Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4050 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

ימים חמים מאוד עברו עלינו לאחרונה. כרגיל, מזגן ה VAG באיביזה שלי הקפיא את הרכב גם שבחוץ 40 מעלות.

מניסיון שלי המזגנים של הקונצרן מאוד חזקים יחסית ליפניות והקוריאניות.

 

ועכשיו לשאלה:

לאחר מספר דקות לא רב, מאוד קר ברכב ואז יש שתי אפשריות כדי להעלות חזרה את הטמפ' :

1. לכבות את המזגן ל 2-3 דקות ולהכניס אוויר טרי מבחוץ ואז שוב להדליק חזרה את המזגן בסירקולציה פנימית.

2. כאשר קר מדי ברכב, לסובב את בורר הטמפ' לכיוון האזור "האדום" ולהפעיל את מערכת החימום במקביל

למערכת הקירור עד לקבלת טמפ' נעימה.

 

אני בד"כ בוחר באפשרות הראשונה, נראה לי שהאפשרות השניה מאוד בזבזנית.

האם כיבוי והדלקה של המדחס כל מספר דקות כמו שתואר באפשרות הראשונה יכלה לגרום לנזק כל שהוא למדחס כך שאולי האפשרות השנייה (עבודת מדחס רציפה) היא העדיפה?

 

אגב,

חבל שאין ברכבים מדחס "אינוונטר" כמו במזגנים הביתיים שהיה פותר את הבעיה ע"י ויסות עוצמת הקירור והטמפ' ולא ע"י חימום וקירור בו זמנית.

עריכה אחרונה על ידי banji man

S60 Rdesign

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

המזגן מקפיא גם בעוצמה הנמוכה ביותר.

לא מיותר להפעיל חימום וקירור בו זמנית בטמפ' של 22 מעלות?

יוצא שבנסיעה ארוכה של שעה אני מפעיל את המזגן רק חצי מהזמן ע"י קירור של הרכב לסירוגין.

S60 Rdesign

פורסם

אז תעלה טמפרטורה שלא יהיה קר. ברגע שאתה "משחק" בחימום והקירור אתה עושה בלאי מיותר, עדיף שתפתח טיפה את החלון ותיתן לאוויר טרי להיכנס.

פורסם

תודה על העצות.

רק כדי להבהיר למי שלא יודע: כאשר מכוונים את הטמפרטורה אפילו במעלה אחת מעל המינימום, מערכת החימום מתחילה לעבוד יחד עם מערכת הקירור בו זמנית כדי להעלות את הטמפרטורה.

אולי במכוניות פרימיום כיוון המעלות כלפי מעלה בזמן שהמזגן עובד באמת משפיעה על עבודת המדחס כמו שקורה במזגן הביתי.

S60 Rdesign

פורסם

אין שום בעיה. אתה פשוט לאחר הקירור קובע טמפ' של 22-23-24 מה שנוח לך וממשיך בנסיעה רגועה.

מה הטעם לרכוש רכב ולהתחיל לחסוך בחימום/קירור? המערכות האלו בנויות לעבוד.

נכון, כאשר אתה מפעיל את המדחס הוא "מחמם" אבל זה כתוצאה מהמים החמים של המנוע והמדחס פשוט מייבש את האוויר בנוסף לחימום.

אנשים נורמטיביים קובעים טמפ' אחת קבועה ונוסעים איתה, זאת לא תורה משמיים, לזה זה נועד, אחרת להתעסק נסיעה שלמה בחם או קר זה... מטריד אותי כנהג מהצד.

ברור, אין ספק כי זה משפיע על המדחס, לטובה ! כאשר אתה מקרר בשיא את הרכב ולאחר מכן קובע לך טמפ' עבודה של 22-23 לדוגמא או יותר, המדחס עובד לסרוגין, זה הכל.

בנוסף, למי שמתקשה, ניתן לאפשר לאוורור חיצוני ולא לנסוע עם סחרור פנימי.

פורסם (נערך)

"טמפ' עבודה של 22-23 לדוגמא או יותר, המדחס עובד לסרוגין, זה הכל."



נגעת בדיוק בנקודה. המדחס לא עובד לסירוגין. כאשר מפעילים את המזגן המדחס עובד באופן קבוע. לא חשוב לכמה מעלות אתה מכוון את המזגן.

כיוון המעלות כלפי מעלה שולט על כמות המים דרך ראדיטור החימום, אין לו שום קשר למדחס.

 

אני משאיר את הטמפ' על מינימום (ללא מים דרך ראדיטור החימום) ומפעיל אץ המדחס לסירוגין ע"י לחצן ה "AC" .

עריכה אחרונה על ידי banji man

S60 Rdesign

פורסם

אני איתך, לא מסוגל להפעיל מזגן ולהזיז את בורר הטמפ׳, זה נראה לי בזבוז אנרגיה פושע.

גם ככה המזגן נכבה ונדלק כל הזמן, אז מה זה משנה אם עושים את זה ידנית.

