Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4741 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מזדהה עם תחושתך!

גם אני חוויתי מקרים שמזכירים את המקרה שלך, אפילו במוסכים הנחשבים למומלצים פה בפורום!

 

לגבי המספר הסידורי של החלק, למיטב ידיעתי ברכב רק המנוע והשלדה ממוספרים. אולי גם הגיר.

יתר החלקים - מדובר במספר קטלוגי (זהה לכל החלקים), לא שזה משפר במשהו את הסיפור. לאמת את חשדי, חפש בגוגל את המספר.

 

על בית המצערת אכן יש מספר קטלוגי אך ישנו גם מספר סידורי והשעה בה נוצר החלק במפעל של BOSCH.

בדקתי את החלק החדש והמספר הסידורי שונה, וכך גם השעה.

פורסם

מבין אותך לחלוטין

גם אצלנו במוסך מורשה סוזוקי בראשל"צ היו מחליפים חלפים על פי רצונם.

הבעלים (חמותי וחמי) גילו את זה רק כשבאו לעשות טרייד על האוטו.

הודיעו להם שרב החלפים לא מקוריים.

Peugeot  5008 2023 

פורסם
מבין אותך לחלוטין

גם אצלנו במוסך מורשה סוזוקי בראשל"צ היו מחליפים חלפים על פי רצונם.

הבעלים (חמותי וחמי) גילו את זה רק כשבאו לעשות טרייד על האוטו.

הודיעו להם שרב החלפים לא מקוריים.

 

מפתיע אותי הסיפורים האלה על מוסכים מורשים, היתי בטוח שאמינותם מובטחת חוץ מהקטעים המרגיזים שהם סוחטים מלקוחות תוספי דלק, מחליפים מסגרת למספר עם פרסום, שמים נוזל ניקוי גם כשמדובר על טיפה וגובים מחיר מלא ועוד'

 

אבל חלקים שהם לא מקוריים זה הגב ששבר את גב הגמל, התלבטתי עד היום אם להמשיך במורשה או למצוא מוסך אחר נורמלי, שעד היום לא בידיוק מצאתי. (אני מאזור הקריות)

 

באמת הכי טוב לעשות רשימת טיפולים לפי הספר, לקנות לבד חלקים, וללכת למוסך זול שיחליפו את החלקים וזהו.

 

כשיש בעיה לא שגרתית כמו שפותח השרשור הזכיר, לדעתי שווה לקבל הצעת מחיר במוסך יבואן, לדעת בכלל על מה לדובר, ולשקול המשך טיפול.

פורסם

לפני שנים רבות ליה היה סיפור עם מוסך של סובארו שטיפל לי באימפרזה. וטיפל - פירושו ביקור של יום פעם ב-3 חודשים, במקרה הטוב. באחד הימים גיליתי שחסר לי נוזל הידראולי של ההגה. במוסך בוצע שיפוץ (או החלפה) של חלק בעלות כ-1500 ש"ח (במחירי שנת 2001). כעבור שבוע הרמתי מכסה מנוע לבדיקת שמן שבועית וגיליתי כי המנוע מוצף בנוזל אדום. חשדתי שמקורו בהגה ההידראולי, אבל מיכל נוזל ההגה נמצא מלא. פניתי למוסך והבוכחן, בלי להתבלבל, הודיע לי שכנראה שצריך להחליף משאבת הגה, עניין של כ-700 ש"ח בתוספת מע"מ ועבודה, ושאקבע תור לתיקון.

כיון שהפעם כבר חשדתי במוסך פניתי למוסך שפעל ברשת המקבילה "ד"ר סובארו" וסיפרתי את הסיפור. הבוחן הסתכל על המנוע, התגלגל מצחוק, הביא סמרטוט ואיז ספריי, ניקה את המנוע ושלח אותי לדרכי בלי לגבות אפילו אגורה (ולהזכיר, זה היה הביקור הראשון שלי באותו מוסך, הכרתי אותו כיון שהוא טיפול בסוזוקי של אבא שלי).

הצמעד הבא שלי היה להפטר מהסובארו. ומצד שני, מאותו זמן יש לי רכבי סוזוקי ואני מטפל בהם באותו מוסך. הוא בהחלט משתמש בחלקים תחליפיים, אבל לא בלי לשאול את הלקוח אם הוא מעדיף אותם על פני המקוריים. הייתי נוכח במקרה שבו היה צורך להחליף למישהו ממיר קטליטי, והבוחן אמר לו בפירוש: המחיר שלי הוא XXX. לך למוסך אגזוזים, המחיר יהיה שליש. אז גם אם המוסך אינו זול אני יודע שלא ירמה אותי ולא יגבה תמורת עבודה מיותרת, שלא לדבר על עבודה שלא נעשתה. ד"א - יחס דומה קיבלתי גם במוסך טויוטה. זו אחת הסיבות העיקריות לכך שבהחלפת הרכב התלבטתי מאוד בין שני יצרנים אלה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...