Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3806 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב

יש ברשותי 4שנים

טויוטה קאמרי 2005

140,000 ק"מ

כל מי שאני שואל האם להחליף שמן גיר אומר לא לגעת

מה אומרים מניסיון שלכם ?

פורסם

לא לגעת - זאת אומרת שאתה חורץ את גורלו של הגיר בוודאות וזמנו קצוב (יכול להיות גם עוד 100K ק"מ).

מניסיון העבר אם הגיר תקין ואתה לא מתכוון למכור את הרכב בזמן הקרוב, אני אישית הייתי מחליף.

כמובן הכל לפי הוראות יצרן ועם שמן הכי איכותי שעומד בתקן של היצרן לגיר.

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

פורסם

אני אישית לא הייתי מסוגל לנסוע עם שמן בן 10 שנים שזורם לו בגיר.

הייתי מחליף החלפה כפולה או כמה פעמים שצריך שלא יישאר כלום מהישן, אולי עם משאבה (צריך לבדוק אם צריך סינטטי מלא, לפז יש שעומד בתקנים של טויוטה, 40 שקל ליטר)

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

פורסם
לא לגעת - זאת אומרת שאתה חורץ את גורלו של הגיר בוודאות וזמנו קצוב (יכול להיות גם עוד 100K ק"מ).

מניסיון העבר אם הגיר תקין ואתה לא מתכוון למכור את הרכב בזמן הקרוב, אני אישית הייתי מחליף.

כמובן הכל לפי הוראות יצרן ועם שמן הכי איכותי שעומד בתקן של היצרן לגיר.

 

אתה מבין לבד מה הבעיה עם המשפט שמודגש באדום או שאתה רוצה הסבר?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

אני מבין למה אתה חושב שיש בעיה עם המשפט, אבל זו דעתי האישית. אם הגיר במצב לא תקין החלפת שמן יכולה לדפוק אותו עוד יותר, אם הגיר כן תקין אני לא רואה שום סיבה להמשיך לסחוב עם שמן ישן.

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

פורסם

איין לי בעיה עם המשפט שמודגש באדום



והוא גם נכון

אך יש לי את החששות לגבי החלפת שמן

ולכן שאלתי כאן על מנת לקבל חוות דעת נוספת

מאנשים שמכירים את הרכב והטיפולים

כמובן שאבצע את החלפת השמן עם השמן המומלץ (דקסרון 3)והחלפה של פילטר

תודה למשיבים

פורסם

אני לא בטוח שדקסרון III הוא השמן המומלץ, אבל אולי אני טועה. בדוק אם לא מדובר ב Toyota ATF Type T-IV.

אם בספר הרכב רשום דקסרון III אז כל נוזל דקסרון III ומעלה יתאים למשימה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אז ככה

עדכון חם

חזרו אלי ממוסך טויוטה מורשה

עם תשובה לשאלה של החלפת שמן גיר ברכב טויוטה קאמרי 2005 מנוע 2.4 ליטר בנזין

איין צורך להחליף שמן בכלל

אך ורק לבדוק או שיש בעיה מנורת תקלה מנוע

השמן הוא מוכרז

פור לייף (לכל החיים )

במידה ומחליפים אז אך ורק שמן יעודי של טויוטה

פורסם (נערך)

לי יש ניסיון עם פאסאט 2800 שנת 2005 - גם שם השמן הוא לכל החיים וגם אני, בדיוק כמוך, רציתי להחליף.

בוצעה החלפה ראשונה לרכב כשהגיע לכ-200,000ק"מ. הגיר לפני ההחלפה היה ללא בעיות וגם עכשיו ללא בעיות.

כמובן שהוחלף גם פילטר של MANN ושמן של valvoline.

השמן הוחלף אצל ספי בפעם אחת.

הייתי ממליץ לך, במידה ותחליף, להשתמש בשמן ופילטר של החברות המוכרות בעולם.

לכל חברה מוכרת יש אתר שממליץ על דגם השמן המומלץ למנוע הספציפי שלך.

כמו כן את ההחלפה מומלץ לבצע במכון גירים מומלץ ומקצועי ולא במובך מורשה - לא מבינים בגירים בכלל וגם לא יתנו אחריות...

עריכה אחרונה על ידי syaron24
פורסם

מסיבוב מוסכים ובירור אצל מספר אנשי מקצוע אני קיבלתי את התשובות הבאות:

אם הוחלף שמן גיר מאז הרכב יצא מהחברה כל 40-50 אלף ק"מ, אז לא צריכה להיות שום בעיה להחליף.

במידה והשמן בתיבה ישן ולא הוחלף בתדירות הנ"ל, יתכן כי ישנם חלקיקים ושביבים בתחתית התיבה שעלולים לגרום לנזק לתיבה. במקרה כזה אם יש פתח ריקון, מומלץ לבצע החלפה חלקית דרך פתח הריקון בלבד ולא לבצע שאיבה שעלולה להציף את החלקיקים ולגרום לקריסת התיבה.

בכל מקרה המלצת היצרנים שלא להחליף שמן גיר אינה מקובלת על מירב מכוני הגירים, היחידים שממליצים לא לגעת הם מוסכי החברה ובינינו, רובם אינם מבינים בגירים אוטומטיים ונעזרים בקבלן משנה לפתרון בעיות גיר. מעבר לזה שבמספר מוסכי חברה הציעו לי שמן שלא עומד בדרישות היצרן ושונה לחלוטין בצמיגות שלו מהשמן המקורי - אני אומר במקרה הזה, טוב שהם לא מחליפים שמן גיר...

זה המידע אותו אספתי על החלפת שמן הגיר אצלי במזדה. גם במקרה שלי מצהירים כי שמן הגיר לא מיועד להחלפה.

 

עכשיו מה מצב השמן אצלך? מה צבעו? מה ריחו? יש מדיד? יש פתח ריקון?

×
×
  • תוכן חדש...