Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ישן לשימוש יום יומי


SlowRide
שימו לב! השרשור הזה בן 409 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי הרגשה שאתה די נעול על חיפושית ופשוט מחפש חיזוקים לזה. השרשור שטח בפנינו ובפניך בערך כל רכב אפשרי ועדיין... אתה עם החיפושית.

 

אז פשוט לך על חיפושית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 397
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עם רעש אין לי ממש בעיה, אבל מה הדברים שהופכים את החיפושית לכזאת גרועה ליום יום? אני אוהב רכב שמרגישים דרכו את הכביש. בגולף יש לי מתלים מוקשחים, כל מי שנוסע איתי בפעם הראשונה בוכה על הגב שלו :lol:

אני אכתוב עוד תגובה אחת בנושא המיפושית וזהו, כי אני מרגיש שאני כבר ממש חופר.

סתם לידיעה, בחיפושית מרווח טיפולים הוא כל 3 חודשים/5000 ק"מ. זה בגלל שאין פילטר שמן של ממש ואי אפשר למשוך ללא החלפת שמן יותר מזה.

חלון קידמי מאוד קטן, אתה יושב בפנים ולא רואה את הרמזור שמעליך.

גם אין כמעט שדה ראיה אחורה, ובגלל הכנפיים הבולטות קשה לחנות. אני בטוח שעם וולוו 240 קל יותר להיכנס לחניות כיוון שיש לה הגה כוח ורדיוס פניה נורמאלי. בחניונים של מרכזי קניות חיפושית מרגישה בערך כמו פיאט דוקאטו. לגלגלים הקידמיים יש זווית צידוד מאוד קטנה, כך שגם אם אתה מפנה את ההגה עד הסוף, עדיין רדיוס פניה גדול מאוד.

אולי אין לך בעיה עם רעש, אבל לאורך זמן זה מציק. רעש מנוע נוכח בכל מצב, קודח לך במוח. בנסיעת התרשמות של 10 דקות הפח-פח-פח-פח הזה נשמע מאוד נחמד וחביב, הוא גם ממש משתנה עם כל נגיעה במצערת וזה עושה רושם טוב, אבל צא לכביש בינעירוני ל 15-20 דקות וזה מתחיל להציק.

 

היה לי את ה 1200, 34 כ"ס, הוא בגדול לא סוחב בעליות בכלל מעל הילוך שני. לא יודע מה מצב ב 1300 אבל לא נראה לי שתוספת של 6 כ"ס עושה הבדל גדול.

מתלים קשים יש. בהחלט. לא סופגים שום דבר (היו לי בולמי זעזועים חדשים מאחורה), הרכב קופצני מאוד.

מיכל דלק נמצא מקדימה, בתוך תא מטען קידמי. איכשהו תמיד יש ריח דלק בנסעה, למרות שהכל אטום ואין נזילות.

 

הכי חשוב אולי - אין בוסטר למערכת בלמים. אתה דורך על הדוושה עם כל משקל הגוף.

מהירות מירבית לפי מפרט היצרן היא משהו כמו 115 קמ"ש שזה אומר שלנסוע על 100 זה בערך כמו לנסוע על 160 ברכב מודרני עם מהירות מירבית 180.

 

אומר בנוסף שבסיבוב התרשמות לפני הקניה התלהבתי מאוד...איזה מגניב! איזה רעש חביב...אחרי זה נסעתי קצת ועוד קצת ועוד...ובתכלס לא נהנתי אפילו שזה לא היה רכב יומיומי. כנראה שאני לא שרוט מספיק.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחזיק שתי מכוניות ישנות...

