Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פריוס 1.5L


moshe128
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3408 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עונה בגדול,

שלי בן 10 עם 230K ק"מ, רכב חסכוני, אמין, אוטומטי, מרווח ובעיקר שקט.

הרכב הכי אמין שהיה לי אי פעם.

נוסע בפריוס 2008

פורסם

תודה.

כמה שאלות -

האם הדגם של 1.5L טוב מספיק? איך התאוצה שלו וכו' - הרי מדובר ברכב לא קטן (לדעתי יותר גדול מהקורולה, לא?)

איך הנושא של ההיברידי? יש החלפה של סוללות? כל כמה זמן ובאיזו עלות?

אם 2 הסעיפים למעלה בסדר, איך זה שהיא נמכרת במחיר זול?

פורסם

הבעיה ברכב הזה שלכן מחירו יחסית נמוך {רק משנתונים ישנים 7-6} הוא הבטריה ההיברידית שמחירה בערך 8 אלף- לבטריה חדשה.

יש אפשרות בטויוטה להאריך את האחריות על הבטריה עד 10 שנים מייצורה, בעלות של 300 ש"ח לשנה.

הבטריה יכולה להחזיק גם 12 שנים תלוי לרוב באופי הנסיעה.

התאוצה ברכב יותר מהירה מרוב המשפחתיות, 10.9 ל- 100.

חסכונית- תלוי במצב האוטו- 1 ל- 18 בערך, ממוצע עירוני ובין עירוני,

אמינות- אפס תקלות, בתנאי שמטופל לפי הספר בטויוטה.

מרווח מאוד, הרבה יותר מקורולה, כמו"כ מקום ענק למטען- האצ'בק.

יש כמה דגמים בפריוס עד 2009,- עור\ בקרת שיוט וכ"ו.

מומלץ מאוד מנסיון של 3 כאלו.

פורסם

לגבי הבטריה -

אז כל כמה זמן/קילומטר בממוצע צריך להחליף אותה?

ומה הכוונה בלהאריך את האחריות? כמה האחריות הבסיסית על כל בטריה חדשה? ובתקופת האחריות על כל קלקול מתקנים אותה?

פורסם
לגבי הבטריה -

אז כל כמה זמן/קילומטר בממוצע צריך להחליף אותה?

ומה הכוונה בלהאריך את האחריות? כמה האחריות הבסיסית על כל בטריה חדשה? ובתקופת האחריות על כל קלקול מתקנים אותה?

אחריות ניתן להאריך עד 10 שנים בעלות של 300 ש"ח לשנה/15K ק"מ, מה שאומר שזה 300 ש"ח כל טיפול תקופתי.

למיטב ידעתי לא מתקנים סוללה, כשהיא מתקלקלת מחליפים אותה בחדשה, אם זה באחריות אז כמובן בחינם.

 

תוחלת חיים של סוללה, הסוללה שלי בת 9.5 שנים ועדיין פועלת בדיוק כמו ביום הראשון, סוללה יכולה להחזיק מ 5 עד 15 שנה. אומרים שבממוצע זה 12 שנה

נוסע בפריוס 2008

פורסם

וכמה עולה החלפה שלה? כולל עלות הסוללה, עבודה והכל.

כשאומרים מצבר היברידי וסוללה היברידית זה אותו דבר?

וסוללה חדשה, עם כמה אחריות היא מגיעה?

בנוסף - אם יש לי היברידי זה אומר שאת כל הטיפולים חייבים לעשות במוסך מרכזי? או רק את הטיפולים שקשורים בסוללה וכו'?

פורסם (נערך)
תודה.

כמה שאלות -

האם הדגם של 1.5L טוב מספיק? איך התאוצה שלו וכו' - הרי מדובר ברכב לא קטן (לדעתי יותר גדול מהקורולה, לא?)

איך הנושא של ההיברידי? יש החלפה של סוללות? כל כמה זמן ובאיזו עלות?

