Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 3,000 ק"מ עם קיה ריו


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4500 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

כפי שסיפרתי בשרשור הפרידה מהפיאט בראבו, קיבלתי במקומה קיה ריו סדאן 1.4 אוטומטית. באחרונה עלה בידי להחליף אותה ברכב אחר וחשבתי שזאת הזדמנות טובה לספר עליה קצת, כמעט חודש ו-3,000 ק"מ לאחר שהגיעה אלי.

 

עיצוב חיצוני

 

בפירוש לא מלכת היופי. מצד שני, אין מה להשוות בינה לבין הדגמים טרום עידן פטר שרייר, שהיו על גבול המבחילים. החלון האחורי בזוית קהה מאוד, מה שגורם למכונית להיראות מעט גדולה יותר ממה שהיא באמת.

השבכה הקדמית זכתה לעיצוב הטיפוסי של קיה, כך שגם בהיעדר הסמל אפשר להבין בקלות באיזה יצרן מדובר.

 

עיצוב פנימי, ארגונומיה ושימושיות

גם כאן: לא מלכת היופי, אבל לפחות לא עושה נורא כואב בעין. פקדי המזגן נוחים לתפעול, פקדי התפעול של חלונות החשמל בדלת הנהג ממוקמים בצורה לא נוחה בעליל ובמרבית הזמן מצאתי את עצמי מגשש אחריהם, הפקדים שמשמאל להגה - אלה השולטים על עוצמת תאורת לוח המחוונים ועל זוית הפנסים הקדמיים נמצאים במקום שמחסל כל סיכוי למצוא אותם בזמן שהרכב בתנועה.

הרצפה במושב האחורי שטוחה כמעט לחלוטין - זוהי בהחלט בשורה משמחת עבור כל מי שנאלץ לשבת שם.

הדיפונים קשים, אך הרושם הוא שהם חסונים ויאריכו ימים. למעט זמזום טורדני בטווח מסוים של הסל"ד, לא נשמעו רחשים כלשהם (הרכב צבר מעל 50,000 ק"מ).

המושבים הקדמיים היו לי צרים מידי וחסרי תמיכה בגב התחתון.

ההגה מתכוונן גם פנימה והחוצה ובסה"כ ניתן למצוא תנוחת נהיגה סבירה ללא קושי מיוחד.

תא המטען עמוק ומרשים בנפחו ביחס לגודלו הכללי של הרכב.

 

אבזור ובטיחות

 

בהתחשב ברמת המחיר, הרכב מאובזר ברמה נאותה ביותר: מפתח המשולב בשלט רחוק, זוג שקעי 12V בקונסולה הקדמית שדי מנטרלים את הריבים על המטען של הטלפון, שקעים ל-USB, AUX ואייפד, איתות למעבר נתיב, תיבת הילוכים עם אפשרות לשליטה ידנית, שליטה על מערכת השמע מההגה, מערכת שמע מקורית קוראת MP3, מחשב דרך ומשענת יד למושבים הקדמיים עם תא אכסון גדול. מילא זה שהיצרן בחר לא לצייד את הרכב במד חום מנוע - הבעיה היא שהוא גם לא צייד אותו בנורת התרעה על מנוע קר, ובנוסף: לפני ההתנעה כשכל נורות הביקורת נדלקות, משום מה נורת ההתרעה על חום מנוע גבוה אינה נדלקת.

מהפן הבטיחותי, הרכב מצויד ב-6 כריות אויר, חיבורי איזופיקס במושב האחורי ופנסי DRL.

משום מה, היצרן מצא לנכון לצייד את המכונית בנורה אחת מסכנה בתוך תא הנוסעים, שממוקמת במרכז הרכב ואינה מאירה באמת על שום נקודה אסטרטגית.

 

ביצועים והתנהגות

 

למנוע ה-1.4 הספק של 109 כ"ס - על פניו זהו הספק נאה, אלא שרצועת הכוח שלו כל כך צרה עד שבמרבית הזמן 109 הסוסים הללו הם די תיאורטיים, ויש צורך לדחוק בדוושה הימנית לתחום העליון של הסל"ד כדי להפיק משהו מההספק הזה.

