Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ישן לשימוש יום יומי


SlowRide
שימו לב! השרשור הזה בן 410 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
לא. מהבהבים לי הרבה. ;)

לדעתי אתה צריך בד עם ספוג של כמה מ"מ מצידו האחד כדי שתהיה לך את ההרגשה של הריפוד הרך שקיים במכוניות.

קפוץ לרפד רכב, אני מכיר אחד מעולה בקרית אתא ומשש לו את הבדים. אולי אפילו ימכור לך.

איפה בקרית אתא?

 

ראיתי מדריכים של זה, הבעיה שהם טוענים אין דרך להוציא את הגג בחתיכה אחת בלי להוריד את אחת השמשות מהרכב, וזה לא יקרה.

אפשר לחתוך את זה לשניים אבל אז צריך למצוא סוג של פרופיל גומי או פלסטיק לשים בין החלקים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 397
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

דרך הדשנים. קוראים לו פיני.

פנחס הרפד (נקרא מרפדיית שנהר)

 

048720005

0522610858

 

יודע לעבוד, הגון,לא קורע במחירים ונשמה טובה..

בחצר המוסכים בכביש קרית אתא מאחרי תחנת הדלק.

 

 

 

עשה לי את הגג בקליאו, כמו מהמפעל - 450 ש"ח כולל. :-D

משכנתא זה קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
  • חברי המעגל הראשון

במקום לפתוח נושא חדש, החלטתי להקפיץ את הקיים כדי לסכם את ה22K ק"מ בשנה וחצי (פחות חודש) שלי עם הרכב.

לדעתי זה מתאים לנושא של השרשור בנוגע לשימוש יומיומי ברכב ישן ויכול לעזור בהחלטה למי שמתלבט אם להיכנס לזה או כמה "עשיר" צריך להיות כדי להתעסק בזה.

נתחיל בהתחלה:

כמאמר הפתגם הנודע "בסוף המיון יש אחלה *יון", אחרי חיפוש רציני עם נסיעות לכל מיני חורים ברחבי הארץ נמצא האוצר המבוקש. המחיר שביקש המוכר היה 6K. הרכב במצב קוסמטי נהדר ביחס לשנתון, הסלון מקורי ומושלם חוץ מריפוד גג (שכמובן בוצע בהמשך), במצב נסיעה עם טסט ארוך. הרכב היה בשימוש יומיומי וטופל בהתאם. המראה החשמלית בצד הנוסע לא עבדה אבל לא נורא. הבעיה האמיתית היחידה מבחינתי היתה נזילת נוזל קירור קטנה בין הראש לבלוק בחלק החיצוני:

[ATTACH=CONFIG]475673[/ATTACH]

זה לא משהו שהפריע לפעולה של הרכב מאחר ואין מעבר מים לשמן או לצילינדרים, אבל מבחינתי זה דורש סידור ובעקבות זה המחיר ירד לחצי.

פירוט ההוצאות על תקלות ברכב:

חודשיים אחרי הקניה בוצע ישור קו רציני לרכב עם טיפול, החלפת האטם, משאבת המים והתרמוסטט, ניקוי פילטר שמן גיר ושמן חדש. סה"כ 3850 ש"ח. אמנם חוץ האטם לא מדובר בתקלות אלא טיפול גדול של אחרי קניה, אבל אני מחשיב את זה כי הכל בוצע ביחד.

בערך חודש אחרי, נקרע הכבל של בלם היד, כי משכתי אותו כמו קוף :) הוזמן כבל מאיביי ב250 ש"ח והוחלף במוסך ביחד עם בולמים אחוריים ב400 ש"ח (כולל עבודה).

הרדיאטור התחיל לנזול (היה מקורי משנת 92), הוחלף בחדש בעלות 1000 ש"ח עם אחריות לשנה.

שיעמם לי, אז חיפשתי מראה חשמלית תקינה לצד הנוסע. על הדרך קניתי גם מתגים לחלונות עם תאורה בסכום של 200 ש"ח.

5700 ש"ח, אלו כל ההוצאות על תקלות במהלך התקופה הזו.

צריך לציין שאף אחת מהתקלות האלה לא השביתו את הרכב והצריכו גרר או חילוץ. כל התיקונים האלה בוצעו בחצי השנה הראשונה.

תחזוקה שוטפת:

אחרי 10K ק"מ מהיישור קו קניתי פילטר שמן מקורי מהיבואן ב80 ש"ח ושמן מנוע ריינול בחנות חלפים והחלפתי בבית. סה"כ עלה 180 ש"ח וחולצה שהפכה לסמרטוט.

אגרת רישוי עולה בערך 1300 ש"ח ומשלמים חצי ממנה כל חצי שנה, עם הטסט. אישור רכב מיושן - 150 ש"ח.

