Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פונטו ספייס 2005 - סיכום תקציבי שנת 2015


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3827 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

אז עברה שנה נוספת עם הפונטו ספייס שלי, תיעדתי כל הוצאה איתה ואשמח לשתף אתכם:

 

את מי שמעניינת רק השורה התחתונה אז אתחיל ממנה:

הוצאה חודשית ממוצעת: 1450 ש"ח.

(ביטוח - 290 ש"ח. תחזוקה - 585 ש"ח. דלק - 575 ש"ח.)

 

ולפירוט החודשי:

ינואר:

תחזוקה -

* התרוקן המצבר ביום הכי גשום בשנה! למזלי, תוך 5 דקות מצאתי מישהו שהטעין לי אותו. משם מיד נסעתי לחנות חלפים - מצבר VOLTA ב-430 ש"ח.

* מיסב לחץ בסט קלאץ' מקורי של VALEO בן שנתיים שהרעיש כבר המון זמן וחששתי שיתפרק לי באמצע נסיעה, בוקר אחד קפצתי למוסך שמשון לביצוע העבודה - 1050 ש"ח עבודה, 100 ש"ח למיסב חליפי חדש.

אציין גם שחיים התעקש על מיסב לחץ מקורי בעלות של 430 ש"ח, אחרי שאחד מקורי כבר הלך בפחות משנתיים לא רציתי לשלם כפול 4 על החלק עבור אותה החוויה.

דלק - 92.4 ליטר - 1150 ק"מ - 555 ש"ח.

פברואר:

תחזוקה - נורה + בית נורה --> 35 ש"ח.

דלק - 100.7 ליטר - 1267 ק"מ - 586 ש"ח.

מרץ:

תחזוקה - אין.

דלק - 59.5 ליטר - 810 ק"מ - 369 ש"ח.

אפריל:

תחזוקה - אין.

דלק - 92.3 ליטר - 1298 ק"מ - 580 ש"ח.

מאי:

תחזוקה -

* סוף מאי, ביום הכי חם בשנה נכנסתי לפקק, מאוורר הרדיאטור נכנס למהירות טורבו - בעודי מבסוט שהמאוורר יודע להתאמץ לפתע הוא הפסיק להשמיע קול ומיד מחוג חום המנוע החל לעלות, נאלצתי לכבות מיד, לעבור לשוליים ולהזמין גרר למוסך. החלטתי לגרור אותו למוסך שמשון, בדק את הרכב, בדק את המנוע ומצא שהמנוע לא ניזוק אך המאוורר נשרף כליל (כל הפלסטיק התעוות). ההחלטה הייתה בין מאוורר רדיאטור משומש ב-450 ש"ח למאוורר חדש ב-1400 ש"ח. (לפני עבודה ולפני מע"מ). החלטתי לשים אחד משומש ב-450 ש"ח, בדיקה 200 ש"ח, עבודה 250 ש"ח. סה"כ נזק: 900 ש"ח.

* טיפול קטן במוסך שמשון הכולל שמן, מסנן שמן ואטם מכסה שסתומים - 648 ש"ח.

דלק - 154.4 ליטר - 2135 ק"מ - 990 ש"ח.

יוני:

תחזוקה - זוג צמיגי MAXXIS ב-540 ש"ח.

דלק - 132.1 ליטר - 1683 ק"מ - 842 ש"ח.

יולי:

תחזוקה - הלך האלטרנטור בכביש מהיר, עובדה מעניינת: הגה כח המשיך לעבוד כל זמן הנסיעה(כנראה על המצבר) עד לעצירה מוחלטת(רמזור) ואז הפסיק להגיב עד להחלפת האלטרנטור. החלפת אלטרנטור במשופץ + עבודה: 900 ש"ח.

דלק - 63.8 ליטר - 745 ק"מ - 406 ש"ח.

אוגוסט:

תחזוקה -

* נקרע כבל ראשי לתיבת הילוכים. הרכב נתקע על הילוך שני בעיר, כך הגעתי למוסך הקרוב. חלק מקורי - 500 ש"ח. עבודה - 285 ש"ח.

* החלפת משאבות מצמד - מחלה ידועה בספייס, הרעישו המון ואף נתקעו למטה לפעמים. נפגשתי עם מאור מהכנופייה לשם כך - איש מדהים שאני עדין בשוק, תוך כשעה וחצי אני עם 2 משאבות חדשות והבחור לא מוכן לקבל תמורה. O_O שוב - תודה רבה לך מאור! עלות משאבות איטלקיות חליפיות - 350 ש"ח.

