Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4361 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

על כל קונה שיבוא ויבקש שאני אתחייב, אני מצידי אחתים אותו על החזר של 100ש"ח עבור כל שעה שאפסיד לצורך הבדיקה, + עם סכום הליקויים לא עולה על 1000ש"ח הקונה מתחייב לקנות את הרכב במחיר שסוכם טרם ניקלח הרכב לבדיקה. מקובל עליך פותח השירשור? או שאתה מוכן רק לכיסוי תחת מהצד שלך, שהמוכר יתחייב ואתה לא?

 

בגלל זה שוק רכב יד2 נראה איך שהוא נראה, כמו שמישהוא פעם רשם פה בפורום "עיסקה טובה מתבצעת בישראל, רק כשני הצדדים בטוחים שדפקו אחד את השני".

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

למען האמת ה"בדיקות לפני רכישה" כל כך מכוסתחות שאני לא מבין למה בכלל נעשה בהן שימוש.

 

אני רוכש רכבים בצורה שונה (גם בארץ וגם פה), ראשית לומד על הרכב שאני מעוניין לרכוש (מחלות ידועות וכדומה) ומחפש רכב עם היסטוריית טיפולים נאותה שתיתן לי אינדיקציה אודות רמת האחזקה שלו.

במידה ומצאתי אחד כזה השלב הבא שלי זה לנסוע איתו לפחח שיתן לי ב-5 דקות אינדיקציה אודות תאונות שעבר.

הכל תקין מבחינת שילדה\מבנה?

עובר אצל המכונאי שלי שיתן דעתו על המצב המכאני של הרכב, רבע שעה על הליפט ואני מקבל פירוט איפה יש נזילות ומה דורש טיפול וכמובן בדיקת אביזרים חשמליים ולבסוף הצעת מחיר לתיקון הליקויים.

הצלחתי להגיע לעמק השווה עם מוכר הרכב?

באותו רגע נכתב ונחתם זכרון דברים עם הסעיפים\סייגים המתאימים ומבחינתי משם אפשר לנסוע להעביר בעלות\כסף.

 

ומה אם אין לרכב היסטוריית טיפולים?

גם זה לא סוף העולם מבחינתי ולמען האמת גם אם הרכב מבחינה מכאנית לא במצב מושלם- גם זה לא סוף העולם- יש מחיר להכל.

אם אין היסטוריית טיפולים אני מבחינתי יוצא מנקודת הנחה שמחלות ידועות של הרכב לא טופלו ומה שיכול להשתבש- ישתבש.

אני אודיע לבעל הרכב שאני מוכן להתקדם בהליך הבדיקה אם הוא מוכן לגמישות במחיר, אם אני נענה בחיוב אני אגש לפחח, משם למוסכניק ומשם אתקדם תוך שאני מקזז עלות טיפול ותיקון בליקויים וכן לוקח בחשבון עלויות שעשויות להתעורר בזמן הקרוב בגלל מחלות ידועות כאלה ואחרות.

 

כך רכשתי את הרכב הנוכחי, הוא לא היה במצב מדהים ודרש טיפול די אינטנסיבי ובהוצאה כספית לא זניחה (כ-20K שקלים) אבל הוא נרכש כי מצבו איפשר לי לרכוש אותו במחיר נמוך משמעותית משביקשו עליו, כזה שגילם בתוכו את עלות אותו טיפול אינטנסיבי ועוד לקיחה בחשבון של כמה מחלות מוכרות למקרה שיפקדו את הרכב.

 

מה אני בא לומר?

אין שחור\לבן, החוכמה היא לנסות להבין איך אפשר לנצל לטובתך דווקא את התחום האפור.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
לדעתי רכב של 20-30 אלף שח אין מה לקחת לבדיקה.

את המכלולים העיקריים כל אחד יכול לבדוק לבד.

ואם צריך להשקיע 3-4 בדיקות עד לרכישה משמעות היא כ 2000 שח . לי נכון יותר להשקיע בתיקונים וישור קו.

 

ואחרי שאתה מוציא 20 אש"ח על תיקונים בשנה-שנתיים הראשונות, תבין למה גם רכב זול לוקחים לבדיקה, במקום לרחם על האש"חים שלך.