עד כאן כל הדברים שהם בגדר "חובה" לשימוש תקין ברכב. הנה החלק הכיפי:

כל הפלסטיקה החיצונית של הרכב שאמורה להיות שחורה היתה ב50 גוונים של אפור. בנוסף, היו מודבקות על הרכב כמה דורות של מדבקות מחזירות אור. כידוע, מדובר במפגע אסתטי חמור ביותר. אחרי הסרה של כל המדבקות (שהסירה לי גם כמה מ"מ מהאצבעות) הפלסטיקה שוייפה ונצבעה מחדש. עלות כל החומרים לעבודה הזו היתה 200 ש"ח ונשארו לי עוד מיכלי צבע.

תמונה לפני ואחרי:

[ATTACH=CONFIG]475674[/ATTACH]

מדובר ברכב אוטומטי של זקנים, למה שלא יהיו בו אביזרי נוחות מתקדמים כמו מחזיק כוסות מקורי?! הלכתי לפירוקיה לחפש ידית לקונסולה מרכזית עם מחזיק כוסות נשלף של וולוו 940, יצאתי עם 3. מתוכם בחרתי את היפה ביותר והתקנתי ברכב. עלות: 350 ש"ח.

המשיך לשעמם לי, קניתי באיביי שטיח בד שמכסה את הדשבורד, מתזים חדשים לווישרים וספויילר אוניבסלי (ממש שיעמם לי) בסכום כולל של 700 ש"ח. מצאתי גם בארץ חלק קוסמטי די נדיר - מחזיר אור אחורי אדום מאחורי הלוחית רישוי, עלה 700 ש"ח.

ריפוד הגג של הרכב דרש שחזור, עלות - 600 ש"ח. עשו עבודה נהדרת.

בנוסף לשיטוטים באיביי נרכשו גם איתותי צד שקופים לכנף ולפנס הראשי, כמו שהיה בגירסת הSE הבכירה שלא הגיעה בכלל לארץ. עלות: 400 ש"ח.

השיעמום תקף אותי שוב וחלטתי לקנות טאסות כרום קטנות מקוריות של וולוו, במקום הפלסטיק הגדולות והמשעממות. בארץ לא מצאתי, הזמנתי מחו"ל במחיר 400 ש"ח סט משומש במצב מצויין. זה החלק שאף פעם לא נגמר, תמיד מתחשק להוסיף משהו חדש. בין אם זה סתם מדבקה טיפשית או איזשהו אביזר נדיר שצץ באיביי.

IMG_20160104_112102.jpgIMG_20160817_114145.jpgIMG_20160201_091747.jpg

איך החיים עם רכב כזה?

אפשר לסמוך עליו בשימוש יומיומי? התשובה היא כן.

הגעתי לכל מקום, נסעתי בצפון ההררי עד מטולה ובאזור הרי ירושלים למעלה אדומים מחיפה כדי לסחוב דברים למעבר דירה. כל שבוע בערך אני נוסע מהמרכז לצפון ובחזרה, עומד בפקקים עם מזגן, האוטו עושה את העבודה.

מבחינת נוחות השימוש - תענוג. באף רכב משפחתי מודרני לא ישבתי בכזו נוחות, מדובר בכמה רמות מעל בלי ספק. המיזוג טוב מאד, שדה ראייה מעולה. בנסיעות בינעירוניות אפשר לנהוג שעות בלי להתעייף. כיף לעשות קילומטרז' על הרכב הזה. לרכב יש רדיוס סיבוב מעולה בגלל ההנעה האחורית וזה יתרון גדול בעיר.

מבחינת ביצועים - זו לא מכונית חזקה במיוחד ביחס למשפחתיות מודרניות למרות נפח מנוע גדול. אין בה שום דבר ספורטיבי, מי שמחפש לתקוף סיבובים, כנראה שייתקף בבחילה מהר מאד. מצד שני ההגה לא מת, יש חיבור עם הנהג. בכביש רטוב/חצץ/צמיגים אחוריים גמורים אפשר בהחלט להנות מהרכב :wink:. צריכת הדלק ברכב הזה היא משהו שלא מתאים לכל אחד. רוב התקופה מדדתי בממוצע 1:8.5. מי שנוסע הרבה בעיר ולא רוצה לחתום קבע בתחנת דלק, זה לא רכב בשבילו. מי שמעוניין בקיקים מרמזור לרמזור ימצא את עצמו מהר מאד עם פיית תדלוק ביד. בנסיעות בינעירוניות ארוכות ומישוריות מדדתי 1:10.

לסיכום, הרכב נקנה ב3000 ש"ח. בשנה וחצי הראשונות תוקנו בו דברים בסה"כ 5700 ש"ח, ללא תקלות משביתות. אם מחברים ביחד זה 8700 ש"ח. אני לא רואה איזה רכב טוב יותר בשבילי אפשר לקנות בסכום הזה, שלא יזדקק לישור קו רציני אחרי קניה ויתן לפחות את אותה תמורה.

