Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ישן לשימוש יום יומי


SlowRide
שימו לב! השרשור הזה בן 410 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עזוב'תך, מה אתה דואג? זה לא שאתה קונה A6.. :-P

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 397
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לאבא שלי הייתה סטיישן 76' עם נפח 2100. בצבע כתום רמאללה.. היה אוטו חמוד ביותר..

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

גם זו בצבע כתום הולנדי כזה.

זה מסובך למצוא גז קירור למזגן למודלים כאלה?

אם אין מזגן אני לא קונה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ראיתי 2 מכוניות היום.

הסטיישן נוסעת ממש טוב ונראית לא רע מבחוץ, אבל מבפנים היא נראית כאילו גר בה איזה הומלס. ריפודים קרועים, כפתורים שבורים, הגה אכול ודשבורד מודולרי (אפשר להוציא ממנו חתיכות ולדחוף למקום אחר), הספידומטר דפוק אז אי אפשר לדעת מה הק"מ האמיתי (אבל יש מד סל"ד!).

המחיר שמבקשים לדעתי לא מתאים וגם יש את בעיית המזגן.

אולי אם היה לי כח וזמן להיכנס לפרוייקט הייתי קונה.

השנייה היא 244 אוטומטית שאין לה טסט והיא בדיוק ההפך מהקודמת: נראית טוב מבפנים אבל מלאה בחלודות מבחוץ, ולא חלודה שטחית אלא חורים בגג ואזור השמשות. בקיצור לא. אמשיך לחפש.

אני שוקל להתפשר גם על 740 ואולי גם 940, עדיף סטיישן.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

12000

אם המזגן והספידומטר היו עובדים ולא היו חלודות מתחת לגומיות השמשות והמצב הפנימי היה טוב, הייתי משלם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הוא שונה משמעותית מהמנועים האחרים מבחינת זמינות החלפים בארץ?

ד"א, מדובר בדגם סטיישן משנת 1976.

מפתיע, כיצד מנוע 1800 יעבור הגדלה וזה יהיה מאושר ומופיע ברישון הרכב במדינת ישראל?!

בקצרה: בגלל מדיניות מיסוי מעוותת לפי נפח מנוע, שהייתה נהוגה בישראל בשנות השמונים, הגיעו לכאן ״יצורים״ שלא היה ניתן למצוא כמעט בשום מקום בעולם. כך, למשל פורד סיירה עם מנוע 1.3 ליטר, סובארו לאונה 1.3, וגם וולוו 240 עם מנוע 1.8 ליטר. והיו עוד דוגמאות למכוניות עם מנועים קטנים וחלשים מדי, שהפכו אותן לעגלות אומללות. את אלו השלוש הזכרתי, כי כאשר הסתיימה המדיניות המפלה, הותר בהן, באישור היבואן ומשרד התחבורה, להחליף את המנוע המקורי הכחוש, במנוע גדול יותר. בסובארו ובפורד ל-1.6 ליטר, ובוולוו ל... כל נפח מנוע שהוצע בשעתו ב-240: 2.0, 2.1 וגם 2.3 ליטר.

האישור ההיסטורי הזה, בוולוו לפחות, תקף עד היום. בסטיישן 85׳ שלי, החלפתי את מנוע 1.8 ליטר ל-2.3 ליטר, עברתי עמדה אחת עם אישור יבואן על שינוי נפח בתוך רבע שעה ואחרי עוד ארבע שעות (...) בתור במשרד התחבורה, יצאתי עם רישיון רכב מעודכן שמח וטוב לב.

בשורה התחתונה: אם למכונית מנוע אחר ובנפח גדול יותר, סבירות גבוהה שהוא מאושר ברישיון. אם נעשתה במנוע המקורי חריטה והגדלת נפח, סביר שאף אחד לא טרח לאשר את השינוי, אבל גם בלתי אפשרי לעלות עליו, מבלי לבצע בדיקות פולשניות במנוע. ואת זה, בוולוו, אף אחד לא יטרח לעשות.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הנסיעה ב240 הייתה ממש נחמדה. בכל פעם שנוגעים בגז המנוע נוכח כי המאורר מסתובב עם המנוע והוא לא חשמלי.

כל המכוניות שנראות לכאורה במצב טוב מתומחרות ב20K ומעלה, כשדגמים כמו 740 ו940 נמכרים בגרושים.

אם אתם מכירים מישהו שמוכר 240 במצב טוב ובמחיר סביר יותר אשמח לשמוע.