פורסם

אם המנוע והגיר תקינים אין מצב שבדיקה במוסך תמצא ליקויים הדורשים תיקון של 20,000 בשנה. ותקינות כללית באותה רמה שמכון הבדיקה מבצע כל אחד יכול לעשות. פעם עוד היו מפרקים פלאגים ובודקים קומפריה רגילה והפוכה, היום גם את זה לא עושים.

פורסם

ברכב שלו מנוע לוישרים עולה 20 אלףשח(ואני יודע שאני מגזים).

יש המון דברים יקרים חוץ ממנוע שילדה וגיר.

חלקים חשמליים יקרים וכו.

הבדיקות האלה נועדו להדיוט בתחום הרכב.

ובגלל זה רוב הכותבים בפורום לא מייחסים להם חשיבות רבה.

לדוגמה שכן שלי קנה רכב שמקילומטר נראה שהמנוע גמור אך הוא בטוח שעשה עיסקה מעולה.

ללא בפק האופצייה של מוסך+פחח עדיפה.

לגבי נושא השירשור, תעשו הסכם בינכם עד איזה גבול הוא מתחייב ויחזיר את עלות הבדיקה.

פורסם

תקינות כללית באותה רמה שמכון הבדיקה מבצע כל אחד יכול לעשות.

 

בטוח? אני בטוח שלא, ולראיה כל אלו שבאים לפורום עם "תראו מה קניתי, במכון אמרו שהמצב טוב מאוד" ומצרפים טופס בדיקה שחור משחור, שאסי מכל כיוון, מנוע מעשן וכו' וכו'.

 

אז לא, ממש לא "כל אחד". אבל כן, מי שכותב בפורום אחזקה, ויש לו קצת ניסיון חיים בריא בתחום הזה, יכול להעריך באופן סביר מה המצב, בערך ברמה של מכון.

 

לגבי זה שלא עושים אפילו קומפרסיה, נותר לי רק לשאול על מה משלמים שם כסף. גרפים צבעוניים אני יכול לעשות באקסל. אני לקחתי לפני שנים רבות רכב לבדיקה. סוכם על בדיקת מנוע בלבד, 200 שקלים. עשו קומפרסיה ויצאו מים מהבלוק. עם הניסיון שיש לי היום - לא הייתי בכלל לוקח את האוטו לבדיקה ומוותר עליו מראש.

פורסם
ברכב שלו מנוע לוישרים עולה 20 אלףשח(ואני יודע שאני מגזים).

יש המון דברים יקרים חוץ ממנוע שילדה וגיר.

חלקים חשמליים יקרים וכו.

הבדיקות האלה נועדו להדיוט בתחום הרכב.

ובגלל זה רוב הכותבים בפורום לא מייחסים להם חשיבות רבה.

לדוגמה שכן שלי קנה רכב שמקילומטר נראה שהמנוע גמור אך הוא בטוח שעשה עיסקה מעולה.

ללא בפק האופצייה של מוסך+פחח עדיפה.

לגבי נושא השירשור, תעשו הסכם בינכם עד איזה גבול הוא מתחייב ויחזיר את עלות הבדיקה.

 

רוב מכוני הבדיקה לא נותנים כלל אחראיות על חלקי חשמל.

את ממנוע הוישרים הוא בודק בידיוק כמו שאתה יכול לבדוק , מפעיל ורואה שעובד... לא צריך להיות מכונאי בשביל זה.

את המזגן הוא בודק בידיוק כמוך , מפעיל ושם יד על פתח יציאת הקרור , נדיר שהם אפילו שבודקים מזגן באמצעות מד חום.

פורסם

אתה סותר את עצמך, מצד אחד רשמת שאם המנוע והשילדה בסדר לא יהיו הוצאות יקרות, מצד שני אתה רושם שהם לא נותנים אחריות על חלקי חשמל ושהם בודקים בצורה לא יסודית.

לא מדובר פה על בדיקת מזגן עם מד חום, זה אוליי מתאים לשנות ה80.