* מראה שמאלית מפירוקיה, אנונימי כרת לי אותה בלילה - 100 ש"ח.

דלק - 61.1 ליטר - 725 ק"מ - 370 ש"ח.

ספטמבר:

תחזוקה - אין.

דלק - 126.93 ליטר - 1542 ק"מ - 735 ש"ח.

אוקטובר:

תחזוקה - אגרת רישיון רכב - 870 ש"ח.

דלק - 20.8 ליטר - 258 ק"מ - 120 ש"ח.

נובמבר:

תחזוקה - טסט, בנד, וישרים, מדבקות זוהרות וגומיית ציריה - 275 ש"ח. שוב תודה רבה למאור על העזרה.

דלק - 119.5 ליטר - 1657 ק"מ - 719 ש"ח.

דצמבר:

תחזוקה - שטיפה רכב חיצונית+פנימית - 50 ש"ח.

דלק - 111 ליטר - 1462 ק"מ - 625 ש"ח.

 

 

סה"כ מה שיצא -

דלק: 1,134.6 ליטר - 14,732 ק"מ - 6897 ש"ח. (צריכה שנתית ממוצעת: 1:13)

תחזוקה: 7033 ש"ח.

ביטוח: 3480 ש"ח.

 

יום טוב ושנה אזרחית טובה לכולם :)

פורסם

שנה לא שקטה עברה עליך מבחינת תקלות,מקווה ששנה הבאה יהיה מוצלחת יותר.

אבל תודה על המחירים מעניין מאוד היה לקרוא.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אין מה לומר, מאור הוא מספר 1, בטח ובטח עם פיאט :-) .

 

למה קנית מדבקות זוהרות לרכב? אני בטוח, כמעט לחלוטין, כי אינך מחויב בהן

ברכבך.

פורסם
אין מה לומר, מאור הוא מספר 1, בטח ובטח עם פיאט :-) .

 

למה קנית מדבקות זוהרות לרכב? אני בטוח, כמעט לחלוטין, כי אינך מחויב בהן

ברכבך.

 

אכן יש ברכב מחזירי אור, שנסדקו עם השנים ונשברו קצת... העירו על זה בטסט.

פורסם

אכן לא שנה קלה מבחינת תחזוקה,למרות שהרוב בלאי טבעי...

שמשון הוא מוסך מורשה של פיאט? המחירים נשמעים קצת מוגזמים, מצד אחד הוא עבד כדי למצוא את הבעיה במקרה המאוורר אבל מצד שני נהוג לא לקחת תשלום על בדיקה במידה והעבודה בוצעה במוסך, במיוחד שזה לא פעם ראשונה אצלו, אני יכול לציין כמה מוסכים מוכרים בפורום שאינם לוקחים תשלום על בדיקה של תקלה.

Miata ND2

 

פורסם

וואו זה הרכב הזול הכי יקר שראיתי.. 1450 הוצאה חודשית ממוצעת זה מאוד יקר.

 

רכבים חדשים לא מגיעים לכזאת עלות אחזקה וגם אם כן לפחות זה רכב חדש..

2016 Mini Cooper S - Pure Led

 

Maximum Go Kart Feel = 100% FUN

פורסם

באמת תשלום גבוה לרכב בן 10, מקווה שהשנה הקרובה מכוסה כבר על הרבה תקלות שטיפלת בהן.

ינואר

:

תחזוקה

-



* התרוקן המצבר ביום הכי גשום בשנה!

זה במקרה היה ב7 בינואר? (:

פורסם (נערך)
אכן לא שנה קלה מבחינת תחזוקה,למרות שהרוב בלאי טבעי...

שמשון הוא מוסך מורשה של פיאט? המחירים נשמעים קצת מוגזמים, מצד אחד הוא עבד כדי למצוא את הבעיה במקרה המאוורר אבל מצד שני נהוג לא לקחת תשלום על בדיקה במידה והעבודה בוצעה במוסך, במיוחד שזה לא פעם ראשונה אצלו, אני יכול לציין כמה מוסכים מוכרים בפורום שאינם לוקחים תשלום על בדיקה של תקלה.

 

הוא מוסך מורשה ומקצועי מנסיוני - אך לא זול בכלל.

