Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק


roee

פוסטים מומלצים

אין בעיה שהמדינה מכרה משאב של כולנו לטייקון. וזכותו גם להרוויח כי הוא עושה פה עבודה של הוצאת הגז. מנגד גם אזרחי ישראל אמורים להרוויח מהגז הזה ( הורדת מחיר הגז). בפועל, אזרחי ישראל לא הרוויחו דבר. אם הגז היה נשאר באדמה היינו משלמים את אותו המחיר שמשלמים היום. מי שהרוויח מהוצאת הגז זה רק הטייקון. המדינה הפסידה כי מכרה את זה בזול ( בטענה שלא יכולה להוציא את הגז או לא משתלם לה כלכלית להוציאו) והאזרחים הפסידו בכך שהם לא משתמשים בגז שנמצא אלא משלמים מחיר מלא על גז מיובא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • יבגניפ

    4893

  • SlowRide

    4762

  • פינדר

    3775

  • m3x7r3m3

    2926

  • חברי המעגל הראשון
לפני 25 דקות, asix כתב:

מה הבעיה? שמכרו משאב טבעי של כולנו במחיר זול לטייקונים בכדי שימכרו לשאר העולם ובזמן הזה אנו נשלם מחיר גבוה על הגז במקום שמשאב טבעי יגיע אלינו האזרחים ונשלם מחיר נמוך על הגז.

 

 

משאב טבעי של כולנו, שמישהו היה צריך לשאוב מקרקעית הים עם כל מה שכרוך בזה כדי לנצל אותו ביעילות. אם המדינה היתה עושה את זה בעצמה, זה היה עולה פי כמה מכספי המיסים שלך כי המדינה לא מסוגלת לעשות שום דבר ביעילות. אז במקום לשרוף כספי מיסים כאילו אין מחר, נתנו לחברה פרטית לעשות את זה, תמורת כסף, שמשלמת מיסים למדינה גם על הזכות לשאוב את הגז ולמכור אותו וגם על הרווח מהמכירות של הגז.

אבל העיקר לצעוק "משאב טבעי של כולנו" כאילו מדובר באיזה שיח של זעתר שאתה יכול לבוא, לקטוף קצת וללכת הביתה.

הציבור מרוויח הרבה יותר מהדבר הזה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, eitanuch כתב:

מכרו משאב טבעי שמישהו השקיע סכום לא מבוטל מהונו האישי כדי לחקור ולגלות אותו. מה ההבדל בין זה לבין הקמת סטארטפ?

Judge Judy Reaction GIF by Agent M Loves Gifs

בבקשה:

 

  

בתאריך 2.10.2018 בשעה 21:25, GTI33 כתב:

אל תתרגש מ0-100, זה כ''כ לא מעניין, מה שחשוב זה החיוך שנמרח לך על הפרצוף שאתה נוהג ברכב ושאתה צועד בדרך אליו או מסתובב להגניב בו עוד מבט מאוהב שאתה יוצא ועוזב אותו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, SlowRide כתב:

משאב טבעי של כולנו, שמישהו היה צריך לשאוב מקרקעית הים עם כל מה שכרוך בזה כדי לנצל אותו ביעילות. אם המדינה היתה עושה את זה בעצמה, זה היה עולה פי כמה מכספי המיסים שלך כי המדינה לא מסוגלת לעשות שום דבר ביעילות. אז במקום לשרוף כספי מיסים כאילו אין מחר, נתנו לחברה פרטית לעשות את זה, תמורת כסף, שמשלמת מיסים למדינה גם על הזכות לשאוב את הגז ולמכור אותו וגם על הרווח מהמכירות של הגז.

אבל העיקר לצעוק "משאב טבעי של כולנו" כאילו מדובר באיזה שיח של זעתר שאתה יכול לבוא, לקטוף קצת וללכת הביתה.

הציבור מרוויח הרבה יותר מהדבר הזה.

