Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גרנד סניק 3 - שרשור מתגלגל


Fazer

פוסטים מומלצים

כן... כמו שראית גם שלי היה אדום-בורדו,
לזכותם יאמר שבצביעה השניה נעשתה עבודה טובה ולא ניתן היה להבחין בהבדל

מחזיק לך אצבעות
כמה עולה לצבוע פגוש?

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 232
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 3 שעות, סולל הדרך כתב:

מה עלות צביעה לפגוש מפורק ואיך תדע לפני ההרכבה אם יש הבדלי גוון.
אני שואל כי פעם... כשהייתי צעיר ויפה בחו"ל פגעו לי בפגוש.
ע"מ לא להשבית את הרכב, הכינו לי פגוש חדש צבוע
התוצאה (המזעזעת) בהתאם.
למרות שבהתחלה אמרתי שזה על ה... שלי כי זה רכב ליסינג
חזרנו פעם שניה ובוצעה צביעה על הרכב כדי לקבל התאמת צבע מושלמת.


שוחחנו, אני ו @Fazer, טרם הביצוע של צביעת הפגוש מחוץ לרכב.
אמרתי לו בדיוק מה שאתה אומר בנוגע להתאמת צבע - הוא מודע לעניין ;-) 
בשפה המקצועית קוראים לזה "טישטוש". השכבה האחרונה לפני הלכה עוברת התאמה (בעין) בהתאם לתוצאה הלא מוגמרת. אם הצבע החדש כהה מידי, עושים שכבה אחרונה מעט יותר בהירה (ולהפך, אם הוא בהיר מידי, עושים אחת טיפה יותר כהה).

אם הצבעי מספיק מקצועי ויש לו ניסיון, יש סיכוי שאולי מראש יכוון ל TONE יותר נמוך או גבוהה, על סמך הניסיון שלו (אבל אני זורק את הרעיון לאויר - זה לא מחייב שככה זה בפועל. יכול להיות שדווקא ניסיון של צבעי מקצועי יראה שאין חוקים ועדיף לגוון באופן מדוייק ורק אח"כ לעשות פיין טיונינג).

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@איציק נ. עד כמה שאני יודע מה שאתה מתאר (ובאמת גם מה שדיברנו עליו) הוא התאמה של צבע החלק החדש לצבע הרכב בפועל (כלומר לצבע הדהוי של הרכב בהשוואה לצבע חדש). מה שהצבעי עשה כשהבאתי לו את הפגוש זה לקחת מניפת צבעים ולהתאים את הצבע שהוא צובע לצבע הרכב בפועל. מה שהוא הסביר לי, ואני לא ידעתי, זה שיש להם מניפה שמציגה ניואנסים שונים של כל קוד צבע, וכך אפשר לבצע התאמה טובה.

 

טשטוש, עד כמה שאני יודע הוא בעצם צביעה לא רק של החלק המוחלף, אלא עליה עם הצבע על פאנלים סמוכים אליו (שלא הוחלפו), ויצירת מעבר הדרגתי בין הצבע החדש והצבע הקיים של הרכב, על מנת ליצור אשליה אופטית של צבע אחד - צרפתי צילום מסך מאיזשהו מסמך של איגוד המוסכים, וגם במצגת הזו החל מעמוד 53 מופיעה הדרך הנכונה שלהם לטשטש צביעה חדשה. זה בעצם מה שלא רציתי שיקרה, כיון שאחרי שנתת לי בראש (ובצדק) שאני פדנט מדי, החלטתי שאני מוכן לספוג הבדלי גוונים קלים, אם המחיר זה שהצבע על כל שאר הפאנלים יהיה המקורי מהיצרן ולא משהו שנצבע בארץ.

 

image.thumb.png.094a659261dfb136491fe0dd7b222780.png

 

(צילום המסך לקוח מה PDF הזה שנמצא באתר של איגוד המוסכים - עמוד 17)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצויין. יאללה לך להרכיב ודווח לנו איך יצא.

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני חושב שהמוסך של יוסי צמח מתאים מאוד לסוג הזה של העבודה.

היה לי ניסיון איתו לפני 4 שנים ( אבל הרכב לבן והיה חדש - בן שנתיים ). וגם חבר שלי , עם סובארו בת 10 כסופה, שעמדה כל השנים בשמש,

קיבל התאמת צבעים מושלמת ( ולא לפי קוד הצבע, שזה כבר מזמן לא היה הגוון של הרכב בפועל ).

  • מעניין 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט ולא תיתכן התאמת צבעים של 100% וזאת כי לא תמיד הצבע מאותו יצרן

וגם אם כן אז הוא מתאריכי ייצור שונים, הצבע הקיים ברכב כבר עבר איזה שלב דהייה והצבע החדש עוד לא החל תהליך דהייה, תגובת צבע על פלסטיק שונה מתגובת צבע על פח.

צבע (אכן, אומרים צבע ולא צבעי) רכב מקצועי מצליח להתאים הצבע במידה מאוד קרובה ל 100% לצבע הקיים.