הבדיקה הייתה על תקינות מנוע(ואטמים) בעקבות ההתחממות, מיותר לגמרי לדעתי אבל היה כבר בדיעבד.

 

וואו זה הרכב הזול הכי יקר שראיתי.. 1450 הוצאה חודשית ממוצעת זה מאוד יקר.

 

רכבים חדשים לא מגיעים לכזאת עלות אחזקה וגם אם כן לפחות זה רכב חדש..

 

ודאי שלא, מי שיכול להחליף כל 5-6 שנים רכב משלם רק על ירידת ערך יותר מזה לדעתי - אבל נוסע בשקט.

 

 

באמת תשלום גבוה לרכב בן 10, מקווה שהשנה הקרובה מכוסה כבר על הרבה תקלות שטיפלת בהן.

 

זה במקרה היה ב7 בינואר? (:

 

כן. יום בלתי נשכח מבחינת קור וגשם :)

עריכה אחרונה על ידי draui
פורסם
הוא מוסך מורשה ומקצועי מנסיוני - אך לא זול בכלל.

הבדיקה הייתה על תקינות מנוע(ואטמים) בעקבות ההתחממות, מיותר לגמרי לדעתי אבל היה כבר בדיעבד.

 

 

 

ודאי שלא, מי שיכול להחליף כל 5-6 שנים רכב משלם רק על ירידת ערך יותר מזה לדעתי - אבל נוסע בשקט.

 

 

 

 

כן. יום בלתי נשכח מבחינת קור וגשם :)

לא שוכח אותו, הייתי אמור לצאת מהבסיס לחתונה של חבר, ראיתי שעומד לרדת שלג בשומרון, אז הודעתי אחת למפקד שלי שאני בורח עכשיו, לפני שיסגרו את הכבישים, ובאמת כך היה, האוטובוס שלי היה האחרון לפני שנסגרו הכבישים באותו יום, וחזרתי הביתה ספוג גשם, בדיוק כמו היום :)

פורסם

כמה הערות:

א. בדיקה שהראש לא התעוות ונפרץ ממש לא מיותרת בפיאט הזו.

אם זה היה סובארו זה משהו אחר. אבל הראשים של הספייס מאלומיניום רך במיוחד.

ב. המחירים של שמשון לא זולים, אבל הוא באמת מקצוען.

ג. קח בחשבון שהבלאי הזה רק יתגבר.

כיון שאתה לא נוסע הרבה, אני במקומך הייתי שוקל להחליף לאיזה אימפרזה / לנסר / קורולה.

נכון שהרבה יותר דלק, אבל הרבה פחות תחזוקה.

 

כל מה שכתבתי מנסיון של 4 שנים ו100,000 ק''מ עם ספייס 01. מכרתי אותה לפני 3 שנים עם 240000 ק''מ.

 

טופלה אצל שמשון בדייקנות של יקה.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם
כמה הערות:

א. בדיקה שהראש לא התעוות ונפרץ ממש לא מיותרת בפיאט הזו.

אם זה היה סובארו זה משהו אחר. אבל הראשים של הספייס מאלומיניום רך במיוחד.

ב. המחירים של שמשון לא זולים, אבל הוא באמת מקצוען.

ג. קח בחשבון שהבלאי הזה רק יתגבר.

כיון שאתה לא נוסע הרבה, אני במקומך הייתי שוקל להחליף לאיזה אימפרזה / לנסר / קורולה.

נכון שהרבה יותר דלק, אבל הרבה פחות תחזוקה.

 

כל מה שכתבתי מנסיון של 4 שנים ו100,000 ק''מ עם ספייס 01. מכרתי אותה לפני 3 שנים עם 240000 ק''מ.

 

טופלה אצל שמשון בדייקנות של יקה.

א. התכוונתי שמיותר לשלם על בדיקה של זה, אם משהו לא בסדר בראש אני אגלה את זה בעצמי גם בלי הבדיקה, וגם הייתה לי הרגשה טובה מלכתחילה כי ראיתי את המחוג מטפס טיפה מהאמצע ומיד כיביתי את המנוע... למרות שהוא בדק בלי שביקשתי אז היה כבר מאוחר מדי.

ג. מי יכול להבטיח שלא יהיה בלאי "מוגבר" באימפרזה/לנסר/קורולה?

×
×
  • תוכן חדש...