אני מסכים עם רוב מה שרשמת וגם רשמתי את זה לפניי שזכותו להרוויח. הבעיה שמה שהמדינה הרוויחה לא התגלגל לאזרחים או לרוב האזרחים. כאזרח הייתי אמור לשלם פחות על גז. מדוע מחיר הגז לא ירד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אתה אולי לא משלם פחות על הגז שאתה צורך אבל אתה *אמור* לקבל שירות טוב יותר ממוסדות המדינה כי עכשיו יש לה יותר כסף להוציא עליך. זה שבפועל לא נראה שזה קורה, כבר סיפור אחר. 

ואולי בכסף הזה הביאו לנו את החיסונים ויצאנו מהקורונה לפני כולם? לך תדע.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, asix כתב:

כאזרח הייתי אמור לשלם פחות על גז. מדוע מחיר הגז לא ירד?

אני מודה שהאינסטינקט הראשוני שלי הוא לזעוק "שחיתות", אבל למיטב הבנתי מדובר בנושא מורכב ואין לי באמת מושג אם המדינה נשדדה או הרוויחה.

 

למשל, השאלה שאתה שואל על מחיר הגז, היא לא מדד אמיתי.

אולי המדינה החליטה להשאיר את המחיר גבוה, לגבות יותר מס מחברות הגז ולהשקיע את הכסף במשהו אחר?

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד יכול להיות. הבעיה זאת השקיפות שלא קיימת והשירותים שאנו זקוקים להם כאזרחים נפגעים.

התחושה במדינה שאנו כאזרחים משרתים את השלטון ומוסדותיו ולא הפוך כפי שצריך להיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הזכור לי על פי חוק היתה אמורה לקום קרן מתגמולי הגז וייעוד הכספים לפרוייקטים מיוחדים בשקיפות לציבור, ולא סתם להתערבב בתקציב המדינה

 

בפועל הסכומים שהתקבלו נכון לשנה שעברה היו מאוד נמוכים

 

יש ווידאו וויראלי של משה גפני ופקידי האוצר ובנק ישראל שבו הוא מנסה לקבל תשובה כמה כסף נכנס לקרן מתגמולי הגז, והתשובות שקיבל היו מגוחכות ומתחמקות. מופע אימים מביש.

 

עריכה: מצאתי

 

https://m.facebook.com/watch/?v=240250534281907&_rdr

עריכה אחרונה על ידי avargel
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, shlomi171 כתב:

מה הבעיה עם פרוייקט הגז?

מה הבעיה עם פרוייקט הגז?

 

מה הבעיה? נתחיל מזה ששילמת מחיר פי כמה יותר גבוה על גז שמפיקים לך בחצר מאשר על גז שיכולת לקנות מהשכן.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Pika007 כתב:

יש לך מושג כמה יקר יותר להקים ולתחזק תשתיות בשטחים לעומת בישראל עצמה? ובאופן כללי ההוצאה המוניציפלית פר תושב היא הגבוהה בישראל בפער. זה לא שדוחפים לכם כסף לכיסים או משהו, וגם לא שהמועצה עשירה במיוחד עקב התקציב- אלא פשוט שכל דבר שרוצים לעשות בהתחלויות עולה הרבה, הרבה יותר.

האם זו הסיבה הראשית שיש קיפאון במדינת ישראל? ברור שלא. לא גרים 2.5 מיליון אזרחי ישראל יהודים בשטחים.


יש לך סימוכין לעניין?
כמו כן, האם זה בגלל שזה "שטחים" (יענו שטח שמעמדו החוקי לא זהה לתחומי הקו הירוק)? או פשוט בגלל שזה איזור פריפריאלי יותר- ואז בסיס ההשוואה צריך להיות מול איזורים פריפריאליים אחרים כמובן כדי להצדיק את הטענה.
 

לפני 12 שעות, Pika007 כתב:

ההשקעה העודפת הישירה בהתנחלויות היא כ 1.3 מיליארד שקל לשנה. זה לא כולל שום דבר שקשור לתשתיות מקיפות או סובבות.

 

יש מקור לנתון הזה? כמו כן אם זה לא כולל תשתיות, אז מה זה כן כולל?

