Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3828 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה סוג של אטמור אבל יושב על המרכזיה של המים ככה שהוא מגיע לכל הבית ולא רק למקלחת אחת.

כמובן עובד על גז.

 

מישהו ניסה את זה? האם זה באמת מספיק חזק ומהיר בשביל לחמם את המים למקלחת בלי להדליק את הדוד?

זה נראה לי שדרוג די משמעותי ברמת החיים, טוב לפחות בחורף :)

They are trying to ban me...

פורסם

כן. לי יש כזה.

כל מה שכתוב בפרסומת נכון - מים רותחים ומייד בלי הגבלה.

 

קח בחשבון עלות התקנה לא זולה בכלל וצורך בנק' מים חמה/קרה וחשמל ליד המתקן שחייב להיות צמוד לקיר חיצוני בשביל ארובה לשאריות הגז.

פורסם

גם לי יש, ואוסיף שהמחיר לא זטל (בעיקר בחורף)- יכול להגיע לאיזור 100 שקל לחודש לגז (רק על זה, לא כולל הגזז שאתה מבשל איתו אם אין לך חשמלי).

שים לב שאם אתה מעשן (חלילה), אז אני הייתי נזהר קצת (אש+גז=אתה יודע..).

פורסם

לי היה ניסיון רע מאד בדיוק עם מחמם כזה שיושב על כל הדירה.

זה היה מתקן עם להבה קטנה שדולקת כל הזמן, זה זלל גז בקצב.

היה לוקח למים החמים המון זמן להגיע לחלק מהברזים ובמיוחד לברז במקלחת, ממה שאני זוכר 1-2 דקות, וזה היה בית קרקע קטנטן - 60 מטר מרובע. ולכוון את חום המים במצב כזה היה סיוט בגלל הפרשי הזמנים מרגע שינוי ידית המים החמים ועד השפעת השינוי על חום המים שיוצא מהברז.

בנוסף היו לא מעט תקלות, ומצאתי את עצמי ביום חורף סוער נכנס למקלחת רק כדי לגלות שלא יוצאים מים חמים, אחרי 10 דקות התלבשתי ויצאתי החוצה עם מטרייה ופנס למתקן (הוא ישב על הקיר החיצוני) וגיליתי שהלהבה הקטנה שאמורה לדלוק כבתה, עכשיו זה נעשה מעניין לעמוד בסערה עם מטרייה ביד אחת פנס ביד שנייה ולנסות עם מצית להדליק שם להבה, אבל שום דבר לא עזר, לא היה סיכוי להתקלח.

הגיע טכנאי תיקן, אחרי כמה שבועות שוב חזרה התקלה, הייתה סאגה קטנה ובסוף העניין נפתר.

אחר כך הגיע קיץ נכנסו דיירים אחרים לבית וביום שרבי במיוחד נכנס הדייר להתקלח בצהריים וכשיצא שמע צעקות ראה שהבית עולה באש מהאיזור של ארובת המתקן. הלהבות שהמתקן יצר יחד עם הרוחות החזקות הצליחו לגרום לשריפה. הבית נשרף עד היסוד, חלק גדול מהרכוש של הדייר אבד.

 

אני נשבעתי שאני יותר לא מתקרב למתקנים האלה.

פורסם

Martines

מה שאתה מדבר עליו זה מתקן מאוד ישן. מתקן כזה היה אצל אבא שלי בעסק לפני מעל 15 שנים.

היום ההצתה היא אלקטרונית, עם מפסק שירות בתוך הדירה ממש כמו בדוד חשמלי.

אצלנו בדירה החדשה הותקן מכשיר כזה ע"י הקבלן בכל הדירות (סופרגז) והחוויה טובה מאוד. המכשיר נדלק ונכבה לבד ברגע פתיחת הברז באופן כמעט מיידי (כחצי שנייה בערך) והחימום הוא ממש שניה או 2 לאחר מכן. מפה יש עוד משהו בין 2-10 שניות של הזמן שלוקח למים לרוץ בצנרת הדירה, כמובן שע"פי המרחק של הנקודה מהמכשיר.