אם נוסיף את כל התוספות והדיגומים נגיע לעוד 3350 ש"ח. זה לא מעט, אבל זה התחביב ואין קשר לגיל הרכב.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שרשמת בשרשורים קודמים הנסועה אמורה להיות נמוכה הרבה יותר מעכשיו והלאה, אז גם סעיף ההוצאות על הדלק אמור להשתפר.

סה"כ נשמע שאתה נהנה מהרכב, למרות שהשד יודע מה יש לבחור צעיר לחפש ברכב הזה, ועוד מבחירה :-)

 

תודה על העדכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אולי בעתיד הרחוק. כרגע אני נהנה מהרכב גם ככה, לאוטומט יש את היתרונות שלו.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
  • חברי המעגל הראשון

עדכונים נוספים - לפני שבועיים הרכב התחדש ברביעיית צמיגים דאנלופ בעלות של 1200 ש"ח וביום שישי האחרון עשיתי טיפול שכלל פלאגים, שמן, פילטר, נורה אחורית והחלפת בולמים קדמיים (אחד היה תפוס, השני עשה במכנסיים) וטסט ב700 ש"ח. עבר חלק.

הזמנתי אנטנה חשמלית מתוצרת גרמניה מאיביי בעלות של 160 ש"ח, בתקווה שהיא תחזיק מעמד יותר מחודש בניגוד לסינית הנוכחית.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין את ההנאה שלך ומקנא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
  • חברי המעגל הראשון

עדכון נוסף -

לאחרונה גיליתי שבפניות אני שומע צלילי פכפוך מים לפי תורת הפאנג שוואי. מה התברר? תעלת הניקוז מתחת למגש האחורי והצינורות ניקוז שלה היו סתומים ומלאים בבוץ כתוצאה מהימים הגשומים שעברו עלינו לאחרונה.

ניתקתי את אחד הצינורות ושמתי מיכל ריק של נוזל שמשות - התמלא עד הסוף! כלומר נסעתי עם 4 ליטר מים מתגלגלים מצד לצד.

הלכתי לחנות אופניים וקניתי כבל ברקס כדי לעשות ממנו חוטר לצינורות. בתמונות אפשר להתרשם מכמות הבוץ שהיתה שם.

פירקתי גם את המושב האחורי והמגש כדי לנקות את כל הג'יפה שהצטברה שם במהלך מי יודע כמה זמן. מה שמפליא שלמרות כל הבוץ שהיה שם, אין טיפת חלודה.

עלות כל הסיפור: 5 ש"ח על הכבל לחוטר ושעתיים של כיף בחניה.

IMG_20161230_093723.jpgIMG_20161230_094635.jpgIMG_20161230_103329.jpgIMG_20161230_104742.jpgIMG_20161230_111401.jpg

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרשים מאוד לנסוע באוטו כלכך ישן כשהכל בו נראה חדש לגמריי ואין חוסרים לעומת אוטו נורמלי, פשוט חסכת כמה עשרות אלפים :)

הייתי שמח לעשות את זה אבל יש לי דרישות לאוטו שיהיה קטן ידני וכיפי ואז אין ממש אופציות סבירות למכוניות שנראות טוב אחרי שהן ישנות, רק רכבים מתפרקים. וגם עניין הבטיחות..

אולי אני אגרום ל500 להיות כזאת, עם הזמן :)

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד, בדוק גם את חורי הניקוז בדלתות, על הדרך.

באמת יפה לראות איך אתה מתחזק היטב את התיבה.

האם אוטומט היה פאראמטר קריטי עבורך? שכן אילו היית מתחזק כך אלפא 75 למשל (לא משנה איזה מנוע) מובטח כי במעמד הנמאס לי מהאוטו הישן הזה (אם זה אי פעם יגיע) תהיה בידך מכונית שנחשקת ע''י רבים.

בנוסף היית זוכה ליתרונות למשל התנהגות של רכב טראנסאקסל. גם היית זוכה לחסרונות שונים אין שום ספק. אך אלו היו מתמעטים עם הבאתה לרמה התחזוקתית של הוולוו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

האמת היא שהעדפתי לרכוש רכב ידני, אבל למצוא וולוו 740 ידנית זו משימה בלתי אפשרית בישראל וממש רציתי את הדגם הזה. יש לי חולשה לתיבות. בינתיים אני מטפח את הקיים וחושב מחשבות על הסבה לידני בעתיד הרחוק. אני לא חושב שימאס לי מהתיבה הזו, גם מה"גרוטאה" הקודמת לא נמאס לי ומכרתי אותה בגלל חוסר במקום ויכולת (וגם צורך) להחזיק 2 רכבים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 410 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...