Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אני רוצה שיעלו את מחיר הדלק ל 12 ש"ח לליטר!


FARM
שימו לב! השרשור הזה בן 3558 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הכותרת כמובן נועדה למשוך את תשומת לב הקוראים בפורום.

 

ההנחות הן כדלהן:

ככל שאדם נוסע יותר הוא מזהם יותר את הסביבה. לכן המדינה צריכה לעודד שימוש מושכל ברכב - רוב האנשים (הבריאים) מתעצלים לנוע מרחק הגדול מ-500 מטר ללא רכב.

עלות קניית והחזקת רכב בישראל גבוהה מאוד ביחס לשאר העולם.

 

הרעיון הוא כזה:

  • הגדלת רכיב המס על הדלק כך שליטר דלק יעלה נניח ל 10-12 ש"ח (במונחים של היום)
  • ביטול מיסי קנייה על רכב חדש - כך שרכב חדש יעלה בדומה למחיר בארה"ב.
  • ביטול ביטוח רכב חובה - כל רכב שתדלק יהיה מבוטח בביטוח חובה ע"פ הרציונל - תדלקת בוטחת! הרציונל הוא ככל שהרכב נוסע יותר הוא גם בסיכון גבוהה יותר לתאונה ולכן מי שמתדלק יותר משלם יותר.
  • ביטול אגרת רישוי שנתי
  • במקביל "שיפור אלטרנטיבות של תחבורה ציבורית אופניים וכד'.

 

התוצאה. האזרח הפשוט יכול בקלות יחסית לרכוש ולחזיק בזול רכב חדש יותר, בטוח יותר ומזהם פחות. מצד שני הוא ישתמש בצורה מושכלת יותר ברכב שברשותו ויזהם פחות את הסביבה.

 

דעתכם?

עריכה אחרונה על ידי FARM
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מצטער לנפץ לך את החלומות, אבל הרעיון נשמע נוראי.

מה אני אעשה עם רכב חדש אם כל נסיעה שלי בו תעלה כפול? בייחוד שהיום אין באמת טכנולוגיות שנמכרות לציבור הרחב המאפשרות צריכת דלק של יותר מ 25 ק"מ לליטר. גם היום ברכב שלי שהוא בן 12 אני עושה 16 ק"מ לליטר.

 

מעבר לכך, למדינה לא באמת אכפת מרמות הזיהום. אכפת לה כמה כסף היא תעשה מזה. ואם תוריד את ביטוח החובה, את המיסים על הרכב ואגרת הרישוי - מאיפה למדינה יהיה כסף לפתח תחבורה? בייחוד שאנשים יתחילו לנסוע הרבה פחות ( בגלל מחיר הדלק ).

 

ואם כבר דיברנו על מחירי הדלק, אתה חושב שזה לא יעלה את מחירי המוצרים? ( הרי צריך משאיות כדי לשנע אותם ), ומה לגבי התחבורה הציבורית שאתה כל כך רוצה להשקיע בה? שם מחירי הנסיעה לא יעלו?

 

בקיצור, לא תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פספסת נקודה פרקטית ברעיון, כל מי שכרגע יש לו רכב שהוא כבר קנה במחיר מלא, פשוט ישלם הרבה יותר על דלק. החסכון של הביטוח ממש לא יחזיר את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי את ההצעה שלך מבחינה כלכלית, ולפי זה אדם שירכוש רכב חדש מהחברה (כדוגמת טויוטה קורולה), וייסע 17,000 ק"מ בשנה - זה ייצא לו אותו מחיר להחזקת הרכב.

נלקחו בחשבון, קיזוז עלויות מס ביטוח ורישוי, והגדלת מחיר הדלק ל 12 ש"ח.

השאלה היא האם מחירי החלפים גם יהיו ללא מס?

עריכה אחרונה על ידי chaimb
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כל מה שאתה מציע מיותר במידה וישפרו את התחבורה הציבורית לרמה של ערים מרכזיות באירופה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תתאמץ להפיץ תורתך, יש סיכוי שיאמצו בשלב ראשון את הכותרת שלך ולגבי ההמשך, אלוהים גדול.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העלאת מחירי הדלק תגרום לפגיעה אנושה במשק. כל מי שגר בפריפריה ועובד במרכז יעבור למעגל האבטלה.

 

במקום צמיחה, זה יביא להאטה של המשק וקריסה כלכלית. המודל הקיים היום הרבה יותר טוב, לגבי הורדת מיסים על הרכב זה צעד חכם.

תחבורה ציבורית ראויה היא פתרון ארוך טווח להורדת זיהום אויר. לפי מה שאתה מציע קודם יעלו מחירי הדלק ואחרי זה לא יעשו כלום בתחום תחבורה הציבורית.

 

פותח השרשור, לפני שאתה מציע הצעות כאלה, תחשוב צעד קדימה ותבין את ההשלכות.