ברכבים מודרניים יש אינספור חיישנים יקרים, פעולות חשמליות, וחלקים שאין ממש דרך למכון בדיקה לבדוק אותם.

ברכבים חדישים כמה מהחיישנים או חלקים כאלה שאינם תקינים יכולים להגיע לאלפי שקלים(או עשרות).

ישנו צורך לחבר למחשב שהיצרן הנפיק לשם כך, ועוד סדר בדיקות, שספורים האנשים שיודעים לעשות.

רכב הוא הרבה יותר ממנוע ושילדה.

פורסם

הבעייתיות בנושא היא הערפול.

מנוע- אינו מורכב מחלק אחד. אם מוכר מתחייב על מנוע תקין מה זה בעצם אומר ? שהמנוע כולו עובד 100% תקין ? אבל זה לא רכב חדש אז ברור שהוא לא 100% תקין. ואם יש הבדלי קומפרסיה רק בצילינדר אחד מתוך שישה או שמונה ? ואם ואם ואם...

שלדה - פגיעה במדרכה לעיתים נחשבת כפגיעה בקצה שילדה. מוכר לא יכול להתחייב שהבן או הבת שלו אף פעם לא נכנסו במדרכה כי הוא לא יודע אם זה קרה וגם אם הוא יודע שזה קרה הוא לא יודע לנתח את הנזק שנגרם.

גיר- ראה מנוע.

 

אם אתה קונה רכב חדש החוק אומר שהיבואן לא חייב לגלות לך על נזקים של עד 5% מערך הרכב. גם במקרה כזה תבקש את התחייבות המוכר ?

 

בקיצור, כל עוד המוכר לא מיואש מהרכב או לא אכפת לו לשקר לך הוא יתחייב על מה שתרצה ואז כשתבוא לבקש את כספך הוא ישלח אותך לדבר עם בית משפט. מוכר שיש לו טיפת שכל בקודקוד לא יחתום על כלום. רוצה, תקנה. לא רוצה, לא צריך יש עוד מעוניינים.

 

בתור קונה אתה חייב לעשות את המקסימום על מנת לא ליפול בפח. השיטה שהציע עידן היא השיטה הנכונה לקנות רכב. מכון בדיקה יראה לך תמונה שחורה על רכב מ-2012 שעבר 50 אלף קילומטר מכיוון שהוא מכסת"ח את עצמו.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

אני רוצה לקנות רכב , וגם לי יש את הקטע של אנשים שלא מתחייבים בבדיקה על. מישהו שהתקשרתי אליו אומר לי ואני מצטט:

" שמע אני לא מתחייב על הבדיקה , אני אין לי מושג מה אני מוכר מה המצב אתה רוצה תיקח אתה אני לא מתחייב "

זה לא הגיוני שמוכר לא יתחייב לי על גיר ומנוע , כי אולי הם עם בעיה? אולי האוטו מתחמם אחרי שנוסעים בו זמן ממושך - הרי אני לא יעשה נסיעת מבחן של שעה .

אולי הגיר עומד לשבוק חיים ? יש הרבה אפשרויות שאולי יש חלק מהמוכרים שיגלו לי הכל ויביאו לי היסטוריית טיפולים ויגלו אמינות - אבל יש כאלה שמוכרים את הרכב ויעשו הכל כדי למכור לך אותו ולא יגלו כל מיני דברים ולא פה ולא שם ויש המון כאלה.

פורסם

אחרי הרכב האחרון שמכרתי (שלי, יד ראשונה, שמור ומטופל רק במוסך מורשה יבואן) ולאור הליקויים (שכביכול) מצאו בו.

הרכב הבא שאני מוכר, לא מתחייב שיש מנוע בכלל, בטח לא על תקינותו.

היה מנוע? בוודאי שהיה...

פורסם
אני רוצה לקנות רכב , וגם לי יש את הקטע של אנשים שלא מתחייבים בבדיקה על. מישהו שהתקשרתי אליו אומר לי ואני מצטט:

" שמע אני לא מתחייב על הבדיקה , אני אין לי מושג מה אני מוכר מה המצב אתה רוצה תיקח אתה אני לא מתחייב "

זה לא הגיוני שמוכר לא יתחייב לי על גיר ומנוע , כי אולי הם עם בעיה? אולי האוטו מתחמם אחרי שנוסעים בו זמן ממושך - הרי אני לא יעשה נסיעת מבחן של שעה .

