Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ישן לשימוש יום יומי


SlowRide
שימו לב! השרשור הזה בן 380 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סיטרואן BX!!! תנסה למצוא GTI 1900 ידנית הזרקה, רכב מדהים! יש מזגן הגה כוח, מושבים כמו ספה והכל

 

חיסרון של הBX ה המערכת הידראולית אבל זה שווה את זה

עריכה אחרונה על ידי A900

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 397
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הנעה אחורית? חלקים לא יקרים? פחות קפריזית מאלפא ישנה?

 

פיאט 131. רצוי סופרמירפיורי אבל גם 1600CL משנות השמונים(85 כ"ס) יודעת להנות.

 

יש לי גם פינה חמה בלב לסיירה, אבל בסיירות הישנות מאוד הפנים כבר מתפורר(איכות פלסטיק מחפירה) ותצטרך לא פחות מנפח 1.8 ליטר כדי להנות מביצועים סבירים. הבעיה היא, שרובן המכריע אוטומטיות.

 

אם אתה יכול למתוח את התקציב עד, נניח, 20,000 ש"ח, אתה יכול לייבא 131 מדהימות מאיטליה.

 

ואם לא, אז 740 באמת יכולה להיות אלטרנטיבה.

למה לייבא? אני חושב אולי למכור את שלי 131 1600TC סופר מרפיורי גיר רגיל 5 הילוכים,135,000 ק"מ במצב יפה, מקורי ונדיר לגילה

 

חסרונות - אין מזגן, אין הגה כוח, חלקי חילוף חיצוניים\פלאסטיקה\פח הוא לא ימצא בארץ, מכני גם לא זמינים במיוחד בטח לא כמו גולף, אסקורט, או וולוו

עריכה אחרונה על ידי A900

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אזרוק פה עוד רעיון--לנסר(ויש בה הכל) ידנית. הייתה לי כזו פעם, יפנית במלוא מובן המילה. אמינה, זריזה וממוזגת..

וגם-רנו טווינגו. אחד החמודים אם לא ה.. וגם אפשר להפוך אותו למיטה זוגית(דגמתי אישית).

חוץ מזה אהבתי את רעיון הסיטרואן BX והפיג'ו 309. מכוניות נהדרות אם הן שמורות.

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיטרואן BX!!! תנסה למצוא GTI 1900 ידנית הזרקה, רכב מדהים! יש מזגן הגה כוח, מושבים כמו ספה והכל

 

חיסרון של הBX ה המערכת הידראולית אבל זה שווה את זה

בתור אחד שהחזיק קסנטיה כרכב יומיומי - זה שווה את זה רק אם אתה משוגע לדבר.

 

בפועל, אין למתלה הדראולי שום יתרון על מכונית רגילה עם מתלה קפיץ טיפה משוכלל, כמו פורד פוקוס 1.

 

לפותח שירשור - למה בהכרח רכב ישן? מה עם פורד פוקוס 1 ידנית? אפשר למצוא פוקוסים דור 1 די בגרושים היום, והן אמינות ולא יקרות לאחזקה. ככה יהיה לך רכב גם מהנה לנהיגה, גם כזה שלא יתפורר בקרוב (אם תטפל בו), וגם לא יהיה מושבת חודשים כשאתה ממתין להגעה של חלק נדיר כזה או אחר.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפותח שירשור - למה בהכרח רכב ישן? מה עם פורד פוקוס 1 ידנית? אפשר למצוא פוקוסים דור 1 די בגרושים היום, והן אמינות ולא יקרות לאחזקה. ככה יהיה לך רכב גם מהנה לנהיגה, גם כזה שלא יתפורר בקרוב (אם תטפל בו), וגם לא יהיה מושבת חודשים כשאתה ממתין להגעה של חלק נדיר כזה או אחר.

אולי בגלל זה:

*בכוונה פתחתי את זה כאן ולא בפורום יעוץ ברכישת רכב כי שם הם יכתבו לי "קנה יונדאי גטס/ פיאט פונטו" וזה ממש לא הכיוון.

...

