Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלפא רומיאו 4C הגיעה לישראל


eran.yablonski
שימו לב! השרשור הזה בן 3750 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בנסיון להחזיר את האשכול לנושא - לו היה לי הממון הגרסא הרגילה (לא ״השקה״) הייתה קורצת לי, אבל בסופו של דבר לא הייתי קונה. למה? כי מנוע 1700, מרשים ככל שיהיה, פשוט לא מתאים לרכב כזה. המינימום שבמינימום לרכב כזה​, זה מנוע עם 6 צילינדרים.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 600
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מי שיש לו כתובת מובחנת, מרכז פיתוח משלו וגם תלושי שכר שאינם נושאים את לוגו חברת האם ראוי לתליית עיניים מעריצות, מי שלא זכאי למבט מדוכדך עם צל כבד של זילזול.

 

אי אפשר לזלזל במי שאיננו קיים עוד.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עצם העובדה שאתה משקיע כל כך הרבה אנרגיה בשביל להוכיח שהם לא קיימים קצת מוציאה את העוקץ מטענת אי-הקיום.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על אף שברמה האובייקטיבית אני נוטה להסכים עם לא מעט מהדברים שפאלו כתב, אני נוטה להסתייג מהטון הבוטה, מה גם שהדברים אינם רק שחור ולבן.

 

הבעיה הבולטת של קבוצת פיאט בשנים האחרונות היא חסרונו של מנהיג עם ראייה ברורה, שיכול להתוות תוכנית חומש ולדבוק בה. סרג'יו מרקיונה הוא רואה חשבון ועו"ד בהכשרתו. יש לו נסיון ניהולי עשיר, אך הרקע שלו בתעשיית הרכב אפסי; הוא נבחר כדירקטור לדירקטוריון פיאט ב-2003 ושנה לאחר מכן מונה ל-CEO. מרקיונה לא צמח בתעשייה, הוא לא car guy כמו בוב לוץ, אקיו טויודה או פאולו קנטרלה, שהוביל את קבוצת פיאט במהלך שנות התשעים ואחראי למהפך שחל במוצרי הקבוצה מ-1995 ואילך. מרקיונה חושב כמו מפרק חברות, מקבל החלטות חותכות ומשנה כיוון חדשות לבקרים, ללא סנטימנטים. על הישגיו בתחילת הקריירה בפיאט מאפילות השנים האחרונות; החשש שלי הוא שהוא ישתמש בקרייזלר כפרת מזומנים ויגרור את כל הקבוצה למטה. כחלק מבעיית הניהול, מנהלי אלפא-רומיאו מתחלפים חדשות לבקרים, מן הסתם כולם מבינים שיכולתם להשפיע במערכה הזו מוגבל - ושבסופו של דבר רצונו של האיש בסוודר הוא שיהיה. המבחן האמיתי של מרקיונה הוא המשבר המתמשך בתעשיית הרכב באירופה - ולדעתי הוא ממש לא מתמודד איתו; חוסר ההשקעה בפיתוח דגמים חדשים ורענון דגמים קיימים הוא סימן רע. תראו מה המשבר עשה ל-PSA הסובלת, למשל; הליין הנוכחי של פיז'ו משדר יוקרת סמי-פרימיום, בסגנון פולקסווגן, בעוד סיטרואן חוזרת למקורותיה ומגלה יצירתיות מתפרצת במיתוגים שונים. תראו את אופל, שעתידה לוט בערפל, עד כמה היא מתאמצת ומשקיעה.

 

ומולן האירופאיות של קבוצת פיאט, שהיהלום היחידי בכתר שלהן הוא ה-500(אינני מתייחס כאן ל-4C מאחר ובסופו של יום היא מכונית הילה, המיוצרת בכמויות מוגבלות).

 

בימיו של קנטרלה, אלפא חוותה תקופת פריחה, לאחר נפילות כמו ה-33 פייסליפט וה-155. הושקו GTV וספיידר חדשות, 156 ובהמשך גם 166. אכן, 145/146 היו מאכזבות מאוד עם מנועי הבוקסר, אולם מתיחת הפנים ומנועי ה-TS, בשילוב שיפורים דינמיים, הפכו את המכונית הנאה הזו למוצלחת בערוב ימיה, כשכבר לא יובאה ע"י סמל"ת...

