Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4516 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כולם בטח מכירים את השטות הזאת. עירייה מחליטה לקרצף קטע כביש מסוים ולהשאיר אותו ככה, בטענה שזה משפר את הבטיחות.

אני טוען שזה גורע מהבטיחות. למה? כי צמיג צריך כביש סלול היטב על מנת לאחוז, נסיעה על כביש מקורצף היא בדיוק כמו כביש משובש. צריך לתקן אותו.

שלא לדבר על כך שאני בטוח שזה גורם לבלאי מואץ לצמיגים ואולי אף לקרעים.

לא יודע מה הסיבה שלהם לחשוב שזה משפר את הבטיחות. הצלחתי לחשוב על 2 אפשרויות, שתיהם מטומטמות.

 

1. בגלל שהכביש מקורצף ועושה רעש כשנוסעים עליו, אנשים יסעו לאט יותר וככה לא יעשו תאונות. איבוד אחיזה יכול לקרות גם במהירות נמוכה מאוד, במיוחד בחורף.

2. זה משפר את האחיזה של הצמיגים בגלל שזה כאילו מתאים לחריצים של הצמיגים. באמת שלקח לי זמן לחשוב על סיבה כל כך מטומטמת. פשוט ניסיתי לחשוב כמו מהנדס העירייה, אז דפקתי את הראש בקיר עד שכל המוח נזל לי החוצה ואז עלה לי הרעיון הזה.

 

אז לאחרונה החליטו לעשות את זה גם בעיר שלי - נשר.

מי שגר באזור חיפה בטח יודע שכבר עשו את הקרצוף הזה בדרך פרויד, ועכשיו עשו את זה גם בנשר, ברחוב צה"ל, הרחוב שיורד מהטכניון ומגיע עד למטה, לדרך בר יהודה. צירפתי מפה של קטע הכביש המדובר, וסימנתי את האזור המקורצף. הקרצוף הוא כמובן רק בירידה, ולא בעלייה. מדובר בירידה די תלולה.

 

אני יודע שהנושא הזה נדון כבר הרבה פעמים, אבל השאלה שלי היא אחרת.

 

אני רוצה לפנות לעירייה, או יותר נכון, לראש העיר, שבבחירות האחרונות סופסוף הוחלף. מאז שנבחר מרגישים שינוי בעיר, לטובה.

אני רוצה לפנות ישירות אליו, אבל לא לפני שיהיו לי מסמכים להציג בפניו.

 

האם מישהו שמע או יודע על מקור מוסמך שיכול לתמוך בטענה שלי שקרצוף הכביש לא רק שלא משפר את הבטיחות, אלא גורע ממנה, והרבה? אשמח לקבל קישורים למסמכים ואנשים שכאלה, שכן זה יעזור לי מאוד לתקוף את הנושא הזה.

 

תודה לכולם ושבת שלום.

נשר.jpg

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

  • תגובות 129
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני אשמח להצטרף ולפנות עם מסמכים דומים לעירייה ברחובות! בדו-גלגלי אגב, רמת הסיכון עולה פי 100, האספלט סוחב את האופנוע לפי החריצים, והאחיזה שגם ככה מתחלקת בין 2 ריבועים בגודל של קופסאת גפרורים יורדת לרבע.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

אין ספק שתופעה של משיכת הגה מאוד נפוצה בכביש מקורצף...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

איפה ברחובות יש כביש מקורצף?

אני יודע שברחוב דובנוב יש כי מתכוונים לסלול שם מחדש (אם לא סללו כבר)

ויש בירידה של טשרניחובסקי לכיוון הקניון.

פורסם (נערך)

אני מכיר את זה היטב - נוסע בפרויד על בסיס יום יומי. הבדיחה הגרועה היא שבשלy כתוב שהחירוץ נעשה לטובת שיפור האחיזה של כלי רכב ודו"ג.