 

אחת היא טרנספורטר מקורר אוויר - ובעבר היתה לנו חיפושית. חיפושיות מקוררות אויר הן מכוניות נהדרות אבל... נכון שאין מה שיתקלקל, ונכון שהכל בנוי לתחזוקה עצמית, אבל באותה מידה למנוע יש אורך חיים מוגבל והוא לא גבוה במיוחד יחסית למכוניות מודרניות, ושיפוץ עולה המון, כי החלקים לשיפוץ הם יקרים. זה באופן כללי לא רכב זול - חיפושית היא סיפור של 10000 ש"ח, וההוצאות השוטפות נמוכות מאוד אמנם, אבל 10000 ק"מ בשנה זה לא מעט, ואם הרבה הם בכבישים בין עירוניים זה אפילו הרבה. אין בעיה להשתמש בחיפושית כרכב יומיומי, אבל בסביבה עירונית וקילומטרז נמוך זה יהיה חכם יותר מאשר בסביבה בינעירונית וקילומטרז גבוה. אפשר לשפר הכל בחיפושית. אבל זול זה לא, זה אפילו יקר.

בנוסף, הפרקטיות הולכת ויורדת ככל שהרכב מתיישן - קודם כל כי זה אספנות ויש מגבלה של שעות שימוש, ובנוסף אלו מכוניות איטיות יותר ממכוניות מודרניות.

 

 

השניה היא פז'ו 106 דור שני גרסת ה 90 כ"ס, 1.6 עם 5 דלתות. זריזה וכיפית, זולה לאחזקה, ובעיקר עולה על הרבה מכוניות מיני מודרניות כמעט בכל הפרמטרים החשובים לי. באופן כללי פז'ואים של המחצית השניה של שנות ה90 היו מכוניות נוחות ומתנהגות, בנויות היטב ואמינות - בתנאי שהן לא הוזנחו, טופלו בזמן ולא חסכו עליהן בנוזל קירור או שמן. עברו תחת ידי ב20 השנים האחרונות לא מעט פז'ו-סיטרואן של שנות ה90, שלי ושל בני משפחתי הקרובה - ארבע AX מתוכן אחת 1.1 ושתיים 1.4 ועוד אחת 1.4 מוזרקת, 2 פז'ו 605, אחת מהן (דווקא הישנה יותר.. יד ראשונה ואחרונה) עברה לא מזמן את ה400 אלף ק"מ והכל בה עדיין מקורי, סקסו VTR מדהימה וסקסו 1.1 שנקנתה במצב מוזנח ולא הפסיקה לאכזב כצפוי, ZX אחת ובטח שכחתי משהו. לכן כשחיפשתי לפני מספר חודשים מכונית עירונית זולה, לא פחדתי מצרפתיה מהדור הזה, חיפשתי ומצאתי אחת שתוחזקה כהלכה ולא הוזנחה, ועד כה היא מסתמנת כקניה מוצלחת.

 

שורה תחתונה, אני משתדל להשאיר את האוטו ליסינג בבית ולקחת את הטרנספורטר לעבודה לפחות אחת לשבוע-שבועיים (זה בסדר, אני מגיע לעבודה ב7 ), כדי שלא יעמוד בלי לזוז, אבל אם יש אילוץ של להשאיר את האוטוליסינג בבית יותר מזה, אני אעדיף לקחת את ה106 כי זה יותר קל (ולפעמים.. אני מחפש תירוצים להשאיר את המשפחתומטית בלי ההגה ועם מושבי בית כנסת בבית ולקחת את ה106 לעבודה... כדי להרגיש קצת דופק.... ) .

יש לי חברים שמשתמשים בחיפושיות וטרנספורטרים כרכב יומיומי והם בסה"כ מרוצים, אבל יש התעסקות נוספת מסויימת במקוררי אוויר הישנים, שהיא בסדר גמור למי שעושה הכל לבד, אבל עדיין זה לא שקט נפשי ברמה של מכונית חדשה "רק" ב20 שנה.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
יש לי הרגשה שאתה די נעול על חיפושית ופשוט מחפש חיזוקים לזה. השרשור שטח בפנינו ובפניך בערך כל רכב אפשרי ועדיין... אתה עם החיפושית.

 

אז פשוט לך על חיפושית.

