 

לפני 4 שעות, קורן בן אשר כתב:

איך התרשמותך מדור 18?

בסדר - לא שונה בהרבה מכל מוסך אחר של רנו. היתרון שלהם זה שאין "יועצי שירות" אלא אפשר בקלות לקבל הסברים ממנהל/בעלי המוסך, והוא היה אדיב וסבלני. האם אחזור אליו? בהחלט יתכן.

 

לפני 4 שעות, קורן בן אשר כתב:

על ה-door cards כבר דיברנו. נראה לי רעיון טוב אם תוכל לייבא אותם במחיר סביר.

הבעיה היחידה היא שאני מביא דברים בעיקר מאיביי אנגליה, ושם הם מתעקשים שדלת הנהג היא בצד ימין... צריך לחפש באיביים בשפות שאני לא שולט בהן.

עריכה אחרונה על ידי Fazer
שיהיה נעים בעין
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, קורן בן אשר כתב:

איך התרשמותך מדור 18?

 

מחשבה אחת שפתאום קפצה לי לראש ושכחתי:

בטיפול הזה עשו החלפה של כל נוזל הקירור - שזה הגיוני כיון שעשו טיימינג והחליפו משאבת מים. כששיחררו לי את האוטו, הוא היה מונע, ונוזל הקירור היה במפלס בסדר, אולם מנהל המוסך אמר לי לבדוק מים למחרת בבוקר על מנוע קר כי כנראה המפלס ירד, ולהשלים עד שתי כוסות מי ברז, כיון שהם שמו חומר מרוכז (לטענתו).

 

כיון שאם לא סופרים את הגרוטאה שהיתה לי בגיל 17, מי ברז מעולם לא התקרבו למערכות המים של המכוניות שלי, וידאתי איתו שוב שהוא מדבר על מי ברז, והוא אישר - להוסיף עד שתי כוסות של מי ברז. כמובן שלא עשיתי את זה, ומחר אלך לאוטו דיפו לחפש נוזל קירור יעודי, אבל מדאיג אותי שאולי הם שמו מי ברז עם איזשהו תרכיז, ואני כבר חושב על לרוקן את מערכת הקירור ולמלא מחדש נוזל קירור.

 

זו הנקודה היחידה ששמה בסימן שאלה את המוסך הזה, כיון שמעולם לא שמעתי המלצה של מוסכניק למלא מי ברז במערכת המים.

 

מעניין מה יש ל @איציק נ. להגיד על זה.

עריכה אחרונה על ידי Fazer
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Fazer כתב:

 

אבל מדאיג אותי שאולי הם שמו מי ברז עם איזשהו תרכיז


רואים לפי החשבונית שהם שמו נוזל מקורי מוכן לשימוש (לא תרכיז), רואים גם לפי הכמויות שזה מסתדר (יש במערכת הקירור בערך 7 ליטרים).
תוסיף מים רק אם באמת חסר. למרות הנטיה הטבעית לקפוץ כל פעם שמישהו מזכיר מי ברז, אני לא סגור שזה אסור באופן גורף בכמויות האלה. אם כי לדעתי עדיף להשאר על הצד הבטוח ולהוסיף מים מזוקקים. אז חכה עם זה עד שתשמע מאיציק או מידידנו @ba323f.
איכשהו, כשאצלי החליפו נוזל קירור לא מזמן, ירד אולי שני מ"מ בשבועות שלאחר מכן.

  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרכוש נוזל קירור type D בחנות חלפים. 

תמיד טוב שיהיה לך זמין למקרה הצורך, במידה וחסר תוסיף. 

 

אני מניח שהוא לא רצה שתטרח לרכוש 5 ליטרים של נוזל עבור 100-200 מ"ל וכמות כזו של מי ברז ימהלו בנוזל ללא נזק בטווח הארוך. 

 

 

  • רעיון טוב! 1

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...