Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ישן לשימוש יום יומי


SlowRide
שימו לב! השרשור הזה בן 371 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה עם דייהטסו שראמנט? לא הרבה שרדו אמנם, אך פה ושם צצה אחת במצב שנראה סביר. אמורה לספק אמינות יפנית בשילוב עם הנעה אחורית. אם כבר אופל הייתי הולך דווקא בכיוון של אסקונה ואפילו יש רקורד ידנית שאני רואה מפורסמת תקופה ארוכה ביד2 (ולא בתור רקורד אלא תחת דגמי אופל אחרים)

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 397
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כמו שרשמתי קודם יש הרבה דגמי מנוע, יש גם דגם בנפח 1800, דיי נדיר אבל מנוע שנותן ביצועים לא רעים יחסית.

 

שום מנוע, גם מנוע 1.8 די חזק (ולא חוקי) לא יהפוך רכב שתוכנן בשנות ה 30 למשהו שסביר להשתמש בו ביום יום. מעבר לתחביב ולאהבה לתחום רכב יומיומי צריך גם להיות פרקטי והגיוני, מה שחיפושית גם עם מנוע טורבו של פורשה פשוט לא יכולה לספק.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פורד פוקוס בכל מקרה לא הייתי קונה, פשוט כי זה רכב עלוב. נכון שהדגם הזה הציל את היצרן, אבל אובייקטיבית זאת מכונית שכבר כשהוצגה התקשתה להישיר מבט למתחרותיה בכל היבט שהוא אינו דינמי (וביננו, גם בהיבט הזה היא לכל היותר היתה סבירה+ ותו לא).

איכות ההרכבה שלה מחפירה ומבישה אפילו מכוניות מהעשור שקדם לה - דיפונים נושרים ללא התרעה מוקדמת והמעטים שנותרים במקומם מתבלים חיש קל.

בגירסתה הידנית היא יחסית זריזה, אבל למעט המשלוח הראשון לא הגיעו כאלה ידניות, ועם התיבה האוטומטית זאת עגלה של ממש.

באותה תקופה דגמי פולקסווגן סבלו ממגיפה של חלונות צד שנפלו, דבר שהוביל להד תדמיתי גדול. לא ברור לי כיצד פוקוס, על שלל חלונותיה הנופלים, הצליחה לחמוק מההד הזה.

כל ההוויה של הרכב הזה משדרת שמתכנניו חילקו את התקציב הזעום שקיבלו לפיתוח דגם חדש כך שמערכת ההיגוי והמתלים קיבלו את החלק הארי וכל שאר הדברים נאלצו להסתפק בפירורים.

מה שבעיקר עצוב זה שגם בדורות הבאים, השיפור באיכות החומרים והבנייה היה איטי וגמלוני מאוד. ללא ספק, פורד פוקוס זאת אחת המכוניות שכלל לא ארגיש געגועים אליה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

פוקוס לא בא בחשבון. זה סתם אוטו מבחינתי, לא הייתי רוכש משהו מהשנתונים האלה בכלליות.

להחזיק שרמנט בארץ כרכב יום יומי זה בלתי אפשרי לפי מה שהבנתי מבעלים לשעבר של כזה רכב.

בוקי, אין חכם כבעל ניסיון. אבל חלק מהדברים האלה אמרו לי גם כשקניתי את הגולף. עגלה בלי מזגן, לא יסחב, לא פרקטי.. אני מניח שאני לא אדע עד שאנסה בעצמי.

אם יש בחיפושית כיסאות נורמליים עם משענות ראש וכיוון גובה זה כ"כ נורא? הבנתי שיש גם דגם אמריקאי עם מתלים טובים יותר ובלמי דיסק.

 

ד"א SLOW, אם אתה עוקב בפייסבוק, בפורום אספנות אתמול עלתה מודעה עם אאודי 80 במצב נהדר וידנית.