במשך הזמן יתכנו הבדלי צבע או להיפך תאימות גדולה יותר בצבע בגלל התקדמות הדהייה של הצבעים.

בברכה  -  רפי לין

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בילוי השבת - העברת האביזרים מהפגוש הפגוע (ימין) לפגוש החדש (משמאל).

 

עבודה קשה מאוד ומתישה, כל החלקים (גריל עליון ותחתון, סמן, כוורת פלאסטיק שיושבת בתוך הפגוש, מסגרות של פנסי הערפל וה DRL) מחוברים בשכבות, כך שצריך לפרק ולהרכיב אותם בסדר הנכון, והם מחוברים עם לשוניות פלאסטיק חד צדדיות שכמו שזה נראה לא מיועדות לפירוק - כנראה מתוך מחשבה שהביטוח ישלם על הכל חדש והיצרן ירוויח יותר - וחבל, כיון שבהחלט אפשר להמשיך להשתמש ברוב החלקים.

 

image.thumb.png.f75e260fc641b772b9478694f677860a.png

 

הלקח שלי מכל התרגיל הזה?

נפגע לכם הרכב, תנו למוסך לתקן אותו. זה אומנם לא יהיה באותה רמה של בחינת החלקים ברמה אינטימית והחלפתם, אבל לפחות ברכב הספציפי שלי, אלא אם קונים הכל חדש, החלפה של פגוש זה כאב ראש רציני.

 

איפה הימים שפגוש היה פס מתכת ולהחליף אותו היה לפתוח 4 ברגים ולסגור אותם מחדש 🤣

עריכה אחרונה על ידי Fazer
  • אהבתי 3
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים צריכים להשלים עם זה שכדי לעשות משהו כמו שצריך, צריך להוציא כסף ולקנות חלק.

היתה לי התלבטות רבה אם לתקן את ה DRL שנפגע:

image.thumb.png.738f06effd234e40293f24db13e59042.png

 

image.thumb.jpeg.78cd1bde1a2834967d44f2c53c51b497.jpeg

 

כיון שהתיקון היה בחלק האחורי של הפגוש לא היו רואים את זה, אבל גם אחרי שהחלפתי כל חלק שקצת נפגע, וגם מתוך מחשבה שלא בא לי לפרק פגוש שוב אם ההדבקה תתפרק, החלטתי לעשות את הצעד הלא פשוט פיננסית ולקנות DRL חדש (ומקורי כמובן).

 

870 ש"ח מאוחר יותר וקיבלתי קופסה חמודה עם הלוגו של רנו והכיתוב Genuine parts:

image.thumb.png.3c7543ff1f9127cd2c3d5d3a1e669b6e.png

 

3 ברגים ושתי דקות מאוחר יותר, והכל מורכב.

 

כל שנותר לי עכשיו זה לבחור את הצבע לפס הקישוט של הפגוש, ולהרכיב.

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בהמשך לשרשור הצביעה שפתחתי - נבחר הצבע, סוג של אפור שהיה לי זמין מפרויקט אחר והתאים, פסי הקישוט נצבעו והותקנו, והפגוש מחכה במרפסת למחר (או לזמן אחר בהתאם לתוכניות המשפחתיות הלא ברורות שלנו בחג הזה), כדי לצאת מהבית, לרדת למטה, ולהיות מותקן על הרכב.

 

image.thumb.png.b3d575a93d2000057f003ce5b1d499d2.png

 

ההתלבטות כרגע היא האם להתקין את לוחית הרישוי באופן הפשוט ביותר עם ברגים לפגוש, כמו שזה מותקן היום, או האם להתקין מסגרת שתופסת את הלוחית ולא מחייבת להבריג דרך הלוחית. כן, עד לפרטים האלו אני יורד. OCD מישהו?

 

ואפרופו פרטים, על החלק העליון של הפגוש, שנמצא למעשה מתחת למכסה המנוע, יש מדבקות אזהרה, אחת שמדברת על שמן למיטב זכרוני, ואחת שמדברת על.... אלוהים יודע מה. משהו כמו בתמונה הזו (התמונה להמחשה בלבד...):

image.png.b61f9a1a947bf97580df6849c4bb0bc4.png

מכירים את הכלל שאומר ש If a job is worth doing, it's worth doing right? אז גם את המדבקות האלו הזמנתי, חדשות ומקוריות של רנו, מצרפת - והן כרגע מחכות לי אצל אח שלי בפורטוגל. כן, מדבקות לא משמעותיות שנמצאות מתחת למכסה המנוע. אמרנו כבר OCD? 😄

 

ובשורה התחתונה:

האם הצלחתי להשיג את המטרה של להביא את האוטו בחזרה לרמת גימור "מפעל"? חד משמעית לא. מה שלמדתי מהפרויקט הזה, וידעתי כבר בתאוריה אבל כשרואים את זה בעיניים מבינים את זה הרבה יותר לעומק, זה שקשה מאוד - ותאמינו לי שהתאמצתי - להשיג באמצעים ידניים את רמת הגימור שמשיגים הרובוטים במפעל.