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל דווקא פוקוס 1 בזמנה, מצד אחד נתנה פייט בנושא התנהגות לצרפתיות, ומצד שני נתנה פייט ליפניות בעניין האמינות. לקחה את הטוב משני העולמות, והוציאה את פורד אירופה ממשבר שזו הייתה בו, עם אסקורט ומונדאו שאכן היו משעממות.

 

לא מבין למה רכב לא יכול להיקרא משעמם דווקא בגלל שהוא יחסית מודרני (החדשות שבהן בנות 10 שנים, כן?).

 

אני לא מדבר על פוקוס 2, שזה סיפור אחר לגמרי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה להציע רכבים כמו פורד פוקוס ומיצובישי, הוא מחפש רכבים קלאסים.

לדעתי חיפושית היא רכב מצויין וקל לתחזוקה עם שפע ח"ח זמינים.

עוד אלטרנטיבה לדעתי היא סוזוקי סמוראי 84, יש פה ושם.

רק צריך לזכור שרכבי האספנות לא יכולים לנוע בין 7-9 בבוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יכול לשפוך פרטים על החיים עם חיפושית?

אל תקנה חיפושית.

 

במיוחד לא ל 10.000 ק"מ בשנה שזה המון (יחסית, כן?). אחרי הגולף, אתה לא תהנה מנהיגה בחיפושית, אני אומר לך את זה באחריות. סביר מאוד שתתבאס מכל פעם שתצטרך לנהוג בה.

 

חיפושית זה נחמד בתור רכב שני לנסיעות קצרות בשישי-שבת, כשביום-יום אתנה נוסע ברכב מודרני יותר.

בתור רכב ליום- יום חיפושית לא יכולה לספק את הסחורה. צריך להיות ממש שרוט בשביל להשתמש בה ביום יום ולהנות.

 

היא לא סוחבת ולא מאוצה, לא עומדת בקצב התנועה של שאר המכוניות על הכביש, רועשת מאוד ותכלס מהירות שיוט מוגבלת לאיזור 90 קמ"ש. כלומר אפשר להגיע ליותר אבל אתה לא תרצה. ב 100 קמ"ש אתה כבר נמצא באיזור 3/4 סל"ד מקסימלי של המנוע. לדוגמא גולף 1.3 5 הילוכים משייט רגוע וללא מאמץ על 100, בחיפושית זה בכלל לא המצב.

בקושי יש מקום לשים קניות מהסופר או יותר מתיק אחד בגודל בינוני. צפוף מאוד בפנים. רדיוס סיבוב של אוטובוס. ברקסים על הפנים. אין מערכת איורור של ממש, כל הקטע של הפשרת אדים מהשמשה וכו' בגדול קיים. יותר נכון קיים ברמת הרעיון אבל לא עובד. לא רואים כלום בגשם וקשה מאוד לנהוג. חימום יש (מבוסס על הזרמת אוויר מהמנוע) והוא אפילו יחסית מאוד חזק אבל מחניק, תמיד הפעלתי אותו ביחד עם חלון קצת פתוח.

את כל זה אני כותב מנסיון של כמה שנים טובות עם חיפושית שלא הייתה רכב יומיומי. לא הייתי מעלה על הדעת להשתמש בה ביום-יום.

 

 

ברמה הפרקטית, ממליץ על סובארו לאונה 1.6 ידנית. או 1.8 אם תמצא. סובארו תענה בדיוק על הדרישות שהצבת וגם תהווה התקדמות מהגולף (הגה כוח, מזגן) תוך שמירה על יתר הדברים שאתה מחפש.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

תודה על התגובות החדשות, במיוחד להתייחסות לחיפושית.

דיברתי במוסך עם אחד שמחזיק חיפושית כבר 10 שנים כרכב יום יומי והבנתי שצריך שריטה מיוחדת לזה.

אני צריך לנסות לנהוג בזה ולראות אם זה מתאים לי.

האמת שגם בגולף אני משייט בד"כ ב90 קמ"ש כשהחלון פתוח כי ב100 הרוח בלתי נסבלת.

הבנתי שמנועי 1300 ו1600 בחיפושית יכולים לשייט טוב ב100 קמ"ש וגם סוחבים יפה בעליות.

אני ממש אוהב את הצליל של זה ואת הצורה.

