Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ישן לשימוש יום יומי


SlowRide
שימו לב! השרשור הזה בן 407 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אנשים פה ממליצים על מכוניות שנשארו מהן אולי 5 נוסעות בארץ...

הבחור מחפש רכב לשימוש יום יומי, ואין לו כיס עמוק מה שאומר שצריך משהו אמין (לא אלפא זקנה ולא BX)

וגם זמינות חלפים צריכה להיות סבירה.

גולף דור 3, ZX או 306 יכולות לתת פתרון טוב לדעתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 397
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פיאט רגאטה.

עדיפה 100 S.i.e

רגאטה זה דגם סדאן של ריטמו?

 

אם כבר פיאט, עדיף טיפו או טמפרה, יותר מודרני ואמין (החליף ריטמו שפשוט הייתה מתפרקת), והפלטפורמה של טיפו שימשה הרבה רכבים בקונצרן פיאט.

 

אני אישית לא מת על פיאט - היו קקה של רכבים ונשארו קקה של רכבים (מניסיון של חברים עם פנדה 13' שבפחות מ20K ק"מ הלך לה הגיר (ידני), ויש רעשי רוח מהבגאז').

 

אגב גולף 3 ידנית יכולה להיות שדרוג נחמד (עדיין הייתי מעדיף פוקוס).

 

מציע שתחפש סובארו לאונה אבל לא את ה 1300 אלא 1800 היו כאלה בשנות השמונים יתרונות כמו מזגן ואמינות ,פשטות ואמינות מדהימה

 

אמינות ביחס למה שנסע פה. אם במקום סובארו ליאונה הייתה כאן טויוטה קורולה/ניסן סאני/הונדה סיויק/מיצובישי לנסר/מזדה 323, היא הייתה נהנית ממוניטין אמינות דומה. היפנים הביאו לכאן רכב שמצד אחד היה הרבה יותר אמין ממה שנסע פה, ומצד שני היה רכב מודרני ובר השגה. רכבים שנהנו מתדמית של רכב אמין זה חיפושית (תכנון ארכאי משנות ה30, פלוס תדמית של אוטו של נאצים), ופז'ו 404/504 (שלא היו זולות, וגם לא מי יודע מה מודרניות כבר אז).

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי פורד סיירה תפורה עליך,

א. חלקים זולים ונפוצים.

ב. רכב די מרווח ונוח עם בידוד רעשים טוב ומזגן.

ג. התנהגות כביש מצויינת.

ד. הנעה אחורית.

ה. גיר ידני 5 הילוכים.

ו. מנוע 1600 מעט עצל אך סוחב טוב

ומשייט בנינוחות על 100-110 קמ״ש.

היו גם מנועים יותר גדולים כדוגמת 1800 ו 2000 אך יותר קשה למצוא אחת.

ז. אופציה לשידרוג למנוע 2000 ללא כל

שינוי אחר פשוט מורידים מנוע 1600 ושמים 2000 הכל זה כולל התושבות

(חיצונית אין הבדל בין ה 1600 ל 2000 הם זהים לחלוטין).

ח. שוק שיפורים אדיר ללא סוף על מנוע 2000 אטמוספרי אפשר להגיע ל 200 כ״ס.

 ט. יש כאלו שהם כבר בסטטוס אספנות.

בהצלחה.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תרצה עצה בעניין ZX או 306 אני פה כדי לעזור. אישית ממליץ על הרכבים האלה, אם אתה אוהב לעשות דברים בעצמך, הם יחסית אמינים ופשוטים.

התענוג שמוביל אותך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגאטה זה דגם סדאן של ריטמו?

אם כבר פיאט, עדיף טיפו או טמפרה, יותר מודרני ואמין (החליף ריטמו שפשוט הייתה מתפרקת), והפלטפורמה של טיפו שימשה הרבה רכבים בקונצרן פיאט.

 

כן, רגאטה היא סוג של גירסת סדאן לריטמו.