כן ראיתי. גם קיבלתי הצעות מעניינות בהודעות פרטיות. אני לא ממש לחוץ לקנות כרגע, יותר מעניין אותי ללמוד על האופציות שלי ולהכיר יותר דברים. את הגולף קניתי בספונטניות ולא התאכזבתי, אבל זה פתח את התאבון לעוד דברים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, אין חכם כבעל ניסיון. אבל חלק מהדברים האלה אמרו לי גם כשקניתי את הגולף. עגלה בלי מזגן, לא יסחב, לא פרקטי.. אני מניח שאני לא אדע עד שאנסה בעצמי.

אם יש בחיפושית כיסאות נורמליים עם משענות ראש וכיוון גובה זה כ"כ נורא? הבנתי שיש גם דגם אמריקאי עם מתלים טובים יותר ובלמי דיסק.

 

אני מדבר מניסיון עם חיפושית וגם עם מכוניות כמו גולף 2, העגלה היא בכלל לא אותה עגלה. כל אחד כמובן מחליט בשביל עצמו מהו רכב סביר ליום-יום ומה לא, אצלי הקו עובד בדיוק בין שתי אלו.

 

כיסאות מקרויים של חיפושית בלי משענת ראש ובלי כיוון גובה. כיוון מרחק יש ב 3 מצבים קבועים. כמובן בחלק מהמכוניות החליפו לכיסאות של רכב מודרני.

 

חגורות בטיחות אגב לא אינרטיות, כלומר בלי מנגנון גלילה וצירך לכוון את החגורה כל פעם.

 

 

רכב נוסף שחשבתי עליו - סיוויק "שפיץ" 91'. אין הרבה כאלה אבל עוד יש פה ושם. מהירה מאוד, קלאסית, עיצוב של שנות ה 80, אמינה והגיונית ליום-יום.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פורד פוקוס בכל מקרה לא הייתי קונה, פשוט כי זה רכב עלוב. נכון שהדגם הזה הציל את היצרן, אבל אובייקטיבית זאת מכונית שכבר כשהוצגה התקשתה להישיר מבט למתחרותיה בכל היבט שהוא אינו דינמי (וביננו, גם בהיבט הזה היא לכל היותר היתה סבירה+ ותו לא).

איכות ההרכבה שלה מחפירה ומבישה אפילו מכוניות מהעשור שקדם לה - דיפונים נושרים ללא התרעה מוקדמת והמעטים שנותרים במקומם מתבלים חיש קל.

בגירסתה הידנית היא יחסית זריזה, אבל למעט המשלוח הראשון לא הגיעו כאלה ידניות, ועם התיבה האוטומטית זאת עגלה של ממש.

באותה תקופה דגמי פולקסווגן סבלו ממגיפה של חלונות צד שנפלו, דבר שהוביל להד תדמיתי גדול. לא ברור לי כיצד פוקוס, על שלל חלונותיה הנופלים, הצליחה לחמוק מההד הזה.

כל ההוויה של הרכב הזה משדרת שמתכנניו חילקו את התקציב הזעום שקיבלו לפיתוח דגם חדש כך שמערכת ההיגוי והמתלים קיבלו את החלק הארי וכל שאר הדברים נאלצו להסתפק בפירורים.

מה שבעיקר עצוב זה שגם בדורות הבאים, השיפור באיכות החומרים והבנייה היה איטי וגמלוני מאוד. ללא ספק, פורד פוקוס זאת אחת המכוניות שכלל לא ארגיש געגועים אליה.

מסכים (לגבי איכות הגימור) ולא מסכים לגבי השאר.

הפוקוס הופיעה לאחר 8 שנות אסקורט III, שללא ספק היתה מכונית נוראית, שעברה אין ספור מתיחות פנים, אולי יותר מכל מכונית אחרת בהיסטוריית הרכב.

פורד זרקו את האסקורט לפח, למעט מנועי הזטה שהיו טובים למדי, פיתחה שלדה חדשה לחלוטין שכללה מיתלים אחוריים נפרדים ונפרדה מהקו העיצובי של האסקורט.

במקביל, עבדו פולקסווגן על הגולף IIII, ולפי הקדימון של הפאסאט B5 שהופיעה ב 96', אפשר היה להניח שיהיה לה תא נוסעים מרהיב ואיכותי.