אין לי ספק שהקרצוף nקטין את שטח המגע בין הצמיג לבין האספלט, ושהוא גורע מהאחיזה. אבל לך תסביר את זה לראש עיר שרוצה להראות כאילו הוא עושה משהו לטובת הבטיחות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אתה צודק שכשהכביש יבש מקדם החיכוך על כביש מפולס יהיה טוב בהרבה מזה שעל גבי כביש מקורצף.

כשהכביש רטוב, ובעיקר לאחר תקופה ארוכה נטולת גשמים, כשנותר "אפקט הקרח" המוכר מ"גשם ראשון", הקרצוף יכול להוות את ההבדל בין חיים למות.

פורסם
אני אשמח להצטרף ולפנות עם מסמכים דומים לעירייה ברחובות! בדו-גלגלי אגב, רמת הסיכון עולה פי 100, האספלט סוחב את האופנוע לפי החריצים, והאחיזה שגם ככה מתחלקת בין 2 ריבועים בגודל של קופסאת גפרורים יורדת לרבע.

בתור רוכב דו"ג בעברי, אני יכול להעיד שאתה צודק במאת האחוזים. מפחיד לסוע עם אופנוע על כביש מקורצף.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם (נערך)

בכתבה הראשונה - שהינה פרסומית - אכן נטען שאין צורך בריבוד נוסף. בשניה מצויין כי מדובר בשלב ביניים לקראת ריבוד חדש, אשר מאפשר השארת קטע הדרך בשימוש לתקופת הביניים בין הקרצוף לריבוד מחדש.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

פירסומית או לא, עדין מצוין שם שזה מעניק חידוש להתנגדות להחלקה. ודווקא כן רשום שאין בהכרח צורך בשלבי עבודה נוספים.

 

בכתבה השניה:

In many cases, the micro-milled surface provides better resistance to skids and hydroplaning than the original pavement

 

אינני מהנדס על מנת לדעת אם אכן התוצאות מובטחות בכל מצב ומקרה. אבל כנראה שיש דברים כלשהם בגו.

ומה שבטוח זה שזו אלטרנטיבה זולה כנראה בהרבה עבור העירייה מאשר סלילה מלאה מחודשת של אספלט איכותי.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם

ואני הייצי בטוח שעושים את זה לפני סלילה. הקירצוף נועד לעדק את השכבה שהולכים לסלול. לא נתקלתי שעשו קירצוף והשאירו כך. תמיד אחרי איזה חודש אתה קולט שיש שכבה חדשה של אסבלט

החיים הם כמו....

פורסם

הטענה - בעיקר בכתבה השניה שהביא טום22 - היא שהקרצוף המיקרו מאפשר יצירת שכבת ריבוד יותר אכותית מאשר קרצוף רגיל, וכן שאפשר לפתוח את הדרך לתקופה קצרה בין המיקרו-קרצוף לבין הריבוד הסופי.

טום22 - אכן המשט מופיע. לפי הבנתי הכוונה היא שהמשטח לאחר המיקרו-קרצוף עדיף על המשטח לפני הקרצוף (והרי מדוע יקורצף משטח טוב? בדרך כלל מקורצף דווקא משטח פגום). כמוכן יש שם משפט האומר כי המיקרו-קרצוף יכול לשמש את הציבור לטווח בינוני-ארוך. מכל מקום - איני מהנדס, בודאי לא מהנדס כבישים. אני יכול להעיד רק על התחושה שלי על הכביש, שאינה נוחה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לצערי לאחורנה נכנס בי איזה מניאק עם צמיגים גמורים בכביש מאוד תלול אחרי שאיבד אחיזה, לאחר גשם. הקירצוף צריך להיות בכל מקום עם הרבה עיקולים/ שיפועים חדים.

אחרי התאונה קירצפו את הכביש הבעיתי.

Subaru Impreza 1.6 04


×
×
  • תוכן חדש...