בקיצור - פתחת מים, תוך 5 עד 10 שניות יורדים עליך מים רותחים.

 

המכשיר כמובן גם חוסך את כל הצורך ב"תכנון המקלחות בתורות" שכן אין צורך לחמם מים מראש ואין חשש לבזבוז האנרגיה לשווא.

 

אני מרוצה.

Aprilia Shiver 750

פורסם
כן. לי יש כזה.

כל מה שכתוב בפרסומת נכון - מים רותחים ומייד בלי הגבלה.

 

קח בחשבון עלות התקנה לא זולה בכלל וצורך בנק' מים חמה/קרה וחשמל ליד המתקן שחייב להיות צמוד לקיר חיצוני בשביל ארובה לשאריות הגז.

 

אנחנו נכין הכל, את רוב התשתית כבר יש.

 

 

גם לי יש, ואוסיף שהמחיר לא זטל (בעיקר בחורף)- יכול להגיע לאיזור 100 שקל לחודש לגז (רק על זה, לא כולל הגזז שאתה מבשל איתו אם אין לך חשמלי).

שים לב שאם אתה מעשן (חלילה), אז אני הייתי נזהר קצת (אש+גז=אתה יודע..).

 

לא מעשנים :)

100 שקל לחודש זה ממש לא הרבה לדעתי.

אני חושב שיוצא לנו הרבה יותר על חשמל רק על הדוד.

אני גר במושב וקר פה משמעותית מהעיר ככה שהמים ממש קרים, ברמה שהמים מהברז קרים בערך כמו מים מתמי4.

 

אנחנו יותר רוצים את זה בשביל הנוחות, למשל מקלחות מוקדם בבוקר או מאוחר בערב.

אני חוזר מאוחר מהמכללה ולחכות לפחות 30-40 דקות בשביל מקלחת זריזה לפני שינה זה ממש מעיק ומבוזבז.

 

 

לי היה ניסיון רע מאד בדיוק עם מחמם כזה שיושב על כל הדירה.

זה היה מתקן עם להבה קטנה שדולקת כל הזמן, זה זלל גז בקצב.

היה לוקח למים החמים המון זמן להגיע לחלק מהברזים ובמיוחד לברז במקלחת, ממה שאני זוכר 1-2 דקות, וזה היה בית קרקע קטנטן - 60 מטר מרובע. ולכוון את חום המים במצב כזה היה סיוט בגלל הפרשי הזמנים מרגע שינוי ידית המים החמים ועד השפעת השינוי על חום המים שיוצא מהברז.

בנוסף היו לא מעט תקלות, ומצאתי את עצמי ביום חורף סוער נכנס למקלחת רק כדי לגלות שלא יוצאים מים חמים, אחרי 10 דקות התלבשתי ויצאתי החוצה עם מטרייה ופנס למתקן (הוא ישב על הקיר החיצוני) וגיליתי שהלהבה הקטנה שאמורה לדלוק כבתה, עכשיו זה נעשה מעניין לעמוד בסערה עם מטרייה ביד אחת פנס ביד שנייה ולנסות עם מצית להדליק שם להבה, אבל שום דבר לא עזר, לא היה סיכוי להתקלח.

הגיע טכנאי תיקן, אחרי כמה שבועות שוב חזרה התקלה, הייתה סאגה קטנה ובסוף העניין נפתר.

אחר כך הגיע קיץ נכנסו דיירים אחרים לבית וביום שרבי במיוחד נכנס הדייר להתקלח בצהריים וכשיצא שמע צעקות ראה שהבית עולה באש מהאיזור של ארובת המתקן. הלהבות שהמתקן יצר יחד עם הרוחות החזקות הצליחו לגרום לשריפה. הבית נשרף עד היסוד, חלק גדול מהרכוש של הדייר אבד.

