Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקשר גיוס לצבא...


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8525 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
קב"א = קבוצת איכות

קב"א 52 זה קב"א קצונה, אבל בעלי קב"א 54 מתאימים לקצונה גבוהה! בד"כ בעלי קב"א 54 מקבלים זימונים למקומות הכי שווים : מטכ"ל, טיס, חובלים, וכו'

וגם למסלולי קצונה יעודית !

הקב"א נקבע לפי מיליון ואחד פרמטרים מקום מגורים , סביבת מגורים, שנות לימוד , דפ"ר וכו' ...

 

 

יש גם עוד נתון מאוד חשוב - הדפ"ר , דירוג פסיכוטכני ראשוני נמדד בין 0-9 (9 מקסימלי)

אגב , לדפ"ר יש קשר בקביעת הקב"א!

 

 

ובעלי קב"א 56 , יוצאים מהצבא..

:roll:

 

ואגב העבר שלך משפיע בקביעת הקב"א

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
קב"א זה "סודי"

זה ניקבע על פי המבחנים שעברת, הפגישה עם החיילת ועוד כמה נתונים

 

אם יש פרוקציות זה ממש לא סודי :lol:

 

דפ"ר נע בין 10 ל-90 שזה אומר רמת העיברית שלך

 

תעשי לי טובה כי אתה מדבר שטויות

רמת העברית משפיעה על הדפ"ר !!!!!!!!!!

אבל הדפ"ר זה לא רמת העברית שלך !

 

אני לא יתווכח איתך

אם אתה חושב ככה לנכון, סבבה

פורסם
קב"א זה "סודי"

זה ניקבע על פי המבחנים שעברת, הפגישה עם החיילת ועוד כמה נתונים

 

אם יש פרוקציות זה ממש לא סודי :lol:

 

דפ"ר נע בין 10 ל-90 שזה אומר רמת העיברית שלך

 

תעשי לי טובה כי אתה מדבר שטויות

רמת העברית משפיעה על הדפ"ר !!!!!!!!!!

אבל הדפ"ר זה לא רמת העברית שלך !

 

אני לא יתווכח איתך

אם אתה חושב ככה לנכון, סבבה

 

אממממממממ

 

בוא נראה

יש לך מבחנים ב: רמת עברית , חשיבה מטמטית , חשיבה/יכולת טכנית , הבנת הנקרא , צורות , שייכות וכו'

 

רמת עברית זה לא הכול ..

2001 Opel Astra 1.6

פורסם

צ'ונגים.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם

אם היית מברר שנית היית רואה שעושים את המבחנים כול אחד מקבל באקריות מספר מבחנים שונה

יש כאלה שמקבלים את הנוסח הארוך

יש כאלה שמחולק ל-7

ויש כאלה שמחולק ל-12

פורסם

עוד שאלה ממש אחרונה:

אם נגיד הורידו לי קב"א ואני מעוניין ללכת למודיעין (מה שלא..) אז מה אם אומרים לי ? מה תהיה הטענה של הצבא שאני לא יכול ללכת ליחידה ? או שפשוט יגידו משהו כמו "נמצאת לא מתאים ליחידה" ?

פורסם

המצב ממש בקנטים אם כך, הפרופיל שלי 64 זמני (אני צריך לעבור ניתוח אשכים) והמבחנים שעשיתי עברו בקלות, הכל קל רק שאני התמעמעתי ולא זכור לי שסיימתי הכל...

 

אני רוצה להיות גנרל גדול, אולי אפילו כמו נפוליאון...

 

עכשיו מה הקב"א שלי אם אני מבת-ים ויש לי 9 שנות לימוד (השלמתי ל10 במסגרת הצבא) אין לי אבא ויש לי סוויפט 88 מעוכה??? ואני לא מרגיש את האצבעות ברגל שמאל.

אם למישהו יש מושג שיודיע לי.

haters will hate

פורסם
המצב ממש בקנטים אם כך, הפרופיל שלי 64 זמני (אני צריך לעבור ניתוח אשכים) והמבחנים שעשיתי עברו בקלות, הכל קל רק שאני התמעמעתי ולא זכור לי שסיימתי הכל...

 

אני רוצה להיות גנרל גדול, אולי אפילו כמו נפוליאון...

