Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4685 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

האמת שראיתי שרשור ישן מאוד מקיף בנושא ולא מזמן התחבטתי בעניין הזה בעצמי שעות.

 

חשבתי פשוט לתת קצת אינפורמציה מהשטח בכל הנושא של עלויות טיפול ואחזקה וביטוח בתור אחד שרכש אאודי A1 חדשה אחרי לבטים.

 

אני לא מתכוון להשוות בין השניים מבחינת אבזור וכוח - אלו שיקולים פיננסיים גרידא.

נהגתי בשניהן האאודי מצאה חן בעיני יותר אך יש להתייחס אליה כמכונית בעלת שני מושבים.

 

הצלחתי לרכוש את האודי שלי מאובזרת לחלוטין (3 דל') במחיר של 157 אלף שקל (אל מול 180 במחירון).

בנוסף, קיבלתי את האיתוראן ואגרות הרישוי במתנה (עוד כ2900 ש"ח שנחסכו) כך שלמעשה רכשתי אותה ב153 (157 על הכביש)

זה אחד הדברים שבעצם סגר את הגולל בעניין מכמה סיבות שאפרט.

 

ביטוח:

ביררתי במספר חברות לגבי ביטוחים עבור השניים כאשר הA1 בחברת אלייד (קשורת צ'מפיונס) עלה 4800 (ללא חובה)

אל מול 4100 ביונדאי (בממוצע דרך כמה סוכניות מרכזיות).

אלא שלאחר גישושים רבים (לא בשירביט) הגעתי לסוכן מבטח דרך פיניקס במחיר של 2800 ש"ח למקיף.

 

אחזקה:

אם אתם רוכשים את הרכב מהיבואן אתם יכולים להוציא באאודי טיפול ראשון בחינם מה שחוסך לך שנה למעשה.

ביונדאי לא היו מוכנים לשמוע על זה.

ביקשתי לקבל ממנהל מחסן החלפים מחירונים עבור החלקים המרכזיים ברכב שבד"כ מטופלים במסגרת האחריות

כגון צלחות, רפידות וכו' ללא ספק יש פער של כ20% במחיר הכולל עם עבודה לטובת יונדאי (מדובר רק על A1, ככל שעולים ברכב יש עליה חדה).

באאודי אחריות מקיפה ללא הגבלת ק"מ, כך שלמרות שטורבו רגיש יותר הוא באחריות (לא מדבר על יד שניה כמובן)

למרות שהאחריות הזו היא טובה, אבל ברוב המקרים לא ברת-שימוש.

 

אגרות רישוי כמובן יקרות יותר באאודי.

 

צריכת דלק די זהה בפועל בשניהם.

 

אז למה אאודי בעצם?

בעיקר אבל בעיקר בגלל המחיר ביחס למחירון וההבנה שלי שאאודי A1,A3,Q3 הם רכבים מאוד סחירים.

החישוב שלי היה להחזיק את הרכב שנתיים +/- ולמכור ומאחר וירידות הערך די זהות בשני הרכבים (כ10% שנתי)

חשבתי שלאדם עירוני כמוני יהיה עדיף A1

 

זהו, סתם משתף, מקווה לקבל אותה עד סופ"ש

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אז למה אאודי בעצם?

בעיקר אבל בעיקר בגלל המחיר ביחס למחירון

 

אז מה שאתה בעצם אומר, שכדאי לקנות רכב סופר מיני רגיל לגמרי עם סמל יוקרתי ב 160 אלף ₪ , כי המחיר "מחירון" שלו הרבה יותר גבוה?

חבל שלא אמרו לך "מחירון 300K, קבל ב 200K". היית מרגיש עוד יותר טוב עם עצמך...

פורסם
אז מה שאתה בעצם אומר, שכדאי לקנות רכב סופר מיני רגיל לגמרי עם סמל יוקרתי ב 160 אלף ₪ , כי המחיר "מחירון" שלו הרבה יותר גבוה?

