Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הורדת מחירי הדלק מה קרה ולמה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4980 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מצחיק שכולם חושבים שעובדים עליהם, שהבחירות בפתח ופתאום המחיר יורד.

כפי שנאמר, המחיר ירד משמעותית בגלל ירידת מחיר הנפט בעולם והיחלשותו של שער הדולר שירד מ-4 שקלים ל-3.87 כיום ו-3.7 לפני שבועיים.

 

עפי" הידוע לי (אבל אני לא לוקח את זה כעובדה כי אין לי ביסוס) הטענה היא שגם כאשר מחיר החבית היה נמוך כמו היום, הממשלה השתמשה בהורדת מחירי הנפט כדי לצבור עוד אחוזי מס.

למשל אם הנפט הוזל ב50 אגורות, מחיר הדלק נשאר אותו דבר לצרכן והמדינה הרוויחה 50 אגורות נוספות לליטר.

 

רק שהפעם באמת החליטו לגלגל את הירידה אל הצרכן.

כך או כך, מדובר פה ב7 וחצי שקלים בערך אאל"ט, זה מחיר שעד לפני חצי שנה היינו מקללים שבוע בגללו.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם
לפרנויה יש טיפול, יחסית זול. גם מרגישים אחריו ממש טוב.

אפשר להסכים, אפשר לא להסכים אבל את העובדות לא ניתן לשנות, אף אחד לא "משחק" עם מחיר הדלק כדי לעבוד על מישהו מכם.

המס על דלק בארץ גבוה, גבוה מאוד. הוא עלה בשנים האחרונות במסגרת תכנית ברורה של הממשלה. מעבר לזה יש תנודות שוק ושווי מטבע, זהו.

 

אז בקיצור זה הכל עניין של מס אם בצורה גלויה או סמויה כמו שטענו פה. אם אני מסכם את התשובה שלך ושל האחרון לפני

 

והשאלה שאינה פרנויה שעלתה לדיון אם כך משחק המס הוא לפי מצב הרוח שבחוץ ובחירות למשל הוא לא זמן טוב למשחק למשל.

פורסם

2009 הייתה 2009, אז המס היה נמוך יותר ולכן מחיר הדלק היה נמוך, כיום המס גבוה לכן המחיר גבוה.

 

המחיר ירד בחודשיים האחרונים בלי שום קשר לגובה המס, המס לא השתנה, לכן אין שום קשר לבחירות או מדיניות הממשלה.

פורסם

חברים שלום,

מישהו מכיר אתר שמציג תחנות דלק זולות לפי ערים?..

בואו לא נהיה פראיירים וניצור אנו את התחרות בין תחנות הדלק

זה כבר מתחיל להרגיז כל הבדלי המחירים האלה...

פורסם

המחיר ירד כי הדרישה לנפט גם ירדה. כמובן שהשיא הוא יולי אוגוסט. הסעודים, הכוותים ואופ"ק בכלל הם כמו כל אחד שרוצה להרוויח. יהיה לכם מוצר שנקנא כמו לחמניות חמות מה תעשו, תורידו או תעלו מחירים? הקיץ עבר, מזג האויר מתקרר והצריכה יורדת. היא תעלה בחודשי החורף הקריר שהעולם יזדקק לאנרגיה על מנת לעבור את החורף.

אז כן, הדולר יורד, כן, מחיר הדלק ירד וכן הממשלה הזו הגדילה את המיסוי. אבל מעניין שאת כולם מעניין מחיר הדלק יותר ממה שמעניין אותם לאן הכסף הולך ולמי.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
אותי לימדו שאם זה הולך כמו ברווז ונשמע כמו ברווז, זה ברווז.

 

אגב בדוגמה הזו גם ביבי משתמש כשהוא צריך להמחיש דברים, אז לא מן הנמנע שאטיל בו ספק על אותו העקרון.

 

בבקשה אל תכניס "ברווז" ו"ביבי" באותו משפט. תודה.

ואתם חושבים שאין שום קשר?

מה לדעתכם יקרה, אם בתחילת חודש הבא הדלק יצטרך להתייקר שוב? להזכירכם, בחירות בינואר.

אדון ביבי ימצא דרך להוריד את המחיר באופן זמני, איכשהוא. אפילו ע"י הקטנת המס בשיעור מדוייק למניעת התייקרות.

חודש אחרי הבחירות, כמובן שהמס יחזור לעצמו.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

יש נוסחה קבועה לחישוב בסיסי של מחירי הדלק (5 ימים אחרונים, מחיר הנפט בנמל לה וורה באיטליה וכו').