בסרק המנוע חרישי מאוד ובקושי ניתן להבחין שהוא פועל. בנסיעה הרכב שקט כל זמן שהסל"ד נותר בחצי הנמוך של הטווח.

אומנם אני מעדיף מתלים קשים, אבל בריו המתלים קשים מידי ובאיזה שהוא מקום זה קצת מציק. הרכב מכויל באופן מובהק לתת-היגוי וההגה אילם לחלוטין. אם עיוור ינהג ברכב הוא עלול לחשוב שהוא משחק במשחק מחשב מרוב שההגה מרגיש מנותק. היא אינה מהנה לנהיגה והרושם הכולל הוא שהיא גם אינה מתיימרת להיות כזאת.

צריכת הדלק שלה מצויינת: לא משנה מה עשיתי, לא הצלחתי לגרום לה לרדת מ-1:10. הבעיה היא שהמיכל שלה פצפון (כ-35 ליטר), וכך למרות שהרכב חסכוני, עדיין מצאתי את עצמי עוצר לתדלק לעתים תכופות.

 

סיכום

 

בחירה מעניינת למשפחה שזקוקה לתחבורה חסכונית ואינה חובבת הגה.

עריכה אחרונה על ידי אלעד

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

תודה על הסקירה. נכתב בצורה עניינית, קצרה וקולעת!

מספר נקודות: הקישור שצרפת מוביל לאתר של גולן טלקום.

באיזה שימוש הרכב גומע 1/10? בצורות מסויימות אכן מדובר בהישג יפה אבל בתנאי נהיגה מסויימים ממש לא! בטח לא לרכב שאמור להיות ספור מיני מודרנית.

נשמע שהרכב מאובזר בצורה מאוד מאוד נחמדה. איך מערכת הסטיראו במקורית ברכב הזה?

מוזר שלא שמו שעון חום מנוע. בחירה תמוהה לדעתי.

 

שוב תודה על הסקירה.

פורסם

תודה רבה על הסיכום.

 

לפי דבריך אני מבין שהוא רכב של "מ-A ל-B" טוב, חסכוני ומאובזר יחסית.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם
כפי שסיפרתי בשרשור הפרידה מהפיאט בראבו, קיבלתי במקומה קיה ריו סדאן 1.4 אוטומטית. באחרונה עלה בידי להחליף אותה ברכב אחר וחשבתי שזאת הזדמנות טובה לספר עליה קצת, כמעט חודש ו-3,000 ק"מ לאחר שהגיעה אלי.

 

עיצוב חיצוני

 

בפירוש לא מלכת היופי. מצד שני, אין מה להשוות בינה לבין הדגמים טרום עידן פטר שרייר, שהיו על גבול המבחילים. החלון האחורי בזוית קהה מאוד, מה שגורם למכונית להיראות מעט גדולה יותר ממה שהיא באמת.

השבכה הקדמית זכתה לעיצוב הטיפוסי של קיה, כך שגם בהיעדר הסמל אפשר להבין בקלות באיזה יצרן מדובר.

 

עיצוב פנימי, ארגונומיה ושימושיות

גם כאן: לא מלכת היופי, אבל לפחות לא עושה נורא כואב בעין. פקדי המזגן נוחים לתפעול, פקדי התפעול של חלונות החשמל בדלת הנהג ממוקמים בצורה לא נוחה בעליל ובמרבית הזמן מצאתי את עצמי מגשש אחריהם, הפקדים שמשמאל להגה - אלה השולטים על עוצמת תאורת לוח המחוונים ועל זוית הפנסים הקדמיים נמצאים במקום שמחסל כל סיכוי למצוא אותם בזמן שהרכב בתנועה.

הרצפה במושב האחורי שטוחה כמעט לחלוטין - זוהי בהחלט בשורה משמחת עבור כל מי שנאלץ לשבת שם.