חבל שלא אמרו לך "מחירון 300K, קבל ב 200K". היית מרגיש עוד יותר טוב עם עצמך...

 

אני חושב שלא קראת לעומק.. אבל הי, כי אני בטח חדש אז אתה חושב שהמערך הלוגי שלי כנראה דפוק.

בהתחלה צייני שנהגתי בשתיהן ונהניתי מאאודי יותר.

 

יש לי את הסכום לרכוש את שתיהן, והוולוסטר בדגם היקר ביותר עולה ב13 אלף שקל יותר מהאודי המאובזרת

ונהניתי יותר לנהוג בA1, הרגישה לי זריזה יותר ונעימה יותר - אני לא מתחרה בכביש ולכן ההרגשה שלי מספיקה.

 

בשקלול כל הנתונים כולל ההנחה - אכן זו עסקה משתלמת יותר לדעתי מהולוסטר.

 

תפסיקו סתם לזרוק קלישאות כמו 160 בשביל סמל. זה נבוב ומעייף.

רכב לא משאירים ואם אפשר לצאת עם היד על העליונה גם בתחום הזה כדאי ויהיה נכון לעשות.

 

וכמובן שהתייחסת אך ורק לעניין המחיר ולא לעניין התחזוקה בנוסף (ואגב עם האגרת רישוי והאיתורן זה יותר קרוב ל150 מ160)

 

תעשה לי טובה, תתעלם מהעובדה שאני חדש ותן לי קצת קרדיט שאני לא מטומטם - יש פה מערך שיקולים כולל והצגתי אותו לדעתי בצורה טובה כאשר התחלתי בחווית הנהיגה ובהתחשבות בכך שאני נהג עירוני אנטיפט שלא מתכוון לקחת נוסעים ברגיל.

 

אבל כן, בוא נזרוק שטויות כמו "אם היו נותנים לך 300 ב200"

פורסם

אין ספק שעשית את הבחירה הנכונה, גם אם שילמת יותר בסופו של דבר אתה נוהג באאודי גרמנית ולא ביונדאי (כן כן, גם אם קוראים לה ולוסטר ויש לה טורבו זאת עדיין יונדאי בסה"כ...). יש אנשים שהלכו על היונדאי ובסופו של דבר עד היום מנסים למצוא תירוצים בסגנון "היי הטיפולים שלי יותר זולים משלך, אכלת אותה!", אבל על הכביש בסופו של דבר ייתכן שהם נהנים פחות, במיוחד כשהם רואים אאודי חדשה עוברת לידם

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בגדול, כל אחד יחפש משהו אחר שמושך אותו יותר ברכב ולכן להתלבט מה לרכוש מבין שתיהן על בסיס כלכלי בלבד נראה לי לא נכון. למרות שבסופו של דבר קנית את האאודי, שאתה מצהיר שהעדפת אותה מעבר לשיקולים הכלכליים.

אני חושב שאתה מנסה "להצדיק" את הבחירה שלך. אין צורך בזה, אם אתה מרוצה ממה שקנית - זו קניה מוצלחת. יכול בהחלט להיות שהוולוסטר היתה עולה לך פחות אבל היית מרגיש החמצה. יכול גם להיות שלא.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
בגדול, כל אחד יחפש משהו אחד שמושך אותו יותר ברכב ולכן להתלבט מה לרכוש מבין שתיהן על בסיס כלכלי בלבד נראה לי לא נכון. למרות שבסופו של דבר קנית את האאודי, שאתה מצהיר שהעדפת אותה מעבר לשיקולים הכלכליים.

אני חושב שאתה מנסה "להצדיק" את הבחירה שלך. אין צורך בזה, אם אתה מרוצה ממה שקנית - זו קניה מוצלחת. יכול בהחלט להיות שהוולוסטר היתה עולה לך פחות אבל היית מרגיש החמצה. יכול גם להיות שלו.

 

ממש ממש לא.