 

מצד שני, כמו שאומרים הבריטים, הגעתי bloody close, ברמה שאני מאמין שמי שלא יודע שזה לא פגוש מקורי, לא ישים לב במבט ראשון, וגם לא במבט שני. הדבר הבא שאני צריך לבדוק זה את מידת ההתאמה של צבע הפגוש לצבע הרכב עצמו, את זה נדע רק אחרי שארכיב את הפגוש ואוציא את האוטו לשמש.

 

מבחינתי היתרון של הפרויקט הזה, מעבר לעצם הסיפוק שבלעשות אותו, הוא שיכולתי לבחון בצורה מעמיקה מאוד את המצב של הרכב "מאחורי הפגוש", לוודא שעד הפרט האחרון כל מה שדורש החלפה אכן הוחלף, ושאין נזקים נוספים.

  • אהבתי 4
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכך נגמר לו פרויקט הפגוש:

image.thumb.jpeg.946b4c39996fdec34177c40e69e72867.jpeg

 

image.thumb.jpeg.ae8bd09e25783475346b903e66238c72.jpeg

 

בעיני התאמת הצבעים יצאה מדהימה, בעיקר בהתחשב בזה שהם צבעו רק על סמך קוד הצבע בלי שיהיה להם את האוטו אצלהם.

image.thumb.jpeg.febd4db8677131e7c867e8dc5a30f936.jpeg

 

image.thumb.jpeg.090ef1778b3e2694fce25d3376a0a69f.jpeg

 

וקצת עלויות (לא מדוייקות על השקל) למעוניינים:

1. פגוש חדש: 3800 ש"ח

2. צביעה שלו: 1000 ש"ח

3. DRL (ימני): 860 ש"ח

4. חומרי צבע לפסי הקישוט - צבע ולכה יעודיים לרכב: 160 ש"ח

 

חומרים נוספים שהיו לי בבית והשתמשתי בהם: פריימר מיוחד לרכב, ניירות מים, פוליש ועוד כל מיני דברים קטנים.

עריכה אחרונה על ידי Fazer
  • אהבתי 9
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה נראית התאמה מושלמת של צבע הפגוש לצבע רכב.
החשוב ביותר שאתה מרוצה מהתוצאה.

נראה שזה היה חתיכת פרויקט מעניין שתוצאותיו גרמו לך שביעות רצון.

עריכה אחרונה על ידי eyalkar
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והטאץ' האחרון לשלב זה:

כיון שהחלטתי לשים את לוחית הרישוי בלי מסגרת פלאסטיק, אבל לא רציתי שהמתכת תשרוט את הצבע החדש של הפגוש, הפתרון שמצאתי הוא ספוג דק מחנות יצירה, שהודבק לחלק האחורי של הלוחית עם אפוקסי.

 

image.thumb.jpeg.423fb92738b08ac126b5b966968663ad.jpeg

 

image.thumb.jpeg.779a859edef1bfb2524956d1c89def66.jpeg

 

image.thumb.jpeg.69603f26e8e31a5205ea30125b39b8ab.jpeg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא... אל תגיד לי שאחרי כל ההשקעה המטורפת שלך, כולל המדבקות, אתה הולך לתקוע את הלוחית עם שני ברגים קודחים כמיטב המסורת החוראנית בפרטצ'יה???

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@קורן בן אשר רוצה את הסיפור המלא או השורה התחתונה?

בשורה התחתונה - כן, שני ברגים קודחים, אבל בניגוד לפרטאצ'יה הישראלית, הברגים הפעם הוברגו במקומות שיועדו להם על ידי היצרן ולא בסתם מקום אקראי שנראה מתאים לזה שהכין את הרכב למסירה.

 

הסיפור המלא בגרסתו הקצרה: קניתי מסגרת שלא מחייבת קידוח בלוחית, אבל לאחר כמעט שעה של ישיבה על רצפת המרפסת ובדיקת הנושא לעומק, כיון שהמקום שיועד ללוחית לא ישר אלא מעוקל, כדי שהיא תשב כמו שצריך צריך ארבעה ברגים, אחד בכל צד של המסגרת - וכאן הבעיה, כיון שהברגה בחלק העליון תבריג את הבורג ישר לתוך מקום שלא מיועד לזה, ומאכלס את הצמה של חיישני החניה ואורות הערפל/DRL. בלי לחזק את המסגרת בחלק העליון, היא לא יושבת טוב, ואם מבריגים אותה רק במרכז, על המקומות שמיועדים להברגה, קצוות המסגרת לא צמודים לשקע שמיועד ללוחית (כיון שהמסגרת ישרה והשקע כאמור מעוקל), וזה נראה לא מוצלח.

 

אז בינתיים התפשרתי על זה. אני מעדיף לוחית ללא קדיחות, אולי נגיע גם לשם אם אצליח למצוא פתרון טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...