Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מס בריאות-מה זה ולמה זה טוב?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4189 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הרעיון העומד בבסיסו של חוק הבריאות הוא אכן סוציאל-דמוקרטי, אבל המרחק בין הכוונה לתוצאה הוא גדול. מכיוון שהשאירו את קופות החולים הגדולות ואת המנגנונים שלהן ללא שינוי, מצבם של חברי הקופות הורע. מס הבריאות הוא מס ייעודי ולפיכך כספי המס הם "צבועים" ונועדו רק לצורכי מערכת הבריאות, מצב זה מחייב פיקוח על כסף זה. מדינת ישראל לא מצטיינת בפיקוח על הקצאת כספיה.

במקביל, יש הפרטה של שירותי רפואה בתוך מערכת בתי החולים אשר יוצרת אפליה בין החולים הציבוריים לחולים הפרטיים. הכפילות בין הביטוחים המשלימים של קופות החולים לאלו של חברות הביטוח גורמת לציבור לכפל תשלומים, ולקבלת "אתנן" אם יפעילו את הביטוח המתחרה במקרה של תביעה.

 

לצורך השוואה, המודל הבריטי של National Health Service שונה מן המודל הישראלי בכך שהוא ממומן מכספי המיסים הכלליים (ומיעוטו מכספי הביטוח הלאומי). מרבית השירותים ניתנים ללא תמורה, ולאותם שירותים שיש עבורם תשלום (רפואת שיניים, תיקון ראיה וכדומה) - יש הקלות ופטורים לאוכלוסיות נזקקות.

גם באנגליה יש מערכת רפואה פרטית המשרתת כ-8 אחוז של האוכלוסיה.

גם המערכת הבריטית אינה מושלמת , אבל היא לפחות נוהגת לפי עקרונות של "צדק חברתי".

פורסם

בין הצדק החברתי של אנגליה לבין הצדק החברתי של ארה"ב אנחנו נמצאים במקום לא רע באמצע.

 

יש הידרדרות בכל השירותים שנותנת המדינה / הרשות המקומית לאזרחיה.

 

אבל קיים מינימום בסיסי שלפחות נותן מענה לשכבות החלשות , העשירון / המאיון העליון דואג לעצמו ומעמד הביניים אוכל את הקש ( מזומן ), כדי לקבל שירות סביר +

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
לצורך השוואה, המודל הבריטי של National Health Service

אל תלך לשם. ה-NHS אמנם בנוי על עקרונות אחרים, אך בימינו הוא חבול ומדמם בדיוק כמו כל מערכת בריאות סוציאלית אחרת. עוד לא נתקלתי באחת כזאת שעובדת היטב, והכרותי עם התחום לא מבוססת על קריאת מאמרים באינטרנט.

 

ניהול תקציב חכם לוקח בחשבון הקצאת כסף תקופתית לבלת"מים, ובשגרה רכישת ביטוח בריאות פרטי עם כיסוי רחב. אם אין לך את האפשרות לדאוג לעצמך - כך או כך, נדפקת. וזה נשמע אותו דבר בכל שפה.

פורסם (נערך)

סא"ל, לפחות ה"כללית" השתנתה בתכלית מאז חוק ביטוח הבריאות הממלכתי. עניין של שחרור מצפורני ההסתדרות.

אני חוזר על שכתבתי קודם - מצב המערכת הורע בגלל ייבוש התקציבים על ידי האוצר. הבעיה אינה בחוק אלא בגישה של הממשלות שהחליטו לדחוף את מערכת הבריאות לכיוון ההפרטה, גם עם לא פורמלית.

לגבי ה-NHS - עד כמה שאני קולט מקריאה המערכת שלנו היא זהב טהור לעומתו. השירות הרפואי בבריטניה הוא כנראה מהגרועים בעולם המערבי.

ועניין אחרון - פגשתי כמה וכמה אנשים שמרכז חיים בחו"ל, אבל באים ארצה כדי לקבל את הטיפולים הרפואיים התקופתיים שלהם. למרות שהם מבוטחים בארצות מושבם הם מעדיפים את השירות בארץ.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...