 

אני נשבעתי שאני יותר לא מתקרב למתקנים האלה.

 

סיפור מחריד, מזל שלא היו נפגעים.

אבל כמו שציינו- אתה מדבר על מכשיר ישן.

המכשיר החדש עובד רק כשיש זרם והמים בטמפרטורה נמוכה ממה שכיוונת.

 

 

תודה לכולם על התגובות, אנחנו נלך על זה :mm_yeah:

They are trying to ban me...

פורסם (נערך)

זה לא היה מכשיר כל כך ישן (מדובר על 7 שנים) , וגם אז היו מכשירים עם הצתה אלקטרונית ולא חסר לה בעיות משלה.

אבל גם אם נשים את נושא ההצתה בצד, עדיין יש 2 בעיות עם המכשירים האלה.

1. הם חייבים להיות בחוץ או לפחות במקום מאד מאורר בגלל סכנת החנק.

2. יש סכנה של שריפה משימוש במכשירים האלה, כמו שתיארתי.

3. יש את כל הסכנות שנלוות לגז.

 

לגבי המחיר גם סימן שאלה גדול,

מהחישובים שלי בזמנו זה היה משהו כזה

קוב גז 2.37 ק"ג מכשיר החימום צורך 1.9 ק"ג לשעת עבודה עלות קוב גז היא כ- 24 עד 25 ש"ח לקוב עכשיו חלק 24 ל2.37 תקבל 10.12 ש"ח לק"ג כפול 1.9 תקבל 19.22 ש"ח לשעת עבודה

אבל המחירים של הגז התייקרו מאד מאז.

 

וזה לעומת שעת עבודה של דוד חשמלי שזה 2-3 שקלים לשעה ?

 

בנוסף- חברות הגז נהגו לכבול את המשתמשים במחממים האלה לקנות מהם גז 5 שנים בזמנו. אני לא ממליץ בשום אופן להתחייב לאף חברה לתקופה כלשהי.

עריכה אחרונה על ידי martines
פורסם
זה לא היה מכשיר כל כך ישן (מדובר על 7 שנים) , וגם אז היו מכשירים עם הצתה אלקטרונית ולא חסר לה בעיות משלה.

אבל גם אם נשים את נושא ההצתה בצד, עדיין יש 2 בעיות עם המכשירים האלה.

1. הם חייבים להיות בחוץ או לפחות במקום מאד מאורר בגלל סכנת החנק.

2. יש סכנה של שריפה משימוש במכשירים האלה, כמו שתיארתי.

3. יש את כל הסכנות שנלוות לגז.

 

לגבי המחיר גם סימן שאלה גדול,

מהחישובים שלי בזמנו זה היה משהו כזה

קוב גז 2.37 ק"ג מכשיר החימום צורך 1.9 ק"ג לשעת עבודה עלות קוב גז היא כ- 24 עד 25 ש"ח לקוב עכשיו חלק 24 ל2.37 תקבל 10.12 ש"ח לק"ג כפול 1.9 תקבל 19.22 ש"ח לשעת עבודה

אבל המחירים של הגז התייקרו מאד מאז.

 

וזה לעומת שעת עבודה של דוד חשמלי שזה 2-3 שקלים לשעה ?

 

בנוסף- חברות הגז נהגו לכבול את המשתמשים במחממים האלה לקנות מהם גז 5 שנים בזמנו. אני לא ממליץ בשום אופן להתחייב לאף חברה לתקופה כלשהי.

 

אני גר במושב, יש אוורור.

אני לא חושב שדוד לוקח 3 שקל לשעה, לדעתי הרבה יותר, והוא גם עובד הרבה יותר.

 

חוץ מזה, אפשר לשלב, למשל להדליק את הדוד לחצי שעה לפני "נגלה" של מקלחות והמכשיר רק יתגבר אותו.

ושוב, זה בעיקר בשביל הנוחות.

They are trying to ban me...