 

מילה על עיצוב; לאורך שנים רבות, עיצובם של דגמי היצרנים נמסר לבתי עיצוב חיצוניים, דוגמת פינינפארינה וברטונה - ואלפא לא היו חריגים בהסתמכם עליהם. בעשרים השנים האחרונות הפוקוס בקבוצת פיאט עבר ל-CENTRO STILE, מרכז העיצוב של הקבוצה. ואם המרכז הזה יודע לעצב אלפות שנראות כמו אלפות, לנצ'יות שנראות אותנטיות(אני מדבר על האיטלקיות, לא על הקרייזלרים בתחפושת) ופיאטים נאים, אז הוא עושה עבודה לא רעה בכלל.

 

אז גם אם הג'ולייטה תוכננה ע"י אסופת מהנדסים מהקבוצה ולאו דווקא בידי אנשי אלפא - ומיוצרת במפעל של פיאט, בסופו של יום היא לא פיאט, כי;

היא נראית כמו אלפא.

יש בה מכללים רבים שאינם נמצאים בפיאט בראוו.

היא נוסעת שונה מפיאט בראוו.

היא מרגישה שונה מפיאט בראוו כבר באולם התצוגה.

היא מתמודדת בפלח שוק שונה.

 

האם כך מתנהגת מכונית של מותג מדבקה? ממש לא.

 

בדיוק, אגב, כפי שסיאט או סקודה אינם מותגי מדבקה של VAG(אפרופו, בגליון האחרון של 'טופ גיר' ישנה השוואה מעניינת בין 4 ואגיות על פלטפורמת MQB עם מנוע זהה. את רוב המחמאות מקבלות הגולף והלאון, בעוד האוקטביה מזנבת בחבורה, מושפלת משהו).

 

אני מאמין שלאלפא רומיאו יכול להיות עתיד מזהיר, בהנחה ותהיה בידיים הנכונות, בין אם זו חברה זרה(VAG, למשל) או הנהלה חדשה. המורשת, ההסטוריה והפרסטיז'ה הם ערכים שיצרן כמו סיאט, למשל, היה מוכן להרוג עבורם, אך הנה. בידיים הנכונות גם סיאט יכולה להתרומם, ברגע שהוגדרה לה אסטרטגיה ברורה יותר והיא הפסיקה להיות ה"אלפא" של VAG...

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיון להחזיר את האשכול לנושא - לו היה לי הממון הגרסא הרגילה (לא ״השקה״) הייתה קורצת לי, אבל בסופו של דבר לא הייתי קונה. למה? כי מנוע 1700, מרשים ככל שיהיה, פשוט לא מתאים לרכב כזה. המינימום שבמינימום לרכב כזה​, זה מנוע עם 6 צילינדרים.

מנוע 6 צילינדר ברכב עם משקל כל כך נמוך זה כמו לקנות בלנדר עם מנוע של מכסחת דשא.

וחוץ מזה אם 4.5 שניות למאה זה לא מספק אותך,הייתי רוצה לדעת מה כן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עצם העובדה שאתה משקיע כל כך הרבה אנרגיה בשביל להוכיח שהם לא קיימים קצת מוציאה את העוקץ מטענת אי-הקיום.

 

אתה נשמע כמו המחזירים בתשובה, עם הניסיונות שלהם להוכיח שאלוהים קיים...

 

על אף שברמה האובייקטיבית אני נוטה להסכים עם לא מעט מהדברים שפאלו כתב, אני נוטה להסתייג מהטון הבוטה, מה גם שהדברים אינם רק שחור ולבן....

 

בטח, זה נורא "בוטה" להגיד שיש חברה רשומה שאין תחתיה עובדי פיתוח ומרכז ייצור.

אכן, מהדברים הבוטים והקשים שאדם יכול להגיד לחברו...:?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילה על עיצוב; לאורך שנים רבות, עיצובם של דגמי היצרנים נמסר לבתי עיצוב חיצוניים, דוגמת פינינפארינה וברטונה - ואלפא לא היו חריגים בהסתמכם עליהם. בעשרים השנים האחרונות הפוקוס בקבוצת פיאט עבר ל-CENTRO STILE, מרכז העיצוב של הקבוצה. ואם המרכז הזה יודע לעצב אלפות שנראות כמו אלפות, לנצ'יות שנראות אותנטיות(אני מדבר על האיטלקיות, לא על הקרייזלרים בתחפושת) ופיאטים נאים, אז הוא עושה עבודה לא רעה בכלל.