אין לי מה להצדיק בחירה שאני שלם איתה. מטרת הפוסט הייתה אינפורמטיבית בלבד ויותר נגעה לעניין הטיפולים האחזקה והביטוח.

ישנה דעה רווחת שהחזקת אאודי תהיה משמעותית יותר יקרה מיונדאי, מה שרציתי לומר זה שזה פשוט לא נכון אם מסתכלים לעומק.

כי יש עוד כמוני שמחפשים מידע ברשת אז חשבתי להפריך כמה מיתוסים (בנוגע לעלויות A1 בלבד)

 

לגבי הרכב, לא הגיוני שאני אנסה להצדיק בחירה ברכב שממותג כיוקרה לעומת יונדאי, זה פשוט לא לוגי.

זוהי אינה הצדקה, הסברתי מדוע בסופו של דבר בחרתי באאודי על פני יונדאי כשחלק מהשיקולים התחילו בלב אבל נגמרו בבטן.

אם מחירה של האאודי לדוגמא היה שווה ערך ליונדאי (174) הייתי הולך על היונדאי ללא ספק.

 

אגב, היונדאי שאני בחנתי עלתה 174 אלף (אחרי עליה במיסוי הירוק), למעשה עלתה יותר מהאאודי.

פורסם

אולי יקל עליך אם תבין שאין דבר כזה שיקול לוגי. כל (אבל כל!) החלטותינו שרירותיות ונעשות מתוך רגש.

 

תתחדש על הבחירה. אין לי שום ספק שהייתי בוחר כמוך בדיוק (ללא היסוס).

:idea:
פורסם
אני חושב שלא קראת לעומק.. אבל הי, כי אני בטח חדש אז אתה חושב שהמערך הלוגי שלי כנראה דפוק.

בהתחלה צייני שנהגתי בשתיהן ונהניתי מאאודי יותר.

 

יש לי את הסכום לרכוש את שתיהן, והוולוסטר בדגם היקר ביותר עולה ב13 אלף שקל יותר מהאודי המאובזרת

ונהניתי יותר לנהוג בA1, הרגישה לי זריזה יותר ונעימה יותר - אני לא מתחרה בכביש ולכן ההרגשה שלי מספיקה.

 

בשקלול כל הנתונים כולל ההנחה - אכן זו עסקה משתלמת יותר לדעתי מהולוסטר.

 

תפסיקו סתם לזרוק קלישאות כמו 160 בשביל סמל. זה נבוב ומעייף.

רכב לא משאירים ואם אפשר לצאת עם היד על העליונה גם בתחום הזה כדאי ויהיה נכון לעשות.

 

וכמובן שהתייחסת אך ורק לעניין המחיר ולא לעניין התחזוקה בנוסף (ואגב עם האגרת רישוי והאיתורן זה יותר קרוב ל150 מ160)

 

תעשה לי טובה, תתעלם מהעובדה שאני חדש ותן לי קצת קרדיט שאני לא מטומטם - יש פה מערך שיקולים כולל והצגתי אותו לדעתי בצורה טובה כאשר התחלתי בחווית הנהיגה ובהתחשבות בכך שאני נהג עירוני אנטיפט שלא מתכוון לקחת נוסעים ברגיל.

 

אבל כן, בוא נזרוק שטויות כמו "אם היו נותנים לך 300 ב200"

 

אז כנראה שגם אותי לא הבנת נכון.

אני לא טוען שאתה מטומטם. אני טוען שאתה צרכן לא נבון.

 

דעתי היא שלשלם סכום כזה על רכב סופר מיני (שאגב לפי הבנתי גם לא מרגיש כ"כ יוקרתי מבפנים) זה בזבוז כסף רציני.

 

אבל היי, שכל אחד יעשה בכסף שלו כראות עיניו. אני עם 160,000 ש"ח הייתי עושה משהו אחר (או שהייתי חוסך לעצמי ~60 אלף וקונה קליאו חדשה 1.2 טורבו מאובזרת).