יש בישוב שלי בחור שנוסע עם BX יפה ושמורה כל יום, אני מעריץ אותו על ההתמדה אבל לא נראה לי שהייתי נכנס לכל הסיפור של המערכת ההידראולית.

בהתחלה השתעשעתי ברעיון של גולף חזקה יותר, אבל החלטתי שעדיף לגוון עם משהו שונה לגמרי. וגם שאין לי כח להתחיל להתעסק בלהעביר כל מה שהוספתי לגולף נוכחית לרכב אחר.

עד כאן המועמדות הן חיפושית (?), אאודי 80, 740/240 ואולי סובארו לאונה, למרות שלא ממש התחברתי לצורה שלה. חשבתי גם על פאסאט סטיישן (עד 1992) זה בטח דומה לאאודי 80.

חבל דווקא פוקוס 1 בזמנה, מצד אחד נתנה פייט בנושא התנהגות לצרפתיות, ומצד שני נתנה פייט ליפניות בעניין האמינות. לקחה את הטוב משני העולמות, והוציאה את פורד אירופה ממשבר שזו הייתה בו, עם אסקורט ומונדאו שאכן היו משעממות.

לא מבין למה רכב לא יכול להיקרא משעמם דווקא בגלל שהוא יחסית מודרני (החדשות שבהן בנות 10 שנים, כן?).

בעיקר בגלל המראה. לא נהגתי, אבל זה נראה סתמי ומשעמם. זה רכב שכשאתה יוצא ממנו אתה לא עוצר שנייה להסתכל עליו. סתם עוד טיפה בים המכוניות.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנות ה80-90 היה אפשר להגיד את זה על הגולף שלך

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

פעם היה אפשר לומר את זה גם על כל המכוניות שהציעו כאן. אבל כיום לא, ובעתיד הקרוב כשכל המכוניות רק הופכות דומות אחת לשנייה וחסרות אופי, אז עוד יותר לא.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב נו...אופל קדט 1.6 ידנית 5 דלתת 89-91.

 

יש עדיין חלפים (חלק מהחלפים משותפים עם דגמי דייהו רייסר וסופר רייסר, ואפילו לאנוס), יפה, נוסעת טוב, פשוטה לאחזקה.

 

הייתה לי קדט במקביל לחיפושית. אני לא מהשרוטים יותר על המידה ולכן אומר בפשטות - ההבדל תהומים לטובת הקדט בכל תחום אפשרי.

 

אה, איזה קטע...במקביל לשתי אלו הייתה גם לאונה אוט'. אהבתי את הקדט יותר אבל כרכב ליום יום עם קצת נוסטלגיה הסובארו עדיפה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תקנה חיפושית.

 

במיוחד לא ל 10.000 ק"מ בשנה שזה המון (יחסית, כן?). אחרי הגולף, אתה לא תהנה מנהיגה בחיפושית, אני אומר לך את זה באחריות. סביר מאוד שתתבאס מכל פעם שתצטרך לנהוג בה.

 

חיפושית זה נחמד בתור רכב שני לנסיעות קצרות בשישי-שבת, כשביום-יום אתנה נוסע ברכב מודרני יותר.

בתור רכב ליום- יום חיפושית לא יכולה לספק את הסחורה. צריך להיות ממש שרוט בשביל להשתמש בה ביום יום ולהנות.

 

היא לא סוחבת ולא מאוצה, לא עומדת בקצב התנועה של שאר המכוניות על הכביש, רועשת מאוד ותכלס מהירות שיוט מוגבלת לאיזור 90 קמ"ש.

כמו שרשמתי קודם יש הרבה דגמי מנוע, יש גם דגם בנפח 1800, דיי נדיר אבל מנוע שנותן ביצועים לא רעים יחסית.

מבחינת הרגשה כללית רק בעלי ניסיון יכולים להעיד ,יש המון דברים שיכולים לשגע במיוחד כי כנראה הבידוד רעש לא משהו.

 

רכבים כמו MX-3 מעניינים אך זה בור ללא תחתית עם זמינות חלקים דיי אפסית בארץ.

 

ד"א SLOW, אם אתה עוקב בפייסבוק, בפורום אספנות אתמול עלתה מודעה עם אאודי 80 במצב נהדר וידנית.

עריכה אחרונה על ידי Nuker
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 380 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...