Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3756 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המרצה הסביר שבבלימת חירום ללא ABS צריך לפמפם בדוושת הברקס. נכון?

 

מזל שעוד ברכבים ישנים כבר יש ABS. נראה לי מפחיד לנסוע בחורף בלי מערכת כזו.

 

בשילוב עם נהגים הזויים וצמיגים סיניים או שחוקים שלא מוחלפים הרבה זמן, מפחיד.:twisted:

 

 

שאלה שלא כל כך קשורה אבל אשמח לתשובה.

 

יש למישהו מושג האם ברכב שלי בגרסת סאן יש ABS?

בגלל שחבר שלי יש לו קורולה 98 בגרסת סאן ופעם אחת דפקנו בלימת חירום וכל הגלגלים חרקו וזה הרגיש ממש בלי ABS.

ולאחר מכן היה ריח שרוף. (עברה שנה)

 

משהו שמוזר כי אני יודע שבקורולות יש. תודה.

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

לא.

 

עבודות בדרך: זהירות מדרגה.

 

סף נעילת הגלגלים הוא מקום נקודתי מאוד על הגרף והוא מושפע ממהירות הנסיעה. ככל שנוסעים לאט יותר צריך פחות לחץ על הדוושה כדי לנעול או להפעיל ABS.

 

לכן, בלימת מטרה תתחיל בלחיצה חזקה (אך לא מיידית) עד לסף הנעילה ואז הרפיה הדרגתית ביחס ישיר לירידת המהירות. אם צריך היגוי, אז נדרשת הרפיה נוספת; שוב, ביחס ישיר לקצב סיבוב ההגה.

 

מאחר ושיא הגרף כל כך חד, בלימת מטרה אפשרית רק במסלול היכן שיודע היכן מתחילים ומסיימים לבלום. במצב חירום הכולל מרכיב הפתעה נותנים ל-ABS לשבור את הראש.

 

ברכב ללא ABS, עדיף לנעול גלגלים מאחר ועוצמת ההאטה של גלגל נעול (ע"ע גרף) עדיין גבוהה מאוד - כמעט יותר מכל בלימה חלקית, גם כשרטוב.

 

נהגים מתורגלים מסוגלים לחקות בלימת מטרה במצב חירום על ידי בלימה מיידית עד לנעילה ואז הרפיה הדרגתית עד שמגיעים למצב של בלימת מטרה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

יש למישהו מושג האם ברכב שלי בגרסת סאן יש ABS?

בקורולה 99' שלך אמורה להיות ABS, לפי מחירון יד 2. לפי המחירון הזה ב-98' יש סאן סטיישן, וגם לה יש. אולי המערכת לא פעלה, או שלא הרגשת/ייחסת, מקסימום תנסה.

ט.ל.ח

פורסם

תתלונן על המרצה.

ABS זו מערכת בטיחותית.

 

הוא דווקא צריך להבהיר שכאשר לוחצים חזק על הבלם וברכב שמותקנת בו המערכת, הדוושה מתחילה לרעוד כן צריך להמשיך וללחוץ ובמקביל להתחמק ממכשול.

 

אני הייתי מתווכח איתו עד מחר.

לא משחקים בבטיחות.

פורסם

אהלן ניר. זה נגמר.

 

הוא הדגים יפה מאוד איך המערכת עובדת והכל טוב ויפה. רק הקטע שאין אפשרות לשלוט בהיגוי תוך כדי פעולתה היה מוזר.

 

בכל מקרה זה נגמר והדיון די מוצה. תודה לכולם!


×
×
  • תוכן חדש...