 

ריטמו הוא רכב די בינוני ללא שום ייחוד והוא הליכה רצינית אחורה מגולף 2. גם רגאטה. וגם למעשה לא נשארו כאלה על הכביש מעבר למספר יחידות חד ספרתי.

טיפו/טמפרה כמובן יותר מודרניות אבל אין שום ייחוד במכוניות האלו. כחדשות הן לא הציעו משהו מיוחד מעבר למרווח פנימי טוב ותא מטען גדול בטמפרה.

אה, ועד - בטיפו/טמפרה (בניגוד לדגמי עבר) קיים מיגון מצויין נגד חלודה. יש גלוון מלא עד קו החלונות והן לא מחלידות גם אחרי שנים, גם אם יש שריטות בצבע.

 

מעבר לך המנועים חלשים, ביצועים ככה ככה, עיצוב בינוני בטיפו וכבד ומיושן לזמנו בטמפרה, קלאסיות הן לא הופכות להיות...אז למה?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע.

 

עם מחירי משומשות של היום, לדעתי אין טעם להתעסק עם רכבים בשנתונים האלה.

 

גם אין בישראל ממש תרבות שימור של רכבים קלאסיים (יש משוגעים לדבר פה ושם, אבל גם הם לא יכולים לצפות שיעריכו את העבודה שהם עושים), ואין הצדקה כלכלית לקנות רכב מיושן בתקווה שעוד כמה שנים יהפוך לקלאסי, ומי שמשמר/משפץ רכב ישן, עושה את זה בעיקר בשביל עצמו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגאטה זה דגם סדאן של ריטמו?

 

אני אישית לא מת על פיאט - היו קקה של רכבים ונשארו קקה של רכבים (מניסיון של חברים עם פנדה 13' שבפחות מ20K ק"מ הלך לה הגיר (ידני), ויש רעשי רוח מהבגאז').

 

.

 

גם כן ניסיון...

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך יותר מזה בשביל לדעת שפיאט זה קקה של רכב?

 

אני לא ממש רואה סיבה להעדיף אותם על רכבים אחרים. אם זה ישן וזול, ואתה יודע שאתה מקבל דרעק, והמחיר בהתאם, עוד אפשר להבין. אבל למה אנשים קונים פיאט (ונגזרותיה) חדשות, לגמרי נשגב מבינתי.

 

טיפו וטמפרה היו פחות מתפרקות יחסית למה שקדם להן, וגם מה שבא אחריהן, לכן נתתי דוגמא, אבל הן עדיין דרעק, אפילו ביחס ליונדאי מאותה תקופה.

 

אפשר להגיד שאמינות זה לא הכל, אבל אם האוטו מבלה על ליפט פרקי זמן לא סבירים, זה לא משנה כמה הוא מתנהג, נוח, או איזה אופי יש לו. לשפץ רכב ישן שיש לו ערך סנטימנטלי זה למי שיש לו זמן, כסף, ורכב נוסף. לשימוש יומיומי, במיוחד לאור העובדה שהפרוטה לא ממש מצויה בכיסי, אעדיף את הפחנוע היפני שיש לי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יורשה לי להוסיף את התובנות שלי לנושא: זה שלפיאט אחת של חבר שלך הלך גיר, לא מעיד על הכלל באופן גורף. במוסך דרך השטח בו אני מבקר רבות, אני רואה החלפות מנועים ללא מעט מכוניות יפניות, קוריאניות, אמריקניות ומה לא. חלקן במסגרת אחריות. בדוק וגלה כמה מנועים הלכו בטויוטה ובסובארו - מלכות האמינות לכאורה.

ומניסיון אישי: הייתה לי פיאט טיפו מודל 1994, משנת 99׳ ועד 2005. לא נשרו לי חלקים, לא היו לי בעיות חשמל ולא נתקעתי איתה אפילו פעם אחת. עם הסיאט לאון שהחליפה אותה היו לי הרבה יותר תקלות. מצד שני, לאחותי הייתה פיאט בראבה וחוץ מהמנוע, הכל התקלקל שם...