הדיפונים קשים, אך הרושם הוא שהם חסונים ויאריכו ימים. למעט זמזום טורדני בטווח מסוים של הסל"ד, לא נשמעו רחשים כלשהם (הרכב צבר מעל 50,000 ק"מ).

המושבים הקדמיים היו לי צרים מידי וחסרי תמיכה בגב התחתון.

ההגה מתכוונן גם פנימה והחוצה ובסה"כ ניתן למצוא תנוחת נהיגה סבירה ללא קושי מיוחד.

תא המטען עמוק ומרשים בנפחו ביחס לגודלו הכללי של הרכב.

 

אבזור ובטיחות

 

בהתחשב ברמת המחיר, הרכב מאובזר ברמה נאותה ביותר: מפתח המשולב בשלט רחוק, זוג שקעי 12V בקונסולה הקדמית שדי מנטרלים את הריבים על המטען של הטלפון, שקעים ל-USB, AUX ואייפד, איתות למעבר נתיב, תיבת הילוכים עם אפשרות לשליטה ידנית, שליטה על מערכת השמע מההגה, מערכת שמע מקורית קוראת MP3, מחשב דרך ומשענת יד למושבים הקדמיים עם תא אכסון גדול. מילא זה שהיצרן בחר לא לצייד את הרכב במד חום מנוע - הבעיה היא שהוא גם לא צייד אותו בנורת התרעה על מנוע קר, ובנוסף: לפני ההתנעה כשכל נורות הביקורת נדלקות, משום מה נורת ההתרעה על חום מנוע גבוה אינה נדלקת.

מהפן הבטיחותי, הרכב מצויד ב-6 כריות אויר, חיבורי איזופיקס במושב האחורי ופנסי DRL.

משום מה, היצרן מצא לנכון לצייד את המכונית בנורה אחת מסכנה בתוך תא הנוסעים, שממוקמת במרכז הרכב ואינה מאירה באמת על שום נקודה אסטרטגית.

 

ביצועים והתנהגות

 

למנוע ה-1.4 הספק של 109 כ"ס - על פניו זהו הספק נאה, אלא שרצועת הכוח שלו כל כך צרה עד שבמרבית הזמן 109 הסוסים הללו הם די תיאורטיים, ויש צורך לדחוק בדוושה הימנית לתחום העליון של הסל"ד כדי להפיק משהו מההספק הזה.

בסרק המנוע חרישי מאוד ובקושי ניתן להבחין שהוא פועל. בנסיעה הרכב שקט כל זמן שהסל"ד נותר בחצי הנמוך של הטווח.

אומנם אני מעדיף מתלים קשים, אבל בריו המתלים קשים מידי ובאיזה שהוא מקום זה קצת מציק. הרכב מכויל באופן מובהק לתת-היגוי וההגה אילם לחלוטין. אם עיוור ינהג ברכב הוא עלול לחשוב שהוא משחק במשחק מחשב מרוב שההגה מרגיש מנותק. היא אינה מהנה לנהיגה והרושם הכולל הוא שהיא גם אינה מתיימרת להיות כזאת.

צריכת הדלק שלה מצויינת: לא משנה מה עשיתי, לא הצלחתי לגרום לה לרדת מ-1:10. הבעיה היא שהמיכל שלה פצפון (כ-35 ליטר), וכך למרות שהרכב חסכוני, עדיין מצאתי את עצמי עוצר לתדלק לעתים תכופות.

 

סיכום

 

בחירה מעניינת למשפחה שזקוקה לתחבורה חסכונית ואינה חובבת הגה.

 

בקיצור,אתה מתגעגע לפיאט??

פורסם
מה קיבלת במקום?

אענה לך בסגנון הסטטוס המטופש ההוא מפייסבוק: "It's complicated".

תודה על הסקירה. נכתב בצורה עניינית, קצרה וקולעת!

מספר נקודות: הקישור שצרפת מוביל לאתר של גולן טלקום.

