Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4252 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני מסכים איתכם שזה מחיר יקר אבל עדיין זה חד פעמי בחיים אז כן שיקחו עוד 400 שקל. וכמו שאמרת אם יורידו את המחיר הזה אז יקחו יותר על השיעור. אז תחשוב ששיעור יעלה לא 110 אלא 120 זה יעלה לך בסופו של דבר יותר יקר מאשר שיקחו את ה400 בסוף.

אז אל תפתחו פה :lol: :lol:

 

אם זה פעם אחת אז אתה צודק זה פחות משנה אבל הרוב לא עוברים טסט ראשון וגם לא שני.

יש לי חבר שעשה 10 (!!) טסטים בטוסטוס ועוד איזה 8 לרישיון B פשוט כי יש לו לחץ ממבחנים, אז לי הטסט עלה 350 ש"ח אבל לו זה עלה 3500 ש"ח. (האמת אני לא יודע כמה עולה טסט לאופנוע אז אני לא אומר חד משמעית)

וחוץ מזה למה צריך להביא למורה משהו בטסט (המחיר של שימוש במכונית זה ברור) אז זה שיעור אחד נגיד (שוב פעם עלות של 20 דקות נסיעה והלוך * 2) זה כמו שיעור רגיל, זה לא שאני גר בחיפה ועושה את הטסט בירושלים העלות לא משתנה פתאום בצורה שמצדיקה את המחיר הגבוה הזה.

זה פשוט כמו שEily אמר, התלמידים הם בסוף הדרך והם לא יעשו טסט אצל מורה אחר אז אפשר לדפוק מחיר והכי הרבה התלמיד יגיד שזה יקר, הוא לא יוותר על הרישיון שהוא כל כך חולם עליו בגלל עוד כמה מאוד שקלים.

Renault Clio sport 2001 - Sold

תקשיב מה דניקס אומר לך.

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נתקלתי בכתבה מלפני שנה וחצי בדיוק בנושא הזה:

http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/257/776.html

 

שורה תחתונה: בעבר המחיר המקסימלי לטסט הוגבל לשני שיעורים (כפי שהעדתי. אני מדבר על סוף שנות התשעים)

ההגבלה הוסרה בלחץ של מורים לנהיגה.

גם בכתבה מצויין המחיר המופקע כ"ניצול לקוחות שבויים". הביטוי "שוק חפשי" כלל לא מתאים עבור תלמיד המחוייב בימינימום 28 שיעורים, ולא יתכן שיעבור למורה אחר פתאום לצורך הטסט (אין שוק של שיעורים ושוק של טסטים!).

 

המרואיינים בכתבה קישקשו גם משהו על רפורמה לא מוכחת שעתידה להתבצע בשיעורי הנהיגה והרציונל מאחורי ההחלטה הוא:

הרפורמה תייקר את המחיר הכולל של הלימוד, מעוניינים במסגרתה להוזיל את מחיר הטסט (מה שניתן להעשות בצעד פשוט) אז לא מוזילים אותו בנתיים כדי שיהיה ממה להוזיל ברפורמה (השתמשתי במילה רציונל, אבל אין לי מילה יותר מתאימה לתאר את ההחלטה שאין מאחוריה שום הגיון, אולי אי-רציונל).

 

מדינת ישראל 2013, עברה שנה וחצי וכלום לא השתנה!

 

 

אוסיף עוד שמחיר מופקע (לכל הדיעות) עבור טסט לא מסייע (בלשון המעטה) להקטנת הלחץ והחרדה לסובלים מכך.

כמו כן מחיר מופקע שכזה מעמיד את המורה בניגוד עניינים בו המורה מעוניין להעביר את התלמיד עוד ועוד מבחנים. ממש פרה שחולבת ביצי זהב.

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

ובכן, חדשות משמחות חלקית בנושא:

משרד התחבורה (והאוצר) הודיעו - מחיר הטסט בדרך ל229 שקלים באופן הדרגתי כאשר בשלב הראשון המחיר יופחת ל-300 ש"ח.

 

בזמני (סוף שנות ה-90) המחיר היה נמוך יותר, לא זוכר אם שיעור אחד או שניים.

 

למה שמחה חלקית? כי אני חושב שמחיר השכרת רכב ל-20 דקות כולל ביטוח לימוד נהיגה ודלק צריך להיות נמוך יותר מ-230 ש"ח.

 

יש כאן כשל שוק של לקוח שבוי ל-28 שיעורים. תמיד איכשהו יש הגבלות מלמעלה שמתורגמות ליותר כסף מלמטה.

בזמני היו משחקי "אין הקצאות לטסטים", ותשלום על "מבחן פנימי" שזה שיעור צולב בין שני מורים שכל אחד מהם מקבל כפל הכנסות על השיעור הזה.


×
×
  • תוכן חדש...