 

נתקלתי כבר בחבר שחשב שגם ששמים חום צריך להפעיל את המזגן כמו בבית :lol: חיי ככה כמה שנים טובות

פורסם

פעם ראשונה שאני שומע שהמזגן ב- VAG כלשהי מקפיא אותך בכזו רמה, ויותר מאשר היפניות/קוראניות. אפילו אשתי, חובבת VAG ידועה, הודתה הבוקר לאחר נסיעה בגולף חדשה שהמזגן סבבה (והוא באמת כזה), אבל מכת קור כמו שמקבלים בקיה - זה לא. אז או שאתה מאוד רגיש, או שסיאט צריכים לעזור לדובי הקוטב.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם (נערך)

הרכב השני במשפחה הוא קיה סיד. לדעתי מזגן ממוצע, הרבה פחות טוב מהאיביזה.

בנוסף, כל לחיצה קטנה בקיה או יציאה מהרמזור מנתקת את המדחס למספר שניות, עדי כך שאני ממש חושב פעמים לפני כל לחיצה כדי לא לקבל גל חום לא רצוי.

עריכה אחרונה על ידי banji man

S60 Rdesign

פורסם
כל לחיצה קטנה בקיה או יציאה מהרמזור מנתקת את המדחס למספר שניות, עדי כך שאני ממש חושב פעמים לפני כל לחיצה כדי לא לקבל גל חום לא רצוי.

זו התאוצה המטורפת של הקיה שגורמת לך להזיע.

 

לעניין, תחלק את היציאות חצי לרצפה וחצי ל"פנים" ואת פתחי המזגן תכוון לחלל הרכב ולא על עצמך. בנוסף תנמיך את מהירות המפוח ל1 או 2.

באופן אישי אני חי טוב גם במינוס 10C אבל כנוסעים איתי זה מה שאני עושה, והטמפרטורה סבירה ושווה בכל חלל הרכב.

חבר טוב נמדד בכמה השקעה הוא מנער את הרגליים לפני שהוא נכנס לך לאוטו.

פורסם

בלילות אני משתדל שלא ליסוע הרבה עם מזגן כי הוא מרדים אותי,

 

בימי הקיץ החמים אני כן מדליק בנסיעות שאורכות יותר מ-10 דק' אך אצלי אין אפשרות לקבוע מעלות אלא יש מתג בורר כחול או אדום..

AC מופעל עם אויר מבחוץ (חוסך בדלק).

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם
ימים חמים מאוד עברו עלינו לאחרונה. כרגיל, מזגן ה VAG באיביזה שלי הקפיא את הרכב גם שבחוץ 40 מעלות.

מניסיון שלי המזגנים של הקונצרן מאוד חזקים יחסית ליפניות והקוריאניות.

 

ועכשיו לשאלה:

לאחר מספר דקות לא רב, מאוד קר ברכב ואז יש שתי אפשריות כדי להעלות חזרה את הטמפ' :

1. לכבות את המזגן ל 2-3 דקות ולהכניס אוויר טרי מבחוץ ואז שוב להדליק חזרה את המזגן בסירקולציה פנימית.

2. כאשר קר מדי ברכב, לסובב את בורר הטמפ' לכיוון האזור "האדום" ולהפעיל את מערכת החימום במקביל

למערכת הקירור עד לקבלת טמפ' נעימה.

 

אני בד"כ בוחר באפשרות הראשונה, נראה לי שהאפשרות השניה מאוד בזבזנית.

האם כיבוי והדלקה של המדחס כל מספר דקות כמו שתואר באפשרות הראשונה יכלה לגרום לנזק כל שהוא למדחס כך שאולי האפשרות השנייה (עבודת מדחס רציפה) היא העדיפה?

 

אגב,

חבל שאין ברכבים מדחס "אינוונטר" כמו במזגנים הביתיים שהיה פותר את הבעיה ע"י ויסות עוצמת הקירור והטמפ' ולא ע"י חימום וקירור בו זמנית.

איזה מגילה כתבת על דבר פשוט :-D.

 

ברור שהמזגן מקפיא כאשר אתה מכוון ל-16 מעלות או למינימום. כוון לטמפ' 20-22 מעלות וסע לשלום.

 

המדחס ברכבך הוא מדחס מסוג ספיקה משתנה כלומר ספיקת המדחס משתנה בהתאם לטמפ' שאתה מכוון.

 

בקיצור הדרך הנכונה היא העלאת הטמפ' ולא כיבוי והדלקה של המזגן.

איזה כייף לי :)

פורסם

"טמפ' עבודה של 22-23 לדוגמא או יותר, המדחס עובד לסרוגין, זה הכל."



נגעת בדיוק בנקודה. המדחס לא עובד לסירוגין. כאשר מפעילים את המזגן המדחס עובד באופן קבוע. לא חשוב לכמה מעלות אתה מכוון את המזגן.

כיוון המעלות כלפי מעלה שולט על כמות המים דרך ראדיטור החימום, אין לו שום קשר למדחס.

 

אני משאיר את הטמפ' על מינימום (ללא מים דרך ראדיטור החימום) ומפעיל אץ המדחס לסירוגין ע"י לחצן ה "AC" .

כמעט כול מה שכתבת לא נכון.

 

הדבר היחד שנכון שהמדחס מסתובב כול הזמן אבל הספיקה של המדחס נשלטת על-ידי שסתום חשמלי במקום ניתוק ON/OFF על-ידי קלאצ' מגנטי מעצבן.

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...