נכון, יש הבדל באמינות בין מכוניות שונות והדבר ניכר אחרי עשרים שנים פלוס, כי רוב המכוניות הפחות אמינות לא שורדות ברובן ואלו שבנויות היטב (סובארו, וולוו, פולקסווגנים וכדומה) שורדות עד היום. ראו את שרשור ״חיפוש הקרובות״ של יוחאי שנער בכדי ללמוד עוד על המגמה.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומניסיון אישי: הייתה לי פיאט טיפו מודל 1994, משנת 99׳ ועד 2005. לא נשרו לי חלקים, לא היו לי בעיות חשמל

 

 

גם לנו הייתה פיאט טיפו 94'. הורים שלי היו היד הראשונה, אחר כך עברה אלי ובהמשך לאחי.

 

נמכרה ב 2006, אחרי 12 שנים במשפחה.

 

 

המכלולים הראשיים - מנוע, גיר, קלאץ', מערך מתלים - אמינים ולא היו בעיות איתם.

 

אבל היו הרבה יותר מידי תקלות קטנות וגדולות אחרות, למעשה כבר החל מיציאה מהסוכנות.

 

קונקטורים מתפייחים או מאבדים מגע, מנגנונים מכאניים (חלונות, מגבים) נשברים, נזילות שמן קלות מכל מיני מקומות, מנוע מצלצל, אלטרנטור שהלך אחרי 70.000 ק"מ, חוטים נקרעים עקב תכנון צמה לקוי, ועוד הרבה דברים אחרים שפשוט לא אמורים להיות.

 

אגב בכל הדברים האלו יצרן יכול היה לטפל בלי להשקיע יותר מידי - להחליף מחברים חשמליים לכאלה שבאמת מסוגלים לעמוד בזרם שהם אמורים להעביר זה לא סיפור גדול, לייצר אטם מכסה שסתומים מחומר אחר שלא ידרוש החלפה כל 30.000 ק"מ זה גם לא סיפור גדול וכו'.

 

מבחינת שלמות תא הנוסעים לא היו בעייות, לא נשבר שום דבר ולאחר 12 שנים היא נראתה פחות או יותר כמו ביום יציאה מהחברה, למעט צבע דהוי בגג (שתיקנתי).

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כל דבר שיגרום לרכב להיות בלתי שמיש זה לא טוב מבחינתי. אמינות חייבת להיות גבוהה.

זו אחת הסיבות שהתעניינתי בחיפושית, כי מרוב שהיא פרימיטיבית לא הרבה יכול להתקלקל שם.

אני עדיין לא פוסל את האופציה הזאת, אבל על עיוור בחיים לא אקנה.

קודם כל אני אצטרף לבוקי, כאחד שהיה חובב חיפושיות וולבואים בעבר. חיפושית זה רועש ופרהיסטורי. וולבו זה מסורבל ולא כיף. לעומת הגולף תרגיש בטנק. אם תוכל להתארגן על חיפושית(וכנ"ל על וולבו) לפרק זמן של יומיים נניח, תבין את העניין. בנסיעה של עשר דקות ממש לא חשים את הרמה היומיומית.

נהגתי ב940 של חבר והאמת שתחושת הטנק זה דבר נחמד. הבעיה שאין לי מה לעשות עם כל הגודל הזה ביום יום כי רוב הזמן אני נוסע לבד ומסתובב בשטח בנוי.

עם רעש אין לי ממש בעיה, אבל מה הדברים שהופכים את החיפושית לכזאת גרועה ליום יום? אני אוהב רכב שמרגישים דרכו את הכביש. בגולף יש לי מתלים מוקשחים, כל מי שנוסע איתי בפעם הראשונה בוכה על הגב שלו :lol:

פיאט אונו טיפו וטמפרה - לא אהבתי אותן בכלל עוד כשהייתי ילד.