 

זה כמו לבקש שיעלו מחירי האוכל כי כולם שמנים. ואגב, לפי הצעה שלך מחירים של הכל יעלו, גם האוכל.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פספסת נקודה פרקטית ברעיון, כל מי שכרגע יש לו רכב שהוא כבר קנה במחיר מלא, פשוט ישלם הרבה יותר על דלק. החסכון של הביטוח ממש לא יחזיר את זה.

 

זאת בדיוק הבעיה העיקרית אם ההצעה של פות"ש. ישנה גם נקודה נוספת, אם מחיר רכב חדש לפתע ירד למחיר של רכב משומש בן 3 שנים (במידה ומורידים את המיסוי לרמה אפסית) אז מה שיקרה מחירי המשומשות יצטרכו לרדת לריצפה בערך. נסה לעשות את זה לחברות הליסינג ולהגיד להם שכל הצי רכב שלהם בזה הרגע איבד חצי מערכו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל לפתח תחבורה ציבורית ותחבורה אלטרנטיבית.

 

בערים גדולות בכל העולם אנשים משתמשים בעיקר בתחבורה ציבורית - למה ? כי היא טובה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגע שהתחבורה הציבורית פה תהיה ברמה ראויה, כמו שאמרו פה - הערים המרכזיות באירופה, כבר אנשים יתחילו להשתמש בה יותר.

לא צריך שום דבר יותר מזה.

 

אגב, אני מסכים עם הקביעה שהמדינה שלנו מתנהגת כמו חברה בע"מ ולא כמו מדינה - אזרחיה לא מעניינים אותה, אלא רק שורת הרווח בסוף השנה.

במילים אחרות, הכסף יותר חשוב מהאזרחים.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אתם משלם הרבה מיסים על דלק אז כמה שאתה נוסע יותר ככה המדינה מרוויחה יותר כסף.

2. אם תעבור לתחבורה ציבורית המדינה צריכה להשקיע כסף בתחבורה ציבורית והיא תרוויח פחות כסף ממיסים על דלק - נזק כפול למדינה.

3. אם תעבור לתחבורה ציבורית אולי לא תקנה אוטו אז המדינה לא תרוויח מהמיסים על רכב חדש

4. אם המדינה תצליח לשכנע אותך לקנות מכונית אמריקאית עם מנוע V8 אתה תבזבז יותר דלק ותשלם יותר מיסים, תקנה רכב יותר יקר ותשלם יותר מיסים.

5. יש למדינה הרבה הוצאות על בן אדם חי - בתי חולים, בתי ספר... עדיף למדינה שתמות מזיהום אוויר.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת מחשבה של פקיד משרד אוצר/ תחבורע.

בוא נמציא נוסחאות מטורפות, נטיל היטלים וקנסות, נתקין קופסאות שחורות ברכבים ומיסים על מי שמעיז לנהוג לעבודה.

 

אבל לעזאזל עם התחבורה הציבורית.

 

אני מחזיק רכב חברה ונוסע בו כ 50 אלף ק"מ בשנה, אתה חושב שאני נהנה לנהוג כל כך הרבה?

הלוואי והייתה לי תחבורה ציבורית זמינה ויעילה כך שהייתי חוסך כסף וגם מנצל את הנסיעות לעבודה/ הבייתה לנוח לקרוא, לשמוע מוסיקה וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל לפתח תחבורה ציבורית ותחבורה אלטרנטיבית.

 

בערים גדולות בכל העולם אנשים משתמשים בעיקר בתחבורה ציבורית - למה ? כי היא טובה !

 

בדיוק.

 

אני חשבתי לבצע שינוי מהרכב הפרטי לתחבורה ציבורית בנוגע להגעה וחזרה ממקום העבודה,

 

אוטובוס, למרות שמדובר רק ב15 קילומטר לכיוון בין העבודה לבית, זה ייקח בממוצע הגעה של שעה ו-25 דקות עד למקום העבודה ופה האוטובוס זורק אותי בכביש הראשי ואני נדרש לצעוד עוד כ2 קילומטר ברגל על מנת להגיע לעבודה., לעומת זאת ברכב - עם הפקקים , מגיע אולי ל30 דקות בלחץ כולל למצוא חניה.

 

רכבת, ידרוש לנסוע לקצה העיר לתחנה, לשים את הרכב שם לעלות לרכבת , זמן נסיעה בין התחנה בעיר לבית התחנה הקרובה למקום העבודה הינו שעה , נחשב זמן הגעה לתחנה והמתנה לשאטל מתחנת הרכבת לבניין המשרדים, הגעתי לשעה וחצי לכיוון.

 

תחבורה ציבורית בישראל שווה לתחת, ולמען שנסדר את האוזן קצת, מדובר בסה"כ בין שתי נקודות קרובות - ראשל"צ ופתח תקוה. לא דיברתי על אשדוד תל אביב.

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3558 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...