אם 2 הסעיפים למעלה בסדר, איך זה שהיא נמכרת במחיר זול?

הרכב הוא בסדר גודל של הקורולה לא יותר גדול.

המחיר של הרכב ממש לא זול, אל תשכח שמדובר ברכבים משנים ישנות, עד שנת 2009, בדר"כ באותם נתונים פריוס תעלה יותר מרכב רגיל.

מה שכן עדיין יש פחד בציבור מטכנולוגיות חדשות והרבה מפחדים לרכוש מהסיבות שאתה העלית, סוללה וכו', נצל את הפוביה הזאת וקנה את הרכב במחיר זול, ככל שתוכל להוריד את המוכר.

 

אתן לך מספר יתרונות וחסרונות של הרכב שהרבה אנשים בכלל לא מודעים להם:

יתרונות

1. הרכב שקט- בעיקר בעיר, בהתחלת נסיעה, בהאטה לקראת צומת ובשהייה ברמזור, המנוע בנזין כבוי, לשמוע מוזיקה במצב זה פשוט תענוג .

 

2. ברקסים כמעט ולא נשחקים- אצלי אחרי 230K ק"מ החלפתי רפידות רק פעמיים.

 

3. תדלוק- מעבר לחיסכון הכספי, אתה נכנס לתדלק כל 800 ק"מ ולפעמים 900 ק"מ, אתה מתדלק לעיתים רחוקות, במיוחד אם אתה נוסע בעיר. בהתחלה לקח לי זמן לזכור באיזה צד נמצאת המשאבה.

 

4. פתח הטענה רחב מאוד, מאוד נוח להעמיס מטען גדול והרבה ממנו, קיפול כסאות נוח מאפשר להכניס דברים ענקיים. שליפת המטען לא מצריכה להתכופף, נהדר.

 

5. קמפינג- תביא שני מזרונים, פתח תא מטען וקפל כיסאות, קיבלת משטח שינה נהדר לזוג+ ילד ואפילו שני קטנים לקמפינג, מי צריך אוהל ?

 

6. חיסכון בדלק- מדדתי בצורה מדויקת את החיסכון לעומת רכב 1600 רגיל, בתקופה של שנתיים, הגיע ל 14,500 ש"ח. כמובן שזה פונקציה של כמה אתה נוסע ותוואי הנסיעה עירוני/בינעירוני.

 

חסרונות:

1. אתה מטפל ברכב הזה רק במוסך מורשה, לא חייב אבל הרכב משוכלל וזה לא חכם לתת לכל אחד להתעסק איתו, וכידוע מוסכים מורשים שוחטים.

 

2. הגיר הרציף יש לו טבע משלו לפעמים הוא מגיב באיטיות, מעין השהייה קטנה, יש כאלה שלא יאהבו את זה.

 

3. אין מערכת מולטימדיה, יש רדיו דיסק- קצת מאכזב לרכב שמתיימר להיות ספינת דגל. אפשר להוסיף כמובן מערכת תמורת 2,3 אלפיות. ושוב קצת מלחיץ לתת למתקינים להתעסק בחשמל של הרכב הזה.

 

4. שדה ראיה- מבנה הרכב גורם למספר שטחים מתים, צריך להתרגל.

 

5. הסוללה- מתי שהוא היא תיגמר ואתה תיפרד מ 8,000 עד 10,000 ש"ח, זה כל הזמן יושב בראש, כמובן רק אחרי שהרכב מגיע לגיל 10 ונגמרת האחריות.

 

לגבי הצורה של הרכב, אני לא רושם לא ביתרונות ולא בחסרונות, למרות שרוב האנשים היו שמים בצד של החסרונות, אני דווקא למדתי לאהוב את הצורה שלו.

 

בכללי, רכב נהדר, היתרונות גדולים מהחסרונות בצורה מוחלטת.

