Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4224 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

דייהטסו סיריון שנת 2000, אוטומט, מנוע 1000... מה אתם אומרים עליו??.

הרכב ישמש רק אותי (סטודנטית), מתכננת לנסוע בו 4 פעמים בשבוע, נסיעות של 55 ק"מ הלוך חזור כל פעם, בכביש עירוני ובינעירוני (יבנה וכביש 4).. האם הרכב אמור לסחוב? האם המנוע קטן מדיי?? מצאתי את הרכב במחיר של 7500 ש"ח, יד 5, 133,000 ק"מ...קראתי שהרכב נחשב לאמין, אך במספר מקומות אנשים המליצו שעדיף לרכוש את המנוע של ה1300, העניין הוא שהמנוע 1300 עולה כבר בסביבות ה13,000 והתקציב שלי היה עד בסביבות ה10,000 ש"ח.. השאלה היא כמה זה קריטי? תודה לעונים

עריכה אחרונה על ידי pp24
  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ה1.0 פחות מוצלח מה1.3,ובשילוב הגיר תקבלי רכב איטי.

מה התקציב שלך?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

10,000-11,000.. תראה אם לא תהיה ברירה אז אני אנסה לגייס עוד כמה אלפים ואקנה את המנוע 1300.. השאלה היא לא מבחינת איטיות.. השאלה היא האם המנוע יכול להיהרס מהר? והאם האוטו עם מנוע כזה נשחק מהר ומיועד לתקלות?

פורסם

בכזה תקציב אפשר לרכוש יונדאי גטס,שתהיה מאוד אמינה חפשי ברמת איבזור glx/gli/gls,הדגם יותר פופולרי הוא glf עם כרית אוויר אח. וללא abs.

פונטו ספייס-חיסכונית ואחזקה לא יקרה,עדיפות לרמת איבזור elx למרות שלדעתי בכזה תקציב יהיה קצת קשה למצוא.

 

אלו רכבים שגם יהיו חדשים יותר.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

קשה לומר,הרבה תלוי בטיפולים הסדירים.

ממה שאני זוכר פה המנוע עצמו פחות מוצלח.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

הייתה לי סיריון 1000 סמ"ק, אוט', שנת 2001.

קניתי אותה ב 2005 (מליסינג, עם 102,000 ק"מ) , ומכרתי ב 2007.

סה"כ הייתה אצלי קצת מעל שנה וחצי, כ 40,000 ק"מ. 0 תקלות. רק טיפולים כל 10,000 ק"מ, והחלפת מצבר וצמיגים.

היה מאוד חסכוני, 15 ק"מ לליטר בממוצע, וגרתי אז בת"א.

 

בעקרון אפשר להסתדר, המנוע קטן וחלש, שלא יהיה ספק, לא תהיי הכי מהירה בכביש. אבל כל עוד מדובר על מישור, אין בעיה מיוחדת. בהרים החולשה של המנוע באה יותר לידי ביטוי.

אבל היות ואת מדברת על רכב שהוא כמעט 15 שנה על הכביש, ולמרות הקילומטרז' המאוד נמוך - צריך לבדוק טוב טוב את מצבו. זה מנוע קטן של 3 בוכנות, ואם "סחטו" אותו יותר מדי - יכול לגרום לבעיות.

 

ברור שמנוע 1300 עדיף, אבל בשנתונים האלה היה מאוד לא נפוץ. מנוע 1300 היה נפוץ בשנתונים 2003 והלאה, וזה היה אז הרבה מחוץ לתקציב שלי. אפשר להסתדר על מנוע 1000 סמ"ק, כל עוד הרכב תוחזק וטופל כמו שצריך.

 

בשורה התחתונה - הקילומטרז' של הרכב שאת מדברת עליו מאוד נמוך, אבל היד חמישית-לא נמוכה. כדאי לבדוק אותו בצורה יסודית ולראות בדיוק את מצבו.

פורסם

rolling_stony גם לי היד חמישית נשמע גבוה.. אך האם זה לא נחשב לנורמאלי עקב זה שהרכב כבר 14 שנה על הכביש? או שזה עדיין מחשיד?

אני בכל מקרה מתכננת לקחת את הרכב לבדיקה אצל דוד שלי שהוא מוסכניק, כך שהוא יעשה לו בדיקה מקיפה .