פורד התעלמו מהעובדה, או שמא המכונית כבר היתה מוכנה לייצור, ולכן תא הנוסעים שלה היה איכותי הרבה פחות, למרות העיצוב המקורי.

גם הפוקוס המשיכה מסורת ארוכת ימים בפורד - כמו אחיותיה לסמל, גם בה לא נעים היה לשבת, ובתחום הזה פיגרה משמעותית אחרי הגולף.

בתחום הדינאמי, למעט הפיג'ו 306, לא היתה אף קומפקטית טובה ומהנה ממנה, שיפור מטאורי מהאסקורט.

אגב, תקציב הפיתוח של האסקורט לא היה זעום כלל, למעט המנועים המכונית פותחה מהיסוד.

גם ביצועיה לא נפלו מהמקובל בקבוצתה, אגב.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אני אצטרף לבוקי, כאחד שהיה חובב חיפושיות וולבואים בעבר. חיפושית זה רועש ופרהיסטורי. וולבו זה מסורבל ולא כיף. לעומת הגולף תרגיש בטנק. אם תוכל להתארגן על חיפושית(וכנ"ל על וולבו) לפרק זמן של יומיים נניח, תבין את העניין. בנסיעה של עשר דקות ממש לא חשים את הרמה היומיומית.

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

רכב נוסף שחשבתי עליו - סיוויק "שפיץ" 91'. אין הרבה כאלה אבל עוד יש פה ושם. מהירה מאוד, קלאסית, עיצוב של שנות ה 80, אמינה והגיונית ליום-יום.

 

כבר הצעתי לו:

פיג'ו 309sx (המקבילה של ה-205xs, שהפכה כבר לרכב קאלט באנגליה. גם כריס האריס עדיין מחזיק אחת.)

הונדה סיוויק MK4 ידנית (שנת 90-91)

אסקורט MK4

פיאסטה MK2

גולף MK1

סיטרואן AX GT

 

למעט התדמית, היא האופציה הכי טובה לדעתי.

אפילו ההתנהגות טובה בדור הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם הונדה אקורד מאותם שנתונים.

 

לי פעם הציעו אקורד 01 ב15 אש"ח, אז אני מאמין שכזאת מתחילת שנות ה90 תעלה גרושים.

 

זה אם תצליח למצוא אחת לא חרושה (במובן של חיברו אליה מחרשה וחרשו איתה שדה, כי הקהל שמחזיק אותן בד"כ, מסוגל גם לזה, בהפסקות בין הובלת חומרי בניין וסיבובי דאווין).

 

זה נכון גם לגבי סיביק. זה שרכב מסוגל לסבול התעללות ותחזוקת שבר במשך זמן ארוך, אומר שהוא בהרבה מקרים סובל מהתעללות ותחזוקת שבר.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוקוס לא בא בחשבון. זה סתם אוטו מבחינתי, לא הייתי רוכש משהו מהשנתונים האלה בכלליות.

להחזיק שרמנט בארץ כרכב יום יומי זה בלתי אפשרי לפי מה שהבנתי מבעלים לשעבר של כזה רכב.

בוקי, אין חכם כבעל ניסיון. אבל חלק מהדברים האלה אמרו לי גם כשקניתי את הגולף. עגלה בלי מזגן, לא יסחב, לא פרקטי.. אני מניח שאני לא אדע עד שאנסה בעצמי.

אם יש בחיפושית כיסאות נורמליים עם משענות ראש וכיוון גובה זה כ"כ נורא? הבנתי שיש גם דגם אמריקאי עם מתלים טובים יותר ובלמי דיסק.

 

מה הבעיה עם שרמנט? הבעיה היא למצוא רכב במצב נורמלי

 

אני החזקתי אחת עד לפני 5 שנים ליום ליום, רכב זול לאחזקה (אם לא רקוב והרוס) אמין וחסכוני בדלק!

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מדברים על רכב ישן ופשוט, אז אני אישית אוהב את הקורסה GT דור ראשון (כמו זאת), או קדט GT (כזאת). ואם דגמי GSI, אז עוד יותר טוב.

