Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גרנד סניק 3 - שרשור מתגלגל


Fazer

פוסטים מומלצים

  • תגובות 232
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני מתנצל מראש שאני לא מעלה את כל התמונות בבת אחת, אבל  רק עכשיו פתחתי את עטיפת הפגוש.

 

image.thumb.jpeg.db4d53f7649b86e863687dcf6965e309.jpeg

 

image.thumb.jpeg.56e28f66786daa8ed63f130026e6c3c9.jpeg

 

מה שלא חשבתי עליו קודם, זה שאני צריך להבין מה בפגוש המקורי צבוע ומה לא, ולדאוג למסך בעצמי את מה שלא אמור להיות צבוע לפני שאני לוקח את זה לצבעי.

 

זה הזמן למצוא צבעי שיודע להוציא עבודה ברמה גבוהה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, החלפת הפנס האחורי - פעולה קצרה וקלה, אבל למה לא לתעד:

 

1. פתיחת שני הברגים המסומנים עם טורקס

image.thumb.jpeg.f0d44d36b5bb7e0aa2b2a652b4f783ef.jpeg

 

2. פתיחת מכסה בריפוד תא המטען וחשיפת הבורג שמאחוריו

 

image.thumb.jpeg.079db6bfe1cb02829c6bd0412f400e78.jpeg

 

3. פירוק הבורג (כאן אפילו לא צריך כלי עבודה):

 

image.thumb.jpeg.742f64608b176da22a42948937add0a6.jpeg

 

4. זה החלק הכי טריקי: השפיץ של הפנס נשלף קודם, צריכים למשוך אותו הרחק מהגוף של הרכב, לדוגמה להכניס בין הפנס לגוף כרטיס פלאסטיק ולשלוף את השפיץ. אפשרות נוספת בעזרת מברג לדחוף את הבורג שפרקנו בשלב הקודם כלפי חוץ. לא השיטה הכי חכמה לפירוק פנס אחורי.

 

image.thumb.jpeg.c35945a65b26b3f65c3e514389efe254.jpeg

 

image.thumb.jpeg.f9537feb8a0150e30b618819c41b3748.jpeg

 

5. הפנס החדש מגיע מוכן לגמרי להתקנה, כולל נורות, אטמים, הכל. לא צריך להעביר כלום מהפנס הישן (הישן הוא העליון, החדש התחתון - בישן פרקתי את אטם הגומי לפני שהבנתי שלא צריך להעביר אותו).

 

image.thumb.jpeg.a21a166faa6967043338bacbbe559459.jpeg

 

6. הרכבה? פשוט הפוך מהפירוק. חייבים לשים לב שבחלק התחתון והעליון, ליד הברגים שפרקנו בשלב הראשון, יש שתי לשוניות שנכנסות לקדחים בגוף הרכב וממקמות את הפנס, להיזהר לא לשבור אותן.

 

התוצאה הסופית (כן, נראה בדיוק אותו הדבר :-) רק בלי השבר)

 

image.thumb.jpeg.f5e30478e925de202f96005c3a1a30f2.jpeg

 

ובנושא אחר:

בבדיקה יותר מעמיקה הבנתי שהפגוש מורכב מחלק חיצוני (שהוא החלק הצבוע ברכב) ומחלק פנימי (שגם אותו ניתן לראות כשהפגוש מורכב, ושהוא שחור ברכב, חלקים כמו הגריל לדוגמה). בתחילה - כפי שכתבתי קודם - חשבתי שצריך למסך את החלק שלא אמור להיצבע, אבל בבחינה יותר מעמיקה, הבנתי שהחלק הפנימי מחובר לחלק החיצוני עם לשוניות וקשה, אבל לא בלתי אפשרי, לפרק אותו. אז בהמון סבלנות ועדינות (כדי לא לשרוט) פרקתי את שני החלקים אחד מהשני, ועכשיו יש לי חלק אחד שייצבע בלי שום מיסוך, וחלק שני שלא יצבע, והם יורכבו לאחר הצבע. זו, אגב, אחת מהסיבות שעם כל הבלאגן שכרוך בזה אני שמח שאני עושה את העבודה לבד, אני לא חושב שצבעי רכב שהיה מקבל את העבודה היה יורד לרזולוציות האלו. אני לא מאשים את הצבעים, כיון שזו היתה עבודה מאוד עדינה ו time consuming לפרק את שני החלקים אחד מהשני, ובעיני זה קצת נון לרנו ששני החלקים האלו באים מורכבים כיון שזה לא מאפשר לקבל רמת גימור כמו במקור.