 

זהו, לא רוצה לבאס אותך יותר מזה. תתחדש ותהנה מהרכב.

פורסם

אם לא ישבת לא בקליאו ולא ב-A1, אין לך זכות דיבור של ממש. ב-A1 יש אווירת יוקרה שאין באף קטנה אחרת. למעשה, אודי התאמצו שהקטנה שלהם תרגיש כמו אודי לכל דבר ועניין, יותר משאר היצרנים שנכנסו לשוק הקטנות-פרימיום.

 

להשוות את איכות החומרים באודי הזו - ובטח את איכות ההרכבה - עם הקליאו החדשה, זהו בזיון לשמו.

:idea:
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אם השיקול היה רק לוגי, היית רוכש את הרכב הכי זול וחסכוני אחרי חישוב עלויות דלק ואחזקה לתקופת הזמן בה אתה מתכוון להחזיק אותו. :)

מה שאני אומר זה בעצם שהשוואה כזו תעזור בהחלטה רק למי שנוטה מראש לכיוון האאודי. נטיה שלא מגיעה משיקולים לוגיים.

כמו שאתה אומר, "השד לא כל כך נורא", העלויות במציאות לא בשמיים כמקובל לחשוב, אז למה אתה טוען שהיית קונה את הוולוסטר אם לשתיהן היה אותו מחיר? בגלל 20% בעלויות חלקים? אם האאודי יותר טובה מבחינתך כרכב היא פתאום לא מצדיקה את המחיר?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
אולי יקל עליך אם תבין שאין דבר כזה שיקול לוגי. כל (אבל כל!) החלטותינו שרירותיות ונעשות מתוך רגש.

 

תתחדש על הבחירה. אין לי שום ספק שהייתי בוחר כמוך בדיוק (ללא היסוס).

 

צר לי לשמוע שאתה מוריד לטמיון מאות שנות מחקרים מתנים על בחירה כי החלטת שכל פעולה שנעשית ע"י בני אדם היא אמוציונלית.

תקרא קצת מחקרים בנושאי חשיבה ובחירה לוגית, התניות ותבין איך עובד מוח האדם קצת יותר טוב.

 

הרי שמן הסתם מדובר בשתי מכוניות שדיברו אלי אמוציונלית, אחרי הכל אם לא, בכלל לא הייתי מבצע בדיקה בין השניים.

ברור שמעורב פה מערך הרגש, אך זוהי לא מהות ההחלטה.

 

אז כנראה שגם אותי לא הבנת נכון.

אני לא טוען שאתה מטומטם. אני טוען שאתה צרכן לא נבון.

 

דעתי היא שלשלם סכום כזה על רכב סופר מיני (שאגב לפי הבנתי גם לא מרגיש כ"כ יוקרתי מבפנים) זה בזבוז כסף רציני.

 

אבל היי, שכל אחד יעשה בכסף שלו כראות עיניו. אני עם 160,000 ש"ח הייתי עושה משהו אחר (או שהייתי חוסך לעצמי ~60 אלף וקונה קליאו חדשה 1.2 טורבו מאובזרת).

 

זהו, לא רוצה לבאס אותך יותר מזה. תתחדש ותהנה מהרכב.

 

בגלל זה אבל ציינתי בהתחלה שאני לא נכנס לענייני עלויות וכדאיות כל אחד ושיקוליו הפיננסיים.

מהי בחירה נכונה? יש דבר כזה? לא ממש. יש רק בחירה יותר נכונה.

אבל הכי חשוב שהבחירה תשרת אותך. ב160 יכולתי לרכוש המווון מכוניות בשלל גדלים, צבעים, אבזורים ומינים.

דיברתי פה על שתי מכוניות שהיו רלבנטיות אליי ללא התייחסות לכך שהן עולות שערורייתי (גם הוולוסטר המאובזרת)

אלא מבין הצמצום האישי שלי - מה גרם לי להעדיף אחת על השניה.

 

הרי לסנגר אפשר על כל רכב...