 

אז גם אם הג'ולייטה תוכננה ע"י אסופת מהנדסים מהקבוצה ולאו דווקא בידי אנשי אלפא - ומיוצרת במפעל של פיאט, בסופו של יום היא לא פיאט, כי;

היא נראית כמו אלפא.

 

אתה קצת לא מדייק בעובדות.

 

1. ה-Centro Stile נסגר ועובדיו פוזרו.

2. העיצוב החיצוני של הג'ולייטה בוצע ב-Centro Stile לפני הסגרו.

 

יש בה מכללים רבים שאינם נמצאים בפיאט בראוו.

היא נוסעת שונה מפיאט בראוו.

היא מרגישה שונה מפיאט בראוו כבר באולם התצוגה.

היא מתמודדת בפלח שוק שונה.

 

האם כך מתנהגת מכונית של מותג מדבקה? ממש לא.

 

מה הוא "מותג מדבקה?" להגדרתך?

אם אני אקח מוצר טוב ואדביק עליו לוגו של חברה שאין לה ממש קשר לפיתוח וייצור המוצר, זה ישנה את המוצר?

לא.

מותג מדבקה זו לא מילת גנאי.

 

השאלה לגבי הג'ולייטה איננה המיצוב והשונות שלה, אלא האם היא אלפא, מבחינת התכונות שהיינו משייכים למותג אלפא.

 

 

אני מאמין שלאלפא רומיאו יכול להיות עתיד מזהיר, בהנחה ותהיה בידיים הנכונות, בין אם זו חברה זרה(VAG, למשל) או הנהלה חדשה. המורשת, ההסטוריה והפרסטיז'ה הם ערכים שיצרן כמו סיאט, למשל, היה מוכן להרוג עבורם, אך הנה. בידיים הנכונות גם סיאט יכולה להתרומם, ברגע שהוגדרה לה אסטרטגיה ברורה יותר והיא הפסיקה להיות ה"אלפא" של VAG...

 

הסיבה שסיאט מעולם לא הצליחה להפוך להיות אלפא (בניגוד, למשל, ל-Audi, שהצליחה ומצליחה להתחרות ראש בראש ב-BMW) זה לא אי הגדרת האסטרטגיה (או לא בלבד), אלא העובדה שלא היה בחברה שומדבר שהכין אותה (את עובדיה, את תהליך הייצור והתכנון וכו') להוציא מכוניות שהן אלפא. VAG רצו שסיאט תייצר ליין של מוצרים ספורטיבים ומועצבים למשעי, רק שזה אף פעם לא הצליח ממש, אפילו שהביאו את המעצב של אלפא.

כי בחיים זה לא כל כך קל לייצר ערכים ויכולות.

ואכן, סיאט איננה אולי חברה ריקה, אבל היא מותג ריק, בלי תוכן.

אפילו בסקודה הצליחו VAG ליצוק זהות (שאין לה שום קשר להיסטוריה של המותג...). בסיאט לא. זה מותג חלול.

 

בגלל זה כל כך חבל שהרגו את אלפא רומיאו בתוך פיאט. כסף הם אולי עוד ימשיכו לעשות, אבל מכוניות ממשיכות דרך, אחרי שקטעת את הרצף של הדרך הקודמת... לא יודע...

לא כזה קל ליצור מותג עם ערכים ויכולות כאלו מאחוריו.

תראה כמה ניסו לעשות פרארי בהיסטוריה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיון להחזיר את האשכול לנושא - לו היה לי הממון הגרסא הרגילה (לא ״השקה״) הייתה קורצת לי, אבל בסופו של דבר לא הייתי קונה. למה? כי מנוע 1700, מרשים ככל שיהיה, פשוט לא מתאים לרכב כזה. המינימום שבמינימום לרכב כזה​, זה מנוע עם 6 צילינדרים.

 

מנוע כבד ברכב קל מפספס את הפואנטה. שים לב כמה שוקלת האליז וכמה, למשל, האיבורה - הבדל של קרוב ל-400 ק"ג. מנוע גדול וכבד יותר גורר אחריו חיזוקים ותוספות גודל ומשקל אחרות. שים לב כמה התנפחה, אם כבר אנחנו בדוגמאות לוטוס, האספרי, לאחר שהחליטו לדחוף בה מנועים גדולים במקום 4 ציל' קלילים שהיו בה בהתחלה.