 

שאלה על 740, איזה דגם יותר מומלץ? הצורה של סוף שנות ה80 או הצורה החדשה יותר אחרי מתיחת הפנים?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חד משמעית, הדגם שאחרי מתיחת הפנים.

איכות הייצור בשנים הראשונות היתה די נמוכה ופנים המכונית נטה להתפורר.

משנת 90' האיכות היתה גבוהה בהרבה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנסיעה ב240 הייתה ממש נחמדה. בכל פעם שנוגעים בגז המנוע נוכח כי המאורר מסתובב עם המנוע והוא לא חשמלי.

כל המכוניות שנראות לכאורה במצב טוב מתומחרות ב20K ומעלה, כשדגמים כמו 740 ו940 נמכרים בגרושים.

אם אתם מכירים מישהו שמוכר 240 במצב טוב ובמחיר סביר יותר אשמח לשמוע.

 

שאלה על 740, איזה דגם יותר מומלץ? הצורה של סוף שנות ה80 או הצורה החדשה יותר אחרי מתיחת הפנים?

 

משום מה, בשנתיים האחרונות אכן עלה קרנה של ה-240 בשוק המשומשות והן נמכרות במחירים גבוהים יותר. הדבר לא נעלם מעיניהם של מוכרים שמנסים לנצל את המצב ומבקשים מחירים שהם כבר לא הגיוניים.

אם כבר נטשת את ה-240 ואת לוחית האספנות, לך על ה-940. מכונית ״כמעט״ מודרנית במכלוליה. וזה אומר, הזרקת דלק (גם טורבו בחלק מהגרסאות), ABS, כריות אוויר, מושבים חשמליים, בקרת אקלים ועוד. וכל זאת באלפים בודדים של שקלים. מה שיאפשר לך השקעה ביישור קו ראשוני, שיעניק לך שקט נפשי בהמשך.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא נטשתי, אני רוצה לדעת על עוד אופציות.

יש אחת 87 עם הזרקה במחיר נורמלי (במידה והיא במצב טוב), ביום שישי אלך לבדוק אותה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מכונית נמצאת בשיא ירידת הערך שלה בגיל 20 לערך, וזה הזמן הנכון לקנות אותה. כשמתקרב גיל 30 המחיר מתחיל לעלות. החוק הזה נכון גם בחו"ל שם השוק יותר משוכלל וחוצה גבולות משלנו.

אני הייתי מחפש S90 מודל 1998, הגירסה האחרונה בהחלט של המשפחה המכובדת הזו. המחיר אמור להיות נמוך (לא בדקתי בפועל), האיכות טובה, ואם אתה רץ למרחקים ארוכים, היא תהפוך לקלאסית בעתיד.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אז כדאי להישאר עם הגולף לעוד 3-4 שנים ואז לבקש עליה מחיר מוגזם?:-)

940 ודומותיה זה רכב נהדר, נח, איכותי ואמין אבל ל240 יש יותר אופי ובגלל זה היא בעדיפות ראשונה כרגע.

מעבר לזה, גם מבחינה כלכלית עדיף לקנות את מה שאוהבים יותר - העלות של אחזקת 940 עד גיל 30 כנראה תהייה דומה או אפילו גבוהה יותר למחיר שלה בגיל הזה.

 

המנוע 2.0 המוזרק ב240 זה אותו מנוע שיש ב740?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי את השרשור רק עכשיו.

 

לדעתי:

 

סופר לנסר ידנית, 205 - שתיהן בחירות סבירות.

 

וולבו 240/740 ידנית בלבד - לא רע בכלל. רכב לא שגרתי, תחזוקה קלה ופשוטה, אמינות גבוהה ביותר, נוחות נסיעה (במיוחד ב-740 במצב סביר) טובה מאד. הבעיה עם האוטומט היא שהוא הופך את הרכב לעגלה. עם הילוכים ידניים זה כמובן לא מכונית מירוץ, אבל הביצועים סבירים בהחלט וגם צריכת הדלק סבירה.

 

הסבה של וולבו לידני: מנסיון, אפשרי אבל לא פשוט. עדיף רכב תורם. אפשר גם בלי, אבל צריך להכיר טוב טוב את המכלולים.

 

המנוע של 240 משנת 85 והלאה כמעט זהה לזה של 740, למעט המפלג. ואפשר להעביר כמה חלקים ולהרכיב כל מנוע בכל דגם.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 410 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...