פורסם

מרטינס - אין מה להשוות בכלל את המחמם מים הזה לדוד חשמל.

 

דוד חשמל אתה צריך לתכנן מראש מקלחת, להדליק ולחכות. אין שום דבר ספונטני. גם שטיפת כלים בחורף - בתכנון מראש.

 

שנים סבלתי מהדוד חשמל הזה.

לדעתי הדוד גז הוא האופציה העדיפה למי שלא יכול להתקין דוד שמש.

פורסם

אני לא חושב שדוד לוקח 3 שקל לשעה, לדעתי הרבה יותר

ושוב, זה בעיקר בשביל הנוחות.

 

לגבי העלות זה לא קשה לחשב. כמובן שזה תלוי בדוד ובגודל גף החימום אבל אני עוד לקחתי את המקרה הגרוע בחישובים שלי, בכל מקרה זה לא יעבור 2-3 שקלים לשעה.

כמה עולה שעת הפעלת חשמל

גוף החימום שמותקן בדוד מספק 2300 וואט.

1 קילוואט= 1000 וואט

1קילוואט עולה 60 אגורות לשעה

כך שיוצא שעלות הפעלת דוד למשך שעה עולה

1.40 ש"ח

 

לדעתי הדוד גז הוא האופציה העדיפה למי שלא יכול להתקין דוד שמש.

 

אני לא מנסה להתווכח, על נוחות משלמים והרבה מאד במקרה הזה, רק חשוב שיכירו את החסרונות של הדבר הזה.

פורסם

עברתי לפני חצי שנה לדירה שיש בה מחמם מים על גז לכל הדירה(אמישראגז), תקשיב, אחד ממוצרי הנוחות הכי טובים שיש לי בבית.

מים חמים בכל רגע נתון, המים מגיעים תוך מס' שניות לכל נקודת מים בבית (140 מטרים), לי לפחות, הסכום שאני משלם לחברת הגז הוא בדיחה, לא עברתי חודש אחד מעל 150 ש"ח שזה כולל הבישולים בכמות ממוצעת למשפחה של 5 נפשות .

לי יש ניסיון מעולה כרגע עם המוצר.

פורסם

לנו יש מכשיר של חברת RINNAI שהתקינה חברת פזגז. עלה 4000 ש"ח כולל התקנה לפני 2-3 שנים. מכשיר נהדר עם כל היתרונות שסיפרו לך.

לגבי הזוועות ש martines סיפר, מדובר על מחמם מהסוג הישן. הישנים באמת בעייתיים. היה לי מחמם גז באחת מהדירות השכורות. כל הזמן היה נסתם, מתקלקל ועובד בפול עוצמה.

החדשים עם הדלקה אלקטרונית ועם מד טמפרטורה הם עולם שונה לחלוטין. אתה מגדיר טמפרטורה והוא נדלק בעוצמה הנחוצה כדי לחמם ואם המים מדוד השמש מספיק חמים אז הוא גם לא נדלק.

לנו יש את הדגם שמותקן מחוץ לבית על הגג והוא לא דורש ארובה. כבר כשנתיים-שלוש עובד ללא שום ביעה.

פורסם

אין ספק, נוח, לא צריך להפעיל דוד חשמל ולתכנן מתי משתמשים במים חמים (זה פתיר בעזרת טיימר חכם לדוד), אבל יקר בהחלט. מעבר לעלות ההתקנה הלא זולה בכלל, חימום מים בגז עולה בערך פי 2.4 לעומת חימום מים בחשמל ליחידת אנרגיה (הנחה של מחיר למ"ק - 16 ש"ל).

פורסם

חצי מהחיים שלי חייתי במדינה שבה זו הצורה הנפוצה לחימום מים.

אין שם דודי שמש.

 

זה עובד טוב וזה מיידי.

 

כשיש הצתה אלקטרונית אין להבה, רק כשאתה מדליק את המים, אז זה לא מבזבז כלום.

×
×
  • תוכן חדש...