Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4575 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בטיפול האחרון המוסך (מורשה) התעקש שהשמן הנכון לאוטו הוא 5w40 אך על המדבקה במכסה מנוע רשום 15w40.

 

מה ההבדל בין השמנים? מה יכול להיות ההבדל המורגש?

פורסם

נושא שדובר רבות בפורום אבל בכל מקרה אחזור על זה בכלליות

ככל שהמספר הקדמי (כלומר 5W) יותר נמוך אז השמן מגיע יותר מהר לכל המקומות, כלומר משמן יותר מהר בהתנעות קרות.

מכיוון שבארץ אין 15W סינטטי מלא במבחר עצום אז 5W זאת נקודת ההתחלה של רוב השמנים הסינטטיים המלאים.

שמן עם מספר התחלתי 15 רוב הסיכויים הטא מינרלי וידרוש טווחים החלפות שמנים קצרות יותר לעומת 5W שהיה סינטטי ויאפשר לך למשוך את טווחי הטיפול לזמן ארוך יותר.

יש קליפים ביוטוב שיסבירו לך את הנושא יותר טוב.

פורסם
נושא שדובר רבות בפורום אבל בכל מקרה אחזור על זה בכלליות

ככל שהמספר הקדמי (כלומר 5W) יותר נמוך אז השמן מגיע יותר מהר לכל המקומות, כלומר משמן יותר מהר בהתנעות קרות.

מכיוון שבארץ אין 15W סינטטי מלא במבחר עצום אז 5W זאת נקודת ההתחלה של רוב השמנים הסינטטיים המלאים.

שמן עם מספר התחלתי 15 רוב הסיכויים הוא מינרלי וידרוש טווחים החלפות שמנים קצרות יותר

לעומת 5W שהוא סינטטי ויאפשר לך למשוך את טווחי הטיפול לזמן ארוך יותר.

 

יש קליפים ביוטוב שיסבירו לך את הנושא יותר טוב.

תשובה יפה - אבל לא מומלץ למשוך טיפולים .

 

גם סינטטי מלא מאבד מתכונותיו בתנאי ישראל , עקב אבק עומס חום , לחות וכו' .

לכן כדאי לבצע טיפול שנתי או מקסימום 15-20,000 ק"מ , ולא יותר .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

לשמן 5W-40 יש צמיגות נמוכה יותר משמן 15W-40 הוא מתאים לעבודה בטמפרטורה נמוכה . הספרה הראשונה מגדירה את הצמיגות בטמפרטורה נמוכה והספרה השנייה מגדירה את הצמיגות בטמפרטורה גבוהה. רוב שמני המנוע בשימוש כיום הם "רב דרגתיים".

במנוע ישן , ייתכן כי שמן בצמיגות נמוכה יותר יחדור לחלל הבוכנה דרך הרינגים או הגומיות של השסתומים. לכן יש לעקוב אחרי צריכת השמן לאחר השינוי.

אגב, פרט לצמיגות יש לוודא כי המפרט של השמן תואם את המלצות ייצרן הרכב וכי מדובר בשמן מאיכות טובה (יצרן מוכר).

פורסם

במנוע 3 ליטר של טראנו היצרן משתמש בשמן הזה מהמפעל ואין לו בעיות של תצרוכת שמן חריגות כלל גם בקילומטרזים גבוהים ולכן אני שוב אומר שבמקרה ספציפי זה אין שום בעיה להשתמש באופן קבוע בשמן 5W40

×
×
  • תוכן חדש...