באיזה שימוש הרכב גומע 1/10? בצורות מסויימות אכן מדובר בהישג יפה אבל בתנאי נהיגה מסויימים ממש לא! בטח לא לרכב שאמור להיות ספור מיני מודרנית.

נשמע שהרכב מאובזר בצורה מאוד מאוד נחמדה. איך מערכת הסטיראו במקורית ברכב הזה?

מוזר שלא שמו שעון חום מנוע. בחירה תמוהה לדעתי.

 

שוב תודה על הסקירה.

תודה.

הקישור הוא אכן באשמתי לאתר של גולן טלקום. ככה זה כשעובדים עם כמה חלונות שפתוחים במקביל, העתקתי בטעות את הכתובת הלא נכונה. אני מקווה שבקרוב העניין יתוקן.

כדי להגיע עם המכונית הזאת לצריכה של 1:10, יש צורך בנהיגה מאוד, אבל מאוד, איך נאמר... תובענית. בנהיגה רגועה יותר אני מעריך שניתן בקלות לשפר את התוצאה הזאת בלפחות 50%.

איכות הצליל של מערכת השמע אינה מרשימה, ואני בפירוש לא מחזיק מעצמי אנין טעם בתחום הזה.

לצערי, בהרבה מכוניות כיום כבר אין מד חום, וגם באלה שכן זכו לקבל כזה יש לזכור שהוא אינו לינארי ואינו תמיד משקף את הטמפרטורה האמיתית של המנוע.

תודה רבה על הסיכום.

 

לפי דבריך אני מבין שהוא רכב של "מ-A ל-B" טוב, חסכוני ומאובזר יחסית.

בכיף.

הבנת נכון ;)

בקיצור,אתה מתגעגע לפיאט??

כן :|

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

למה באמת ברוב המכוניות החדשות ביטלו את חום המנוע?

 

עוד עשר שנים שיתקע הטרמוסטת, איך נדע שהוא נתקע?

(אני מתכוון נתקע במצב פתוח)

פורסם

תודה על התגובה!

אם אכן ניתן ביחסית קלות לשפר את צריכת הדלק בכמעט 50% רק מלהפסיק להיות "חוליגן" (כמו שאמא שלי אוהבת להגיד) אז אכן הצריכה מצויינת!

ברור שלא תמיד הוא משקף 100% טמפרטורה נכונה אבל הוא נותן אינדיקציה וזה מה שחשוב. מוזר, במיוחד שכיום אתה יכול פשוט להכניס פונקציה למחשב דרך שתראה את זה (לאיזה רכבים אין היום מחשב דרך בסיסי תכלס?).

שום מסובך ושום נעליים. למה החלפת? ;)

פורסם
למה באמת ברוב המכוניות החדשות ביטלו את חום המנוע?

 

עוד עשר שנים שיתקע הטרמוסטת, איך נדע שהוא נתקע?

(אני מתכוון נתקע במצב פתוח)

להערכתי, היצרנים מעוניינים שתגיע למצב שהרכב יתקלקל כדי שתהיה לך סיבה לרכוש אחד חדש יותר, וזוהי הסיבה לביטול מד החום.

שום מסובך ושום נעליים. למה החלפת? ;)

כי הצלחתי לקבל רכב שהולם יותר את הצרכים שלי - משהו נוח יותר עם מנוע גדול יותר ומעט יותר מסביר פנים לנהג חובב ההגה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

כשהעניינים יותר יתבהרו, אענה לך על שאלתך. כך או כך, אתה יכול להיות רגוע: לא מדובר באיזו אקזוטיקה כגון בוגאטי ויירון או סקודה פאביה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

בנוגע למיקום מתגי חלונות, אני עם בראבו כבר שבועיים ואני עדיין פותח בטעות את האחוריים במקום הקדמיים, ככה שלא נראה לי שיש גרוע יותר, לעיתים אני מוצא את עצמי לוחץ אפילו על הכפתורים האחרים כמו הנעילת חלונות (נראה לי).

 

מהו הרכב החדש?

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

×
×
  • תוכן חדש...