 

לפני 12 שעות, Pika007 כתב:

פשוט בשטחים זה די מערב פרוע, בעוד בשטחי ישראל עצמה דרושה הפשרת קרקעות, דבר שמשוועים לו בכל פינה ולא מקבלים.

 

לפני 12 שעות, Pika007 כתב:

שעל כל בניין אחד ברוב מהישובים בשטחים היה אפשר לבנות 2-3 במקום אחר. מרעננה לאשקלון זה היינו הך. לקרני שומרון כבר ממש ממש לא.

וככל שהאוכלוסיה במקומות האלו תלך ותגדל, העלות לכלל הציבור בישראל תלך ותעלה (אם כי בקצב דועך, אבל עד שזה יגיע לשם- יתבזבזו מיליארדים כמו מים)

גם כאן, האם בסיס ההשוואה שלך לטענות הללו הזו הוא איזור יחסית צפוף כמו המרכז (שסובל משלל בעיות וקשיים רגולטוריים ממגוון סיבות שחלקן ייחודיות לו- למשל מדיניות של בניה נמוכה ברבים מאיזורי הביקוש שגורמת לניצול לא יעיל של הקרקע) או שזה נכון גם לאיזורי הפריפריה (ואז ההשוואה במקומה)?
כמו כן, מה בדיוק מערב פרוע ביו"ש בערים ויישובים מבוססים? כאילו מה, שם אין תב"ע? לא צריך לעבור הליך תכנון ואישורים לכל דבר? פשוט זה מתבצע מול המנהל האזרחי ולא מול הגופים הרגילים בקו הירוק, אבל לא הבנתי מה הבסיס לטענה. 

כמו גם איך הגיונית הטענה שככל שהאוכלוסיה תגדל, העלות לכלל הציבור תלך ותגדל? זה אמור להיות הפוך כמדומני בשל יתרון הגודל...

 

לפני 12 שעות, Pika007 כתב:

אני לא נכנס לעניינים של אידיאולוגיה, אבל יש בדיוק 0 היגיון כלכלי בבניה בשטחים. על אחת כמה וכמה אם תיקח בחשבון את הסיכוי הטוב מאוד שכל הסדר עתידי כלשהו כנראה ידרוש פינוי גדול של הרבה מאותם מקומות.


על פניו הסיפא של המשפט מצדיקה את הטענה של הרישא, כלומר אתה חושב שיש בזה 0 היגיון כלכלי בגלל שאולי בהסדר עתידי חלק מהמקומות יפונו.
אבל זו לא טענה כלכלית אלא אידיאולוגית, בדיוק ההיפך מתחילת הציטוט, אבל זו סתם נוקדנות מצידי. 
 

מה שכן גם אם תשים את השיקולים הבטחוניים בצד, לאור גידול האוכלוסייה בישראל- פיתוח יו"ש הוא דווקא די הגיוני לפחות בחלקים מסוימים של בנימין והשומרון, ולו משום הקרבה לאיזור המרכז עצמו, זה פשוט איזור פרברי יותר של המרכזים העירוניים, במרחקים לא גדולים (לצורך העניין גוש עציון זה בערך 15 דק' נסיעה ממרכז ירושלים והוא לגמרי פרבר שלה, בית אריה/חלמיש/עטרת וכו' נמצאים מה? חצי שעה נסיעה מפ"ת בערך? כנ"ל יישובי כביש 5, קרני שומרון וכפר סבא וכו' וכו'). 
אז איפה בדיוק ה-0 היגיון כלכלי כאן?
 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, netco כתב:

מה שכן גם אם תשים את השיקולים הבטחוניים בצד, לאור גידול האוכלוסייה בישראל- פיתוח יו"ש הוא דווקא די הגיוני לפחות בחלקים מסוימים של בנימין והשומרון, ולו משום הקרבה לאיזור המרכז עצמו, זה פשוט איזור פרברי יותר של המרכזים העירוניים, במרחקים לא גדולים (לצורך העניין גוש עציון זה בערך 15 דק' נסיעה ממרכז ירושלים והוא לגמרי פרבר שלה, בית אריה/חלמיש/עטרת וכו' נמצאים מה? חצי שעה נסיעה מפ"ת בערך? כנ"ל יישובי כביש 5, קרני שומרון וכפר סבא וכו' וכו'). 
אז איפה בדיוק ה-0 היגיון כלכלי כאן?