עריכה אחרונה על ידי spring

נוסע בפריוס 2008

פורסם
הרכב הוא בסדר גודל של הקורולה לא יותר גדול.

המחיר של הרכב ממש לא זול, אל תשכח שמדובר ברכבים משנים ישנות, עד שנת 2009, בדר"כ באותם נתונים פריוס תעלה יותר מרכב רגיל.

מה שכן עדיין יש פחד בציבור מטכנולוגיות חדשות והרבה מפחדים לרכוש מהסיבות שאתה העלית, סוללה וכו', נצל את הפוביה הזאת וקנה את הרכב במחיר זול, ככל שתוכל להוריד את המוכר.

 

אתן לך מספר יתרונות וחסרונות של הרכב שהרבה אנשים בכלל לא מודעים להם:

יתרונות

1. הרכב שקט- בעיקר בעיר, בהתחלת נסיעה, בהאטה לקראת צומת ובשהייה ברמזור, המנוע בנזין כבוי, לשמוע מוזיקה במצב זה פשוט תענוג .

 

2. ברקסים כמעט ולא נשחקים- אצלי אחרי 230K ק"מ החלפתי רפידות רק פעמיים.

 

3. תדלוק- מעבר לחיסכון הכספי, אתה נכנס לתדלק כל 800 ק"מ ולפעמים 900 ק"מ, אתה מתדלק לעיתים רחוקות, במיוחד אם אתה נוסע בעיר. בהתחלה לקח לי זמן לזכור באיזה צד נמצאת המשאבה.

 

4. פתח הטענה רחב מאוד, מאוד נוח להעמיס מטען גדול והרבה ממנו, קיפול כסאות נוח מאפשר להכניס דברים ענקיים. שליפת המטען לא מצריכה להתכופף, נהדר.

 

5. קמפינג- תביא שני מזרונים, פתח תא מטען וקפל כיסאות, קיבלת משטח שינה נהדר לזוג+ ילד ואפילו שני קטנים לקמפינג, מי צריך אוהל ?

 

6. חיסכון בדלק- מדדתי בצורה מדויקת את החיסכון לעומת רכב 1600 רגיל, בתקופה של שנתיים, הגיע ל 14,500 ש"ח. כמובן שזה פונקציה של כמה אתה נוסע ותוואי הנסיעה עירוני/בינעירוני.

 

חסרונות:

1. אתה מטפל ברכב הזה רק במוסך מורשה, לא חייב אבל הרכב משוכלל וזה לא חכם לתת לכל אחד להתעסק איתו, וכידוע מוסכים מורשים שוחטים.

 

2. הגיר הרציף יש לו טבע משלו לפעמים הוא מגיב באיטיות, מעין השהייה קטנה, יש כאלה שלא יאהבו את זה.

 

3. אין מערכת מולטימדיה, יש רדיו דיסק- קצת מאכזב לרכב שמתיימר להיות ספינת דגל. אפשר להוסיף כמובן מערכת תמורת 2,3 אלפיות. ושוב קצת מלחיץ לתת למתקינים להתעסק בחשמל של הרכב הזה.

 

4. שדה ראיה- מבנה הרכב גורם למספר שטחים מתים, צריך להתרגל.

 

5. הסוללה- מתי שהוא היא תיגמר ואתה תיפרד מ 8,000 עד 10,000 ש"ח, זה כל הזמן יושב בראש, כמובן רק אחרי שהרכב מגיע לגיל 10 ונגמרת האחריות.

 

לגבי הצורה של הרכב, אני לא רושם לא ביתרונות ולא בחסרונות, למרות שרוב האנשים היו שמים בצד של החסרונות, אני דווקא למדתי לאהוב את הצורה שלו.

 

בכללי, רכב נהדר, היתרונות גדולים מהחסרונות בצורה מוחלטת.

 

תודה רבה -

אז בעצם אם אני קונה רכב שהוחלפה בו בטריה לאחרונה אז יש לי שקט (בהינתן שאני עושה אחריות על הבטריה) לכמה שנים טובות?

