Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחשב לסטודנט למדעי המחשב?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4571 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברים.

 

מבקש המלצה לנייד בשבילי.

תקציב עד 2000₪

גודל רצוי 13 ומעלה.

רצוי שיהיה קליל, וחזק.

דגש על עמידות סוללה.

רצוי גם שיהיה יחסית ״חזק״.

לא אכפת לי אם המחשב מגיע או לא מגיע עם מערכת הפעלה.

 

ירכש בבאר שבע ככל הנראה, אך אם יהיו המלצות לחנויות ספציפיות, אולי נזמין משלוחה.

 

תודה

ובהצלחה לכל הסטודנטים :-P

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ואת כל הדרישות הללו להכניס לתקציב של 2,000 ש"ח? ממש לא.

 

אתה תהיה חייב להתפשר קשות. מחשבי 13 אינצ' יקרים מלכתחילה מאשר ה 15.4.

 

מחשבי ה 13 אינצ' מתחילים מאיזור ה 2400-2500 במינימום, קשה למצוא משהו נורמאלי בפחות.

 

סוללה טובה, "חזק" וכו' וכו', זהו חלום לצערי.

 

אם אתה רוצה לעשות קצת מחקר, לחפש לבד ולעיין במה שקיים, אנא, כנס לדוגמא לרשת KSP לאתר שלהם, לחץ על לשונית מחשבים ניידים > סנן בצד ימין ל 13.3 אינצ' > תוצאות.

פורסם

למדמ"ח עקרונית אתה לא תצטרך מחשב "חזק", ברוב המקרים התכנות שתבצע יהיה פשוט (מבחינת זמן ריצה).

 

מתוך ההבנה הזאת אתה יכול להתפצל לשני כיוונים שונים בתכלית:

1. מחשב קטן ככל הניתן לצורך ניידות (לקחת להרצאות, הביתה בסופי שבוע וכו') וללכת על Netbook בגודל 10" עם מעבד Atom (רצוי כפול ליבה).

2. מחשב גדול יותר(14.1" למשל), שיהיה כבד בערך פי 2 אבל יהיה לך נוח יותר לעבוד בו אבל פחות נוח לסחוב.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

המחשבה שלך לא נכונה.

בתור סטודנט - מחשב כמה שיותר קטן כל עוד זה נוח צריכה להיות המטרה.

הבעיה כאמור - התקציב בעייתי ביותר.

המחשב האידאלי מבחינת form factor הוא כנראה - אולטרה בוק 13" , התקציב אבל לא ממש מאפשר להכניס אחד.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

מציע לך להתגמש ולהעלות את התקציב כדי שתקבל מחשב שנוח לעבוד איתו, וגם שיחזיק מעמד לאורך התואר.

 

אני כבר 3 שנים עם Lenovo T410, ואני מרוצה ממנו מאוד. (אני סטודנט למדמ"ח).

המלצתי לחבר (סטודנט להנדסת חשמל) על הדגם המתקדם יותר - T420 וגם הוא מרוצה ולא התלונן בינתיים (כבר שנה).

 

ראיתי בזאפ את ה-420 ב-3500 ש"ח.

זה אמנם הרבה מעבר למה שקבעת, אבל מנקודת מבטי, היות ומדובר במחשב ל-3 שנים, ולמטרת לימודי מדמ"ח, חשוב שיהיה לך כלי טוב ואמין ביד.

 

ואם תשווה לדגמים אחרים של Lenovo ותראה שבאותם נתונים אתה מקבל מחשב זול בהרבה, הסיבה היא ש-T420 שייך לסדרת ה-ThinkPad שהיתה בעבר שייכת ל-IBM. אז אמנם גם יש כאן תשלום על המותג, אבל מנסיוני יש גם הבדל גדול באיכות.

 

מבחינת גודל - זה עניין של טעם אישי.

מחשב קטן יותר קל ונוח לסחוב - אבל פחות נוח לעבוד בו לאורך זמן (מקלדת ומסך קטן).

לי אישית מעט כבד ה-T410 שכולל סוללה מוגדלת, אבל נוח לי מאוד לעבוד בו, ולכן מעדיף מחשב עם מסך גדול יותר.

 

שיקולים נוספים (ובעיקר אישיים) שלרוב לא בודקים בקניית מחשב:

מקלדת - למי שמקליד עיוור ומהר, חשוב שתהיה מקלדת שתתאים לו.

Touch pad - יש מחשבים שבהם הוא גרוע וקשה לעבוד איתו - מנסה לכוון לאנשהו והסמן לא מדייק, ויש איכותיים יותר שמזהים בצורה מדוייקת את תנועת האצבע - חוסך ממך להסחב עם עכבר אלחוטי, שגם לו צריך לדאוג.

הנדסת אנוש ואיכות חומרים - למקם את כפתור הכיבוי ליד Escape זה מתכון לכיבוי לא מתוכנן... :\

 

בכל אופן - אולי הרשימה בסוף מעט קטנונית, אבל יש כאלו שזה חשוב להם ויגלו זאת בדיעבד, לכן מציע לבדוק גם אותם (ובטח יש עוד הרבה דברים שפשוט לא עולים לי עכשיו...)