 

נ.ב.

האמירה שלך שב160 היית רוכש משהו ב100 אלף ומשאיר 60, רק מראים לך שהתגובה שלך לפוסט מגיעה מתוך מערך השיקולים שלך ולכן גם הגבת כך בפעם הראשונה.

אם היו לך כמה מיליוני שקלים בבנק, מערך השיקולים שלך היה משתנה פלאים. (לאו דווקא בעניין הסופר מיני)

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
אז כנראה שגם אותי לא הבנת נכון.

אני לא טוען שאתה מטומטם. אני טוען שאתה צרכן לא נבון.

 

דעתי היא שלשלם סכום כזה על רכב סופר מיני (שאגב לפי הבנתי גם לא מרגיש כ"כ יוקרתי מבפנים) זה בזבוז כסף רציני.

 

אבל היי, שכל אחד יעשה בכסף שלו כראות עיניו. אני עם 160,000 ש"ח הייתי עושה משהו אחר (או שהייתי חוסך לעצמי ~60 אלף וקונה קליאו חדשה 1.2 טורבו מאובזרת).

 

זהו, לא רוצה לבאס אותך יותר מזה. תתחדש ותהנה מהרכב.

צרכן לא נבון זה מישהו שמשלם על שקדי מרק של מותג מסויים כשהוא יכול לקנות את אותה התוצרת מאותו המפעל רק ללא אריזת המותג בחצי. אני לא חושב שזה נכון להשוות מכוניות רק לפי קבוצה ומחיר. ההנאה שהוא יפיק מנהיגה בקליאו לא תהיה כמו מהנהיגה באאודי למשל.

יכול להיות שדווקא הרכב הזול יותר יתאים לו יותר, זה תלוי בטעם של הרוכש. אבל לשלם יותר כדי להנות יותר זה לא בזבוז כסף.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
אם השיקול היה רק לוגי, היית רוכש את הרכב הכי זול וחסכוני אחרי חישוב עלויות דלק ואחזקה לתקופת הזמן בה אתה מתכוון להחזיק אותו. :)

מה שאני אומר זה בעצם שהשוואה כזו תעזור בהחלטה רק למי שנוטה מראש לכיוון האאודי. נטיה שלא מגיעה משיקולים לוגיים.

כמו שאתה אומר, "השד לא כל כך נורא", העלויות במציאות לא בשמיים כמקובל לחשוב, אז למה אתה טוען שהיית קונה את הוולוסטר אם לשתיהן היה אותו מחיר? בגלל 20% בעלויות חלקים? אם האאודי יותר טובה מבחינתך כרכב היא פתאום לא מצדיקה את המחיר?

 

שוב זה מראה שאתה לא יורד לסוף דעתי.

אין דבר כזה שיקול לוגי טהור - הרי המוח מצריך קשר מסויים.

אותי עניינו שני דגמים שהם רלבנטיים אליי - יונדאי וולוסטר ואאודי. הרי זה לא רק עניין של חסכון...

 

אתה מכיר את המושג מעולם העסקים שנקרא "מקסום רווחים?" זה בדיוק מה שאני ניסיתי לעשות כאן.

לקחתי אמוציות וכסף שיש לי ונדרשתי לקבל החלטה בין שתי מכוניות שדיברו אליי בכמה מכלולים.

נתחיל ברגש - הלוא הוא עיצוב פנימי וחיצוני (וזו כמובן דעה סובייקטיבית לחלוטין)

ומשם נעבור לשילוב של השניים - תיבת הילוכים, מנוע, שאיבת הנאה מהנהיגה (שוב סובקייטבי)

בסוף פרקטיקה - עלויות , דבר איתי בכסף.

 

ההבדל הוא לא רק 20% ביונדאי.

אם שתיהן היו עולות 174 - זה גם ירידת ערך לא שווה של השניים, סחירות, ועד כמה הפער בין השתיים בחוויה.