סוללה היברידית ומצבר היברידי שאנשים אומרים זה בעצם אותו דבר?

 

עכשיו, מבחינת פרופיל הנסיעות שלי, אני נוסע בעיקר בבין עירוני.

אבל... לפי מה שהבנתי יש הבדל בין נסיעה על כביש החוף/כביש 6 לנסיעה בעליות של הגולן וכו', לא?

לפי מה שהבנתי החשמלי נטען כששמים ברקסים. כשיש לי סיבובים מטבע הדברים אני צריך יותר להעלות ולהוריד מהירות, מה שיותר מדמה לנסיעה עירונית. זה נכון?

פורסם

במקרה אני כל יום נוסע לירושלים, עם עוד 2-3 נוסעים, תוואי נסיעה קשה מאוד. קשה לי להגדיר מה זה נסיעה בינעירונית כי בכל יום אני מבלה לפחות חצי שעה בפקקים, אז להיתקע בפקקים בדרך לירושלים זה עירוני או בינעירוני ?

בשורה התחתונה הצריכה הממוצעת שלי 1:19.5.

 

 

לגבי סוללה , ניתן לחדש אחריות עד 10 שנים ממועד עליית הרכב לכביש, אם הרכב משנת 2008 וקנית עכשיו סוללה חדשה תוכל לעשות עליה אחריות רק שנתיים עד 2018. אחרי 2018 לא תוכל יותר לעשות אחריות גם אם תקנה סוללה חדשה. הסוללה שלי עברה 9.5 שנים ו 230K ק"מ והיא תקינה לחלוטין אבל זה לא מבטיח שגם הסוללה שתקנה תתנהג ככה.

 

לגבי צורת נהיגה- בגדול אתה נוסע רגיל, ככל שתיסע רגוע יותר הצריכה תהיה טובה יותר. הרכב נטען בעיקר בירידות וקצת בבלימה, גם בנסיעה במישור כל זמן שמנוע הבנזין פועל המצבר נטען.

בנסיעה עירונית אתה יכול ליסוע בצורה מתונה ולעשות הרבה ק"מ על חשמל, פעולה שמשפרת פלאים את צריכת הדלק, אבל אם תגזים תגיע למצב שאתה מפריע לתנועה, תמצא לך את האיזון הנכון, אני אישית מעדיף ליסוע רגיל ולהימנע מהאצות מיותרות ולהאיט כשאני מזהה מרחוק רמזור אדום.

גם בנסיעה בינעירונית המנוע החשמלי עוזר למנוע הבנזין ותורם לנסיעה מאוד חסכונית. בירידות אני מצליח ליסוע על חשמל בלבד וגם לטעון את הסוללה באופן רצוף.

 

אגב, סוללה היברידית ומצבר היברידי זה אותו דבר.

נוסע בפריוס 2008

  • 6 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

תודה. לא חששת מעניין הסוללה שקרובה ל"פג תוקף"?

דבר נוסף -

הבנתי שיש כל מיני עניינים סביב זה שהיא טובה יותר בפקקים, עירוני, ירידות וכו'.



אז ככה - אני גר ברמת הגולן. מצד אחד יש לי הרבה עליות וירידות מהגולן ולגולן. בתוך הגולן הנסיעות לעיתים מישוריות ולעיתים בעלות עליות/ירידות מתונות.

בנוסף כהורים לילדים קטנים יש הרבה נסיעות קצרות במושב של להביא לגן/מעון להחזיר מגן/מעון וכו'.

 

אשמח לדעת איך הצריכת דלק בפריוס בפרופיל נסיעה כזה?

מן הסתם צריכה טובה רק השאלה האם באופן משמעותי?

אני מכוון מבחינה תקציבית לפריוס 2006-2008 (יש לי לכך כ30,000 ש"ח)

×
×
  • תוכן חדש...