 

עכשיו מה הקב"א שלי אם אני מבת-ים ויש לי 9 שנות לימוד (השלמתי ל10 במסגרת הצבא) אין לי אבא ויש לי סוויפט 88 מעוכה??? ואני לא מרגיש את האצבעות ברגל שמאל.

אם למישהו יש מושג שיודיע לי.

 

בת ים - מוריד נקודת קב"א 1.

9 שנות לימוד - מוריד 4 נקודות קב"א

אין אבא - מוסיף 1

סוויפט 88 - מוריד 2

מעוכה - מוסיף 3.

לא מרגיש אצבעות - זה כבר עניין לפרופיל.

 

וברצינות -

דפ"ר - נמדד ע"פ המבחנים ביום הצו הראשון. נע בין 10 ל- 90 בקפיצות של 10. דפ"ר 90 מקביל ל- 700 ומעלה פסיכומטרי (מבחינת אחוז הנבחנים שמקבלים, וגם נכון לפי נסיוני).

 

קב"א - קבוצת איכות - מושפע מכל מיני גורמים שמשפיעים, סטטיסטית, על התאמתך לצבא. כמו דפ"ר, מקום מגורים, מצב משפחתי, מצב כלכלי, עדה (כן, אני לא יודע כמה זה משפיע, אבל מתחשבים בזה), השכלה, ואחד הדברים היותר חשובים - מוטיבציה, כפי שהעריכה המאבחנת הפסיכוטכנית בצו הראשון.

קב"א 52 ומעלה- מתאים לקצונה (אפשר גם נמוך יותר לאחר ועדות התאמה וכו')

קב"א 45 ומטה - מועמד לשחרור משירות בקלילות. אבל נתקלתי בחייל משרת עם קב"א 41

 

פרט לשני אלה יש -

צד"כ (ציון דרך כללי) שקובע את רמת ההתאמה ליחידות שדה. מדובר בהתאמה מנטלית (עובדה שעם פרופיל של סרגל אפשר לקבל צד"כ מעל הממוצע).

 

צנ"ק - ציון קצונה ראשוני. נקבע, לדעתי תוך התחשבות בחוות הדעת מהטירונות (אני ממש לא זוכר, זה היה מזמן, אל תתפסו אותי במלה)

 

אפשר לשנות קב"א לאחר הגיוס. יש לדבר עם מש"קית הת"ש על זה.

 

כל הנתונים הנ"ל לא אמורים להיות בידיעת החייל. אבל עם קומבינות בתקשורת הצה"לית אפשר להשיג הכל.

 

עוד שאלות?

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

פורסם

רק אוסיף את מה שאמר לנו קצין המיון ב- "חייל ליום אחד" שזה לוקחים את כל שכבת י'א לבקו"ם לסבב ביתנים, שכל ביתן זה יחידה או חיל אחר.

 

הקב"א שלך מורכב מ-3 דברים ( לפי סדר החשיבות):

 

1. הדפ"ר - דירוג פסיכוטכני ראשוני.

זהו מבחן פסיכוטכני בו אתה צריך לענות על סדרה של שאלות על גבי מחשב. השאלות נעות בין דברים כמו אנלגויות מילוליות כגון: השלם - גנן:מגרפה טבח:?. יש גם שאלות מתמטיות, לוגיקה, הבנת הנקרא וכו'. נע בין 10-90.

 

2. הראיון האישי. לבנות אין. בנות שרוצות קרבי ירואינו. בנים יש. חיילת או חייל עם ג'וב מסריח שתפקידו/ה לראין אותך לגבי האופי שלך. איך תגיב במצבים מסוימים? איך אתה מרגיש לגבי שירות קרבי? אתה רוצה להיות מדריך? ועוד שלל שאלות לויות ופסיכולוגיות.

 

3. השכלתך. כמה שנים למדת? איזה ציונים יש לך? איך הבגרויות? וכו'..

 

הקב"א נע בין 40 ל-56. למה? אף אחד לא יודע. כנראה שלצה"ל יש קב"א נמוך.. :wink:

 

מבחינת חשיבות הדפ"ר הוא החשובה ביותר והוא עיקרו של הקב"א. משמע אסור לזלזל במבחן שיראה לך מטופש אבל הוא יקבע אם תהיה שק"מיסט או תקבל זימונים לטיס.