 

אתה נשמע כמו המחזירים בתשובה, עם הניסיונות שלהם להוכיח שאלוהים קיים...

 

אם כבר אז ההיפך - אתה נשמע כמו המטיפים האתאיסטים. כלשון הבדיחה:

 

שיעור אתאיזם בבית ספר יסודי בברה"מ בתחילת דרכה. המורה אומרת לילדים - ותצעקו לשמיים - אין אלהים! כל הילדים צועקים, אך המורה שמה לב שמוישל'ה, הילד היהודי, עומד בצד ושותק. שואלת אותו המורה - למה אתה לא צועק? עונה לה מוישל'ה - אם אין שם אף אחד, למה לצעוק? ואם יש שם מישהו, למה סתם לקלקל את היחסים?

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיחה טובה.

 

אבל היא לא (רק) על אתאיסטים, יו קנואו...

 

_______________

 

לגבי משקל רכבים. מנוע יותר חזק מפצה אולי עם אובדן ביצועים, אבל מה עם הבלימה?

מה עם התנהגות הכביש?

מה עם האחיזה?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה נשמע כמו המחזירים בתשובה, עם הניסיונות שלהם להוכיח שאלוהים קיים...

 

 

אם כבר אז ההיפך - אתה נשמע כמו המטיפים האתאיסטים.

אלפא היא לגמרי סוג של דת עם אפיונים זהים לכתות כאלה או אחרות, מאידך - רומן הוא דווקא מהליברלים שבאנשי הדת הזו... :lol:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלפא היא לגמרי סוג של דת עם אפיונים זהים לכתות כאלה או אחרות, מאידך - רומן הוא דווקא מהליברלים שבאנשי הדת הזו... :lol:

 

בוא לא נהפוך את הפאנבואיזם לדת.

כו-לה התמכרות למותג של מוצר צריכה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה שניה להתעקב על הנקודה של "סיאט לא הצליחה לההפך לאלפא".

סיאט מאוד היו רוצים לההפך לאלפא, רק זה קשה גם ברמה האופרטיבית (ליצור רכב מתחרה) וגם ברמה השיווקית (30 שנה מוצלחות של מכירת דגם ספורטיבי עדיין לא מתחרות בשמות כמו אנזו, פאנג'יו, פארינה).\

 

אם נחלק לרגע באופן כוללני את אלפא לשלושה חלקים,

רכבים ברמת כניסה (סוד,33,145,146,מיטו וכו'),

רכבים בינוניים וגדולים יוקרתיים (155/166/159/ ג'ולייטה/75 וכו')

ורכבים ספורטיביים (GTV/ ספיידרים/ בררה וכו')

 

ברמת הכניסה למותג אלפא, נראה לי שהם מקבלים בראש יפה מאוד מסיאט.

בהתייחס לזה שאיביזה בלבד מוכרת פי 2 יותר מכוניות מאשר כל מותג/ חברת אלפא רומאו, אני לא יודע אם מישהוא ב VAG מאוכזב.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא לא נהפוך את הפאנבואיזם לדת.

כו-לה התמכרות למותג של מוצר צריכה...

מסכים לגמרי.

אם כי בעיון זריז בדיון הזה ובדיונים דומים אפשר למצוא כאלה שחושבים שבמוצר אספנות שמשביח עם הזמן עסקינן, שלא לדבר על כך שאחזקת הבונבוניירה מאפשרת לצמצם את תקציב הצריכה של הכדור הכחול...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שלאלפא רומיאו יכול להיות עתיד מזהיר, בהנחה ותהיה בידיים הנכונות, בין אם זו חברה זרה(VAG, למשל) או הנהלה חדשה.

 

אלפא בידי VAG הוא איבוד לדעת. כשקלרקסון מחמיא ללמבורגיני אוונטדור כשהוא אומר שהיא מרגישה כמו גולף ב-100 קמ"ש (צוות טופ גיר מבקר באיטליה, עם נובל ומקלארן), אתה מבין שמשהו כאן מאד לא בסדר. האיש "בא לברך, אבל יצא מקלל".

 

מי שרוצה שהלמבורגיני שלו תרגיש כמו גולף, שיקנה אאודי R8.

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3750 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...