Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

לא. הבעיה היא שדה הראיה לאחור, לא לפנים. לכן הבעיה היא של שדה הראיה של הרכב הנעקף. העוקף מביט לפנים, ולכן מבחינתו בעיית שדה הראייה משנית, מתקיימת רק לקראת סיום העקיפה. לכן חשיבות ההקפדה על משמעת הנתיבים - נסיעה בימני ביותר הפנוי ועקיפה משמאל בלבד.

 

אני מודה ומתוודה. בכבישי ישראל קשה מאד להקפיד על משמעת נתיבים. אז במצבים בהם מישהו נרדם בשמאלי ואינו עובר לימני לעתים אני מתפתה לעקוף מימין, אבל משתדל לעשות זאת עם מרווח של נתיב (אם מדובר בנעקף שנמצא בשמאלי מבין שלושה נתיבים או יותר) ואם אין מרווח כזה - צופר צפירה קצרה על מנת למשוך את תשומת ליבו של הנעקף (בתקוה שהצופר שלי מזק יותר מהיוטיוב שלו).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודה ומתוודה. בכבישי ישראל קשה מאד להקפיד על משמעת נתיבים. אז במצבים בהם מישהו נרדם בשמאלי ואינו עובר לימני לעתים אני מתפתה לעקוף מימין, אבל משתדל לעשות זאת עם מרווח של נתיב (אם מדובר בנעקף שנמצא בשמאלי מבין שלושה נתיבים או יותר) ואם אין מרווח כזה - צופר צפירה קצרה על מנת למשוך את תשומת ליבו של הנעקף (בתקוה שהצופר שלי מזק יותר מהיוטיוב שלו).

אה טו, ברוטוס?

 

בוא קח דוגמא מציאותית ונפוצה מאוד: אתה נוהג בכביש בין עירוני עם 3 נתיבים, שהמהירות המותרת בו היא 110. 90% מהתנועה מתרכזת בשני הנתיבים השמאליים. אתה מנסה לנהוג לפי החוק בנתיב הימני, רק שפעם בחצי דקה אתה מתקרב לרכב בנתיב האמצעי שנוסע לאט ממך. אז אתה יכול:

א. פשוט לנסוע הכי לאט בכביש. לא צריך לעקוף, אין בעיות

ב. להיות פוץ ששומר על החוק בכל מחיר, וכל חצי דקה לעבור (=להידחף) שני נתיבים שמאלה, ואז לחזור שני נתיבים ימינה, וחוזר חלילה.

ג. פשוט לא לשמור על הימין ולהיות כל הזמן בשמאלי.

ד. לנסוע בנתיב הימני (שהוא הכי פנוי) ולעקוף מימין.

 

אם אתה שואל אותי, אפשרות ד היא אמנם לא הכי חוקית, אבל הכי רגועה, מהירה, ופשוטה, והדרך היחידה לשמור על שפיותך (במידת האפשר) בכביש הישראלי.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם נוהג ב-ד' רוב הזמן, אבל כאשר הרכב בנתיב השמאלי הראשון (ה"אמצעי") הוא משאית, או אפילו רכב מסחרי גדול עם ארגז אטום - אני בוחר באפשרות ב.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשוב היא א, ב, או ד - לפי תנאי הדרך ולפי מצב הרוח. אם מצב הרוח רגוע אתנהל ב-100 קמ"ש בימני (מה לעשות, זו המהירות המותרת ב-22, שבו אני נתקל במצבים אלה מספר פעמים בשבוע). אם משמאלי מישהו מעצבן אותי על ידי נסיעה ב-80 קמ"ש באמצעי - וזה קורה, אפילו לא מעט - אבדוק מה קורה מאחורי. אם התנועה כבדה - צפרור קצר ו-ד. אם יש מרחב פנוי איתות שמאלה ו-ב. אבל בלי להפריע לממהרים. הם מתכוונים לעקוף משמאל, לא אגרום להם להאט.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כאן אופנוען בין המגיבים:

האופנוען רגיל לנסוע בשוליים, ולכן הוא נשאר בימין תמיד, גם בעקיפות, מה שמסכן אותו מאוד. גם גורם לו להיות בנקודות חיכוך רבות בכל מחלף. מגיע לו נו נו נו.

לנהג הרכב מגיעה שלילה ועבודות פרך עם מחנה חינוך מחדש כמובן.

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאן לשעבר, ומה שאתה אומר זה קשקוש - אף רוכב סביר לא ירכב בנתיב הימני בלבד בכביש בין עירוני כדי שיוכל לרדת לשוליים מהר כשיש פקק, ובטח לא ירכב על השוליים כשאין פקק.