 

אגב אחרי הצו הראשון שלך או שהרופא יגיד ל ךאת הפרופיל או שתצטרך להתקשר אליהם כמה ימים מאוחר יותר, לא כך עם הקב"א צה"ל מעונין לשמור את הנתון הזה בסודיות אצלו מסיבותיו השונות. אך אל חשש לא פגשתי חייל או חיילת שלא יודע את הקב"א שלו. במוקדם או במאוחר כולם ידעו את הנתון ה"סודי" הזה..

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

פורסם

הקב"א שלך מורכב מ-3 דברים ( לפי סדר החשיבות):

 

מבחינת חשיבות הדפ"ר הוא החשובה ביותר והוא עיקרו של הקב"א. משמע אסור לזלזל במבחן שיראה לך מטופש אבל הוא יקבע אם תהיה שק"מיסט או תקבל זימונים לטיס.

 

ראלימן

 

סלח לי, אבל זה ממש לא נכון.

 

קב"א מושפע מאד מאד מאד מאד ממוטיבציה (וזה מידע פנים בדוק), וגם יש השפעות חזקות של מצב כלכלי.

הדפ"ר הוא חלק חשוב - אבל לא הכי חשוב בקב"א.

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

פורסם

הקב"א שלך מורכב מ-3 דברים ( לפי סדר החשיבות):

 

מבחינת חשיבות הדפ"ר הוא החשובה ביותר והוא עיקרו של הקב"א. משמע אסור לזלזל במבחן שיראה לך מטופש אבל הוא יקבע אם תהיה שק"מיסט או תקבל זימונים לטיס.

 

ראלימן

 

סלח לי, אבל זה ממש לא נכון.

 

קב"א מושפע מאד מאד מאד מאד ממוטיבציה (וזה מידע פנים בדוק), וגם יש השפעות חזקות של מצב כלכלי.

הדפ"ר הוא חלק חשוב - אבל לא הכי חשוב בקב"א.

 

:wink: בוקסר אני סולח לך.

במהלך השאלון על ההשכלה וכמו כן בראיון האישי שואלים על מוטיבציה לשירות קרבי ולשירות בכלל כמו כן גם עלמצב כלכלי,משפחתי וכו'...

 

אבל אני רק אומר את מה שהקצין מיון אמר לנו באותו היום. אני זוכר משהו בסגנון של "התקתוק המטוםש הזה במחשב הוא החלק הכי חשוב ומי שחושב שהוא יכול ללחוץ ENTER 200 פעמים הולך לקבל קב"א נמוך מאד"..

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

פורסם

זה ממש לא בעיה לברר קב"א, בעיקרון זה דבר סודי אישי אבל אם אתה מכיר מישהו שמשרת בתל השומר או כל חייל שלישות יכול להגיד לך את זה.

 

עד כמה שאני יודע הקב"א נע בין 46 ל 56.

את האמת, זה די משפיע על השיבוץ שלך בצבא למרות שראיתי כבר מקרים של אנשים מאוד איכותיים שהגיעו למקומות על הפנים ולהפך, ככה ששום דבר לא קבוע בצבא.

 

לי למשל יש קב"א 46 ואיציק.נ. יכול לספר לכם איפה אני משרת.....

I don't drive fast, I fly low

פורסם
זה ממש לא בעיה לברר קב"א, בעיקרון זה דבר סודי אישי אבל אם אתה מכיר מישהו שמשרת בתל השומר או כל חייל שלישות יכול להגיד לך את זה.

 

עד כמה שאני יודע הקב"א נע בין 46 ל 56.

את האמת, זה די משפיע על השיבוץ שלך בצבא למרות שראיתי כבר מקרים של אנשים מאוד איכותיים שהגיעו למקומות על הפנים ולהפך, ככה ששום דבר לא קבוע בצבא.

 

לי למשל יש קב"א 46 ואיציק.נ. יכול לספר לכם איפה אני משרת.....

 

נגיד אני רוצה להיות קרבי (גולני, גבעתי, נחל, צנחנים)

כמה בערך אני צריך ?

 

ואם אני רוצה להיות מכונאי רכב בצבא - כמה בערך אני צריך ?


×
×
  • תוכן חדש...