פורסם
תקרא קצת מחקרים בנושאי חשיבה ובחירה לוגית, התניות ותבין איך עובד מוח האדם קצת יותר טוב.

 

זה לחלוטין לא לפורום, אבל אני לא עומד בפיתוי: הרציונליות היא תוצר של מערכות חשיבה פילוסופיות אירופאיות מן המאה ה-18 שביקשו לבסס את התבונה כמנחה את האדם. אני דוחה מכל וכל את התובנה הזו. אין לנו שום עוגן להישענות. אפילו המתמטיקה שלנו נגועה בפוליטיקה.

 

כאמור, זה לא לפורום, אבל אין דבר כזה לפעול מתוך שיקול טהור מאמוציות או אובייקטיבי. החשיבה "מזוהמת" ע"י האמוציות ואינה מנותקת מהן. לא ניתן לזקק אותה מתוכן ואין זה משנה כמה תתאמץ או תעמוד על הראש. למעשה, אין מקום לדבר על בידול ביניהן. סתירה לוגית קיימת רק במרחבי הלוגיקה, שגם הם כאמור לא רק נגועים ביסוד פוליטי המערער את מהימנותם, אלא אין להם רלוונטיות למציאות האמפירית גופא.

 

זהו, בחזרה לנושא.

:idea:
פורסם
זה לחלוטין לא לפורום, אבל אני לא עומד בפיתוי: הרציונליות היא תוצר של מערכות חשיבה פילוסופיות אירופאיות מן המאה ה-18 שביקשו לבסס את התבונה כמנחה את האדם. אני דוחה מכל וכל את התובנה הזו. אין לנו שום עוגן להישענות. אפילו המתמטיקה שלנו נגועה בפוליטיקה.

 

כאמור, זה לא לפורום, אבל אין דבר כזה לפעול מתוך שיקול טהור מאמוציות או אובייקטיבי. החשיבה "מזוהמת" ע"י האמוציות ואינה מנותקת מהן. לא ניתן לזקק אותה מתוכן ואין זה משנה כמה תתאמץ או תעמוד על הראש. למעשה, אין מקום לדבר על בידול ביניהן. סתירה לוגית קיימת רק במרחבי הלוגיקה, שגם הם כאמור לא רק נגועים ביסוד פוליטי המערער את מהימנותם, אלא אין להם רלוונטיות למציאות האמפירית גופא.

 

זהו, בחזרה לנושא.

 

לא, לא. אני חושב שפספסת פה נקודה מאוד מאוד אבל מאוד חשובה.

אני לא טוען שלמערך הרגשי ובכלל לCNS אין תפקיד בכל החלטה, זה ברור וידוע לכולם.

הרי כבר ציינתי שמן הסתם נבחנו שתי מכוניות... הן נבחרו ע"י...? אמוציות בעיקר ומגבלות הסכום.

 

הרי אנשים גם קונים אלטו, שזה למעשה פח עם קצת פלסטיק ומנוע.

האם ניתן לומר שיש פה עניין של מערך אמוציונלי? כן ולא.

בתקציב שהיה להם האמוציות שלהם ביקשו מהם לחפש רכב חדש מאשר התעסקות בשניה למרות שטענה זו יכולה גם להטען לוגית.

 

עזוב, בקיצור מה שאני אומר - אמוציות יש לי לשני המכוניות. הלוגיקה הכריעה את הכף במקרה דנן.

קפישקה?

 

נ.ב.

הסיבה שבכלל כתבתי את הפוסט היא כי שחיפשתי בגוגל אואדי A1 סחירות נתקלתי בכמה פוסטים שמשווים בין A1 לאאודי.

היה פה בחור עם שרשור מאוד מאוד ארוך (ולפעמים הזוי) שבסוף הלך על יונדאי כי נרמז לו שיונדאי תעלה לו הרבה פחות

ואת העיוות הזה רציתי לתקן עבור אנשים נוספים שמתלבטים ומה שמשנה להם זה תחזוקה.


×
×
  • תוכן חדש...