האתגר העיקרי יהיה למצוא כאלה :?.

עריכה אחרונה על ידי LowNSlow
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים (לגבי איכות הגימור) ולא מסכים לגבי השאר.

הפוקוס הופיעה לאחר 8 שנות אסקורט III, שללא ספק היתה מכונית נוראית, שעברה אין ספור מתיחות פנים, אולי יותר מכל מכונית אחרת בהיסטוריית הרכב.

פורד זרקו את האסקורט לפח, למעט מנועי הזטה שהיו טובים למדי, פיתחה שלדה חדשה לחלוטין שכללה מיתלים אחוריים נפרדים ונפרדה מהקו העיצובי של האסקורט.

במקביל, עבדו פולקסווגן על הגולף IIII, ולפי הקדימון של הפאסאט B5 שהופיעה ב 96', אפשר היה להניח שיהיה לה תא נוסעים מרהיב ואיכותי.

פורד התעלמו מהעובדה, או שמא המכונית כבר היתה מוכנה לייצור, ולכן תא הנוסעים שלה היה איכותי הרבה פחות, למרות העיצוב המקורי.

גם הפוקוס המשיכה מסורת ארוכת ימים בפורד - כמו אחיותיה לסמל, גם בה לא נעים היה לשבת, ובתחום הזה פיגרה משמעותית אחרי הגולף.

בתחום הדינאמי, למעט הפיג'ו 306, לא היתה אף קומפקטית טובה ומהנה ממנה, שיפור מטאורי מהאסקורט.

אגב, תקציב הפיתוח של האסקורט לא היה זעום כלל, למעט המנועים המכונית פותחה מהיסוד.

גם ביצועיה לא נפלו מהמקובל בקבוצתה, אגב.

לא ממש הבנתי היכן המחלוקת ביננו. אתה בגדול די חזרת על אותם הדברים שכתבתי.

עיצוב: סביר בסדאן, נאה בהאצ'בק.

ביצועים: מפוהקים בתיבה האוטומטית, מתקבלים על הדעת בתיבה הידנית.

היגוי: סביר

איכות חומרים: מתחת לכל ביקורת.

איכות הרכבה: כנ"ל

תקלות אופייניות: חלונות צד נופלים, בלאי במתגים חשמליים, פנסים אחוריים נוטים להמס, ריפודים נושרים, חלקים בתא הנוסעים נושרים באופן אקראי.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל אלפא. בעיות האמינות לא היו של האוטו.

 

לנצ'יה פריזמה.

עדיף סימבול.

 

 

פיאט רגאטה.

עדיפה 100 S.i.e

 

האמת לא חשוב מה אתה קונה, העיקר תקנה לך אוטו שאתה אוהב. שאחרי עוד עשר שנים כולם גם ירצו כזה וכבר אין למצוא.

 

כמוני בן שבע עשרה וחצי שלא הקשבתי לכל המבינים והתעקשתי וקניתי בשנת 92 אלפא ג'וליה בשלושת אלפים שקל ועד היום יש לי אותה. וכמה כולם רוצים אחת כזו, ואין יותר למצוא.

 

תתחדש כשתקנה

גדי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל אלפא. בעיות האמינות לא היו של האוטו.

 

לנצ'יה פריזמה.

עדיף סימבול.

 

 

פיאט רגאטה.

עדיפה 100 S.i.e

 

האמת לא חשוב מה אתה קונה, העיקר תקנה לך אוטו שאתה אוהב. שאחרי עוד עשר שנים כולם גם ירצו כזה וכבר אין למצוא.

 

כמוני בן שבע עשרה וחצי שלא הקשבתי לכל המבינים והתעקשתי וקניתי בשנת 92 אלפא ג'וליה בשלושת אלפים שקל ועד היום יש לי אותה. וכמה כולם רוצים אחת כזו, ואין יותר למצוא.

 

תתחדש כשתקנה

גדי

חבל שאי אפשר לחזור אחורה לשנת 92 ולקנות גולייה ב3000 שקלים!

 

אגב יש ביד 2 רגטה שמורה ב3500 שקל

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 371 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...