אולי הגיר עומד לשבוק חיים ? יש הרבה אפשרויות שאולי יש חלק מהמוכרים שיגלו לי הכל ויביאו לי היסטוריית טיפולים ויגלו אמינות - אבל יש כאלה שמוכרים את הרכב ויעשו הכל כדי למכור לך אותו ולא יגלו כל מיני דברים ולא פה ולא שם ויש המון כאלה.

אני אשאל גם אותך, אתה תיהיה מכון להתחייב להחזיר כסף על הזמן שאני כביכול מאבד על ללכת איתך לבידקה, על פי תעריף של 100ש"ח לכל שעה שאני מאבד + אם סך הליקויים ברכב שימצאו בבדיקה לא יעלו על 1000ש"ח אתה תיהיה חייב לקנות ממני את הרכב בסכום שסיכמנו לפני שלקחת את הרכב לבדיקה?

כי אם לא, אז גם אני יכול לבוא בטענה של "זה לא הגיוני שיבואו אלי עשרות קונים, על כל אחד אני מבזבז שעה מהזמן שלי ללכת איתו לבדיקה, ואחרי שהם מגלים שהרכב לא 100% פיקס הם מסתובבים והולכים כאילו ציפו לקבל רכב עם ניילונים על המושבים".

פורסם
אני רוצה לקנות רכב , וגם לי יש את הקטע של אנשים שלא מתחייבים בבדיקה על. מישהו שהתקשרתי אליו אומר לי ואני מצטט:

" שמע אני לא מתחייב על הבדיקה , אני אין לי מושג מה אני מוכר מה המצב אתה רוצה תיקח אתה אני לא מתחייב "

זה לא הגיוני שמוכר לא יתחייב לי על גיר ומנוע , כי אולי הם עם בעיה? אולי האוטו מתחמם אחרי שנוסעים בו זמן ממושך - הרי אני לא יעשה נסיעת מבחן של שעה .

אולי הגיר עומד לשבוק חיים ? יש הרבה אפשרויות שאולי יש חלק מהמוכרים שיגלו לי הכל ויביאו לי היסטוריית טיפולים ויגלו אמינות - אבל יש כאלה שמוכרים את הרכב ויעשו הכל כדי למכור לך אותו ולא יגלו כל מיני דברים ולא פה ולא שם ויש המון כאלה.

 

זה תנאי המכירה שלו, אתה לא רוצה אל תקנה, לא חסר מוכרים, והיום השוק של יד שנייה לרכבים הוא שוק של קונים.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
בתור מוכר אין שום סיכוי שאני אתחייב על משהו, גם אם אני יד ראשונה, ובטח ובטח אם אני לא יד ראשונה. ראית את הרכב? מצא חן בעיניך? קח לבדיקה על חשבונך. אני לא מכונאי ולא פחח, ולא יודע להגיד אם הפעם ההיא שחניתי קרוב מדי למדרכה נחשבת "קצה שלדה" או לא, או אם הקונה פתאום יחליט שאיזשהו כסת"ח שמופיע בבדיקה זה מנוע שהולך להיגמר.

 

בינתיים כך מכרתי את כל הרכבים שלי, ולא היו לי חילוקי דעות עם קונים.

 

+ 1,000,000

כל-כך פשוט.

 

גם כקונה מעולם לא ביקשתי התחייבות למשהו. הרכב נראה לי תקין, המוכר נראה לי אדם הגון - אפשר להמשיך.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

אני מוכר כרגע רכב ב7000 שח במחירון 13000. התקשר מישהו שרצה התחיבות בכתב על שילדה מנוע וגיר. אמרתי לו שגם על הונטיל אני לא מתחייב ברכב של 7000 שח. וזה לא בגלל שאני מסתיר משהו אבל מה שאני יודע אני אספר לקונה ומה שלו שיקח לבדיקה. להתחייב אני לא


×
×
  • תוכן חדש...