 

הרוכב עקף מימין כי נמאס לו, כמו אפילו לספריאל, לעבור כל פעם שני נתיבים כדי לעקוף כחוק, וגם בסבירות מסויימת כי הוא היה איטי מדי למהירות התנועה בנתיב השמאלי.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהימה תופעת ההתמסרנות פה מכמה מגיבים סדרתיים

 

 

אבל אדבר לגופו של אישיו ולא לגופו של איש

 

 

 

במצב הוא כזה שאו שאתה מהמתנחלים בשמאלי, או מהמתזזים בין הנתיבים, או נוסע נורמלי בימני ובלית ברירה נוצר מצב רח"ל ש"עקפת" מתנחל שמאלני.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעית משמעת הנתיבים בארץ קשה.

 

שים לב לתנאים בהם אני עוקף מימין - או מרווח של לפחות נתיב אחד פנוי ביני לבין הרכב הנעקף, או יצירת קשר אתו, בדרך כלל על ידי צפירה קצרה. וגם את זה אני שונא לעשות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיניי עדיף לוותר על הציפצוף בעקיפה מימין, בכדי לא להלחיץ סתם ולבצע עקיפה זהירה ואף להדבק לשול.

לפעמים ציפצוף יכול סתם להלחיץ נהג ולגרום לו לרפלקס מיותר, כמו בריחה מהנתיב.

אבל כן הנתיב הימני כיום הוא המהיר ביותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שבזמן האחרון (בחודשים האחרונים) יש עליה של נהגים שנוסעים בימין הקיצוני (אולי בזכות סרטוני הפייסבוק השונים הדומים לסרטונים בשרשור), עדין בכביש בעל 3 נתיבים ישנה תופעה "הירדמות על האמצעי". אנשים שכחו שנתיב הזה הוא לא ימין קיצון, אלא עוד נתיב עקיפה.

כלומר, האנשים ששומרי חוק, שנוסעים בימין הקיצוני, נהנים ברוב הזמן בנתיב ריק. אבל לפתע יש מכונית קצת יותר איטית בנתיב (הימין הקיצוני), אותו נהג נאלץ לזוז 2 נתיבים שמאלה, הנרדמים באמצע נרדמו.

מתעצבן ומרגיז.

 

נ.ב.

אני יודע שיש נתיבים שהם ימני קיצוני, שברגע אחד יש שלט "יצאה ל..." והשלט הוא בערך 200 מטר מהיציאה. אני בד"כ נלחץ, מאט, ופונה לנתיב האמצעי שהופך לימין החדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתיב ימני שהופך לנתיב יציאה אינו המצאה ישראלית. דווקא בארץ בדרך כלל ההתראות מספיק מוקדמות, בקנדה נתקלתי בכאלה קצרים באמת. אבל, כמובן, זה מחייב ערנות של הנהג. לא התעסקות בטלפון.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יצא לי לנהוג בחו"ל (אפילו שנולדתי וגרתי עד גיל 18 בארגנטינה, פשוא לא היה לי רישיון ורכב שם) אבל יש משהו במה שאתה אתה אומר לגביי הנציב הימני ויצא למחלף כלשהו.

 

בטח תגידו שאני נוהג לא נכון, אבל בוא נתחיל מזה שאני מנסה לשמור על נתיב הימני כמה שאפשר, וגם אם יש איזה טמב* שנוסע לאט בימני עובר לאמצע וחוזר אחרי העקיפה, אבל חייב להגיד שלמשל, אם אני יוצא מבת ים ונוסע על האיילון לתל אביב (אלה אם כן הכביש ריק) נוסע במהירות סבירה בנתיב הכי שמאלי ורק מחלף 1 לפני היציאה למחלף שלי מתחיל לחזור לימני, לפעמים אם אין הרבה רכבים, נוסע באמצע כי גם ראיתי שתמיד יש את הפוטצים שפשוט נכנסים ישר לנתיב הימני ולא אכפת להם מה קורה, אז מעדעף להיות באמצע ולא שיכנסו בי :-(.

 

 

 

Enviado desde mi ONEPLUS A3003 mediante Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רעיון רע לעבור נתיב שמאלה בהתקרבות למחלפים.

 

הנתיבים השמאליים נועדו לעקיפה. אבל בכביש אנחנו לא עוקפים רק מכוניות: אנחנו עוקפים גם אזורי סכנה פוטנציאליים: רחובות בעיר שבהם נהיגה בנתיב הימני פשוט אינה פרקטית (עקב כניסות ויציאות, רכבים החונים בסמוך למדרכה, הולכי רגל וכדומה), כביש בינעירוני שבצדו עומדת מכונית בשול, מחלפים ועוד - הם כולם סיבות מוצדקות לעבור שמאלה גם כשהנתיב הימני טכנית פנוי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...