 

image.thumb.jpeg.dab6eaaa8ca7ca3b89d9fa2d10305894.jpeg

 

עריכה אחרונה על ידי Fazer
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה מאוד

אין משהו יותר מתסכל מלפרק פנס אחורי ברכב שהוא לא סדאן. הרכב שלך עוד לא מספיק עתיק כדי שתגלה כמה זה באמת קשה...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז רגע לפני שהפגוש הולך לצביעה:

 

כשקיבלתי את הפגוש לא שמתי לב שבחלק התחתון שלו, בצד, יש עיקום בפלאסטיק, כך שהחלק התחתון אליו מתחבר איזשהו ספיילרונצ'יק/ליפ קטן, לא ישר. אני מניח שאיפשהו במחסן או במשאית הם העמידו את הפגוש על הצד, והוא קצת התעקם.

 

image.thumb.jpeg.5e3444664a0d085ce8d22bfc067ef094.jpeg

 

מבחינתי זה אומר כמה דברים:

א. החלק שמתחבר מתחת לפגוש לא ישב כמו שצריך.

ב. הזווית של החלק הצדדי של הפגוש כנראה לא מאוד מדוייקת.

ג. זה מעצבן.

 

בצד השני, אגב, זה ישר לגמרי ונראה ככה:

 

image.thumb.jpeg.344ef974bde19d3458d6583dbacd4ca8.jpeg

 

אז לקחתי אקדח חום, ובעדינות חיממתי את האזור הזה ואחרי מסאז' קל (שעדיין לקח איזה חצי שעה של עבודה), הצלחתי להגיע לתוצאה הרצויה, ועכשיו כל החלק התחתון של הפגוש יושב ישר לגמרי:

 

image.thumb.jpeg.3096e00d99f53feadb502a9331967782.jpeg

 

 

האם זה היה "מאסט"? אני מניח שלא... אבל אם כבר פרויקט אדיוטי, אז עד הסוף.

 

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכון קטן:

אחרי 6 וחצי שנים, אחד מהוישרים (המקוריים) החליט להתפרק, ושלושתם הוחלפו, שני הקדמיים במקוריים של רנו, האחורי הוזמן לי בטעות חליפי - תוצרת צרפת - במקום מקורי וזרמתי עם זה כיון שלא התחשק לי לחכות שוב. בכל מקרה, המחיר של החלפים נראה לי ממש סביר.

 

image.thumb.png.90fac9a3ad774ecd3a24ac23c4f20a82.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגבים קדמיים ב211 שח לפני מעמ נראה לך סביר? אני מקווה שרשמת בציניות.

במורשה קיה עולה 110 שח לפני 10% הנחה, אפשר למצוא בחנויות חלפים של בוש ב50-70 שח

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, daniel204 כתב:

מגבים קדמיים ב211 שח לפני מעמ נראה לך סביר? אני מקווה שרשמת בציניות.

במורשה קיה עולה 110 שח לפני 10% הנחה, אפשר למצוא בחנויות חלפים של בוש ב50-70 שח

ברזלים או גומיות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, daniel204 כתב:

מגבים קדמיים ב211 שח לפני מעמ נראה לך סביר? אני מקווה שרשמת בציניות.