פורסם

משקל לא משנה לי כל כך, עדיפות לקל אבל לא חשוב מאוד.

אני כנראה אתחיל לעבוד בשמירה ולכן עדיפות גם לכוח (להעביר את הזמן במשחקים וסרטים בין היתר).

גודל 15.6 יהיה סבבה, יש הרבה מבחר בגודל הנ״ל.

 

האם יד שניה זה סיכון גדול?

אם לא אז מוכן לשקול גם יד שניה.

 

לא צריך כונן דיסקים. יחסוך קצת משקל.

פורסם

אם אתה מתכנן משחקים וכו' כדאי לחפש בגיזרת ה-15.6", רצוי משהו עם כרטיס מסך לא מובנה אם התקציב מאפשר.

 

בכל מקרה מכונת משחקים זה לא יהיה, מקסימום להריץ משחקים עדכניים באיכות בינונית.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

גם לפורום hzone.

אין בנאמר זלזול בחברי הפורום :-D

חבר טוב נמדד בכמה השקעה הוא מנער את הרגליים לפני שהוא נכנס לך לאוטו.

פורסם

השימוש העיקרי יהיה ללימודים, פייסבוק וסרטים.

שימוש משני למשחקים, וגם זה לא בטוח שיקרה כי מזמן הפסקתי לשחק.

15.6 כנראה תיהיה הבחירה, השאלה מה מומלץ בתקציב?

הכי חשוב לי שתיהיה סוללה חזקה. יש בעיית שקעים פה.

פורסם
משקל לא משנה לי כל כך, עדיפות לקל אבל לא חשוב מאוד.

אני כנראה אתחיל לעבוד בשמירה ולכן עדיפות גם לכוח (להעביר את הזמן במשחקים וסרטים בין היתר).

גודל 15.6 יהיה סבבה, יש הרבה מבחר בגודל הנ״ל.

 

האם יד שניה זה סיכון גדול?

אם לא אז מוכן לשקול גם יד שניה.

 

לא צריך כונן דיסקים. יחסוך קצת משקל.

 

אני מציע לך לשכוח ממשחקים.

אם אתה לא מתכוון להשקיע במחשב מטורף הם יעבדו לך גרוע.

ואם אתה רוצה לשחק בכל מיני משחקים מהחנות של ווינדוס 8 אז אולטרבוק יספיק בשביל זה.

פורסם

אני ממליץ לך על "13.3, מכסימום "14. זו הפשרה בין ניידות לקריאות.

המקלדת חשובה, הטראקפד פחות כיון שתצמיד לו עכברון.

מבחינת תקציב - עליך להכפיל אותו, ואפילו יותר, כיון שפרט למחשב אתה צריך תיק איכותי, מרופד ואטום (עניין של 300 ש"ח לפחות) עכבר נייד, ובהתאם לתנאי הלימודים אולי גם סוללה נוספת.

ממליץ לך להצטייד גם במקלדת חיצונית שתהיה יותר נוחה מזו המובנה.

מבחינת חומרה - לבני הבכור מחשב ASUS שנרכש לפני כמעט 3 שנים תמורת 4,000 ש"ח ב-KSP, מעבד i5-460m (דור ראשון של i5 ניידים), שימש אותו היטב בלימודי הנדסה אוירונאוטית (הרבה סימולציות במאטלאב). כיום תקבל במחיר זה מחשב עם ביצועים הרב יותר טובים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

יש עכשיו בדיוק באחד מאתרי הקופונים מחשב מוחדש HP SLEEKBOOK 14"

מעבד i3 דור שלישי (אייבי ברידג'?)

ב1800 שקל, עם שנה אחריות (כולל איסוף מבית הלקוח).

תמורת עוד 400 שקל האחריות מורחבת ל3 שנים.

ממש מדגדג לי לקנות אבל כל פעם אני נזכר בהמלצות של הפורום הזה לא להתפתות לעיסקאות בשטח ובאתרי הקופונים, אחרת אתה אוכל אותה בחזק ואוכל אותה בגדול :-)

פורסם

לא ציינתי זאת, אבל חשוב שהמחשב יהיה נתון במארז חזק. המחשב הנייד הראשון של בני היה HP שהיה במארז פלסטיק חלש, והוא שבק חיים לאחר שנתיים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אם אתה רוצה סוללה חזקה ועם רמת ניידות טובה, תצטרך להעלות את התקציב משמעותית (בין היתר גם בגלל הציוד ההיקפי).

 

אם יש לך מישהו שיכול להביא לך מחשב מארה"ב, אזי יש מחשבים טובים חסכוניים בארה"ב סביב ה2000-2500 ש"ח (עודפי יצרן).

אם לא, תצטרך להוסיף לעלות הבסיס עוד כ60 דולר משלוח+ 18% מע"מ על המחשב+ 150 ש"ח לחריטת עברית למקלדת.

 

זו תהיה הדרך ההכי זולה לרכישת מחשב שעונה על הדרישות שלך עד כמה שאפשר (ביצועים, סוללה וגודל).

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 


×
×
  • תוכן חדש...