ה306 וZX נראות גם היום חדשות יחסית. אני מחפש רכב עם עיצוב קלאסי וטיפה שונה.

ישבתי בסיוויק שפיץ של חבר ולא ממש התלהבתי. רכב נחמד אבל אני מעדיף את הגולף עליו.

סובארו ליאונה צריך לבדוק, למרות שלא ראיתי 1800 ידנית למכירה אף פעם. הבנתי שיש גם כמה 4X4 ומבקשים עליהן מחירים גבוהים במיוחד.

לפורד סיירה קל למצוא חלקי קוסמטיקה כמו פלסטיקים פנימיים ודברים כאלה?

עם מחירי משומשות של היום, לדעתי אין טעם להתעסק עם רכבים בשנתונים האלה.

גם אין בישראל ממש תרבות שימור של רכבים קלאסיים (יש משוגעים לדבר פה ושם, אבל גם הם לא יכולים לצפות שיעריכו את העבודה שהם עושים), ואין הצדקה כלכלית לקנות רכב מיושן בתקווה שעוד כמה שנים יהפוך לקלאסי, ומי שמשמר/משפץ רכב ישן, עושה את זה בעיקר בשביל עצמו.

אני מחפש שילוב בין הנאה לחיסכון שיתאים לי.

אני לא רואה טעם בלהוציא אותו סכום בערך על רכב מודרני מהשכרה לשעבר שיעשה את העבודה אבל ישעמם אותי עד מוות וימאס לי לנהוג בו אחרי חצי שנה.

חוץ מזה אני מעדיף את הכיף הזה של המכוניות ממועדונים ומסיבות מפגרות או בגדי מותגים, מסעדות שף, סמים וזונות או מה שזה לא יהיה שאנשים שופכים עליו את הכסף שלהם בימים האלה :-)

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז עם הרכב שלך אתה בעיקרון נמצא איפה שאתה רוצה להיות.

 

בחיפושיט הרבה יכול להתקלקל, זה עדיין אוטו עם מנוע, גיר, הגה, בלמים (בקושי) ומערכת חשמל.

 

אם כבר מנוע בוקסר, הנה עוד הצעה - סובארו ליאונה קופה, כזאת (לא יודע עד כמה אפשרי למצוא):

 

22675.png

 

עם התיבה האוטומטית זאת עגלה של ממש

 

לא יודע, אצלי פוקוס MK1 אוטומטית עם כמעט 190KKM על השעון עלתה את העליה של בית אורן יפה מאוד.

 

כנראה עניין של תיאום ציפיות.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר רכב שלא יעלה את העלייה של בית אורן - אולי רק זוג אופניים כשאני רוכב עליהם.

עדיין זה לא גורע מהעובדה שפורד פוקוס אוטומטית היא עגלה.

כבר כשהיא הוצגה המנוע שלה הציג הספק מגוחך ביחס למתחרות שלה (100 כ"ס), והתיבה האוטומטית לא ממש שיפרה את המצב העגום.

עריכה אחרונה על ידי אלעד

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתוני היצרן של הפוקוס האוטומטית טוענים לתאוצה מ 0-100 תוך 12.3 שניות ומהירות מירבית של 178 קמ"ש.

ביצועים סבירים לחלוטין עבור תקופתה.

לרוב מתחרותיה בתקופתה היו הספקים דומים למדי, ואף אחת מהן לא היתה מטוס, אך לא פגעה בקצב התנועה מצד שני.

במבחני דרכים שנערכו לפוקוס שבהם התמודדה עם מתחרותיה הישירות, היא שמרה על מקום טוב באמצע בתחום הביצועים, לא פחות ולא יותר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא יודע לגבי הדור הראשון, אבל הדור השני זה עגלה מתה וצפופה מאד.

 

חן פרחי, עקב תפקידך כרב הפורום יש לך תובנות מעניינות בעניין בחירת הרכב? :-)

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 407 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...