פורסם

יד 5 זה לא להיט, אבל מצד שני אכן מדובר על 15 שנה.

דרך אגב - באותם שנים הייתה נהוגה "שנת מודל" שהתחילה בערך בקיץ. אם הרכב הוא שנת 2000 זה אומר שהוא עלה לכביש בערך בין יוני 1999 ליוני 2000, כלומר הוא 15 שנה על הכביש. אבל זה לא מה שמשנה כרגע, מה שחשוב זה לבדוק אותו ואת מצבו לגופו של עניין.

 

ואם יש לך דוד מוסכניק - מה טוב.

פורסם

תודה על התשובות, בכל מקרה במידה ואקנה מנוע 1000 ואסע איתה 4 פעמים בשבוע 55 ק"מ לכל פעם(הלוך חזור) בבינעירוני זו לא אמורה להיות בעיה נכון?

פורסם

כעיקרון לא.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

הסיריון מכונית לא רעה... אבל לא בטוחה, המנוע קטן, וזה המון כסף על אוטו.

 

כמו כן מנוע 1,000 עם גיר אוטומטי זה שילוב שאוכל הרבה דלק.

 

בתקציב שלך הייתי קונה רנו מגאן 2001-4, מחפש אחת 5 דלתות שמורה במיוחד. דגם מאוד מוצלח, 4 כריות אוויר, ABS... לטעמי שם את הסריון בכיס הקטן, כן גם בצריכת הדלק. תקבלי עוד עודף מה 11,000 ש"ח.

 

גם קליאו 1,400 יכולה להיות קניה מעולה.

 

רק מה - לקנות רק מכונית שמורה היטב ומטופלת. לא להתפשר. לברר מתי צריך לעשות לה טיימינג, ואם החלפו חיישנים בגיר.

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

פורסם

מגאן "שם את הסיריון בכיס הקטן?!?" הצחקת אותי. יש לך נסיון עם סיריון? או שאתה מסיק את זה תאורטית מה"שילוב שאוכל הרבה דלק"?

 

במקרה יש לי נסיון עם שתיהן, מגאן 1600 אוטומטית, וסיריון 1000 אוטומטית. ולגבי צריכת דלק- אתה טועה ובגדול. יש למגאן ייתרונות אחרים, אבל זה סיפור אחר.

 

חוץ מזה שמתי לב שיש לך נטייה להמליץ לכולם על מגאן. מה הקטע?

פורסם
דייהטסו סיריון שנת 2000, אוטומט, מנוע 1000... מה אתם אומרים עליו??.

הרכב ישמש רק אותי (סטודנטית), מתכננת לנסוע בו 4 פעמים בשבוע, נסיעות של 55 ק"מ הלוך חזור כל פעם, בכביש עירוני ובינעירוני (יבנה וכביש 4).. האם הרכב אמור לסחוב? האם המנוע קטן מדיי?? מצאתי את הרכב במחיר של 7500 ש"ח, יד 5, 133,000 ק"מ...קראתי שהרכב נחשב לאמין, אך במספר מקומות אנשים המליצו שעדיף לרכוש את המנוע של ה1300, העניין הוא שהמנוע 1300 עולה כבר בסביבות ה13,000 והתקציב שלי היה עד בסביבות ה10,000 ש"ח.. השאלה היא כמה זה קריטי? תודה לעונים

 

חבל שאת סגורה על הסיריון. אם את כבר סגורה עליה, מדוע את מתייעצת איתנו?

 

בכל מקרה, הייתה לי דייהטסו סיריון ידנית מנוע 1000 סמ"ק, שנת 1999. הרכב אמנם חמוד ונוסע לא רע, אך סובל מבעיות קירור רציניות של המנוע, מה שמוביל להתחממות ולנזק, שמחייב בדרך כלל טיפול ראש מנוע יקר. בנוסף לכל אלה, את רוצה את הגרסה האוטומטית, שהיא הרבה יותר חלשה - הגיר האוטומטי האיטי והמיושן בעל שלושת ההילוכים פשוט מסרס את המנוע הקטן. התוצאה: ביצועים עלובים (בעיקר אם המדובר בעקיפות או באזורים הרריים) וצריכת דלק גרועה בהרבה, עקב שימוש עצבני ותקיף בדוושת התאוצה. שורה תחתונה: תמצאי אלטרנטיבות אחרות.

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.


×
×
  • תוכן חדש...