התייחסתי לחיפושית כאופציה הכי כדאית בגלל אמינות ופשטות אבל אני רואה בהודעות האחרונות שזה לא נגמר בדברים האלה. במיוחד שהחלפת שמן כל 3 חודשים זה דיי תוקע. אני רגיל להחליף כל שנה. גם רעש בעצם יכול להיות מטרד כשרוצים לשמוע מוזיקה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים שוכחים שמדובר ברכב שבנוי לעמוד בסטנדרטים של שנות ה30-40.

 

בתור רכב שצריך לחיות איתו ב2015, זה לא ממש תופס. אולי רק לצאת בשישי שבת לסיבוב/מפגש ולחזור. לסגור כמה עשרות ק"מ ביום עם זה עדיף שלא.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא נראה לי שיש החלטות שפויות בעסק הזה. החלטה הכי שפויה לסטודנט זה למכור את הרכב, לקום מוקדם יותר כל יום ולנסוע באוטובוס.

אבל כל שקל שאני מוציא על הרכב לא מתבזבז על סמים וזונות אז אולי באמת עדיף להישאר ככה בינתיים:lol:

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא התלהבתי מההונדה שפיץ. אם כבר יפניות אז סובארו ליאונה, למרות שמקריאה בפורום הבנתי שאין להשיג לרכב הזה חלפים מקוריים או ברמה גבוהה כי כל מה שמביאים לארץ זה סיני.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאונה זו קופסאת סנדלים עם גלגלים של מריצה - פאן לא יהיה לך כאן.

 

ראיתי ספרינט 88 למכירה במחיר נוח, מנוע 1.5 קרבורטורים - מה דעתך?

משכנתא זה קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

עניין האמינות והאחזקה מפחיד אותי. וגם זה:

  1. אלפא רומיאו כידוע מיוצרת באיטליה. איטלקים הם עם חביב אך סטלן. גרמנים, לעומתם גם חביבים (על אף התדמית הנוקשה שדבקה בהם), אך ממש לא סטלנים. אתה התרגלת לרמת קושי נמוכה בכל פעם שנאלצת להשיג חלק לגרמנייה המזדקנת שלך. כשתהיה באותה סיטואציה עם האלפא, אתה תהיה צפוי לעבור הלם תרבות.
  2. כפי שכבר נכתב: מספר המכונאים הישראלים שבאמת מכירים את הדגם ושאין עוררין לגבי רמת מהימנותם ומקצועיותם, הוא זעום - בטח כשאתה משווה אותו למספר המכונאים שמכירים גולף ובאמת יודעים לטפל בה.

הליאונה כזאת גרועה לנהיגה?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל רכב ישן/מיוחד תצטרך למצוא את החנות המסוימת ואת המכונאי המסוים הזה שגם הוא חולה בראש ואתם מסתדרים.

 

ראיתי גם 520 או 525 ידניות, מעוניין?

משכנתא זה קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

חלקים יקרים משמעותית בBMW ממה שאני רגיל, לא?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הליאונה כזאת גרועה לנהיגה?

 

כפי שאמרתי, הייתה לי לפני כ 10 שנים לאונה 1.6 אוט' 91. האוטו היה עם משהו כמו 285.000 ק"מ.

 

גרועה לנהיגה היא לא. היא אפילו די נוחה, בשלי היה הגה כוח קל מאוד ומזגן מקורי שעבד טוב. היא בסדר גמור אבל כמובן שאין בה שום פאן או שמץ של התנהגות ספורטיבית. דגם 1.6 אוט' די עגלה - 3 הילוכים. ידני 5 הילוכים אמור להיות הרבה יותר נורמאלי.

 

 

זו כבר סוג של קלאסיקה ישראלית.

אבל מעבר לעובדה שזו הייתה "ה"מכונית של מר ישראל ישראלי במשך תקופה ארוכה - אין בה באמת משהו מיוחד. יש הגה כוח, מזגן, איכות בניה טובה. וכנראה גם אמינות למרות שאחרי 25 שנה לך תדע מה עבר עליה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לפחות ההגה שם מעביר תחושה כמו בגולף?

אני לא מחפש מכונית ביצועים אבל שלפחות יהיה פידבק מהרכב. בגולף יש את זה והיא ממש לא ספורטיבית.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 409 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...