גם אם נשים בצד את הטעון הבטחוני (מי שהמציא ודחף את ההתנחלויות לא היו אנשי בטחון, אלא אנשי דת מאמינים בא״י השלמה), גם אם נשים בצד את הטעון האידיאולוגי (א״י מול מדינת ישראל) - פרבור הוא אחת מהמחלות הקשות של המאה ה-20, בטח במדינה קטנה יחסית כמו ישראל. 

 

ל״מרחקים לא גדולים״ שאתה מתאר יש מחיר עצום. אנחנו מככבים בכל מדד אפשרי שקשור לפקקים, למרות שיחסית יש פה פחות מכוניות לנפש. יש לזה מחיר עצום בתאונות דרכים, בבריאות, באורח חיים, בזיהום אוויר, בבזבוז זמן ועוד ועוד. ואני לא מכיר את גוש עציון, אבל מניסיון נהיגה בתוך ירושלים עצמה - די קשה להגיע לאנשהו ב-15 דק׳, אלא אם מדובר ביום חג כלשהו בו אין אנשים בדרכים בכלל.

 

וכאלטרנטיבה, יצירה של רשת של תחבורה ציבורית מתפקדת לכפרים נידחים - לא משנה אם בשומרון או בגליל או בנגב - היא קשה הרבה יותר בכל מקום ולא רק בארץ. 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לדייק את דברי- דיברתי על מרחקים נטו, מן הסתם שעם פקקים וכד' הזמנים מתארכים משמעותית, אבל זו בעיה רחבה הרבה יותר היא לא ספציפית ליו"ש.
כמו כן אני לא מכיר את הבעייתיות שב"פרבור" כי אני לא מתמצא בזה כמוך, אני כן חושב שכמו לכל דבר יש לזה מחיר ומי שבוחר באורח חיים שמחוץ לעיר (כי מה לעשות לא לכולם זה מתאים) צריך לשאת בכלל העלויות של זה וזה משהו שלא בהכרח קורה, הדוגמא של תחבורה ציבורית מתפקדת היא אחת מהן (אני לא חושב שצריך לדאוג לדבר כזה בישובים נידחים, ובכל מקרה גם אם זה מסובסד- הסבסוד צריך להתבצע בפרמטרים של יעילות וכד' ולהוכיח את עצמו, ולא כמו היום למשל).
בכל מקרה הנקודה היא שכאשר טוענים שההתנחלויות לא כלכליות ולא הגיוניות מבחינה כלכלית- אז כדאי להבהיר בהשוואה למה וזה מה שניסיתי לטעון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, netco כתב:

כמו כן אני לא מכיר את הבעייתיות שב"פרבור" כי אני לא מתמצא בזה כמוך, אני כן חושב שכמו לכל דבר יש לזה מחיר ומי שבוחר באורח חיים שמחוץ לעיר (כי מה לעשות לא לכולם זה מתאים) צריך לשאת בכלל העלויות של זה וזה משהו שלא בהכרח קורה, הדוגמא של תחבורה ציבורית מתפקדת היא אחת מהן (אני לא חושב שצריך לדאוג לדבר כזה בישובים נידחים, ובכל מקרה גם אם זה מסובסד- הסבסוד צריך להתבצע בפרמטרים של יעילות וכד' ולהוכיח את עצמו, ולא כמו היום למשל).

 

הבעיה היא של אנשים שרוצים לגור בעיר, אבל לא יכולים להרשות לעצמם דירה בעיר אמיתית, ולכן הולכים לשיקוצים כמו צור יצחק. שכונה של בנייני ענק באמצע חור, רק בגלל ששם יכלו לבנות את זה. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...