ממש לא הייתי ציני. ברכבים הקודמים היו מותקנים לי מגבים של בוש, החזיקו שנה-שנה וחצי במקרה הטוב, ונקרעו. אלו החזיקו 6 שנים.

 

מעבר לזה, לפי פורומים בחו״ל, וישרים אפטרמרקט עם חיבור בפרופיל יותר גבוה מהמקורי (שהוא מאוד שטוח) לא עובדים טוב, כך שהעדפתי מקורי.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, daniel204 כתב:

מגבים קדמיים ב211 שח לפני מעמ נראה לך סביר? אני מקווה שרשמת בציניות.

במורשה קיה עולה 110 שח לפני 10% הנחה, אפשר למצוא בחנויות חלפים של בוש ב50-70 שח

 

סיטרואן קקטוס 180 ש''ח מקורי 

 

שלל דגמי קבוצת VAG סביבות 200 ש''ח+מע''מ למגבי בוש ייעודיים אצל רון

 

 

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצרני הרכב כידוע לא מייצרים מגבים ולא מעט חלקי רכב בעצמם, החלקים נרכשים מספק מקבלים מיתוג ונמכרים כ"מקורי". 

הגומי מרנו הוא בסוף גומי ורכב שעומד בשמש הישראלית יאלץ להחליף כל שנה-שנתיים וזה עדיין יהיה יותר זול מ-200 שח ב-6 שנים במידה ונרכש מחנות חלפים. 

אם אצלך המגבים שרדו 6 שנים זה מהסיבה שהרכב חונה ככל הנראה בחניה מקורה וקודם ל6 שנים חנה תחת השמש.

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

פינת הקיטורים:

למה ברנו לא שמו מצב קפיצי למגבים? נכון, יש חיישן גשם, והרעיון שלהם הוא שתשימו את הידית ב"אוטומאטי" ולא תגעו בה, אבל תמיד יש את המצבים של קצת רטיבות על השמשה או של רסס קל שהחיישן לא מזהה. מרגיז.

עריכה אחרונה על ידי Fazer
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עדכון קטן:

הפגוש חזר מצבע - נצבע במוסך יוסי צמח ליד קניון איילון שהומלץ מתישהי לדעתי על ידי @רפי לין (לא סגור על זה). עכשיו ניתן לו עוד יום לעמוד ולהתייבש באויר על מתקן הכביסה, ואז נפרק את הפגוש הישן, נעביר מה שצריך ונרכיב.

 

image.thumb.png.2f31a675ba7c52d176b3b0de3a0a275a.png

 

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עלות צביעה לפגוש מפורק ואיך תדע לפני ההרכבה אם יש הבדלי גוון.
אני שואל כי פעם... כשהייתי צעיר ויפה בחו"ל פגעו לי בפגוש.
ע"מ לא להשבית את הרכב, הכינו לי פגוש חדש צבוע
התוצאה (המזעזעת) בהתאם.
למרות שבהתחלה אמרתי שזה על ה... שלי כי זה רכב ליסינג
חזרנו פעם שניה ובוצעה צביעה על הרכב כדי לקבל התאמת צבע מושלמת.

WhatsApp Image 2023-03-23 at 1.36.45 PM.jpeg

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@סולל הדרך האמת? עד שאני לא ארכיב את זה לא אדע לגבי התאמת הצבעים... בינתיים אני מחזיק אצבעות. לאמא שלי החליפו לא מזמן פגוש אחורי באיביזה בצבע אדום-יין מיוחד, והם צבעו את הפגוש פעמיים כדי להגיע למשהו שנראה יחסית דומה, ועדיין רואיםה בדלי צבעים כשהשמש פוגעת באוטו בזוויות מסויימות או אם מסתכלים מקרוב - להצבע המקורי יש עומק ואיכות שאין לצבע החדש, והגוון הוא לא 100%. במקרה שלי אני מקווה שכיון שזה כסוף ההתאמה יותר קלה, והצבע יראה טוב, אבל ימים יגידו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...