למה בסיסי? כי תמיד אפשר לפקטר ולשחק איתו בין אם הגובה המס ובין אם בעמלות שיווק. ואכן "משחקים".

אני סבור שאין שום קשר לפוליטיקה של מי בשלטון. כל ממשלה מוצאת את הדלק במקור הכנסה מצויין : כולם צריכים, כולם צורכים והמונופול הוא בלעדי לממשלה ואין יבוא מקביל ותחרותי. אולי, איני בטוח, רק לחברת חשמל מותר לייבא דלק ותוצרי אנרגיה.

 

המחיר ירד, כי המחיר בשוק העולמי ירד. מצויין ! הלוואי כל חודש. שער הדולר דווקא לא השתנה.

 

א-ב-ל - תמיד שעולה מחיר הדלק הרבה חברות בישראל בוכות על האפקט ורצות להעלות מחירי מוצרים, גם חשמל.

כעת הדלק ירד פעמיים ובצורה משמעותית, קרוב ל-10% : מישהו שמע על הורדת מחיר החשמל? הורדת מחיר תחבורה ציבורית?

הורדת מחירי מוצרים בגלל שעלות האנרגיה ליצור ירדה? וגם ירדה חלק מעלות ההובלה. אני לא שמעתי ולא ראיתי.

הרה מחירי מוצרים דווקא עלו ויעלו בימים הקרובים.

וככה יקרה עם כל ממשלה, אל תהיו תמימים ואל תאשימו איש או מפלגה. זו השיטה. המיישמים פשוט לא רוצים לשנות או להתמודד. והשיטה קיימת כבר שנים רבות מאוד.

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם
יש נוסחה קבועה לחישוב בסיסי של מחירי הדלק (5 ימים אחרונים, מחיר הנפט בנמל לה וורה באיטליה וכו').

למה בסיסי? כי תמיד אפשר לפקטר ולשחק איתו בין אם הגובה המס ובין אם בעמלות שיווק. ואכן "משחקים".

אני סבור שאין שום קשר לפוליטיקה של מי בשלטון. כל ממשלה מוצאת את הדלק במקור הכנסה מצויין : כולם צריכים, כולם צורכים והמונופול הוא בלעדי לממשלה ואין יבוא מקביל ותחרותי. אולי, איני בטוח, רק לחברת חשמל מותר לייבא דלק ותוצרי אנרגיה.

 

המחיר ירד, כי המחיר בשוק העולמי ירד. מצויין ! הלוואי כל חודש. שער הדולר דווקא לא השתנה.

 

א-ב-ל - תמיד שעולה מחיר הדלק הרבה חברות בישראל בוכות על האפקט ורצות להעלות מחירי מוצרים, גם חשמל.

כעת הדלק ירד פעמיים ובצורה משמעותית, קרוב ל-10% : מישהו שמע על הורדת מחיר החשמל? הורדת מחיר תחבורה ציבורית?

הורדת מחירי מוצרים בגלל שעלות האנרגיה ליצור ירדה? וגם ירדה חלק מעלות ההובלה. אני לא שמעתי ולא ראיתי.

הרה מחירי מוצרים דווקא עלו ויעלו בימים הקרובים.

וככה יקרה עם כל ממשלה, אל תהיו תמימים ואל תאשימו איש או מפלגה. זו השיטה. המיישמים פשוט לא רוצים לשנות או להתמודד. והשיטה קיימת כבר שנים רבות מאוד.

 

מילים כדורבנות :mm_yeah:

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

פורסם

עזבו את תיאוריות הקונספירציה ואת דווחי ה"מבינים".

מחיר הנפט, שער הדולר ומיסוי הם הקובעים את מחיר הבנזין.

בחודשים האחרונים אין שינויים במיסוי כך שמה שקובע את המחיר הם תנודות שוק נטו.

המחיר לחבית אגב ירד בכמעט 15 דולר מספטמבר (בערך 100) לבסביבות 85 היום.

 

אם תסתכל לפי הנוסחה, תגלה שבחמשת הימים האחרונים של ספטמבר, המחיר הממוצע של חבית היה 90 דולר ובסוף אוקטובר

כ-86דולר, מה שאומר ירידה של 4%. שער הדולר באותן התקופות נע סביב ה- 3.86 ש"ח, כך שלא היה שינוי.

ד"א, תבדוק את המקום ע"פ נקבע מחיר הדלק (נמלי איטליה וצרפת) ותגלה שהוא בין המקומות היותר יקרים באירופה.

הבעיה היותר גדולה היא שהממשלה החמדנית הזו העלתה את המס על הדלק ב- 80 אגורות מאז שנבחרה ואת זה אסור לנו לשכוח.

×
×
  • תוכן חדש...